r1278 Zgłoś #1 Napisano 4 Sierpnia 2011 Witam wszystkich. Koledzy mam pytanie odnośnie wymiany przewodów hamulcowych metalowych, dzisiaj pękł mi przewód co idzie od pompy abs na koniec pojazdu, i tu moje pytanie chce wymienić wszystkie metalowe przewody ponieważ już swoje lata mają i będą pękać. Czy ich wymiana jest trudna, na co szczególnie zwrócić uwagę przy wymianie? Dodam że sprawa dotyczy samochodu passat 1,9 TDI kombi z ABS 95r. Za odpowiedz bardzo dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chwedor Zgłoś #2 Napisano 4 Sierpnia 2011 Jeśli reszta jest w kiepskim stanie to wymieniaj wszystkie. Nie jest to niesamowicie wielki koszt, a jak wiadomo hamulce są najważniejsze w aucie i na nich lepiej nie oszczędzać. Podejrzewam, że najgorzej będzie poodkręcać przewody metalowe od przewodów gumowych(które też bym przy okazji zmienił jak są spękane) i na łączeniach przewodów(o ile ktoś jakieś stosował przed Tobą). Wymaina nie jest trudna o ile masz dobry klucz do przewodów (11 lub specjalny do przewodów ham.). Po wymianie będziesz musiał odpowietrzyć układ hamulcowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #3 Napisano 4 Sierpnia 2011 (edytowane) No właśnie chce wymienić cały komplet razem z tymi gumowymi tak żeby było jak najmniej roboty, tylko mam problem nie mogę w swojej etce znaleźć odpowiednich przewodów bo mam pompę hamulcową z abs-em w której przewody do kół wchodzą z góry do pompy jak na rysunku.Czy w sklepie kupię gotowe, czy będą dorabiać? Edytowane 4 Sierpnia 2011 przez r1278 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek662 Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2011 jeżeli chodzi ci o gumowe przewody to kupisz bez problemu, a jeżeli będziesz chciał wymienić sobie wszystkie przewody to kup sobie taki krążek w nim jest 10m przewodu miedzianego specjalny do hamulców , jak masz zarabiarkę do przewodów to sobie sam zrobisz a nie tracić i kupować gotowe przewody bo to strata pieniedzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #5 Napisano 4 Sierpnia 2011 (edytowane) Ja mam podobna pompe i jakies dwa miesiace temu wymienialem wszystkie przewody,długosci sa podane w etce,przewody dorabiali mi w sklepie motoryzacyjym jak podałem im dlugosc cos koło 10zł za metr+dwie sruby po 2zł,jedyne z czym miałem male problemy to odpowietrzenie,kilka razy odpowietrzalem i caly czas był niski pedał,po jakims miesiacu same sie chyba odpowietrzyły,jeszcze male problemy moga byc z tyłu na laczeniu sztywnego z gumowym bo ida przez przelotke i niechciały sie rozkrecic pozostal brzeszczot i pilowanie Edytowane 4 Sierpnia 2011 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #6 Napisano 4 Sierpnia 2011 Według mojej etki to pompa 3A-S-300 000, ale wygląda w rzeczywistości trochę inaczej, tak więc jutro będę walczył z wymianą o ile dostanę przewody w sklepie.Co ciekawe to ten przewód pękł mi jak zjeżdżałem ze ścieżki diagnostycznej, bo byłem dziś na przeglądzie Dziękuje wszystkim za dotychczasową pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedicool Zgłoś #7 Napisano 5 Sierpnia 2011 Wybaczcie podepne sie, macie moze jakis sposob na zapieczne odpowietrzniki? Chcialbym wymienic plyn hamulcowy ale boje sie ruszyc odpowietrzniki zeby ich nie ukrecic. Mysle ze koledze r1278 tez sie to przyda. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #8 Napisano 5 Sierpnia 2011 Witam Oczyścić szczotką drucianą okolice odpowietrznika i prysnąć dzień przed odkrecaniem np WD-40. Koniecznie dobry kluczyk oczkowy i prubujemy odkrecać. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 5 Sierpnia 2011 3A-S-300 000 To nr VIN od/do, numer części ma postać XXX XXX XXX (xx) Jeśli już kompleksowo wymieniasz przewody to może warto załatwić sobie giętarkę, bo ręcznie gięte wyglądają mniej estetycznie, a poza tym niektóre "ciasne" krzywizny ciężko wygiąć tak żeby przewód nie załamał się do środka. Mogą też być potrzebne nowe metalowe sprężynki które są na łączeniach przewodów gumowych i metalowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #10 Napisano 5 Sierpnia 2011 Jak nowe przewody powygina w/g starych to moze ich nie wlorzyc,bo stare to to sie szarpnie i wychodza,ja jak zakladałem to tylko wstepnie nadawałem kształt a reszta po zakreceniu,troche dłubania jest z tyłu bo miejsca malo i trudno podejsc kluczem,dlatego lepiej wymienic i gumowe i sztywne bo wtedy moza ciac brzeszczotem jak sie nierozkreca a mało ktore dadza sie rozkrecic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #11 Napisano 5 Sierpnia 2011 W dniu dzisiejszym zdążyłem tylko wyjąć stare dwa biegnące na tył są skorodowane wyłącznie w miejscach gdzie siedzą w zatrzaskach, w sklepie powiedzieli mi żebym zmierzył długość, więc zmierzyłem i jutro idę po nowe,ale przy okazji demontażu przewodów załatwiłem bardzo ważną rzecz a mianowicie odkręciłem dekiel zaworów na pompie ABS i przelutowałem zawory bo abs szfankował w zależności od temperatury, a vag zgłaszał błędy związane z zaworami. Jutro postaram się wrzucić zdjęcia jak to wygląda. A giętarka faktycznie by się przydała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #12 Napisano 6 Sierpnia 2011 A może znajdzie sie chętny http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=107014 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #13 Napisano 11 Sierpnia 2011 Tak jak pisałem wcześniej wrzucam zdjęcia mojej pompy, a konkretnie zaworów ABS, które szwankowały przy określonej temperaturze problem został rozwiązany poprzez przelutowanie ich, przewody hamulcowe też wymienione,ale z odpowietrzeniem była jazda, w końcu się udało:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
njub Zgłoś #14 Napisano 11 Sierpnia 2011 Giętarka do niczego nie jest potrzebna. Dlugość przewodow powinni znac w sklepie, ale najlepiej wyciagnac stare i zmierzyc np. w B4 sedan na 4 tarczach maja cos w granicach 2,7m i 3,2 m + te krotkie jakies 60cm + gumowe. W sklepie zamawia sie konkretna dlugosc a koncowki sami zarabiaja w cenie przewodu. Rurka gnie sie w palcach praktycznie wiec poprowadzic nie ma problemu, te stare stalowe sa duzo twardsze. Zwroc uwage na rozmiar gwintu - moze byc inny z tylu przy kolach i inny na pompie. U mnie koszt wszystkich rurek to bylo cos w granicach stu zlotych + gumowe nie pamietam ile. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #15 Napisano 12 Sierpnia 2011 Za komplet miedzianych przewodów + przewody elastyczne + 2 cylinderki na tył zapłaciłem 210zł, rurki wyginają się w palcach giętarki nie używałem bo nie było potrzeby przewody ładnie się ułożyły, najgorsze z tego wszystkiego to odpowietrzanie całego układu hamulcowego wraz z pompą. Moja rada dla wszystkich, którzy przymierzają się do wymiany jakiegoś przewodu, najlepiej od razu wymienić cały komplet metalowe i elastyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach