Jump to content
roger31

Elektryczna klapa passat kombi

Recommended Posts

Witam zabrałem się za montaż elektrycznej klapy i kamerki cofania w passacie b7  i mam już wszystko po montowane.

mam oryginalną instalację zostały mi jedynie kable do podłączenia w instalację mojego auta w instalacji klapy elektrycznej kabelki pomarańczowo-zielony i pomarańczowo-brązowy ( domyślam się ze te dwa kable są od modułu can - gdzie najlepiej się nimi wpiąć bo oryginalnie te kable szły aż pod deskę a nie uśmiecha mi się demontować deski czy jak znajdę te kable gdzieś np w progu podłączyć je kolorami?? dodatkowo z tej instalacji został mi kabelek czerwono-niebieski i nie mam za bardzo pomysłu gdzie on idzie czy też mam poszukać w tym kolorze kabla który idzie w wiązce auta i go podłączyć zdjęcie 1 poniżej , na drugim zdjęciu jest czerwono zielony kabel zasilający który idzie gdzieś od bezpieczników z pod maski i moje pytanie czy mogę go podłączyć bezpośrednio od + z akumulatora

 

drugi temat to kamerka cofania w wersji high  też mam 3 kabelki do podłączenia koloru pomarańczowo-fioletowy i pomarańczowo-brązowy oraz czerwono-czarny, 2 pomarańczowe idą w lewym progu czy w nie mogę się wpiąć (zdjęcie nr 4 instalacji) kabelka czerwono-czarnego za bardzo nie mogę nigdzie zlokalizować  bez demontowania deski czy ktoś wie od czego idzie i gdzie go wpiąć 3 zdjęcie 

i mam jeszcze 2 kable które są z modułu kamerki i idą na lewą stronę bagażnika do niebieskiej kostki muszę je tam wpiąć jeden jest od zasilania + kamerki a drugi nie wiem od czego jest chyba od przycisku otwierania klapy z zewnątrz proszę mnie poprawić jak się mylę.

jeśli ktoś potrafi mi pomóc to bardzo proszę o pomoc każda sugestia jest dla mnie ważna 

pozdrawiam

WhatsApp Image 2019-06-15 at 09.25.27.jpeg

WhatsApp Image 2019-06-15 at 09.52.07.jpeg

2222.jpeg

111.jpeg

Edited by maciejo86

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, maciejo86 napisał:

pomarańczowo-zielony i pomarańczowo-brązowy

Do BCM, wtyczka C piny 15 i 16.

Wrzucałem w warsztacie w temacie o elektrycznej klapie schemat podłączenia w B6, w B7 jest podobnie, zmienia się z Bordnetza na BCM, ale podałem do których pinów masz się podłączyć. W schemacie są podane kolory i grubości kabli, ja zasilanie do klapy na każdy silnik były osobno podłączane do puszki bezpieczników, bezpieczniki 30A. Do podłączenia w klapie masz Cany, iluminacje do przycisku, masy i plusy z puszki bezpieczników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, chciałbym zakupić taki zestaw. Ale zastanawiam się nad jego całością. O tyle co ilość części chyba pasuje to zastanawia mnie ucięta instalacja. Te ucięte kable od siłowników dokąd powinny iść? Jest możliwość ich dokupienia? Czy jeszcze cos tu brakuje? I jak z tym modułem do otwierania z pilota - potrzebny czy nie, bo jedni piszą ze działa bez modułu a inni ze musi być moduł  - i już sam żem zgłupiał. Przydał by się jakiś schemat dla opornych co z czym i gdzie połączyć. 

Bez tytułu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Karol027Widac że ucięta jest wiązka od odciągu klapy do siłowników i od siłowników do zasilania,masa,can i przewód do wtyczki wiązki klapy. Jak masz wtyczki a widać że są to sam możesz dorobić wiązkę i podpiąć tam gdzie trzeba. Co do zamykania klapy z pilota tak potrzebny jest moduł. Jak coś to robię takie. Jutro Ci podeślę schematy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki, a jaka cena takiego modułu, i czekam na schemat. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.

Mam oryginalnie zamontowaną, pełną automatykę klapy tylnej w kombiaku b6 polift.  Klapa normalnie podnosi się po naciśnięciu guzika na pilocie, jak również zamka w klapie.

Ale po po otwarciu i naciśnięciu przycisku na klapie, nie opuszcza się. Siłowniki automatu pracują, ale klapa stoi w miejscu. Co za czart ?  Trzeba delikatnie pomóc jej ręką, dopiero wtedy idzie do dołu i zamyka się.

 

Czy to może być wina amortyzatorów/siłowników klapy ? Czy może coś się dzieje z samym automatem ? 

 

Edited by -kiwi-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwości są 2 albo przetarła się wiązka gdzieś w peszlu, albo sterownik szwankuje. Sprawdź czy jak otworzysz klapę i od razu naciśniesz przycisk to czy się zamknie. Jeśli tak to potestuj po jakim czasie przycisk przestaje działać. Jeśli nie to trzeba dokładnie sprawdzić kabelki w prawym peszlu. Sprawdź też czy działa podświetlenie przycisku w klapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, zakupiłem dzisiaj siłowniki natomiast niestety różnią się ostatnią literą w numerze seryjnym. Miały być 3C9827384B 3C9827383B a otrzymałem 3C9827384C 3C9827383B.  Data produkcji 3C9827384C to 07/12/2005, HW 19 SW 402, a 3C9827383B 01/12/2005 HW 18 SW 402. Czy jest możliwe żeby w jakimś samochodzie fabrycznie wychodziła taka kombinacja? Czy to nie będzie sprawiać problemów z działaniem? Dziękuje za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy