Gość MaTT_ZST Zgłoś #1 Napisano 31 Sierpnia 2011 Jakiś czas temu auto miało wymieniony wałek rozrządu wraz ze szklankami, panewkami + został wymieniony olej. Od tego momentu regularnie raz na dwa tygodnie (czasami raz na tydzień) zapycha się DPF. Dochodzi do 58% zapełnienia wywala komunikat na komputerze, oczywiście od razu wypalam, nie pozwalam na dalsze zapychanie się, w czasie wypalania auto ostro kopci na siwo. Wszystko się wypala do 0%. Nie wiem co jest przyczyną, jeden mówił, że zły olej. Wymieniłem znowu olej na inny, nic. Drugi mówił, za dużo oleju. Fakt było za dużo. Wężyk + strzykawka trochę "odlałem" jest tak 3/4 na tym bagnecie. Dalej to samo, zmieniłem paliwo. Po wlaniu na Statoil tak jakby lepiej było, ale i tak się zapchał po 3 tygodniach. Pod koniec lipca leciałem do Zakopanego (780km), zalałem rope na BP, wszystko ładnie, ale na zakopiance wyskoczył mi DPF na komputerze, to chyba normalne nie jest, że auto po trasie a tu się zapycha. W drodze powrotnej wlałem BP ULTIMATE, zrobiłem trase 850km i nie zapchało się, ale 2 dni w mieście i już 50% jest. Co może być przyczyną? Na VCDS żadnych błędów nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #2 Napisano 31 Sierpnia 2011 jedź na sprawdzenie dawki wtrysków, bo może Ci przelewają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #3 Napisano 31 Sierpnia 2011 Dziękuje za odpowiedź. Czy sam sprawdzę sobie VAGiem tą dawkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #4 Napisano 31 Sierpnia 2011 aja bym bardziej poszedł w ustawienie rozrządu... - to było ruszane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #5 Napisano 31 Sierpnia 2011 źle ustawiony rozrząd będzie powodował słabszą i nieprawidłową prace silnika, a wtryski mogą przelewać, Spalanie Ci nie wzrosło ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #6 Napisano 31 Sierpnia 2011 Wydaje mi się, że pali troszke więcej. W mieście ciężko zejść poniżej 8,5-9l. Na trasie nie zejdę poniżej 5,4l (i to przy prędkości do 100km/h). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zico122 Zgłoś #7 Napisano 31 Sierpnia 2011 Ja ze swoim dpf-em mialem spokój do momentu aż nie wlalem do niego "ulepszacza" do pompowtrysków ,teraz mam to samo co Ty ,3 tygodnie i zapchany ? (masakra) .Ja u siebie winę za to ten nieszczęsny dodatek do paliwa ,a który ma za zadanie wyczszczenie pompek! A ile maz już najechane na tym dpf -ie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #8 Napisano 31 Sierpnia 2011 źle ustawiony rozrząd będzie powodował słabszą i nieprawidłową prace silnika,a wtryski mogą przelewać, Spalanie Ci nie wzrosło ? właśnie - następuje niewłaściwe spalanie (skład mieszanki) i zapycha filtr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcib Lipski Zgłoś #9 Napisano 31 Sierpnia 2011 Ja ze swoim dpf-em mialem spokój do momentu aż nie wlalem do niego "ulepszacza" do pompowtrysków Ja wlałem ulepszacz do pompowtrysków i mi kur...a wywaliło 2 czujniki za jednyne 650 zł jeden to ciśnienia turbiny a drugi temperatury spalin. Niewiem mam wrażenie że to też od tego ulepszacza. ---------- Post added at 20:34 ---------- Previous post was at 20:29 ---------- mam pytanie jak można sprawdzić procent zapchania DPF ?. Jak robicie aby bo oczyścić jest jakiś patent. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #10 Napisano 31 Sierpnia 2011 mam pytanie jak można sprawdzić procent zapchania DPF ?. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1289463#post1289463 post #38 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zico122 Zgłoś #11 Napisano 31 Sierpnia 2011 mam pytanie jak można sprawdzić procent zapchania DPF ?. Vcds lub vagJak robicie aby bo oczyścić jest jakiś patent.ja ostanio nie mogłem vag-iem zejść do zera dopiero jak mu pocislem 3000tyś obrotów na 4biegu to poszło aż miło do zera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcib Lipski Zgłoś #12 Napisano 31 Sierpnia 2011 ja ostanio nie mogłem vag-iem zejść do zera dopiero jak mu pocislem 3000tyś obrotów na 4biegu to poszło aż miło do zera ale to jakiś czas określony trzeba go cisnąć na 4 biegu i 3 tyś obrotów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #13 Napisano 31 Sierpnia 2011 Mam 180 tyś km. Do tej pory nic się nie działo. Wszystko zaczęło się po tym, jak odebrałem auto od mechanika. Czasami przejeżdżę 3 tygodnie, czasami tydzień. Nie ma znaczenia czy jeżdżę na trasie za miastem czy w mieście. Wypalam tak, że 3 bieg - 3tyś obrotów, zaczyna ostro kopcić, po 5-10minutach schodzi do 0. Aha w momencie gdy się filtr wypala, delikatnie szarpie i rzuca autem, jak wypali się chodzi idealnie. Podpowie ktoś jak sprawdzić dawke wtrysków na VCDS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcib Lipski Zgłoś #14 Napisano 31 Sierpnia 2011 kolego ale to jak tylko włoże 3 i 3 tyś obrotów to odrazu wypala kurna słyszałem że to tak trzeba 30 min jechać nie zdejmując nogi z gazu ?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #15 Napisano 1 Września 2011 Wbijasz 3, 3 tyś obrotów i tak chwile jedziesz, aż zrobi się odpowiednia temperatura do wypalania. Raczej nie trzeba 30minut. Ja patrzę na VCDS jaki jest stopień zapełnienia, jak spadnie do 0%, jeszcze chwilkę jadę i koniec. U mnie to już taki maks 15 minut nigdy dłużej nie trwało. Robię to na tempomacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcib Lipski Zgłoś #16 Napisano 1 Września 2011 dzięki za info o to mi chodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #17 Napisano 1 Września 2011 No i dzisiaj znowu się zapchał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zico122 Zgłoś #18 Napisano 2 Września 2011 U mnie to samo ,od momentu odebrania od mechanika (wymiana oleju itp..)zapycha się co tydzień! Może ten dpf kończy "żywot". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #19 Napisano 2 Września 2011 U mnie to samo ,od momentu odebrania od mechanika (wymiana oleju itp..)zapycha się co tydzień! Może ten dpf kończy "żywot". -srednia "zywotnosci" DPF-a to 150-180 tys. km. ... ! Pózniej pozostaje tylko wymiana lub regeneracja ( -sa juz w Niemczech firmy regenerujace DPF-y! -np. --http://www.dpf-clean.de/ ). Koszt takiej regeneracji to ok. 500 Euro, ale ja osobiscie nie polecam, gdyz juz nieraz czytalem w Niemieckich forach internet. ze po regeneracji zdarzaja sie czesto "cyrki" z DPF i elektronika w aucie! Chyba nalezy jeszcze troszeczke poczekac, az bedzie ona bardziej "rozpracowana", a to juz chyba tylko kwestia nie dalekiej przyszlosci ... ! -pozdrawiam Was ...! Jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #20 Napisano 2 Września 2011 Czyli wygląda na to, że DPF nagle postanowił przejść na emeryturę? Mam znajomego co w Touranie ma zrobione 230tyś i filtr nie wymieniany jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach