Skocz do zawartości
mendoza27

Bicia kierownicy od 60 do 40 km/h

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Moje autko to Passat B4 1.9 tdi 90 KM . Otóż przy hamowaniu kierownica zaczyna drgać w przedziale prędkości od 60 do 40 km/h. Dla ułatwienia dodam że cały przód zawieszenia czyli 2 końcówki drążków , 2 wahacze z tulejami , 2 łączniki , 2 sworznie , 2 gumy stabilizatora zostały wymienione , a także tarcze i klocki firmy ATE. Panowie pomóżcie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak długo już jeździsz na tych tarczach?

Być może muszą sie dotrzeć a być może ominęły kontrolę jakości i są krzywe, choc wtedy im większa prędkość tym bardziej by biły.

Jeśli przy mocnym depnięciu bicia nie ma to potrzeba czasu by się dotarły.

Sprawdź tylko czy klocki nie siedzą w zacisku zbyt ciasno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczął bym od podmiany kół, wtedy tarcze i piasty pod lupę.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dodam z własnej autopsji, że warto przyjrzeć się łożyskom amortyzatorów.

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może jedź żeby Ci zbieżność ustawili :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaczął bym od podmiany kół

 

Dokładnie , miałem podobne objawy- zamieniłem koła z przodu na tył i z przodu wibracje ustąpiły a na tyle podczas jazdy było słychać "lekkie"skrzypienie gumy, w końcu doszedłem, że powodem było wewnętrzne uszkodzenie opony - jakiś drucik musiał pęknąć wewnątrz gumy (zdanie wulkanizatora - z zewnątrz opony nie było widać żadnych zmian lub odkształceń).Przy jeździe powoli nie było tego czuć , przy szybkiej siła odśrodkowa też nie pozwalała na bicie , tylko właśnie przy określonej - średniej prędkości były wyczuwalne wibracje. Warto w ten sposób sprawdzić zanim pójdziesz w dalsze koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę do mechanika bo oprócz drgań zaczęło coś metalicznie stukać w zawieszeniu. Jak tylko wrócę opiszę co to było. Sam podejrzewam że może poluzowała się śruba na wahaczu lub stabilizatorze. Jak nie to będę próbował z kołami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a możne końcówki chińskie się rozleciały jak kupiłeś po taniości w sklepie , raczej z tym szarpaniem będzie coś z ogumieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznij od zamiany kul w tym ze na pawno nie bylo by metalicznego dzwieku a osłony tarcz nie sa zagiete ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK Panowie . Kończę temat . Okazało się że po wymianie zawieszenia z przodu (mój błąd) nie wymieniłem łączników stabilizatora i gdy całe zawieszenie się "usztywniło" guma na lewym łączniku się "wysypywała" i stąd drgania a później całkiem się "rozpadła" i znów stamtąd te stuki. W sobotę wymieniam obydwa łączniki i myślę że będzie halo. Dzięki za podpowiedzi. Napiszę co po wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności