rybak02 Zgłoś #1 Napisano 31 Sierpnia 2011 Witam. Dziś niestety padł mi alternator VALEO 120A o nr 028 903 029E. Na forum znalazłem informację, że dobrym zamiennikiem tego alternatora jest BOSCH 028 903 028, czy to prawda? Mam pytanie w jaki sposób się demontuje alternator? Czy muszę zdmontować wentylator chłodnicy? Czy napinacz paska wystarczy docisnąć i zdjąć pasek czy trzeba coś odkręcać? Poniżej załączam zdjęcia znalezione w sieci. Z adresu: http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/alternator-passat-removal.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #2 Napisano 31 Sierpnia 2011 Nie. Do paskato bierzesz klucz 19 lub 17 i "odkrecasz" lub "dokrecasz" nie pamietam chociaz dzisiaj to robilem i pasek sie luzuje. Najlepiej by bylo zebys sciagnal wentylator dla samego bezpieczenstwa te cholerstwa strasznie latwo uszkodzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #3 Napisano 1 Września 2011 Nie wiem jak jest z PD ale w AHU trzeba odkrecic wiskoze bo nie wyjmiesz sruby mocujacej alternator.Wiskoze odkreca sie imbusem ,otwor pod alernatorem od strony skrzyni,musisz czyms zablokowac wiatraka(ja uzylem "zabki" klucza hydraulicznego) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelekm Zgłoś #4 Napisano 1 Września 2011 Luzujesz napinacz, tak jak napisał kolega powyżej - kluczem, i ściągasz pasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aspyre Zgłoś #5 Napisano 4 Października 2011 (edytowane) Witam. Dzisiaj Padł mi alternator valeo, przestał ładować. Stoi na moim podwórku drugi Passat nieszczęsne rozbity (także 1.9tdi 110km AFN 98r.) i chciałem przełożyć ten oto alternator z tego rozbitego (jest to bosch, także 120) do mojej B5, ale napotkałem problem. Otóż w moim alternatorze jest jedna wtyczka z dwoma kablami i jeden gruby kabel a w tym drugim jeden gruby kabel jeden czarny kabelek przykręcany do alternatora nakrętką i wtyczka z jednym niebieskim kabelkiem. I tu moje pytanie, idzie dostosować ten alternator, lub instalacje w moim Passacie do przełożenia tego alternatora? EDIT. alternator boscha ma na plastiku nadrukowany numer 028 903 028 Problem rozwiązany:) Może komuś sie przyda sam niebieski to D+ w boschu a L w valeo, a niebiesko czarny to W w boschu a DFM w valeo wtyczkę tniemy lub dorabiamy koncówki bez Cięcia (chyba lepsze rozwiązanie) i podłączamy, wszystko chula jak należy Edytowane 7 Października 2011 przez Aspyre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach