Jump to content
Skywalker

Czy wyje wentylator od chłodnicy...

Recommended Posts

...czy nie?

 

Tuż przed włączeniem włączeniem się dmuchawy słychać coś w rodzaju wycia. Trochę jak hamulec szczekowy w rowerze nieraz.

 

Trudno na słuch stwierdzić, czy to z dmuchawy, ale chyba tak.

 

Co to może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozkręć i wyczyść dmuchawe, gdzie potrzeba troszkę oliwki i sprawa załatwiona:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rozkręć i wyczyść dmuchawe, gdzie potrzeba troszkę oliwki i sprawa załatwiona

Poza tym spróbuj w ramach sprawdzenia podpiąć go "na krótko".

Share this post


Link to post
Share on other sites

po co ma robic cos co zajmie mu 15 minut, przez 20?:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
po co ma robic cos co zajmie mu 15 minut, przez 20?

Ej no... Z tym czasem to chyba trochę przesadziłeś;)

1. Od akumulatora ciągnie dwa przewody.

2. Odpina wtyczkę od wentylatora.

3. Podpina przewody pod wentylator (jak dobrze pamiętam prawy i lewy styk - środkowy zostaje wolny).

4. Napawa się widokiem kręcącego się wiatraka, a przy jego starcie przynajmniej się dowie, czy ten dźwięk, o którym pisał wyżej pochodzi właśnie od wiatraka;)

Jeśli pomyli + i - nic się nie stanie - wiatrak będzie się obracał w drugą stronę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co ma ciągnąć kable z akumulatora? ;) Ściąga wtyczkę z termo włącznika na chłodnicy, mostkuje styki choćby spinaczem i wentylator chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po co ma ciągnąć kable z akumulatora?

Bo opcji, o której piszesz, nie przerabiałem. W sumie Twój pomysł wydaje się prostszy:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak przesmarowanie łożyska na pewno nie zaszkodzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wycie ustało samo, wentylator działa. Czujnik był wymieniony, ale to pewnie nic nie ma wspolnego ze sprawa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wycie ustało samo

To auto nigdy nie przestanie Cię zaskakiwać;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I teraz się zastanawiam co robić.

 

Elektryk sprawdzał i dmuchawa się włącza, ale dość późno.

 

Wskaźnik temp. podczas próby był mniej więcej na 3/4 wychylony.

 

Jak jeżdżę w trasie to wskaźnik jest tak samo wychylony po nagrzaniu. Mam wrażenie, że jak silnik się już nagrzeje - to jest zawsze na 3/4.

 

Nie wiem czy tak powinno być. Z tydzień temu wlałem litr płynu do chłodzenia, bo ubyło. Na razie przez tydzień jest tyle samo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy