Skocz do zawartości
jaro7104

Montaż i demontaż pompowtryskiwaczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam wielka prośbę . Czy może mi ktoś napisać jakie są wymiary osadzenia pompowtryskiwaczy w gniazdach od krawędzi głowicy. To ten wymiar który ustawia się suwmiarka. Silnik bmp 2.0 tdi 140 KM z pażdziernika 2007 roku. Znalazłem coś w sieci ale nic nie pasuje, pewnie do innego silnika. Potrzebne mi jeszcze momenty dokręcenia śrub do wałka z krzywkami(nie wałek rozrządu tylko ten drugi obok)które uruchamiają pompowtryski oraz moment dokręcenia elementu trzymającego pompowtrysk.bede bardzo wdzięczny i z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cylinder	Odległość
1 		333.0 ± 0.8 mm 
2 		245.0 ± 0.8 mm 
3 		153.6 ± 0.8 mm 
4 		65.6 ± 0.8 mm

Śruby wtryskiwaczy: 12Nm + 3/4 obrotu

Śruby wałka z dźwigniami: 20Nm + 1/4 obrotu

Edytowane przez ormowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mam jeszcze takie pytanie czy musze regulować pompki jeżeli wyciągam je tylko po to ażeby wymienić gumowe oringi???a jeżeli tak to jaka wartość cofnięcia śruby regulacyjnej obowiązuje- minus 180stopni czy minus 225 stopni (oczywiście od maxymalnie dociśniętego) wielkie dzieki z góry za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-180 stopni,i zawsze trzeba regulowac bo nigdy niemasz pewnosci jak mocno dokrecisz pompowtryskiwacz( chyba ze zakazdym razem wymieniasz sruby)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a prosze jeszcze o odpowiedz na pytanie czy po rozkręceniu wszystkiego pompki wyjdą lekko z gniazd czy trzeba użyć jakiegoś myku żeby wyciągnąć je

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ponawiam prośbe na ostatnie moje pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja się z tym g... nie szczypałem, wziąłem żabę i bawiłem się w dentystę, z boku pewnie to wyglądało, jak bym zęba rwał :)

na boki, przód, tył, cały czas w górę.

jeżeli wyciągam je tylko po to ażeby wymienić gumowe oringi??

nie wiem, czy dobrze nazwę ... a kowadełek nie wymieniasz ?? one są w zestawie naprawczym > tak czy siak, musisz regulować, choć ja wszystko robiłem na czuja, bez klucza dynamometrycznego i bez suwmiarki, dokręciłem do oporu i powrót o prawie 3/4 obrotu, byłem tak zdesperowany, że mi w ogóle na tym nie zależało, chciałem, żeby tylko złamas odpalił i udało się. Po podpięciu kompa, największa odchyłka wyszła: +0,17, najmniejsza: -0,14, a jeden to kręci się nawet w pobliżu + 0,03 :)

Jak znajdę chwilę i kogoś konkretnego, to podjadę na regulację na przyrządach > teraz mi się nie chce, auto jeździ i to wcale nie najgorzej.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po podpięciu kompa, największa odchyłka wyszła: +0,17, najmniejsza: -0,14, a jeden to kręci się nawet w pobliżu + 0,03

 

Sprawdź jeszcze z ciekawości BIPy w grupie 023 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od czasu regulacji, zrobiłem coś ponad 1500 km, troszkę się rozjechało, ale i tak nie jest źle :P

schowek01gb.th.jpg

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiadają, że BIP powinien oscylować w przedziale -30 do 30, co innego Piezoelektryki Siemensa. Fakt - rozjechane nie są, ale wysokie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam silnik BMP i pompowtryski Boscha wymiana nie wygląda jakoś bardzo skomplikowanie i myślę,że dałbym sobie z tym radę.Mam tylko pytanie czy można oprzeć się na tym poradniku http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161&highlight=wymiana+poppek tzn czy to w moim silniku będzie wyglądało podobnie?A drugie pytanie-jeśli np zamawiam na allegro nowe pompowtryskiwacze (za 600PLN za sztukę można wyhaczyć) to czy po ustawienia wymiarów,śrub regulacyjnych trzeba te wtryskiwacze zaprogramować,wkodować w vagu czy wystarczy po prostu prawidłowy montaż od strony technicznej i żadnego grzebania w elektronice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja się wzorowałem na tym samym, z tym, że ja wymieniałem uszczelnienia, teraz została mi jeszcze tylko dokładna regulacja na przyrządach

Powiadają, że BIP powinien oscylować w przedziale -30 do 30
. < to dotyczy silników 1,9, a przy silnikach 2,0 l, to może być +/-100 :)
po ustawienia wymiarów,śrub regulacyjnych trzeba te wtryskiwacze zaprogramować,wkodować w vagu czy wystarczy po prostu prawidłowy montaż od strony technicznej i żadnego grzebania w elektronice.

jeśli numery pompek będą te same, to tylko montaż, regulacja i już, jeśli jednak numery będą odbiegać od twoich starych pompowtryskiwaczy, to może tak być, że trzeba będzie robić nową mapę < tak gdzieś wyczytałem, nie twierdzę, że tak jest.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w takim razie jak sprawdzić jakie są u mnie?Zdjąć pokrywę i odczytać czy można jakoś po vinie sprawdzić?Najczęściej u sprzedających widzę numer 038 130 073 BQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy można jakoś po vinie sprawdzić?
to powinno dać radę, w serwisie powinni Ci podać numery twoich pompek.
jeśli jednak numery będą odbiegać od twoich starych pompowtryskiwaczy, to może tak być, że trzeba będzie robić nową mapę <
to nie jest moje twierdzenie, tak tylko gdzieś doczytałem, może ktoś miał doświadczenie z wymianą na inne i coś tu wpisze.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może pomóc i potwierdzić czy wymiana pompowtryskiwaczy w BMP na nowe wiąże się z ingerencją w elektronikę czy wystarczy podmienić i wyregulować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Passata XI 1999r. silnik AJM 115KM PD. Problem polega na ty, że gdy silnik jest zagrzany do temperatury pracy, czyli 90st, to zaczynają się kłopoty typu trzęsienie całym samochodem podczas przyspieszania na 3, 4 i 5 biegu. Trzęsie tak, że trudno jest jechać.Na wolnych obrotach momentami delikatne falowanie obrotami od 780 do 840 i w tym momencie drżenie karoserii. Wszystkie opisane objawy nie występują na zimnym lub jeszcze nie dogrzanym silniku. Kontrola Vag wykazała w kanale 023 bardzo duże bipy na 4 cylindrze (nawet do 80, raz zobaczyłem nawet 127), błąd 16688- brak zapłonu na 4 cylindrze- błąd sporadyczny oraz w kanale 013 na tym 4- tym duże korekcje 2,99. Sprawdziłem i poprawiłem styki na 4- tym pompowtrysku oraz poprawiłem ustawienie skoku pompowtryskiwacza odkręcając o 180st. Mam wrażenie minimalnej poprawy. Na wagu też minimalna poprawa: 023- nie przekraczają 65 a korekcje w 013 spadły na ok 1,5. Kanał 018 bez zmian. Na pozostałych cylindrach opisane wcześniej parametry w normie. W kanale 018 same zera. Moje pytanie: co się dzieje z autem? Czy wymiana uszczelniaczy na czwartym pompowtryku ma szansę pomóc, czy pozostaje jego wymiana. Czy mogłoby także pomóc poprawienie ustawienia odległości od krawędzi głowicy? Mam także prośbę o dane dotyczące odległości pompowtrysków od krawędzi głowicy bo nie mogę się nigdzie doszukać dla mojego silnika AJM. Może jest jeszcze jakaś inna przyczyna. 1,5 roku temu wymieniana była uszczelka pod głowicą, głowica była planowana i spawana bo miała pęknięcie. Od tej pory było OK ale miałem wrażenie silnik minimalnie stracił na dynamice. Pomyślałem, że tylko mi się wydaje i jeździłem. A teraz taki numer. Dodam jeszcze, że Vag nie pokazuje innych błędów.

Bardzo proszę o pomoc.

Dorzucę jeszcze logi zrobione na ciepłym silniku w próbie dynamicznej i statycznej.

LOG-01-013-018-023cieplywolne.xls

LOG-01-013-023-018ciep?ydynamiczny.xls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie pompki na 4 cylindrze , na kanałach 13 i 18 wszystko je ok,

natomiast bipy są bardzo wysokie w porównaniu do innych. Objawy podczas jazdy to chyba w granicach 40-60km/h lekkie kołysanie przy przyszpieszaniu.

Zrzut ekranu przy obr. 800 (pracuje prawidłowo) i przy wciśniętym gazie (ok. 2000 obr)

 

Czy ten pompowtrysk do czegoś się nadaje , a może wystarczy zestaw naprawczy z końcówką np. BOSCH NR 1417010997 ?

Czy kupić odrazu nowy lub jakiś używany ?

 

 

 

jalowy.jpg

gaz.jpg

Edytowane przez luk99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć może na moje pytanko ?

 

Jak coś dziękuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam pytanie silnik BMP 2.0 TDI 140 km pompowtryskiwacze o nr 038 130 073 BQ jedna pompka padła i mam możliwość włożenia pompki o nr 038 130 073 BJ. Czy będzie z tym jakiś problem czy raczej konieczna będzie wymiana na BQ ? Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności