Skocz do zawartości
cooler

1.8 TSI uznany za jeden z najbardziej awaryjnych silników???

Rekomendowane odpowiedzi

ok znalazłem w ETCE.... patrzyłem w B6 a to w B7 powinienem ;)  mój błąd....

Produkcja silnika od XI.2011 powinna już być z poprawionymi tłokami.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie, troszkę się rozjaśniło w tej kwestii, auto sprzedaje salon peugeot (sądzę że ktoś zostawił w rozliczeniu), zadzwonię zapytam ale wątpię czy panu będzie się chciało pójść i zdjęcie wklejki zrobić. A jechać 400 km żeby naklejkę zobaczyć to raczej słaby pomysł ?

A jak wasze zdanie w kwestii DSG i tego przebiegu 138 tyś, dzwoniłem do niezależnego serwisu skrzyń automatycznych i pan wytłumaczył że jeśli olej na czas zmieniany i skrzynia eksploatowana normalnie to powinno być ok. Głowy nikt nie da, a przy tym przebiegu już coś może zacząć się dziac. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@gregoriuss Co Ci szkodzi - pisz i niech robi zdjęcie, bo pytając nic nie tracisz. Ja zawsze proszę o zdjęcie numerów VIN itp i jeśli sprzedający nie chce się wykazać choć taką fatygą to moim zdaniem nie sobie co zawracać gitary drogą. W 1.8TSI była tylko DSG7 (czyli tzw. sucha) uchodząca za sprawiającą sporo problemów. Moim zdaniem jeśli z DSG to tylko 2.0 TSI i inne większe motory.

@Jankus Sam na to dziś wpadłem jak wpisałem numer tłoka w google :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, radekrp90 napisał:

@rosol

@gregoriussW 1.8TSI była tylko DSG7 (czyli tzw. sucha) uchodząca za sprawiającą sporo problemów. Moim zdaniem jeśli z DSG to tylko 2.0 TSI i inne większe motory.

@Jankus

Problem w tym że aut z tymi silnikami jak na lekarstwo, nie mam ciśnienia ale już dość długo szukam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety - 2.0 było mało jako nowych, a na rynku mam wrażenie jest ich jeszcze mniej to fakt. Inna sprawa, że są wyraźnie droższe. O długim szukaniu auta nic mi nie pisz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw miał być tylko 2.0 szukałem szukałem no ale mało ich to rozszerzyłem zakres o 1.8 a tu znaczącej poprawy nie widać, aut z udokumentowaną historia w roczniku od 2012 jak na lekarstwo, więc zacząłem oglądać skody ? z 1,8 180 KM i DSG. Gdzieś nawet czytałem opinie że to nie jest ten sam silnik, że coś tam się różni itd... szczerze, przecież ja go rozbierać nie mam zamiaru, ma jeździć, nie brać oleju,DSG ma nie szarpać i już będę szczęśliwy ? 

Ale cierpliwość wskazana bo z tego co jest w ogłoszeniach to nie zanosi się na rychłą zmianę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 TSI 180 konny to silniki ostatniej serii - nie było go w B6 i B7, a dopiero w B8.

Pytanie jaką skodę bierzesz pod uwagę, bo jeśli Octavię to jednak inna klasa auta i w takim wypadku wolałbym chyba wybrać Golfa VII.

Niestety, biorąc pod uwagę te silniki musisz pamiętać o tym, że może być taka konieczność aby coś naprawić. Czy to będzie rozrząd, tłoki czy mechatronika ma mniejsze znaczenie. Ważne aby nie wszystko na raz :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, radekrp90 napisał:

@rosol Co Ci szkodzi - pisz i niech robi zdjęcie, bo pytając nic nie tracisz. Ja zawsze proszę o zdjęcie numerów VIN itp i jeśli sprzedający nie chce się wykazać choć taką fatygą to moim zdaniem nie sobie co zawracać gitary drogą.

heh ja nie kupuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, gregoriuss napisał:

Ale cierpliwość wskazana bo z tego co jest w ogłoszeniach to nie zanosi się na rychłą zmianę

Zagadaj do kolegi @Faster ma piękne b6 z 2009 roku 2.0tsi z niedużym przebiegiem do sprzedania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do skrzyń DSG to z mojej wiedzy wynika, że to dobre ale jako nowe czyli z zerowym przebiegiem z salonu i to w dodatku kiedy ma się 2 letnia gwarancję. O ile mechanika skrzyni sama w sobie ok to elektronika która nią steruje zawodzi i to średnio przypada to na auta z przebiegiem około 110tyś. km i właśnie takich aut jest najwięcej na rynku wtórnym. Zepsucie się takiego modułu to późniejszy koszt naprawy 4000-7000zł i to jest ten haczyk właśnie. Dlatego ja jak szukałem swojego 2.0 tsi to szukałem z manualną skrzynią. Co ciekawe w ogłoszeniach 90% to właśnie DSG a manual to rarytas. Jeżeli jeszcze nie jesteś na 100% zdecydowany to poczytaj i popytaj innych osób o tę skrzynię i to najlepiej takich co maja auta z przebiegiem 100tyś i więcej. I nie idź na kompromisty w kwestii wadliwych serii silnikowych bo potem szkoda będzie zdrowia a i strach jechać gdzieś dalej bo nie wiadomo czy się nie wysypie.

Tutaj masz artykuł o wadliwych 1.8 i 2.0 tsi (co się dokładnie dzieje, dlaczego, jakie są opcje naprawy i koszty)

Tutaj artykuł odnośnie skrzyń DSG (trwałość, usterki i koszty napraw)

Ja wiem, że aut z DSG jest najwięcej bo jako kupowane w salonie  nie sprawiały problemów właścicielom dlatego nikt nie powie o nich złego słowa (tym bardziej jak sprzedaje :) ) bo co do kultury pracy to świetna skrzynia ale ty będziesz kupować auto które już będzie mieć przebieg co najmniej 100tyś. km. do tego 1-wszy właściciel miał gwarancję której ty już nie masz. Nie wiem może to nie będzie mieć znaczenia dla ciebie ale ja już przy kupnie auta kalkuluje późniejszą łatwość sprzedania i a rejonie gdzie mieszkam (Polska B - ta biedniejsza) to tutaj zdecydowana większość woli stare ale sprawdzone rozwiązania i zawsze atutem przy sprzedaży jest to, że ma sie właśnie manualną skrzynię jako synonim niezawodności.

Dodam też, że jako kolejny właściciel daj ci abyś był tym drugim ale jak kolejnym lub co gorsza auto jest sprowadzone to nie masz kompletnie żadnej pewności jak poprzedni właściciele dbali o skrzynię a nawet jak dbali to nadal nie mas pewności czy awaryjny moduł mechatroniki nie zepsuje się właśnie tobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Patyk0 napisał:

Co do skrzyń DSG

Dzięki za odpowiedź, masz sporo racji, podobnie wyraził się pan z serwisu skrzyń. Zawsze będzie to pewnego rodzaju loteria. Ja szukam auta z nadwoziem kombi, bo główna przyczyna zmiany auta to ilość miejsca, wózek rowerek zabawki już się nie mieszczą ? i znaleźć passata 1.8 lub 2,0 w benzynie i to w kombi jeszcze z wersją z poprawionym silnikiem czyli po 2012 roku to nie lada sztuka. 17 lat jeżdżę manualne i serio więcej nie chcę, diesla mialem PD teraz mam CR fajne ale od 1,5 roku przebiegi roczne po 12 tys i głównie miasto - diesel odpada. Nie ma pośpiechu nie musi to być na już więc liczę że gdzieś się pojawi auto godne uwagi. 

redekrp90

Myślałem o Octavii kombi ale tak jak piszesz to już inna klasa auta i była to opcja "z braku laku" 

Na razie szukam dalej passata, może coś się pojawi

Dzięki panowie za wszelkie podpowiedzi

 

Edytowane przez gregoriuss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, rosol napisał:

heh ja nie kupuję :)

Mój błąd - źle "zaczepiłem" - poprawione :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie, jako że jest to mój pierwszy post na tym forum, chciałbym powitać wszystkich forumowiczów. A teraz do rzeczy. Zamierzam zakupić auto z silnikiem TSI 1.8 lub 2.0 (passat B7 lub superb II) skrzynia bez różnicy, rok produkcji 2014. Zacząłem zgłębiać wiedzę na temat silnika i oczywiście trafiłem na “wątek olejowy”. Wg informacji jakie udało mi się wyłuskać z internetowych forów to to że silniki TSI 3 generacji są bezpieczne, dynamiczne i ogólnie polecane. Teoretycznie wszystkie silniki po 02.2012 powinny być tymi 3 gen. Poznać je na oko można po płaskim kształcie osłony rozrządu. I tu pojawia się mój problem ponieważ oglądałem silniki TSI wyprodukowane po 2012 roku które wyglądają jak nie polecana generacja 2. Czy jesteście w stanie mi to wytłumaczyć? Poniżej zamieszczam zdjęcie silnika i wlepki na nim.

WP_20180602_11_15_44_Pro.jpg

WP_20180602_11_15_30_Pro.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytania o silnik, Potrzeba mi jeszcze jedno auto, teraz mam Karoq 2.0 TSI i Fabię 1.2 TSI . Jestem blisko wyboru Yeti 1.8 TSI z oznaczeniem CDAA o mocy 118kW z rocznika 2014 pażdziernik. Przebieg 135kkm , pytanie czy ten motor nazeży do tych zdecydowanie poprawionych , czy należy się go obawiać ?? Różnorodność opinii powoduje pytanie tutaj Jeszcze jedno to rozrządowo na pasku ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności