Skocz do zawartości
DanielM

Ścinanie opon na gwintowanym zawieszeniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim passacie b5.5 ścina mi przednie opony i to dość konkretnie, sytuacja ma miejsce na gwintowanym zawieszeniu.Zbieżność była robiona, jednak problem jest w kontach pochylenia ,które nie są regulowane w passacie.Na jednym kole mam 1 stopień pochylenia, na drugim 1 i 33''.Koła to 7,5j 18'' et 40 z oponami 225/40.Na tym zestawie przejechałem 7 tysiecy kilometrów ,na oponach od środka nie ma już bieżnika:dupablada

Macie może pomysł jak to rozwiązać? czy w waszych passatach na gwincie też ścina opony? za porady w stylu "załóż ori zawias" z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=105752

zbiera się Najwyższa Rada Ekspercka Dolnego Śląska :lol

Może Oni poradzą :D

 

A W TEMACIE:

Nie kojarzę o co chodzi z

jednak problem jest w kontach pochylenia ,które nie są regulowane w passacie

Sam mam gwint i po wymianie zbieżność (włącznie z reg tyłu, o czym pewnie mało kto wie, że istnieje ;) ) zrobiona na ~0.

 

Nic mi nie drze, może jednak da się ja u Ciebie poprawić ?

 

Jak bierze oponę od środka, to albo kąt rozwarty koła robią przy jeździe ( a to chyba regulacją drążka kierowniczego idzie wyrównać), albo masz mega negatyw (i wtedy nic nie pomoże), ale jak kojarzę to masz koło z lekkim luzem spasowane z nadkolem :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym przyjechał na spot, ale niestety praca praca i jeszcze raz praca:dupablada

trzech mechaników powiedziało mi ,że w passacie nie ma możliwości regulowania kątów pochylenia kół:taksobie

koła są w negatyw w takiej pozycji / \ ,gwint nie jest bardzo skręcony.

A gdzie ustawiałeś zbieżność? może pojadę do tego samego warsztatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzech mechaników powiedziało mi ,że w passacie nie ma możliwości regulowania kątów pochylenia kół

Nie będę negował bo moja bardziej ze słyszenia niż doświadczenia.

U mnie niżej siedzi i nie ma negatywu :hmm

A gdzie ustawiałeś zbieżność? może pojadę do tego samego warsztatu

To musiałbyś aż do Kotliny Kłodzkiej zabłądzić :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ostateczności będę musiał przyjechać.Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

może znacie jakieś dobre zaufane warsztaty na dolnym śląsku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znacie jakieś dobre zaufane warsztaty na dolnym śląsku?

Pogadaj z Emenkiem on mi mówił o ludkach co mają zakład obok ORLENU przy Gądowiance we Wrocku i że ponoć nie boją się wydziwianych czytaj gwintowanych zawieszeń ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał DanielM Zobacz post

znacie jakieś dobre zaufane warsztaty na dolnym śląsku?

Pogadaj z Emenkiem on mi mówił o ludkach co mają zakład obok ORLENU przy Gądowiance we Wrocku i że ponoć nie boją się wydziwianych czytaj gwintowanych zawieszeń

wysłałem już do niego wiadomość i czekam na odzew.Pewnie będzie tak,że przejade 400km żeby zrobić zbieżność...:/

Na forum jest dużo passatów na gwincie, wypowiedzcie się jak u Was to wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wysłałem już do niego wiadomość i czekam na odzew.Pewnie będzie tak,że przejade 400km żeby zrobić zbieżność...:/

Na forum jest dużo passatów na gwincie, wypowiedzcie się jak u Was to wygląda

 

Daniel, nie wiem czy Adrian o tym samym warsztacie mówi ale przy Gądowiance - na Nowodworskiej mam swoich mechaników - kumpli de facto. Jutro będę tam ze służbówką, to podpytam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam założone gwintowane zawieszenie dosyć mocno skręcone do tego koła 18 8cali szerokości z oponą 215.40. Na ustawieniu geo wyszło że mam kąty większe niż u ciebie, zbieżność ustawioną na igłe i po 10tys nie widać nadmiernego zużycia opon.

Co do ustawienia kątów to jest możliwość delikatnej korekty poprzez przesunięcie sanek pod silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał DanielM Zobacz post

wysłałem już do niego wiadomość i czekam na odzew.Pewnie będzie tak,że przejade 400km żeby zrobić zbieżność...:/

Na forum jest dużo passatów na gwincie, wypowiedzcie się jak u Was to wygląda

Daniel, nie wiem czy Adrian o tym samym warsztacie mówi ale przy Gądowiance - na Nowodworskiej mam swoich mechaników - kumpli de facto. Jutro będę tam ze służbówką, to podpytam.

świetnie, będę wdzięczny:)

Mam założone gwintowane zawieszenie dosyć mocno skręcone do tego koła 18 8cali szerokości z oponą 215.40. Na ustawieniu geo wyszło że mam kąty większe niż u ciebie, zbieżność ustawioną na igłe i po 10tys nie widać nadmiernego zużycia opon.

Co do ustawienia kątów to jest możliwość delikatnej korekty poprzez przesunięcie sanek pod silnikiem.

to juz nie wiem gdzie leży przyczyna, jutro zrobie zdjecia opon i wkleje wykres ze zbieznosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chiński gwint :)) danielos podjedź do JASKOTA on cos moze poradzi, jutro mozemy razem skiknąć:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie zdziera, a zawieszenie mam na gwincie. 195/65/R15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem nadal nie rozwiązany.Przesyłam zdjęcia opon i wydruku ze zbiezności, może ktoś coś wymyśli

20110728287.th.jpg

20110728288.th.jpg

20110731289.th.jpg

 

Edytowane przez DanielM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Wczoraj mialem niemila niespodzianke (kapec) okazlo sie ze scina mi wewnetrzna czesc opon, jakis czas temu robilem laserowa geometrie kol i koles powiedzial ze kont pochylenia kola z przodu jest za duzy a przyczyna jest gleba. Szukalem i nic nie moglem znalesc na temat regulacji konta pochylenia, mozna to ustawic?? a jeszcze gdzies pisalo ze mozna wahacz przelozyc na inna dziure i bedzie dobrze jak gdzie?.. Pomocy.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg.pkt. 2.1a i używaj polskich znaków !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale nikt mi nic nie pomogl tylko przeniesli watek do starego dzialu gdzie i tak nie ma rozwiazania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W passacie mozna ustawic katy przesuwajac sanki- minimalnie ale jednak. Wazne tez jest ustawienie koncowki drazka kierowniczego (nie mylic z ustawieniem zbierznosci), ma to jakis wplyw na kat przy skreconych kolach i ustawia sie to niezaleznie od tylnej osi, jednak nie kazdy to robi i ma warunki do tego.

 

Jak wygladaja gorne mocowania amortyzatorow i tuleje wachaczy? Jaka firma? Wszystko ma znaczenie w tym przypadku.

 

Z drugiej strony 1stopien pochylenia miesci sie w normie.

Edytowane przez szymin89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Photo0096.jpg po zrobieniu zbierznosci wyszlo mi tak i koles powiedzial ze trzeba auto podniesc i bedzie lepiej

Photo0098.jpg opona wyglada strasznie i to po wewnetrznej stronie, druga wyglada identycznie

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

zestaw to AK FK street albo cos takiego teraz dobrze nie pamietam

Photo0097.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem leży w zbieżności kół. Kąty mogą być dużo większe i też będzie ok, ale ważne jest, żeby auto było delikatnie zbieżne, lecz wynik ma być bliski zera. Madzeg spróbuj ustawić zbieżność do wartości max L 0'05'' i P 0'05'' lub mniej. Wg mnie poprawi się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Madzeg

 

Ja osobiście miałem taki sam problem z oponami w mojej poprzedniej A4, zawsze miałem opony 225/40/18 i problem był taki jak na twoim foto. Szukając oponek trafiłem na 215/35/18, ogólnie śledź na maxa w porównaniu z profilem 40 ale ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu kilku tyś km opona była jak po założeniu. Wg mnie zmień szerokość na węższą i problem zniknie. Ja miałem gwint na maxa w dół dodatkowo odboje zjechane do jednego bałwanka żeby jeszcze niżej siadł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności