Skocz do zawartości
4r3k

Wymiana bezpiecznika temicznego w rezystorze dmuchawy świeżego powietrza.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zamieszczam fotostory o wymianie bezpiecznika termicznego w rezystorze dmuchawy.

Objaw: działa tylko 4 bieg

 

1. Odkręcamy schowek/ półkę

110729_172825.jpg

 

2. Naszym oczom ukazuje się wentylator z zamontowaną opornicą:

110729_062247.jpg

Odłączamy wtyczki sterowania (1) i zasilania wentylatora (2) od rezystora i podważamy delikatnie mocowanie (3)

 

3. Wyciągamy opornicę i sprawdzamy, najlepiej miernikiem, czy termistor ma "przejście".

110729_062704.jpg

Jeżeli przejścia brak, idziemy do sklepu z elektroniką i kupujemy bezpiecznik termistorowy na 188 stopni (słabo było widać i podana wartość może się wahać w granicach tych 180)

U mnie w sklepie akurat nie było 188, więc wziąłem na 192 stopnie/250V

 

4. Montujemy nowy termistor odpowiednio go doginając, lutowania nie polecam z uwagi na środowisko pracy termistora, może okazać się że lut w końcu puści przy takiej temperaturze.

110729_155747.jpg

 

5. Składamy wszystko spowrotem, podłączamy wtyczki, robimy próbę i cieszymy się z działającego wentylatora na wszystkich biegach.

 

6. Jeśli nie działają inne biegi to znaczy, że winna jest wspomniana wyżej blaszka, którą trzeba dogiąć, lub wypalone styki.

 

Post przeniesiony z tego tematu =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=537

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lutowania nie polecam z uwagi na środowisko pracy termistora, może okazać się że lut w końcu puści przy takiej temperaturze.

Temperatura topnienia cyny waha się w granicach 200 stopni C, więc lut nie powinien puścić. Jednak co polutowane to polutowane :)

 

Bardzo fajna porada, oby więcej takich na forum.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

W moim aucie ktoś zamiast termistora wlutował kawałem przewodu. Nie działa mi 4 bieg dmuchawy czy to może wina braku termistora??

Czy termistory we wszystkich passka byłe takie same?? (dot. 1.6 td (sb))

 

PS.

Jaką funkcję pełni ten termistor?? Po co on jest??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termistor to opornik półprzewodnikowy, którego rezystancja (opór) zależy od temperatury.

 

We wszystkich pasztetach są takie same termistory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
We wszystkich pasztetach są takie same termistory

 

Niestety, nie termistory, tylko bezpieczniki termiczne - różnica jest zasadnicza:

 

Termistor to opornik półprzewodnikowy, którego rezystancja (opór) zależy od temperatury.

 

Bezpiecznik termiczny natomiast rozłącza obwód po przekroczeniu określonej temperatury.

 

W Passkach mamy takie:

http://poltronic.com.pl/go/_info/?id=26676

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie moto-entuzjaści jak to ma być bezpiecznik bo w sklepie u mnie nie kupię muszę z allegro , wiec proszę poradźcie który jest najlepszy do wstawienia w Passacie dziękuje z góry

http://allegro.pl/bezpiecznik-termiczny-10a-192-c-i3315359730.html

http://allegro.pl/bezpiecznik-termiczny-10a-192-c-i3315359730.html

http://allegro.pl/bezpiecznik-termiczny-10a-216-c-i3315359775.html

Edytowane przez chemisław

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwie uwagi mojej strony:

 

1) Jak kolega wyżej zauważył bezpiecznik termiczny to nie termistor i działa zupełnie inaczej.

 

2) Lutowanie bezpiecznika termicznego jest możliwe, ale należy pamiętać o tym, że temperatura topnienia spoiwa lutowniczego cynowo-ołowiowego bez topnika to około 300 'C, a to pułap przy którym bezpiecznik termiczny ulega uszkodzeniu. Osobiście jak montowałem bezpiecznik to skręcałem go tak jak kolega 4r3k, ale dodatkowo namaczałem wacik (płatek) kosmetyczny w zimnej wodzie, okręcałem nim mocno bezpiecznik, aby miał cały czas stałe chłodzenie i dopiero wtedy korzystałem z lutownicy - w efekcie nagrzewało się tylko miejsce lutowania. Na koniec ustawiałem w mierniku tryb testera ciągłości obwodu (tzw. "beeper", czy jak kto woli "piszczyk"), podpinałem go pod bezpiecznik i ruszałem nim aby sprawdzić czy nie ma gdzieś zimnego lutu lub czy aby w czasie lutowania się nie uszkodził.

* Oczywiście po zakończeniu lutowania nasączony wacik usuwałem.

 

PS. W swoim poprzednim aucie (Renault Megane) bezpiecznik termiczny padał mi średnio co rok, objawy były takie same - działał tylko najwyższy bieg dmuchawy. W efekcie wprowadziłem drobne zmiany: nie dość, że zastosowałem bezpiecznik o wyższym poziomie temperaturowym (o 20 'C wyższym) to stosowałem równolegle dwa bezpieczniki, tak profilaktycznie. Po takim rozwiązaniu auto przejeździło ze mną bez kłopotów dwa lata i... nie wiem co dalej , bo je sprzedałem :).

 

PS2. Zastępowanie bezpiecznika zworką teoretycznie załatwia sprawę, ale należy pamiętać, że bezpiecznik nie jest na ozdobę, lecz pełni określoną rolę i bezwzględnie nie należy go usuwać !

Edytowane przez beerkoff

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie moto-entuzjaści jak to ma być bezpiecznik bo w sklepie u mnie nie kupię muszę z allegro , wiec proszę poradźcie który jest najlepszy do wstawienia w Passacie dziękuje z góry

http://allegro.pl/bezpiecznik-termiczny-10a-192-c-i3315359730.html

http://allegro.pl/bezpiecznik-termiczny-10a-192-c-i3315359730.html

http://allegro.pl/bezpiecznik-termiczny-10a-216-c-i3315359775.html

 

Na pytanie jak powyżej najprościej odpowiedzieć tak:

Wpisz w wyszukiwarkę Allegro frazę "bezpiecznik termiczny 192" i kup bezpiecznik (a najlepiej przynajmniej kilka sztuki, bo przy montażu jedna może się przypadkowo uszkodzić, warto też mieć je na zapas - koszt jest niewysoki) o parametrach:

Temperatura "zadziałania": 192 'C

Max prąd - 10 A

Max napięcie 250 V

 

Wyższe parametry nie są potrzebne. Przykładowe zdjęcie:

term_fuse.jpg

term_fuse.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy jeżeli wstawię bezpiecznik na 20A to czy dmuchawa bd mocniej chodzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ta porada ma zastosowanie jaeśli działa 3 i 4 bieg dmuchawy????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ta porada ma zastosowanie jaeśli działa 3 i 4 bieg dmuchawy????

U mnie nie było tylko "jedynki" i dopiero wymiana opornicy ja przywróciła.

Wymiana opornicy lub jej regeneracja.

Warto jednak zajrzeć jeszcze do blaszek za pokrętłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności