Skocz do zawartości
cooler

1.8 TSI uznany za jeden z najbardziej awaryjnych silników???

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm, ciekawa rzecz. Domowy Passat 1.8TSI RM2010(prod 2009) wg wlepy ma silnik BZB, więc może ta sprawa passat`ów nie dotyczy? Albo dotyczy w b.wąskim gronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze tak czytam to co osoba to inna opinia, jedni mówią, że nie ma się czego bać inni, że jest ...

mój 1.8 TSI to BZB z maja 2008r. do dziś ma nalatane 82tys km. więc czy teoretycznie mam się czego obawiać ?

btw. kriss555 masz w podpisie "kiedyś 160KM" to ile masz teraz, gdzie robiłeś program ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czego. Ta przypadłość jeśli w ogóle wystąpi najpierw daje charakterystyczne objawy, których nie można nie zauważyć. Jest więc czas na działanie i zapobieganie poważnym następstwom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm, ciekawa rzecz. Domowy Passat 1.8TSI RM2010(prod 2009) wg wlepy ma silnik BZB, więc może ta sprawa passat`ów nie dotyczy? Albo dotyczy w b.wąskim gronie.

 

http://www.audiklub.org/silniki/-/vw/0/1.8/0/0/160/0/2009/0/0/id/asc/vw_passat/pb.html

Problem podobno dotyczy tylko octavii i superbów. W poniedziałek będę w ASO to spróbuje dowiedzieć się coś więcej.

Edytowane przez korexus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podzwoniłem po kilku serwisach i w ASO Skody stwierdzali, że mieli przypadki z 1.8 TSI w Octavi. W VW przyznają sie tylko do bólu z 1.4 TSI, o 1.8 TSI - cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podzwoniłem po kilku serwisach i w ASO Skody stwierdzali, że mieli przypadki z 1.8 TSI w Octavi. W VW przyznają sie tylko do bólu z 1.4 TSI, o 1.8 TSI - cisza

Bo pewnie im kazali siedzieć cicho. Na skodę mogą pluć ale VW już nie.

Swoją drogą jak zacząłem się wgłębiać to dotarłem do informacji że spora część skrzyń biegów w B6 jest zbyt słabo smarowana, co powoduje wycieranie się trybów zwłaszcza najwyższych biegach. Nie wiem dokładnie o jakich skrzyniach mowa, ale informacja była podobno od pracownika serwisu. Oczywiście w takiej sytuacji dość łatwo jest zwalić na usera "że źle jeździ" i odmówić gwarancji, zwłaszcza że problem może się objawić przy niezbyt intensywnej eksploatacji pod koniec okresu gwarancyjnego lub tuż po.

Coraz ciekawszy obraz jakości w VW się mi objawia, pogrzebię jeszcze to może podobne kwiatki się znajdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, coś więcej wiadomo, bo jestem zainteresowany kupnem b6 z 1,8tsi. Czy zatem niewarto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W VW nie było takie problemu a zasięgałem u dobrych źródeł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak masz kasę na takiego to lepiej kup 2,0 TDI common rail najlepiej 170.Były już pod koniec 2008.To są naprawdę bezawaryjne motory i nie mają nic wspólnego z pierwszymi 2,0 TDI, które sypały się potęgę.Mam kolegę w ASO VW i mówi, że pierwsze common raile mają już grubo ponad 300 tyś i zero problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę na przegląd to zapytam mojego mechanika czy coś w trawie piszczy w sprawie tych 1.8 tsi :)

 

Ale chyba używka (z tego samego roku) 2.0 170 km cr w porowaniu z 1.8 tsi 160 km jest duzo drozsza??

Edytowane przez Krycho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro jadę na przegląd to zapytam mojego mechanika czy coś w trawie piszczy w sprawie tych 1.8 tsi :)

 

Ale chyba używka (z tego samego roku) 2.0 170 km cr w porowaniu z 1.8 tsi 160 km jest duzo drozsza??

Tego Ci nie powiem bo niesprawdzałem, ale napewno CR jest tańszy w eksploatacji i troszeczkę dynamiczniejszy.Spalanie przy spokojnej jeżdzie 2,5 l niższe a koszty przeglądów podobne.Przy ostrej jeżdzie różnica większa.Musisz rozważyć droższy zakup i tańsza eksploatacja czy odwrotnie.Pytanie zasadnicze gdzie jezdzisz?Jak w mieście na krótkich odcinkach to mimo wszystko benzyna.Jak trasa to zdecydowanie diesel CR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie problem polega na tym, że robię ok. 15-20k km. A jednak diesle lubią się kaszanić, no chyba, że już te cr faktycznie są lepsze. Jeżdżę głównie po mieście i trasy w weekend. Także nie wiem czy bena nie będzie lepszym rozwiązaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie problem polega na tym, że robię ok. 15-20k km. A jednak diesle lubią się kaszanić, no chyba, że już te cr faktycznie są lepsze. Jeżdżę głównie po mieście i trasy w weekend. Także nie wiem czy bena nie będzie lepszym rozwiązaniem.
Co do tego, że CR są o niebo lepsze od pompowtryskiwaczy nie ma wątpliwości.Zresztą zapytaj sam w ASO lub jakiegoś kumatego mechaniora co miał z nimi do czynienia.Ważny przy wyborze jest roczny przebieg.Jak robisz rocznie 15-20 tyś. to można pomyśleć o TDI.Jak mniej i krótkie odcinki to szkoda diesla i lepiej brać benzynę.Udanego zakupu życzę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napinacz nie jest drogi-sto kilka złotych. Może lepiej wymienić na ten nowszy...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Chciałem odświeżyć temat - kupiłem B6kę z silnikiem 1.8 TSI - wersja CDAA. Według VINu przy 84tys. w trakcie przeglądu w serwisie autko miało wymieniony napinacz rozrządu- rozumiem zatem, że temat jest wyczyszczony i VW zrobił to pewnie w ramach wewnętrznej akcji serwisowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od kwietnia 2009 były już napinacze poprawione więc chyba o temacie możesz zapomnieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Tydzień temu dokładnie w piątek moje auto przy odpalaniu odmówiło posłuszeństwa. Zaczęło klekotac i trząść sie. Brak mocy. Auto zabrała laweta i jak sie okazało w serwisie rozrząd przeskoczyl o 6 zębów. Niestety kolizja tłoków z zaworami i diagnoza: wymiana silnika koszt "tylko" małe 25 tysi. Auto z przebiegiem 54 tys, dopiero skończyło 3 lata, serwisowane w aso i taka sytuacja!! Panowie z serwisu napisali do Poznania pismo "Gest dobrej woli" . Oczekujemy na odpowiedź. Nawet nie nastawiam się, że vw coś zaproponuje ale dla mnie nienormalną rzeczą jest rozwalony silnik przy 54 tysiącach!! Coś chyba jest nie tak skoro silnik rozpada sie przy przebiegu tak małym. Może ktos z was miał taki przypadek i jestem ciekawy jak ta sprawa sie zakończyła. Ja na pewno będę naprawiał silnik na swoją rękę. Po tej sytuacji jak widzę vw ciśnienie skacze do 300. Piszę bo chciałbym was uczulić na sprawdzanie rozrządu w silnikach 1,8 tsi. Oczywiście nawaliła rolna napinacza.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pozwole sobie dodac i jednoczesnie potwierdzic ze problem jest realny. Sprawa dotyczy wszystkich silnikow 1.8 tsi bez wzgledu czy sa zamontowane w skodzie, vw czy renault scenic. Sugeruje sluchac silnika, glownie przy odpalaniu i reagowac na kazdy nienormalny dzwiek. Innym rozwiazaniem jest zdjecie obudowy rozrzadu i weryfikacja stanu lancucha - zdarzaja sie rozciagniecia lancucha i przez to przeskoczenie rozrzadu.

 

Brzmi malo optymistycznie, ale zwroccie uwage ze to jedyna zdiagnozowana wada tych silnikow :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto z przebiegiem 54 tys, dopiero skończyło 3 lata, serwisowane w aso i taka sytuacja!! Panowie z serwisu napisali do Poznania pismo "Gest dobrej woli" . Oczekujemy na odpowiedź.

Jeśli rzeczywiście wszystkie serwisy miałeś na czas to z racji przebiegu i wieku samochodu powinieneś otrzymać spore dofinansowanie naprawy. Na szczęście przy takich awariach wychodzą frontem do Klienta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności