mendoza27 Zgłoś #1 Napisano 17 Sierpnia 2011 Witam wszystkich. Moje autko to Passat B4 1.9 tdi 90 KM . Otóż przy hamowaniu kierownica zaczyna drgać w przedziale prędkości od 60 do 40 km/h. Dla ułatwienia dodam że cały przód zawieszenia czyli 2 końcówki drążków , 2 wahacze z tulejami , 2 łączniki , 2 sworznie , 2 gumy stabilizatora zostały wymienione , a także tarcze i klocki firmy ATE. Panowie pomóżcie co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 17 Sierpnia 2011 Jak długo już jeździsz na tych tarczach? Być może muszą sie dotrzeć a być może ominęły kontrolę jakości i są krzywe, choc wtedy im większa prędkość tym bardziej by biły. Jeśli przy mocnym depnięciu bicia nie ma to potrzeba czasu by się dotarły. Sprawdź tylko czy klocki nie siedzą w zacisku zbyt ciasno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #3 Napisano 18 Sierpnia 2011 Zaczął bym od podmiany kół, wtedy tarcze i piasty pod lupę. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #4 Napisano 18 Sierpnia 2011 Hej, Dodam z własnej autopsji, że warto przyjrzeć się łożyskom amortyzatorów. Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocash Zgłoś #5 Napisano 18 Sierpnia 2011 może jedź żeby Ci zbieżność ustawili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #6 Napisano 18 Sierpnia 2011 Zaczął bym od podmiany kół Dokładnie , miałem podobne objawy- zamieniłem koła z przodu na tył i z przodu wibracje ustąpiły a na tyle podczas jazdy było słychać "lekkie"skrzypienie gumy, w końcu doszedłem, że powodem było wewnętrzne uszkodzenie opony - jakiś drucik musiał pęknąć wewnątrz gumy (zdanie wulkanizatora - z zewnątrz opony nie było widać żadnych zmian lub odkształceń).Przy jeździe powoli nie było tego czuć , przy szybkiej siła odśrodkowa też nie pozwalała na bicie , tylko właśnie przy określonej - średniej prędkości były wyczuwalne wibracje. Warto w ten sposób sprawdzić zanim pójdziesz w dalsze koszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mendoza27 Zgłoś #7 Napisano 19 Sierpnia 2011 Jutro jadę do mechanika bo oprócz drgań zaczęło coś metalicznie stukać w zawieszeniu. Jak tylko wrócę opiszę co to było. Sam podejrzewam że może poluzowała się śruba na wahaczu lub stabilizatorze. Jak nie to będę próbował z kołami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ivan2 Zgłoś #8 Napisano 22 Sierpnia 2011 a możne końcówki chińskie się rozleciały jak kupiłeś po taniości w sklepie , raczej z tym szarpaniem będzie coś z ogumieniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomasZ82 Zgłoś #9 Napisano 23 Sierpnia 2011 zacznij od zamiany kul w tym ze na pawno nie bylo by metalicznego dzwieku a osłony tarcz nie sa zagiete ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mendoza27 Zgłoś #10 Napisano 24 Sierpnia 2011 OK Panowie . Kończę temat . Okazało się że po wymianie zawieszenia z przodu (mój błąd) nie wymieniłem łączników stabilizatora i gdy całe zawieszenie się "usztywniło" guma na lewym łączniku się "wysypywała" i stąd drgania a później całkiem się "rozpadła" i znów stamtąd te stuki. W sobotę wymieniam obydwa łączniki i myślę że będzie halo. Dzięki za podpowiedzi. Napiszę co po wymianie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach