Skocz do zawartości
jakczy

stuki silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu pojawiły się stuki silnika a dokładniej od strony rozrządu.Jest to silnik 1,8 ABS w b-4 a suki do złudzenia przypominają pracę silnika diesla z za wczesnym wtryskiem /rodzaj klekotania/ i nie są stałe tylko nasilają się lub słabną co dobrze słychać na wolnych obrotach.Wykluczone są popychacze bo one dają zupełnie inny odgłos gdy są nieszczelne.Podejrzewam pompę wody,pompę wspomagania,sprężarkę klimy w ostateczności panewki lub sworzeń tłoka na pierwszym cylindrze.Może ktoś miał podobne objawy i udało się mu je zlokalizować - będę wdzięczny za podpowiedzi.Praca silnika idealnie równa, przyspieszenie wzorowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Ponieważ z tego co opisujesz to wszystko może być przyczyną tych stuków. Niestety nie słyszymy tego więc można tylko zgadywać. Jedź do mechanika i szybko silnik zdiagnozuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam pompę wody,pompę wspomagania,sprężarkę klimy

To to chyba wykluczysz zdejmując paski i odpalajac chwilowo bez ładowania.lub dobrze się wsłuc***ąc, stetoskop typu kawał "kija", przykładasz w podejrzane miejsca a drugi koniec przykładasz do ucha.

Jeśli klekotałaby panewka to już by było po niej, sworzeń tłoka to zdejmujesz kolejno przewody ze świec i odpalasz na trzy gary ,ten sposób od razu pokaże rozwalony sworzeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy odłączenie zapłonu z jednego cylindra usunie lub wyciszy stuki bo przecież układ korbowy i tak będzie pracował napędzany od innych cylindrów.Czy to jest logiczne? Może się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to jest logiczne? Może się mylę?

tak , mylisz się :dobrze

 

Kolega lebow podał Ci jak najprościej i najszybciej sprawdzić i kolejno eliminować podejrzenia usterki w elementach ,które w pierwszym poście wymieniłeś. Jeśli fizycznie nie sprawdzisz , to pozostanie tylko wróżenie z fusów:kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!dawno mnie tu nie było :)Miałem takie same objawy jak kolega jakczy . Brzmiało jakby ktoś garść śrubek wrzucił do silnika. Po zdemontowaniu paska od napędu pompy wody przykry dźwięk ustał. Wymiana pompy i przy okazji termostatu z robocizną 200zł. I spokój można cieszyć się dalej jazdą

Edytowane przez pawel998

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,rowniez mam takie objawy jak wyzej stuka od strony rozrzadu,z poczatu tylko na zimnym,teraz rowniez na cieplym,tylko na jalowych obrotach po przygazowaniu tego nie ma,moze lozysko? hm ma moze ktos jakos pomysl co to?prosze o pomoc zalanczam filmik silnik to 1.8 90km ADZ

filmik nagrany wieczorem stad,tylko slychac te stuki,auto bylo nagrzane do 90 stopni zrobione trasa 150km i nagrany filmik,pozdrawiam

Edytowane przez uki25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie napinacz paska rozrządu czasem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z poczatku tez tak myslalem,ale sciagnelem obudowe rozrzadu odpalilem i to nie on,rolka prowadzaco-napinajaca wygladaja jak nowa,zadnych luzow na boki nie ma sprawdzalem nic nie chodzi,pasek rowniez na swiezy wyglada zadnych przetarc,aktualnie jest rolka INA pasek Gates

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz rozrząd sprawny... To może coś z osprzętu... Tak jak wyżej kolega pisał ściągaj paski od osprzętu i słuchaj. Jak pasek zdejmiesz najpierw klinowy i ucichnie to albo pompa wody albo pompa wspomy a jak zdejmiesz wieloklin to altek albo sprężarka klimy jak masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobne stuki,właśnie od strony rozrządu.Przyczyną była pompa wody ,którą wymieniłem razem z rozrządem(wytrzymała tylko 17tyś.km).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klimy nie mam,jedynie co zauwazylem to pasek od alternatora jest mocniej naciagniety,w porownaniu do innych z tego co wiem to o te 90 stopni powinien sie dac przekrecic,a tak niestety nie jest,wydaje mi sie ze piszczal i helmut jeszcze go docisnol,w sumie i tak szykuje mu wymiane rozrzadu bo jest nowy i czeka,dokupie jeszcze pompe wody i reszte paskow i moje nieszczesne uszczelniacze,a propo pompy jaka najlepiej polecacie ? dzieki za podpowiedzi i wesolych swiat zycze,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek rozrządu o 90 stopni a pasek od pompy wspom. i wody 1.5 cm na najdłuższym odcinku powinien się ugiąć a alternatora powinien byc naciągnięty dość mocno - o przekręcaniu go nie słyszałem w sumie jak przekręcić klinowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności