Skocz do zawartości
roger31

Elektryczna klapa passat kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. No i wreszcie elektryczna klapa zawitała u mnie. Roboty było sporo, bo ok.9h, ale obeszło się bez ściągania podsufitki (pomoc drugiej osoby). Klapy tylnej nie trzeba demontować.

Ale niestety nie działa mi jeszcze otwieranie z pilota gdyż czekam na moduł od kolegi Bimbasza.

Jedyne co mnie jeszcze dziwi, to nie działa mi przycisk otwierania klapy na drzwiach (ten obok wlewu paliwa). Może trzeba go jakoś zakodować w komforcie lub bordnetz-ie? Proszę o pomoc z tym przyciskiem. Z góry dziękuję za pomysły jak rozwiązać ten problem z przyciskiem.

Uśmiech na twarzy był odrazu po pierwszym uruchomieniu klapy - polecam modzika wszystkim którzy się zastanawiają nad takim bajerem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Panowie ja z innej beczki, mam elektryczna klapę w swoim pasku od jakiegoś czasu jest dziwny problem, otwierając ją z pilota nie chce się podnieść tak jak by siłowniki nie miały siły jej podnieść, podnosi się kilka cm, i opada. Natomiast jak otworzę przyciskiem pod klapą i przytrzymam to idzie do góry bez problemu. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie halo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie jak padł mi przełącznik w klapie właśnie. A widzę że rocznik ten sam, więc może i na Twój przełącznik przyszedł czas. Ja na początku odłączyłem ten którym się zamyka klapę, bo łatwo go wyjąć. Niestety problem pozostał. Dopiero następnie odłączyłem kostkę od przełącznika otwierania i okazało się że to on był winien - aby się do niego dostać niestety trzeba zdjąć tapicerkę z klapy ale tylko czarną.

A otwieranie z drzwi działała? Dłużej przytrzymaj aby się upewnić.

Edytowane przez no_where

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem podobnie jak padł mi przełącznik w klapie właśnie. A widzę że rocznik ten sam, więc może i na Twój przełącznik przyszedł czas. Ja na początku odłączyłem ten którym się zamyka klapę, bo łatwo go wyjąć. Niestety problem pozostał. Dopiero następnie odłączyłem kostkę od przełącznika otwierania i okazało się że to on był winien - aby się do niego dostać niestety trzeba zdjąć tapicerkę z klapy ale tylko czarną.

A otwieranie z drzwi działała? Dłużej przytrzymaj aby się upewnić.

 

No właśnie jak dłużej przytrzymam to działa i z przełącznika na drzwiach i to samo na klapie, problem jest w pilocie.

Może trzeba pogrzebać w tych przełącznikach, najgorzej że zima idzie a na ten czas to jest super sprawa ta elek. klapa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

Panowie ja z innej beczki, mam elektryczna klapę w swoim pasku od jakiegoś czasu jest dziwny problem, otwierając ją z pilota nie chce się podnieść tak jak by siłowniki nie miały siły jej podnieść, podnosi się kilka cm, i opada. Natomiast jak otworzę przyciskiem pod klapą i przytrzymam to idzie do góry bez problemu. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie halo?

 

Witam

Jestem już po modzie z tylną klapą. Miałem podobny problem po instalacji ,a mianowicie , po 2 tygodniach od montażu klapa nie otwierała się z każdym razem (rzadko się to zdarzało ale było irytujące). Odskakiwała na kilka centymetrów po czym opadała , kolejne próby otwarcia przynosiły efekt. Częściej działo się to przy otwieraniu z pilota ,natomiast z przycisku w klapie nie było problemu ,gdy podczas naciskania delikatnie ciągnie się za klapę. Charakterystycznym objawem były trzaski dobiegające z okolicy napędów klapy podczas zamykania jak i otwierania. Myślałem ,że to normalne bo siły potrzebne do ruszenia klapy są bardzo duże.

 

Pierwsze skojarzenie - silniki nie mają siły , za mało prądu. Poprawiłem całą instalację , grube kable do akumulatora. Przez jakiś czas było ok , ale jak zdarzyło się to nawet na odpalonym samochodzie z przycisku na drzwiach , moja teoria o słabym zasilaniu legła w gruzach.

Następna była regulacja klapy, zawiasów ,siłowników -wszyskto bez efektu , poprawa na chwilę.

Gdy wqrw osiągnęło zenit , wywaliłem podsufitkę zamknąłem się w samochodzie i obserwowałem pracę siłowników podczas zamykania i otwierania klapy.. No i eureka - poluzowały się śruby , które trzymają ten siłownik w kupie. Cztery sztuki od strony silnika i cztery od strony metalowego napędu . Szczególnie z tymi drugimi jest trochę problemu , trzeba dorobić sobie krótką końcówkę torx. Po skręceniu wszystkiego do kupy problem znikł , trzaski się nie pojawiają. Klapa chodzi jak marzenie - cichutko i za każdym razem.

 

Dobra rada dla wszystkich którzy biorą się za moda z klapą . Zanim zamontujecie siłowniki podokręcajcie wszystkie możliwe śruby jakie zobaczycie , szczególnie te za metalowym mechanizmem , one są kluczowe. Siłowniki nie są nowe i po wielu latach pracy pojawiają się luzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wasze elektryczne klapy tez tak "klapią" (tzn. szybko opadają) w ostatniej fazie zamykania??? Opisze dlaczego pytam... Tydzień temu zaprowadziłem paska na wymianę cieknącej panoramy. Przed wizytą w serwisie w ostatniej fazie zamykania klapa opadała swobodnie z ok 30 cm i sama się zatrzaskiwała (było niezłe *******....cie). Po odebraniu auta klapa podczas zamykania opada cały czas jednakowo i cichutko się domyka. Przedtem jak siedziałem w aucie a ktoś zamykał bagażnik to było takie trzaśnięcie że miałem ochotę krzyknąć "co tak kur.a trzaskasz tą klapą" choć jest elektryczna he he. Myślę że coś wyregulowali w serwisie. A jak u kolegów???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest +5 lub więcej na dworze to klapa w końcówce trochę trzaska. Jak jest poniżej 5 stopni to klapa zamyka się idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie u mnie temp wyrównane tak ok 5st, ale wprowadzę na noc do warsztatu i zobaczę jak w temp 20st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też niepokoiło trzaskanie elektrycznej klapy.

Sprawdzałem w 4 paskach (w dwóch b6 i dwóch b7) fabrycznie wyposażonych w elektryczną klapę - trzaskanie to widocznie standard:niewiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nie sprawdziłem bo warsztat zajęty innymi "brykami" ale może jutro wprowadzę i zobaczę czy trzaska w wyższych temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam fabryczną niestety trzaska...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I potwierdziły się moje spostrzeżenia. Musieli coś zrobić podczas wymiany panoramy bo teraz klapa nie trzaska. Autko stało na warsztacie całą noc w temp 18st i rano zrobiłem test. Gdy tylko odebrałem auto zauważyłem różnice w zamykaniu. Nie wiem, może to kwestia jakiejś regulacji, no ale nowe by tak trzaskaly. Nie wiem co o tym myśleć. Nie zdarzyło mi się jeszcze zdejmować podsufitki i naprawiać elektrycznej klapy w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis przez przypadek zrobilem test klapy u mnie. Z rana stal ok 2.5h na dworze przy ok 3st. Kumpel chcial zobaczyc jak dziala easy open i otwarł klape. Poczym ja zamknał. Zamknęła się bez najmniejszego trzasku. Bardzo po woli pokonala ostatni odcinek przed zamknieciem. Mozna powiedziec ze z finezją. Delikatnie musnela zamek a ten juz dociągnął klape.

Nie wiem czy to temperatura na to wpływa. Ale ogolnie w lecie to troche trzaska.

Wiec musi byc jakas zaleznosc trzaskania od temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy tam przypadkiem nie ma siłowników olejowych? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś znów parkuję w warsztacie, obniżyłem temp do do 10st. Zobaczę co będzie rano.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam prośbę związaną z zamykaniem klapy przyciskiem. Problem polega na tym iż z drzwi klapa otwiera się natomiast jest problem z zamykaniem przyciskiem w klapie prosiłbym kolegów o jakąś podpowiedz co może być przyczyną takiej sytuacji i na co zwrócić uwagę? jeśli jest ktoś z Trójmiasta który jest w stanie mi pomóc albo kogoś poradzić byłbym wdzięczny z góry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam to samo nie zamyka się automatycznie. Zamyka się jedynie z przycisku na klapie, a z pilota czy z kokpity już nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie fabrycznie jest tylko tak jak piszecie. Żeby zamykać z pilota lub guzika w drzwiach potrzebny jest specjalny dodatkowy moduł dostępny u kolegi bimbasza. Jakbyście zadali sobie trud przeczytania wątku to byście to doskonale wiedzieli. Ale po co czytać ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:wmorde

 

 

Pierwszy kolega ma

problem z zamykaniem przyciskiem w klapie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności