Skocz do zawartości
r1278

przewody hamulcowe, wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Koledzy mam pytanie odnośnie wymiany przewodów hamulcowych metalowych, dzisiaj pękł mi przewód co idzie od pompy abs na koniec pojazdu, i tu moje pytanie chce wymienić wszystkie metalowe przewody ponieważ już swoje lata mają i będą pękać. Czy ich wymiana jest trudna, na co szczególnie zwrócić uwagę przy wymianie? Dodam że sprawa dotyczy samochodu passat 1,9 TDI kombi z ABS 95r. Za odpowiedz bardzo dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli reszta jest w kiepskim stanie to wymieniaj wszystkie. Nie jest to niesamowicie wielki koszt, a jak wiadomo hamulce są najważniejsze w aucie i na nich lepiej nie oszczędzać. Podejrzewam, że najgorzej będzie poodkręcać przewody metalowe od przewodów gumowych(które też bym przy okazji zmienił jak są spękane) i na łączeniach przewodów(o ile ktoś jakieś stosował przed Tobą). Wymaina nie jest trudna o ile masz dobry klucz do przewodów (11 lub specjalny do przewodów ham.). Po wymianie będziesz musiał odpowietrzyć układ hamulcowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chce wymienić cały komplet razem z tymi gumowymi tak żeby było jak najmniej roboty, tylko mam problem nie mogę w swojej etce znaleźć odpowiednich przewodów bo mam pompę hamulcową z abs-em w której przewody do kół wchodzą z góry do pompy jak na rysunku.Czy w sklepie kupię gotowe, czy będą dorabiać?

pompa 3.JPG

Edytowane przez r1278

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi ci o gumowe przewody to kupisz bez problemu, a jeżeli będziesz chciał wymienić sobie wszystkie przewody to kup sobie taki krążek w nim jest 10m przewodu miedzianego specjalny do hamulców , jak masz zarabiarkę do przewodów to sobie sam zrobisz a nie tracić i kupować gotowe przewody bo to strata pieniedzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobna pompe i jakies dwa miesiace temu wymienialem wszystkie przewody,długosci sa podane w etce,przewody dorabiali mi w sklepie motoryzacyjym jak podałem im dlugosc cos koło 10zł za metr+dwie sruby po 2zł,jedyne z czym miałem male problemy to odpowietrzenie,kilka razy odpowietrzalem i caly czas był niski pedał,po jakims miesiacu same sie chyba odpowietrzyły,jeszcze male problemy moga byc z tyłu na laczeniu sztywnego z gumowym bo ida przez przelotke i niechciały sie rozkrecic pozostal brzeszczot i pilowanie

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mojej etki to pompa 3A-S-300 000, ale wygląda w rzeczywistości trochę inaczej, tak więc jutro będę walczył z wymianą o ile dostanę przewody w sklepie.Co ciekawe to ten przewód pękł mi jak zjeżdżałem ze ścieżki diagnostycznej, bo byłem dziś na przeglądzie :) Dziękuje wszystkim za dotychczasową pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie podepne sie, macie moze jakis sposob na zapieczne odpowietrzniki? Chcialbym wymienic plyn hamulcowy ale boje sie ruszyc odpowietrzniki zeby ich nie ukrecic. Mysle ze koledze r1278 tez sie to przyda. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Oczyścić szczotką drucianą okolice odpowietrznika i prysnąć dzień przed odkrecaniem np WD-40. Koniecznie dobry kluczyk oczkowy i prubujemy odkrecać.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3A-S-300 000

To nr VIN od/do, numer części ma postać XXX XXX XXX (xx)

Jeśli już kompleksowo wymieniasz przewody to może warto załatwić sobie giętarkę, bo ręcznie gięte wyglądają mniej estetycznie, a poza tym niektóre "ciasne" krzywizny ciężko wygiąć tak żeby przewód nie załamał się do środka.

Mogą też być potrzebne nowe metalowe sprężynki które są na łączeniach przewodów gumowych i metalowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nowe przewody powygina w/g starych to moze ich nie wlorzyc,bo stare to to sie szarpnie i wychodza,ja jak zakladałem to tylko wstepnie nadawałem kształt a reszta po zakreceniu,troche dłubania jest z tyłu bo miejsca malo i trudno podejsc kluczem,dlatego lepiej wymienic i gumowe i sztywne bo wtedy moza ciac brzeszczotem jak sie nierozkreca a mało ktore dadza sie rozkrecic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym zdążyłem tylko wyjąć stare dwa biegnące na tył są skorodowane wyłącznie w miejscach gdzie siedzą w zatrzaskach, w sklepie powiedzieli mi żebym zmierzył długość, więc zmierzyłem i jutro idę po nowe,ale przy okazji demontażu przewodów załatwiłem bardzo ważną rzecz a mianowicie odkręciłem dekiel zaworów na pompie ABS i przelutowałem zawory bo abs szfankował w zależności od temperatury, a vag zgłaszał błędy związane z zaworami. Jutro postaram się wrzucić zdjęcia jak to wygląda. A giętarka faktycznie by się przydała :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej wrzucam zdjęcia mojej pompy, a konkretnie zaworów ABS, które szwankowały przy określonej temperaturze problem został rozwiązany poprzez przelutowanie ich, przewody hamulcowe też wymienione,ale z odpowietrzeniem była jazda, w końcu się udało:)

Obraz 001.jpg

Obraz 003.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Giętarka do niczego nie jest potrzebna. Dlugość przewodow powinni znac w sklepie, ale najlepiej wyciagnac stare i zmierzyc np. w B4 sedan na 4 tarczach maja cos w granicach 2,7m i 3,2 m + te krotkie jakies 60cm + gumowe. W sklepie zamawia sie konkretna dlugosc a koncowki sami zarabiaja w cenie przewodu. Rurka gnie sie w palcach praktycznie wiec poprowadzic nie ma problemu, te stare stalowe sa duzo twardsze. Zwroc uwage na rozmiar gwintu - moze byc inny z tylu przy kolach i inny na pompie. U mnie koszt wszystkich rurek to bylo cos w granicach stu zlotych + gumowe nie pamietam ile.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za komplet miedzianych przewodów + przewody elastyczne + 2 cylinderki na tył zapłaciłem 210zł, rurki wyginają się w palcach giętarki nie używałem bo nie było potrzeby przewody ładnie się ułożyły, najgorsze z tego wszystkiego to odpowietrzanie całego układu hamulcowego wraz z pompą. Moja rada dla wszystkich, którzy przymierzają się do wymiany jakiegoś przewodu, najlepiej od razu wymienić cały komplet metalowe i elastyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności