yaros79 Zgłoś #1 Napisano 29 Sierpnia 2011 Czy ktoś kiedyś zastanaweiał się, analizował, próbował, montować climatronici z np Golfa IV lub Passata B5 do B3/B4? Jakie podzespoły trzeba podmienić a jakie można zostawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 29 Sierpnia 2011 Jacek montował w caddy, uderz do niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaros79 Zgłoś #3 Napisano 29 Sierpnia 2011 Z tego co widzę na fotach , to ma założony climatronic z passata B4, bez funkcji ECON, którą stosowano w golfach IV i passatach B5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 29 Sierpnia 2011 To w passku, w caddym rzeźbił z gratami z golfa IV-ki ale co i jak to już Jacek musi napisać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #5 Napisano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Da się teraz żałuję że do paska nie wsadziłem z golfa IV paska B% seata czy audi. Wymiarami podejdzie wyloty prawie identyczne a sterowanie bajecznie proste, zwłaszcza wentylator chłodnicy dwusilnikowy niesamowicie wydajny w porównaniu do starego ze względu na kształt łopatek. Jeszcze drugi bieg nigdy mi się nie włączył. Koszt wyższy niż standart b3/b4 mnie wyszło wszystko około 800 zł. A tak to działa na stole [ame] [/ame] To mój climatronic przed włożeniem do caddego, z racji że są tam graty z golfa/paska/audi/passata wolałem go odpalić przed wsadzeniem. Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez JACU6X6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaros79 Zgłoś #6 Napisano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Czyli reasumując: Nagrzewnica od b5 ,audi a4, golf IV ,będzie pasować? Pozostałe elementy takie jak kompresor klimatyzacji, chłodnica klimy,? I warto zainstalować pozostaje czujniki których nie było w starszej wersji? Jedynie to może być rzeźbienie z zamaskowaniem panelu climatronica w starym miejscu sterownika nawiewów z b3. A do czego jest ta funkcja ECON której nie ma w starszej wersji i którym urządzeniem / czujnikiem steruje? P.S. zwłaszcza wentylator chłodnicy dwusilnikowy niesamowicie wydajny w porównaniu do starego ze względu na kształt łopatek. Jeszcze drugi bieg nigdy mi się nie włączył. Czy piszesz o chłodnicy płynu silnika czy chłodnicy w nagrzewnicy? Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez yaros79 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #7 Napisano 30 Sierpnia 2011 Marcin jaką wiedzą dysponujesz?????? Nie wiesz co to ECON?????? Chłodnicę mamy jedną połączoną ze skraplaczem czy nie tak???? panel to najmniejszy szczegół operacji!!!!!!!!! Nagrzewnica od b5 ,audi a4, golf IV ,będzie pasować? MOŻE Pozostałe elementy takie jak kompresor klimatyzacji, chłodnica klimy,? MOŻE I warto zainstalować pozostaje czujniki których nie było w starszej wersji? NIBY JAKIE A teraz bez złośliwości Wsadziłem climatronic skompletowany z kilku aut nikogo o nic nie pytałem błądziłem szukałem aż osiągnąłem cel, nikt ci gotowego przepisu nie poda bo go NIE MA. Ale wszystko się da zrobić, dziś podjął bym się włożenia climatronica do żuka bo wiem że się da. Jak dla ciebie największym problemem jest panel to sobie odpuść bo nas tu zamęczysz pytaniami szukaj z b3 bo z b4 też jest inaczej. Nie odbierz tego źle ale po 16 godzinach jak przeczytałem co napisałeś to omal z wyrka nie spadłem. Problem z panelem weź przestań a co z rurkami jak je powyginasz?? są aluminiowe!!!! Sprężarka uchwyt skraplacz wentylatory te dwa nieszczęsne instalacja sterownik wentylatorów kod połączenia tego z kompem to jest pytanie a nie panel ale da się to zrobić. Zresztą wszystko da się zrobić ale jak wydusić z koxa auta 200 koni to jest zagadka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaros79 Zgłoś #8 Napisano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Wiedza moja z montażu klimatyzacji jest zerowa, dlatego się dopytuję aby uniknąć zbędnych kosztów. To nie jest koszt 200-400 zł. P.S. Moje pytania rodzą się z tego że wiele osób szczególnie na aukcjach wprowadza błedne informacje przy swoich produktach: np: Chłodnica klimatyzacji nazywają skraplaczem, na niektóeych widzałem " skraplacz/osuszacz" , chłodniczkę klimatyzacji w nagrzewnicy nazywają " parownikiem" i tkaie inne, jak tutaj nie zgłupieć. Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez yaros79 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 30 Sierpnia 2011 dziś podjął bym się włożenia climatronica do żuka Dobre... jak przeczytałem co napisałeś to omal z wyrka nie spadłem Lepsze.. ale jak wydusić z koxa auta 200 koni to jest zagadka The best.....choć pewnie turbina by to załatwiła a wracając do tematu... Chłodnica klimatyzacji nazywają skraplaczem, na niektóeych widzałem " skraplacz/osuszacz" , chłodniczkę klimatyzacji w nagrzewnicy nazywają " parownikiem" i tkaie inne, jak tutaj nie zgłupieć. Jeśli nie masz choć teoretycznej wiedzy o klimie to odpuść... ...zestawy do przeszczepu może i nie są drogie ale czy sprawne??? Czasem przywrócenie do życia istniejącej instalacji to koszt około tysiąca zł... I jaki jest sens pakowania od młodszej wersji skoro działanie jest to samo....tu chłodzi i tu chłodzi... ...okey... climatronic czyli sterowanie klimatyzacją można nawetz Ferrari przeszczepić ale ja bazowałbym się na dedykowanej do rocznika instalacji i dopiero wybajerzył w cuda.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaros79 Zgłoś #10 Napisano 30 Sierpnia 2011 ...okey... climatronic czyli sterowanie klimatyzacją można nawetz Ferrari przeszczepić ale ja bazowałbym się na dedykowanej do rocznika instalacji i dopiero wybajerzył w cuda.... Owszem można wstawić do B3 orginalą manualną, tylko potem trzeba się martwić żeby pozbyć się manualnego zestawu nagrzewnicy żeby wymienić na climatronic. Pozatym w B3 kompresor był tylko na płyn R12 który teraz jest zabroniony. Pozostaje mi tylko poszukać kompletu climatronica od B4 i to najlepiej z końca produkcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Im bardziej sie próbujesz zagłębiać w temat tym mniej wiesz. rzeba się martwić żeby pozbyć się manualnego zestawu nagrzewnicy Ja bym sie martwił nie wywaleniem linek i pokręteł bo to pikuś tylko szukaniem siłowników do klap . ozatym w B3 kompresor był tylko na płyn R12 który teraz jest zabroniony Od lipca "92 był już R134 czyli B3 sie załapały. Ja mam oryginalną pod R12 a rurkach krąży R134, kilka przygód miałem ale nie z winy innego czynnika tylko braku wiedzy poprzedniego właściciela (wsadził chłodnicę-skraplacz od bóg wie czego za mała i tak poskręcał kompresor że uszczelki się sprasowały na amen). Poczytaj kilka postów na forum, jest ich naprawdę sporo to dowiesz się iż były nawet zestawy które przerabiały układy na nowy czynnik,że dołożenie panelu z Econ (wyłącznik kompresora z zachowaniem pracy nawiewów funkcja OFF wyłączała wszystko) to tylko głupia zwora w przekaźniku..i inne takie tam triki... A i jeszcze jedno mi sie przypomniało.....jak na dwudziestoletnią instalacje to uważam że była aż nadto inteligentna...dlaczego? a dlatego że byłem święcie przekonany że kompreosr u mnie pracuje non-stop...jakiez było moje zdziwienie gdy zaczął on pracowac w trybie przerywanym , a dokładniej...przy naprawdę duzych upałach kompresor chodzi bez przerwy tylko po jakimś czsie uruchamia sie drugi bieg wentylatorów na chłodnicy...a gdy uruchomiłem klime gdy temp. otoczenia była miedzy 15 a 20 stopni kompresor zaczął się właczać wyłaczać...zdziwiony byłem okrutnie....cała elektryka to trzy przekaźniki czujnik temp. przy wlocie do nawiewów presostat, zawór na obieg wewnętrzny i włącznik pod pokrętłami...przynajmniej o tym wiem...może jest coś jeszcze o czym nie wiem....stary trup a nadal mnie zaskakuje. Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #12 Napisano 31 Sierpnia 2011 Cytat: Napisał JACU6X6 dziś podjął bym się włożenia climatronica do żuka Dobre... Byłby lans żuk z 9A na digi i climatronikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VW is the best Zgłoś #13 Napisano 17 Maja 2013 Witam. Mam Paska B4 z climatronikiem ale chciałbym zmienić panel na taki z funkcją ECON. Czy wymaga to jakichś zmian dodatkowych, czy tylko wyciągam swój panel, wkładam nowy z ECON i już? Kolega "lebow" 2 posty wyżej napisał o jakiejś zmianie przy przekaźnikach, ale przecież tym przekaźnikiem od sprężarki steruje właśnie sterownik i to od niego zależy czy ją włączy, czy nie, więc dziwią mnie dodatkowe zworki w tym miejscu. Proszę o odpowiedź bo na forum nie mogę nic znaleźć na ten temat (może używam złych słów kluczowych). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 17 Maja 2013 Mam Paska B4 z climatronikiem ale chciałbym zmienić panel na taki z funkcją ECON O zworce chyba wspominał Qdlik. Jak nie znajdziesz opisu na forum to wal do niego PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #15 Napisano 17 Maja 2013 Dołączę się do tematu chociaż to nie B5. Swego czasu robiłem z manuala na climatronic i opisałem to. wszystko jest to samo prawie może się przyda. http://forum.vw-passat.pl/threads/113928-Przeszczep-klimatyzacji-manualnej-na-climatronic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #16 Napisano 17 Maja 2013 O zworce chyba wspominał Qdlik. nie nie ja się w to nie bawiłem ale czytałem swojego czasu o tym tylko teraz nie pamiętam w jakim temacie... nie wiem czy szkielo o tym nie pisał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 18 Maja 2013 Witam. Mam Paska B4 z climatronikiem ale chciałbym zmienić panel na taki z funkcją ECON. Czy wymaga to jakichś zmian dodatkowych, czy tylko wyciągam swój panel, wkładam nowy z ECON i już? Kolega "lebow" 2 posty wyżej napisał o jakiejś zmianie przy przekaźnikach, ale przecież tym przekaźnikiem od sprężarki steruje właśnie sterownik i to od niego zależy czy ją włączy, czy nie, więc dziwią mnie dodatkowe zworki w tym miejscu. Proszę o odpowiedź bo na forum nie mogę nic znaleźć na ten temat (może używam złych słów kluczowych). Najtańsze rozwiązanie - dokupić włącznik ogrzewania szyb lub przeciwmgielnych (żeby ładnie pasował do deski), przeciągnąć 2 kabelki z kabiny do presostatu i podłączyć go w szereg z czujnikiem niskiego ciśnienia (jedyny minus - panel może zgłaszać błąd - mrugać) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #18 Napisano 18 Maja 2013 Najtańsze rozwiązanie - dokupić włącznik ogrzewania szyb lub przeciwmgielnych (żeby ładnie pasował do deski), przeciągnąć 2 kabelki z kabiny do presostatu i podłączyć go w szereg z czujnikiem niskiego ciśnienia (jedyny minus - panel może zgłaszać błąd - mrugać) a ja zapomniałem wczoraj napisać... w wiązce climatronica b3 jest przewód fioletowy z czarną kostką, nigdzie nie podpięty, jeżeli ktoś ma skrzynię manualną. Jest to tak zwany "kick down" w automacie. Wystarczy zamontować przełącznik i podawać masę na ten przewód i wtedy mamy climatronic z ECONem i bez błędów. Jak się przesiądę na swojego kompa i dorwę schemat od b4 to sprawdzę czy w b4 też tak jest i jaki przewód za to odpowiada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #19 Napisano 18 Maja 2013 Jak wsadzę z golfa 4 to coś tu naskrobię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 18 Maja 2013 a ja zapomniałem wczoraj napisać... w wiązce climatronica b3 jest przewód fioletowy z czarną kostką, nigdzie nie podpięty, jeżeli ktoś ma skrzynię manualną. Jest to tak zwany "kick down" w automacie. Wystarczy zamontować przełącznik i podawać masę na ten przewód i wtedy mamy climatronic z ECONem i bez błędów. Jak się przesiądę na swojego kompa i dorwę schemat od b4 to sprawdzę czy w b4 też tak jest i jaki przewód za to odpowiada.Oo, też dobry pomysł, tylko trzeba sprawdzić czy oprócz kompresora wyłącza się też wentylator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach