Skocz do zawartości
VDR

1.9 TDI stukot w silniku...

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie - jak objawia sie usterka urwanego zaworu ? Czy takie auto jest w stanie dalej jechac ? Czy na displayu wyswietli sie jakis blad ? Generalnie cos zaczelo stukac w 1.9 TDI, auto pali, rozrzad ponoc ok. Wedlug jednego mechanika walek rozrzadu i popychacze, wedlug innego moze to byc urwany zawor. Dzisiaj maja rozbierac silnik. W przypadku urwanego zaworu ponoc taniej wyjdzie kupic nowy silnik. Ogolnie to auto jedzie, mocy jednak troche brakuje - tak jakby jeden cylinder nie pracowal. Zadne kontrolki sie nie swieca (na pewno kontrolka check engine, oleju i swiec sprawne). Na komputer jeszcze nie wrzucalem.

 

z gory dziekuje za jakies sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświerzę, bo własnie mam to samo.

Poradźcie koledzy, co to może być ?ale proszę nie tak jak kolega z góry...

 

tzn. prawie tak samo.

od jakiegoś czasu silnik nie ma mocy, nie zaswieciła się żadna kontrolka na wyświetlaczu. Silnik chodzi równo ale z takim charakterystycznym stukotem i jakby przedmuchami w węże. Słychać też jakieś dziwne cykanie z silnika. Był podłączony pod koma i nie wykazał żadnych błędów w silniku.

Sugestie mechanika: rozrąd. podobno mógł się skończyć napinacz. Z tego co mówił podobno oprócz rolki i napinacza mechanicznego jest jeszcze jakiś hydrauliczny napinacz i to on mógł dokonać żywota.

Szczerze mówiąc nie słyszałem, by przy rozrządzie był jakiś hydrauliczny napinacz...

czy coś Wam wiadomo o takkim?

proszę o odp.

Edytowane przez wisienka1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś ściemnia, bo ja ostatnio wymieniałem rozrząd i żadnego napinacza hydraulicznego nie było. Przecież konstrukcyjnie to ten sam rozrząd co w B5 FL 2003-2005.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pogromca

masz racje, silnik rozebrany, dostęp do rozrządu jest i nie widac żadnego hyraulicznego napinacza.

Widać za to pęknięty wałek rozrządu. Mam nadzieję, że to TYLKO wałek a nie coś wiecej.

Czy ktoś z kolegów wie, gdzie mogę kupic wałek rozrządu do 1,9 TDI BLS? Najchętniej z okolic Poznania. InterCars tylko na zamówienie i czas oczekiwania 2 tygodnie... A na Aso raczej mnie nie stać, bo z tego co wiem wołają ok. 2400zł.

 

Nooo to niezła kaszana mi się porobiła.

Szukm całej głowicy z wałkiem rozrządu do BLS.

uszkodzony wałek i ośki dźwigni popowtrysków BARDZO PILNIE

Maciej

 

Głowica już jest zamówiona, potrzeba jeszcze pompy oleju.

Ktoś ma namiary?

M

Edytowane przez wisienka1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś ściemnia, bo ja ostatnio wymieniałem rozrząd i żadnego napinacza hydraulicznego nie było.

Sprawdzilem dzisiaj liste ktora dostalem od VW po wymianie kpl. rozrzadu tam tez nie ma wzmianki o zadnym hydraulicznym napimaczu

Coś ściemnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego jeżeli poszedł wałek i głowica, to szukaj całej góry silnika używki, tak będzie najpewniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie mam całą kompletną głowice, ale chciałbym jeszcze wymienić pompę oleju, bo podobno z czasem słabiej podają na góre olej i dlatego się kończy wałek i reszta.

Jeżeli ktos ma namiary na pompę oleju o nr 038115105C do silnika BLS 1,9 TDI, to chętne bym przyjął.

Proszę powiedzcie mi, czy ta pompa jest jeszcze na łańcuch, czy już na koła zębate?

M

 

---------- Dodano o 13:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:46 ----------

 

Podalem bledny numer czesci. prawidlowy numer 03G115105G

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Własnie jestem po wymianie całej góry (głowica). koszt razem głowicy 1200pln (z rozbitka 15tkm przebiegu, wtryski Bosch)

Wszystko ładnie pieknie, silniczek klekoce tak jak powinien :D, nawet trochę mniej pali, bo na biegu jałowym spalanie pokazuje 0,4-0,5 l/godz. (z wcześniejszych 0,7-0,8l/godz) nawt przy włączonej klimie.

mam jednak pytanie: pojawiło się jakieś syczenie na biegu jałowym z okolic turbo, przy dodawaniu gazu silnik ładnie wkręca się na obroty ale w zakresie 1700-2500 słychać jakiś świst również jakby z okolicy turbiny. Czy może to być jakaś nieszczelność w układzie dolotowym? Wcześniej tego nie było... Mechanik mówił, żeby posprawdzać węże i jakieś oringi przy rurze od turbiny...

proszę o odp.

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie.

po sprawdzeniu auta na kompie wyskoczył błąd, którego nie można wykasować. Błąd brzmi: " czujnik 2 temperatury spalin, 1 rząd cylindrów ( G448) wysoki sygnał".

Czy ktoś z kolegów wie, gdzie szukać tego czujnika, i czy może być uszkodzony, czy może nie ma dobrego połączenia elektryki na kostce lub przerwa w obwodzie?

Proszę o odpowiedż

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności