VDR Zgłoś #1 Napisano 24 Sierpnia 2011 Mam pytanie - jak objawia sie usterka urwanego zaworu ? Czy takie auto jest w stanie dalej jechac ? Czy na displayu wyswietli sie jakis blad ? Generalnie cos zaczelo stukac w 1.9 TDI, auto pali, rozrzad ponoc ok. Wedlug jednego mechanika walek rozrzadu i popychacze, wedlug innego moze to byc urwany zawor. Dzisiaj maja rozbierac silnik. W przypadku urwanego zaworu ponoc taniej wyjdzie kupic nowy silnik. Ogolnie to auto jedzie, mocy jednak troche brakuje - tak jakby jeden cylinder nie pracowal. Zadne kontrolki sie nie swieca (na pewno kontrolka check engine, oleju i swiec sprawne). Na komputer jeszcze nie wrzucalem. z gory dziekuje za jakies sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2011 [ame]http://www.youtube.com/watch?v=3rDPB7iljXY[/ame], tutaj tez stuka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #3 Napisano 18 Stycznia 2012 (edytowane) Odświerzę, bo własnie mam to samo. Poradźcie koledzy, co to może być ?ale proszę nie tak jak kolega z góry... tzn. prawie tak samo. od jakiegoś czasu silnik nie ma mocy, nie zaswieciła się żadna kontrolka na wyświetlaczu. Silnik chodzi równo ale z takim charakterystycznym stukotem i jakby przedmuchami w węże. Słychać też jakieś dziwne cykanie z silnika. Był podłączony pod koma i nie wykazał żadnych błędów w silniku. Sugestie mechanika: rozrąd. podobno mógł się skończyć napinacz. Z tego co mówił podobno oprócz rolki i napinacza mechanicznego jest jeszcze jakiś hydrauliczny napinacz i to on mógł dokonać żywota. Szczerze mówiąc nie słyszałem, by przy rozrządzie był jakiś hydrauliczny napinacz... czy coś Wam wiadomo o takkim? proszę o odp. Edytowane 18 Stycznia 2012 przez wisienka1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #4 Napisano 18 Stycznia 2012 Coś ściemnia, bo ja ostatnio wymieniałem rozrząd i żadnego napinacza hydraulicznego nie było. Przecież konstrukcyjnie to ten sam rozrząd co w B5 FL 2003-2005. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #5 Napisano 19 Stycznia 2012 (edytowane) pogromca masz racje, silnik rozebrany, dostęp do rozrządu jest i nie widac żadnego hyraulicznego napinacza. Widać za to pęknięty wałek rozrządu. Mam nadzieję, że to TYLKO wałek a nie coś wiecej. Czy ktoś z kolegów wie, gdzie mogę kupic wałek rozrządu do 1,9 TDI BLS? Najchętniej z okolic Poznania. InterCars tylko na zamówienie i czas oczekiwania 2 tygodnie... A na Aso raczej mnie nie stać, bo z tego co wiem wołają ok. 2400zł. Nooo to niezła kaszana mi się porobiła. Szukm całej głowicy z wałkiem rozrządu do BLS. uszkodzony wałek i ośki dźwigni popowtrysków BARDZO PILNIE Maciej Głowica już jest zamówiona, potrzeba jeszcze pompy oleju. Ktoś ma namiary? M Edytowane 19 Stycznia 2012 przez wisienka1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #6 Napisano 19 Stycznia 2012 Coś ściemnia, bo ja ostatnio wymieniałem rozrząd i żadnego napinacza hydraulicznego nie było. Sprawdzilem dzisiaj liste ktora dostalem od VW po wymianie kpl. rozrzadu tam tez nie ma wzmianki o zadnym hydraulicznym napimaczu Coś ściemnia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #7 Napisano 20 Stycznia 2012 kolego jeżeli poszedł wałek i głowica, to szukaj całej góry silnika używki, tak będzie najpewniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #8 Napisano 20 Stycznia 2012 No własnie mam całą kompletną głowice, ale chciałbym jeszcze wymienić pompę oleju, bo podobno z czasem słabiej podają na góre olej i dlatego się kończy wałek i reszta. Jeżeli ktos ma namiary na pompę oleju o nr 038115105C do silnika BLS 1,9 TDI, to chętne bym przyjął. Proszę powiedzcie mi, czy ta pompa jest jeszcze na łańcuch, czy już na koła zębate? M ---------- Dodano o 13:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:46 ---------- Podalem bledny numer czesci. prawidlowy numer 03G115105G Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #9 Napisano 30 Stycznia 2012 Witam. Własnie jestem po wymianie całej góry (głowica). koszt razem głowicy 1200pln (z rozbitka 15tkm przebiegu, wtryski Bosch) Wszystko ładnie pieknie, silniczek klekoce tak jak powinien , nawet trochę mniej pali, bo na biegu jałowym spalanie pokazuje 0,4-0,5 l/godz. (z wcześniejszych 0,7-0,8l/godz) nawt przy włączonej klimie. mam jednak pytanie: pojawiło się jakieś syczenie na biegu jałowym z okolic turbo, przy dodawaniu gazu silnik ładnie wkręca się na obroty ale w zakresie 1700-2500 słychać jakiś świst również jakby z okolicy turbiny. Czy może to być jakaś nieszczelność w układzie dolotowym? Wcześniej tego nie było... Mechanik mówił, żeby posprawdzać węże i jakieś oringi przy rurze od turbiny... proszę o odp. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #10 Napisano 30 Stycznia 2012 Jeszcze jedno pytanie. po sprawdzeniu auta na kompie wyskoczył błąd, którego nie można wykasować. Błąd brzmi: " czujnik 2 temperatury spalin, 1 rząd cylindrów ( G448) wysoki sygnał". Czy ktoś z kolegów wie, gdzie szukać tego czujnika, i czy może być uszkodzony, czy może nie ma dobrego połączenia elektryki na kostce lub przerwa w obwodzie? Proszę o odpowiedż M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach