Skocz do zawartości
Michal1980

Jakie auto sportowe do 40-50 tys?

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie auto sportowe (jako drugie oczywiscie) wybralibyscie dla siebie? Macie jakies doswiadczenia z takimi autami? Chodzi o auta stricte sportowe (conajmniej 200KM i lekkie) najlepiej dwuosobowe, do jazdy dla frajdy, raz w tygodniu - wiecie o co kaman.

Nie to, ze chce teraz kupic, ale po glowie chodzi mi otwarcie funduszu na ten cel w przyszlosci;)

Narazie idealna wydaje mi sie Honda S2000 - maly silnik 2.0 (wazne przy OC) i spora moc (240 KM w serii)

Jest tez mega fajny Nissan 350Z (3,5l 280KM) oraz Toyota Supra (3.0l 280-500KM).

Albo cos ze starego kontynentu - Opel Speedster, Audi TT, BMW M3, Porsche Boxster?

 

Oldtimerow nie biore pod uwage ze wzgledow finansowych (nie mialbym czasu ani pieniedzy, zeby takiego odrestaurowac).

 

Jak myslicie - jest sens w ogole kupowac takie auto? Tzn oprocz sensu jakim jest frajda z jazdy, to jak pozniej z utrzymaniem (ceny ewentualnych czesci) i odsprzedaza za jakis czas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisales na 1 miejscu, tak i ja od razu pomyslalem czytajac sam tytul ze S2000, silnik szlifierka, ale autko boskie, max moment przy okolo 7 tys, jezdzi sie fajnie, lubi tylkiem rzucic, ale jak masz wysokie obroty to panujesz nad sytuacja, spod swiatel mozna skopac dupy niektorym teoretycznie mocniejszym autom, a zakrety tez bardzo dobrze bierze.

Co do 350z, niemoge sie wypowiedziec, wiem tylko ze silnik fajny i startuje juz z niskich predkosci obrotowych, supra... hmm niezbyt nowe auto, doladowane, jak trafisz dobry egzemplarz to bedziesz sie cieszyc, ale jak kupil bys jakis niedoinwestowany egzemplarz, to moze okzac sie skarbonka i to egzemplarz dosc egzotyczny u nas.

A nie myslales np o sti/wrx albo evo?

Sportowiec pelna geba, trakcyjnie rewelacja (przynajmniej subaru, o evo nie moge sie wypowiedziec, bo nie jechalem), a na naszym rynku tego pelno.

Boxter fajne autko, tlyko serwisowanie bardzo duzo moze wyniesc.

Speedster.. to rozne opinie o nim kraza. A moze jakies bmw 4? z silnikiem 3.0 albo mociejszym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Impreza to 4WD, a osobiscie auto sportowe kojarzy mi sie tylko z napedem na tyl (nie ujmujac nic Imprezie oczywiscie). Poza tym Impreza jest tez w kombi, i gdybym mial taka kupowac to spokojnie moglaby zastapic Passka.

Z4 tez chyba kuszaca propozycja, ale Z4 dosc sporo na ulicach i do tego ten olbrzymi silnik a ja wolalbym cos bardziej uniklanego, dlatego tak S2000 mnie jara.

Prosiak rzeczywiscie moze byc drogi w serwisie, Supra to stara konstrukcja (ale ponoc dobra)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No co do bawarki, to spalanie ma spore, wlansie z ta supra to nie wiadomo jak sie trafi, to s2000 byla by najlepszym wyborem.

Ale!!! jeszcze jest jedno fajne nissan 300zx, z ostatnich lat produkcji poszukaj, 3.0 v6 twin turbo, pali mniej jak bmw. Te 40-50 tys spokojnie by tobie starczylo i nawet by zostalo w razie W, zeby cos przy nim zropbic w razie potrzeby, a auto tez rzadkie bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze m3 ? osobiscie jesli mialbym kupowac takie autko ktore daje duzo frajdy kupilbym sobie megane rs lekkie to to i koni ma 225, mazda rx8 , 1.3 silniczek a 230 kuni :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyko ze rs to oska, a on mowi ze tylko na tyl, rx8 tez ciekawe auto, tylko niby bardzo olejozerne ze wzgledu na silnik wankla no i problem z serwisowaniem go w polsce, bo nie wiem czy duzo warsztatow czy serwisow umie go napraqwiac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo bmw e46 330d, jesli diesel wchodzi w gre :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko co e46 w dieslu ma wspólnego ze sportem? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz typowe Coupe, to tak jak pisali przedmówcy.

Ja bym szedł w coś lekkiego i niedużej klasy, np. Ibiza CupraR TDI 160KM + program, lekki tunning i na 220KM ją zrobisz! Ewentualnie Audi S3, ale nie wiem jak z rocznkiem, kolega teraz kupił S3 1.8T 209KM (recaro półskóry, pełny s-line, piękna!) 2001r, dał 5.000 Euro. Ibize byś pewnie miał młodszą. Można też Polo GTI 1.6 125KM + coś porobić przy niej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt jeszcze nie napisał o mazdzie MX5, może to nie sportowiec ale cabrio z tylnym napędem i silnikiem 1.6 przy swojej niskiej masie daje radę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuczlaw jest nawet z silnikem 1.8 :P a co ma 330d ze sportem, jechalem takim po chipie na 240 kucy chyba, i powiem ze naprawde fajne autko, dobrze sie prowadzi, malo pali, no i ładne autko. Takie moje zdanie :P

Edytowane przez Maciek91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do mazdy mx5, rzeczywisciev fajna fura i tez chcialem o niej napisaec, ale jak autor pisze ze chce powyzej 200koni, to odpada, bo tam chyba 1.8 ma cos okolo 160-70 km. a cupra i s3 maja oske, s3 moze 4x4, ale nie jestem pewien. Bo sportowych osiek jest na peczki, wlasnie cupra, s3, clio albo megane rs, type R, focus st, golf gti i wiele innych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co ma 330d ze sportem, jechalem takim po chipie na 240 kucy chyba, i powiem ze naprawde fajne autko, dobrze sie prowadzi, malo pali, no i ładne autko

Po czipie to co innego, 240KM w tym silniku to dobry początek ;)

Ja bym szukał nissana 200sx, kupić niedobitą serię a potem go dłubać, w tej kwocie można go zrobić na 300-320 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do mazdy mx5, rzeczywisciev fajna fura i tez chcialem o niej napisaec, ale jak autor pisze ze chce powyzej 200koni

 

Tak ale zauważ że MX5 jest lekka i stosunek masy do mocy inaczej się przelicza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak ale zauważ że MX5 jest lekka i stosunek masy do mocy inaczej się przelicza

zwłaszcza jak się ma 2.0 160KM. Była też MX-5 1.8 turbo o mocy 180 koni, ale to cholernie rzadki egzemplarz i nienajnowszy, niestety.

 

W tej cenie jeszcze można się za jakiś 5-6 letnim cooperem s works rozejrzeć (te cholerstwa trzymają cenę). Jeśli nie straszny autorowi mały gabaryt, to z 211 konnym silnikiem 1.6 naprawdę jest czym po zakrętach szaleć :) Works jest dość rzadki, ale wyposażony nieprzyzwoicie (popatrzcie na ceny nowych... po prostu masakra). Z seryjnego cooper es-a 1.6 (model R56 to już zawodnik z silnikiem BMW-Peugeot 1.6 na turbinie) 200 koni robi się słabym programem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tej cenie jeszcze można się za jakiś 5-6 letnim cooperem s works rozejrzeć (te cholerstwa trzymają cenę).

 

Ze tak wtrącę 3 grosze to będę miał Marek do Ciebie sprawę bo chodzi mi takie coś po głowie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności