Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Za tydzien jade do Polski i tak sobie pomyslalem ,ze przy okazji kupie pare drobiazgow do mojego passka .

Chodzi mi konkretnie o amortyzatory,dlaczego w polsce bo sa o niebo tansze,oczywiscie te markowe,bo badziewie u mnie kosztuje grosze.

Ale tu mam pytanie do Tych co sie na tym znaja ,ja akurat w tym temacie niestety jestem slaby.

Z tego co sie z dazylem zorientowac to byly by dobre do mojej dosyc ostrej jazdy Sachs ,albo kayaba,oczywiscie gazowe.Mam passka troche podciagnietego,na tych z VW gazowych jezdzilem dosyc dlugo i padly (z tylu).Nie chce zmieniac nic ,to znaczy na sportowe to co jest to wystarczy.

Wiem ze zaraz ktos napisze ze jest wyszukiwarka,ale sory za duzo tematow,na ten temat ,a ja chce konkretnej odpowiedzi na temat sztywnosci zawieszenia i trzymania sie drogi przy duzych predkosciach,a nie jak ktos dlugo na czyms jezdzi.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tych firm które już wymieniłeś dołożę jeszcze blistein między nimi musisz wybrać oczywiście w gazowych "wzmocnionych" jeśli lubisz szybką jazdę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem na KYB 4szt. polecam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wezme kayaba gazowe.Dzieki za sugestie

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wymienilem amorki na Kayaby gazowe.Niestety musialem zrobic to w sobote podczas pobytu w polsce.W piatek cos delikatnie strzelilo,cos jak metal o metal podczas ostzejszego chamowania przy cofaniu.Pojechalem na warsztat w Chocianowie i juz podczas podnoszenia autka bylo widac,ze prawe kolo bylo wyzej od lewego.Mechanik zadzwonil do sklepu w Lubinie i odebralem je po cenie 170 za sztuke,wymiana 60 zl.

Teraz jest spoko moglem w pelni zaladowany wracac do domku.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podczas podnoszenia autka bylo widac,ze prawe kolo bylo wyzej od lewego

 

I to byl walniety amortyzator? A to nie sprezyna przypadkiem ustawia wysokosc auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli mamy amortyzatory gazowe to mają wpływ na wysokość auta, gaz wypiera do góry trzpień i dzięki temu zawsze auto wyżej stoi, z 17 lat temu miałem MB 190D i szukałem przyczyny pochylenia auta na lewą stronę, sprawdziłem spręzyny, stabilizator, auto nie bite - salon PL. dopiero wyszło gdy zabrałem się za amortyzatory, poprzednikowi wymienili 1 szt. na olejowy, wiadomo jak było na początku lat 90 z częściami :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Wymienilem amorki na Kayaby gazowe.Niestety musialem zrobic to w sobote podczas pobytu w polsce.W piatek cos delikatnie strzelilo,cos jak metal o metal podczas ostzejszego chamowania przy cofaniu.Pojechalem na warsztat w Chocianowie i juz podczas podnoszenia autka bylo widac,ze prawe kolo bylo wyzej od lewego.Mechanik zadzwonil do sklepu w Lubinie i odebralem je po cenie 170 za sztuke,wymiana 60 zl.

Teraz jest spoko moglem w pelni zaladowany wracac do domku.

Pozdrawiam

 

I jak sprawują się amorki Kayaby? Zastanawiam się jakie kupić, jestem zwolennikiem nie przepłacania ale wole dołożyć niż kupić słabe lub średnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak amortyzatory gazowe. To o czym piszecie to nic innego jak olejowo-gazowe. I produkują je praktycznie wszystkie firmy (nazwa firmy akurat nic nie znaczy, bo sypią się każde w takim samym % sprzedaży. Odliczając oczywiście chiński złom na oleju wrzecionowym).

Bzdurą jest również pisanie, że "gazowy" amortyzator podnosi auto do góry.

Ludzie, co Wy wypisujecie????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego wszedzie jak chcesz kupic ,amortyzatory,to pytaja sie o gaz czy olej.Na opakowaniach tez tak masz samo.A to co piszesz to z takim okresleniem spotkalem sie jakies 20 lat temu w polsce,gazowo/olejowe.Teraz czy firma ma znaczenie,prawda jest to ,ze placimy za nzwe,ale wiem,ze przejechalem na Sash ponad 100 tys mil i dopiero walnely(takie sa u mnie w orginale)

Wiec marka napewno ma tu cos do zrobienia.

Masz racje nie podnosza samochodu do gory,tylko wyzej go utrzymuja,a to dlatego,ze sa twarde i nowe,jak koledzy napisali powyzej,ale kazdy wiedzial o co chodzi .

Emigrant to mozesz sobie pogadac z moja kobieta :) ona jest z tych okolic,a ja jezdze tam co roku na wakacje i tak po woli poznaje okoliczna nature :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma czegoś takiego jak amortyzatory gazowe. To o czym piszecie to nic innego jak olejowo-gazowe. I produkują je praktycznie wszystkie firmy (nazwa firmy akurat nic nie znaczy, bo sypią się każde w takim samym % sprzedaży. Odliczając oczywiście chiński złom na oleju wrzecionowym).

Bzdurą jest również pisanie, że "gazowy" amortyzator podnosi auto do góry.

Ludzie, co Wy wypisujecie????

 

Kolego czepiasz się drobiazgów, wszyscy no prawie wszyscy wykluczając pewnie ciebie wiedzą że idąc do sklepu i kupując amorki gazowe dostaniemy olejowo-gazowe ale nikt nie mówi sprzedawcy że chce olejowo-gazowe jak również ci co kupują olejowe nie mówią że chcą takie bez gazu - lepiej się teraz będziesz czuł ??? :hurra

 

jeżeli kolego podważasz moje zdanie odnośnie tego że auto w którym są zamontowane amorki OLEJOWO-GAZOWE bedzie miało większy prześwit od podłoża w stosunku do identycznego w którym zamontujemy amortyzatory OLEJOWE to proponuję byś sprawdził

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli kolego podważasz moje zdanie odnośnie tego że auto w którym są zamontowane amorki OLEJOWO-GAZOWE bedzie miało większy prześwit od podłoża w stosunku do identycznego w którym zamontujemy amortyzatory OLEJOWE to proponuję byś sprawdził

 

Podważam. Wystarczy popatrzeć na wymiary samych amortyzatorów - muszą być identyczne, zgodne z wymiarami fabrycznych. Poza tym, zakładałem do auta (niejednego) olejowo-gazowe i NIGDY nie zauważyłem, żeby miało to wpływ na prześwit. Amortyzator nie jest od tego. Idąc Twoją teorią, po zamontowaniu, musiałby być "spięty" na sztywno w pozycji "rozciągnięty". A tak nie jest :)

Poza tym, czesto słyszę zdania klientów: Ja chcę gazowy, nie olejowo-gazowy. Więc to nei jest tak, że jest to oczywiste. Gazowe to są sprężyny do utrzymywania klap.

Noł ofens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podważam. Wystarczy popatrzeć na wymiary samych amortyzatorów - muszą być identyczne, zgodne z wymiarami fabrycznych. Poza tym, zakładałem do auta (niejednego) olejowo-gazowe i NIGDY nie zauważyłem, żeby miało to wpływ na prześwit. Amortyzator nie jest od tego. Idąc Twoją teorią, po zamontowaniu, musiałby być "spięty" na sztywno w pozycji "rozciągnięty". A tak nie jest

Poza tym, czesto słyszę zdania klientów: Ja chcę gazowy, nie olejowo-gazowy. Więc to nei jest tak, że jest to oczywiste. Gazowe to są sprężyny do utrzymywania klap.

Noł ofens.

 

 

 

zgadzam sie z kolega ,bo ma racje,nie ma gazowych tylko gazowo-olejowe , i amortyzator nie podnosi auta, i smieszy mnie ze ktoś nie jest w temacie i jeszcze sie sprzecza i pisze głupoty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BILSTEIN B4 Gas NIE POLECAM. Miesiąc temu założyłem nowe Blisteiny na przód. Wg mnie amortyzatory nie działają prawidłowo, po szybkim przejechaniu np. prze spowalniacz (leżący policjant) strasznie sprężynują w dół, hałas jest przy tym taki jak by się coś miało urwać. Wygląda to tak jak by wcale nie amortyzowały gdy koła idą w dół. Generalnie auto dobrze się prowadzi, koleiny nie straszne. Ale drażniące jest to dobijanie, czasami boję się że coś się urwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

a po jakim przebiegu wymienialiście amorki?

u mnie jest taki objaw że przy większych prędkościach auto kołysze się przód tył góra dół, zakręty też już nie to.

czas na wymianę.

chce kupić KYB. pytanie o górne mocowania? czy wymieniać całe? czy łożyska? jak to tam wygląda?

 

a i jeszcze jedno pytanko,

jak zapakuję u siebie 4 osoby i troche bagazy to dość mocno tył mi siada,

czy wymiana amortyzatorów to poprawi ? czy wymienić sprężyny?

wydaje mi się ze za mocno obniża się tył w stosunku do załadowanej masy.

mozliwe ze poprzedni właściciel dość dociążał bagaznik.

Edytowane przez luccass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie,

 

a po jakim przebiegu wymienialiście amorki?

u mnie jest taki objaw że przy większych prędkościach auto kołysze się przód tył góra dół, zakręty też już nie to.

czas na wymianę.

chce kupić KYB. pytanie o górne mocowania? czy wymieniać całe? czy łożyska? jak to tam wygląda?

 

a i jeszcze jedno pytanko,

jak zapakuję u siebie 4 osoby i troche bagazy to dość mocno tył mi siada,

czy wymiana amortyzatorów to poprawi ? czy wymienić sprężyny?

wydaje mi się ze za mocno obniża się tył w stosunku do załadowanej masy.

mozliwe ze poprzedni właściciel dość dociążał bagaznik.

 

Witam

Kiedy wymieniac chm,dla mnie nie bylo wyjscia musialem,ale sporo,naprawde sporo na nich przejechalem,pamietaj,ze jazda po drogach u mnie ,a w polsce jest inna,wiekszosc czasu spedzam na autostradach,troche po miescie i nie twierdze,ze u mnie drogi sa idealne,ale o wiele lepsze niz w polsce.Amorki mozesz zamowic w jakims sklepie czy necie,bo taniej moze wyjsc,uwazaj tylko na podruby Kayab i na regenerowane,bo takie tez mozna spotkac wszedzie i nie bardzo idzie poznac czy to sa nowe czy regenerowane.

Dowiedz sie gdzies w okolicy jakims sklepie czy maja na miejscu te cale gory z lozyskami,jak rozbiezesz do wymiany to bedziesz widzial czy trzeba wymieniac,polecisz do sklepu i wezmiesz.A tak na marginesie jak masz juz pozadnie nakrecone na liczniku i to po polsce,jak chcesz jeszcze jezdzic tym autkiem dlugo,a amorki sa w kompletnej rozsybce to wymien wszystko.Na temat sprezyn nic nie powiem bo nie mam o tym bladego pojecia,a gazowki sa debest :) swietnie autko trzyma sie drogi.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje auto ma przelot ok 250 tyś

w tym 190 tyś belgia a 60 tyś PL (ale tylko jedna w zasadzie i to dobra trasa)

wydaje mi się ze to juz ich zmierzch :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktos sie orientuje gdzie moge znaleźć amortyzator lub jego zamiennik, używka do: 3C0513049BT , cena zaproponowana przez sklep w Niemczech to około 3200 PLN za 1 sztukę.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okolice 1700zł brutto musiałbym to z fabryki sprowadzać za sachsa za ten nivomat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze poszukasz można kupić taniej, ja znalazlem używki wg nalepki z końca 14r na alledrogo za 190zł (2szt, odboje, poduszki, całe kompletne po demontazu z b7), po odbojach było widac ze igły sztuki i tak tez było. za tą cene nawet bym chyba nie kupił jednego gołego zamiennika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności