DanielM Zgłoś #1 Napisano 27 Lipca 2011 Witam W moim passacie b5.5 ścina mi przednie opony i to dość konkretnie, sytuacja ma miejsce na gwintowanym zawieszeniu.Zbieżność była robiona, jednak problem jest w kontach pochylenia ,które nie są regulowane w passacie.Na jednym kole mam 1 stopień pochylenia, na drugim 1 i 33''.Koła to 7,5j 18'' et 40 z oponami 225/40.Na tym zestawie przejechałem 7 tysiecy kilometrów ,na oponach od środka nie ma już bieżnika:dupablada Macie może pomysł jak to rozwiązać? czy w waszych passatach na gwincie też ścina opony? za porady w stylu "załóż ori zawias" z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #2 Napisano 27 Lipca 2011 Słyszałem, że tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=105752 zbiera się Najwyższa Rada Ekspercka Dolnego Śląska Może Oni poradzą A W TEMACIE: Nie kojarzę o co chodzi z jednak problem jest w kontach pochylenia ,które nie są regulowane w passacie Sam mam gwint i po wymianie zbieżność (włącznie z reg tyłu, o czym pewnie mało kto wie, że istnieje ) zrobiona na ~0. Nic mi nie drze, może jednak da się ja u Ciebie poprawić ? Jak bierze oponę od środka, to albo kąt rozwarty koła robią przy jeździe ( a to chyba regulacją drążka kierowniczego idzie wyrównać), albo masz mega negatyw (i wtedy nic nie pomoże), ale jak kojarzę to masz koło z lekkim luzem spasowane z nadkolem :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanielM Zgłoś #3 Napisano 27 Lipca 2011 Chętnie bym przyjechał na spot, ale niestety praca praca i jeszcze raz praca:dupablada trzech mechaników powiedziało mi ,że w passacie nie ma możliwości regulowania kątów pochylenia kół koła są w negatyw w takiej pozycji / \ ,gwint nie jest bardzo skręcony. A gdzie ustawiałeś zbieżność? może pojadę do tego samego warsztatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #4 Napisano 27 Lipca 2011 trzech mechaników powiedziało mi ,że w passacie nie ma możliwości regulowania kątów pochylenia kół Nie będę negował bo moja bardziej ze słyszenia niż doświadczenia. U mnie niżej siedzi i nie ma negatywu :hmm A gdzie ustawiałeś zbieżność? może pojadę do tego samego warsztatu To musiałbyś aż do Kotliny Kłodzkiej zabłądzić :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanielM Zgłoś #5 Napisano 27 Lipca 2011 w ostateczności będę musiał przyjechać.Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? może znacie jakieś dobre zaufane warsztaty na dolnym śląsku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #6 Napisano 27 Lipca 2011 znacie jakieś dobre zaufane warsztaty na dolnym śląsku? Pogadaj z Emenkiem on mi mówił o ludkach co mają zakład obok ORLENU przy Gądowiance we Wrocku i że ponoć nie boją się wydziwianych czytaj gwintowanych zawieszeń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanielM Zgłoś #7 Napisano 27 Lipca 2011 Cytat:Napisał DanielM Zobacz post znacie jakieś dobre zaufane warsztaty na dolnym śląsku? Pogadaj z Emenkiem on mi mówił o ludkach co mają zakład obok ORLENU przy Gądowiance we Wrocku i że ponoć nie boją się wydziwianych czytaj gwintowanych zawieszeń wysłałem już do niego wiadomość i czekam na odzew.Pewnie będzie tak,że przejade 400km żeby zrobić zbieżność... Na forum jest dużo passatów na gwincie, wypowiedzcie się jak u Was to wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hugster Zgłoś #8 Napisano 27 Lipca 2011 wysłałem już do niego wiadomość i czekam na odzew.Pewnie będzie tak,że przejade 400km żeby zrobić zbieżność...Na forum jest dużo passatów na gwincie, wypowiedzcie się jak u Was to wygląda Daniel, nie wiem czy Adrian o tym samym warsztacie mówi ale przy Gądowiance - na Nowodworskiej mam swoich mechaników - kumpli de facto. Jutro będę tam ze służbówką, to podpytam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #9 Napisano 27 Lipca 2011 Mam założone gwintowane zawieszenie dosyć mocno skręcone do tego koła 18 8cali szerokości z oponą 215.40. Na ustawieniu geo wyszło że mam kąty większe niż u ciebie, zbieżność ustawioną na igłe i po 10tys nie widać nadmiernego zużycia opon. Co do ustawienia kątów to jest możliwość delikatnej korekty poprzez przesunięcie sanek pod silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanielM Zgłoś #10 Napisano 27 Lipca 2011 Cytat:Napisał DanielM Zobacz post wysłałem już do niego wiadomość i czekam na odzew.Pewnie będzie tak,że przejade 400km żeby zrobić zbieżność... Na forum jest dużo passatów na gwincie, wypowiedzcie się jak u Was to wygląda Daniel, nie wiem czy Adrian o tym samym warsztacie mówi ale przy Gądowiance - na Nowodworskiej mam swoich mechaników - kumpli de facto. Jutro będę tam ze służbówką, to podpytam. świetnie, będę wdzięczny:) Mam założone gwintowane zawieszenie dosyć mocno skręcone do tego koła 18 8cali szerokości z oponą 215.40. Na ustawieniu geo wyszło że mam kąty większe niż u ciebie, zbieżność ustawioną na igłe i po 10tys nie widać nadmiernego zużycia opon.Co do ustawienia kątów to jest możliwość delikatnej korekty poprzez przesunięcie sanek pod silnikiem. to juz nie wiem gdzie leży przyczyna, jutro zrobie zdjecia opon i wkleje wykres ze zbieznosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #11 Napisano 28 Lipca 2011 chiński gwint danielos podjedź do JASKOTA on cos moze poradzi, jutro mozemy razem skiknąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #12 Napisano 28 Lipca 2011 U mnie nic nie zdziera, a zawieszenie mam na gwincie. 195/65/R15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanielM Zgłoś #13 Napisano 31 Lipca 2011 (edytowane) Problem nadal nie rozwiązany.Przesyłam zdjęcia opon i wydruku ze zbiezności, może ktoś coś wymyśli Edytowane 31 Lipca 2011 przez DanielM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madzeg Zgłoś #14 Napisano 26 Maja 2014 (edytowane) Witam, Wczoraj mialem niemila niespodzianke (kapec) okazlo sie ze scina mi wewnetrzna czesc opon, jakis czas temu robilem laserowa geometrie kol i koles powiedzial ze kont pochylenia kola z przodu jest za duzy a przyczyna jest gleba. Szukalem i nic nie moglem znalesc na temat regulacji konta pochylenia, mozna to ustawic?? a jeszcze gdzies pisalo ze mozna wahacz przelozyc na inna dziure i bedzie dobrze jak gdzie?.. Pomocy. Edytowane 26 Maja 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg.pkt. 2.1a i używaj polskich znaków ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madzeg Zgłoś #15 Napisano 27 Maja 2014 no ale nikt mi nic nie pomogl tylko przeniesli watek do starego dzialu gdzie i tak nie ma rozwiazania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #16 Napisano 27 Maja 2014 (edytowane) W passacie mozna ustawic katy przesuwajac sanki- minimalnie ale jednak. Wazne tez jest ustawienie koncowki drazka kierowniczego (nie mylic z ustawieniem zbierznosci), ma to jakis wplyw na kat przy skreconych kolach i ustawia sie to niezaleznie od tylnej osi, jednak nie kazdy to robi i ma warunki do tego. Jak wygladaja gorne mocowania amortyzatorow i tuleje wachaczy? Jaka firma? Wszystko ma znaczenie w tym przypadku. Z drugiej strony 1stopien pochylenia miesci sie w normie. Edytowane 27 Maja 2014 przez szymin89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madzeg Zgłoś #17 Napisano 28 Maja 2014 po zrobieniu zbierznosci wyszlo mi tak i koles powiedzial ze trzeba auto podniesc i bedzie lepiej opona wyglada strasznie i to po wewnetrznej stronie, druga wyglada identycznie - - - - - aktualizacja - - - - - zestaw to AK FK street albo cos takiego teraz dobrze nie pamietam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #18 Napisano 29 Maja 2014 Problem leży w zbieżności kół. Kąty mogą być dużo większe i też będzie ok, ale ważne jest, żeby auto było delikatnie zbieżne, lecz wynik ma być bliski zera. Madzeg spróbuj ustawić zbieżność do wartości max L 0'05'' i P 0'05'' lub mniej. Wg mnie poprawi się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kbc85 Zgłoś #19 Napisano 29 Maja 2014 Madzeg Ja osobiście miałem taki sam problem z oponami w mojej poprzedniej A4, zawsze miałem opony 225/40/18 i problem był taki jak na twoim foto. Szukając oponek trafiłem na 215/35/18, ogólnie śledź na maxa w porównaniu z profilem 40 ale ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu kilku tyś km opona była jak po założeniu. Wg mnie zmień szerokość na węższą i problem zniknie. Ja miałem gwint na maxa w dół dodatkowo odboje zjechane do jednego bałwanka żeby jeszcze niżej siadł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach