Jump to content

    Recommended Posts

    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
    Rok prod: 2007

    Witam

    Za tydzien jade do Polski i tak sobie pomyslalem ,ze przy okazji kupie pare drobiazgow do mojego passka .

    Chodzi mi konkretnie o amortyzatory,dlaczego w polsce bo sa o niebo tansze,oczywiscie te markowe,bo badziewie u mnie kosztuje grosze.

    Ale tu mam pytanie do Tych co sie na tym znaja ,ja akurat w tym temacie niestety jestem slaby.

    Z tego co sie z dazylem zorientowac to byly by dobre do mojej dosyc ostrej jazdy Sachs ,albo kayaba,oczywiscie gazowe.Mam passka troche podciagnietego,na tych z VW gazowych jezdzilem dosyc dlugo i padly (z tylu).Nie chce zmieniac nic ,to znaczy na sportowe to co jest to wystarczy.

    Wiem ze zaraz ktos napisze ze jest wyszukiwarka,ale sory za duzo tematow,na ten temat ,a ja chce konkretnej odpowiedzi na temat sztywnosci zawieszenia i trzymania sie drogi przy duzych predkosciach,a nie jak ktos dlugo na czyms jezdzi.

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996

    do tych firm które już wymieniłeś dołożę jeszcze blistein między nimi musisz wybrać oczywiście w gazowych "wzmocnionych" jeśli lubisz szybką jazdę

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007

    wymieniłem na KYB 4szt. polecam !!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
    Rok prod: 2007

    Witam

    Wezme kayaba gazowe.Dzieki za sugestie

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
    Rok prod: 2007

    Witam

    Wymienilem amorki na Kayaby gazowe.Niestety musialem zrobic to w sobote podczas pobytu w polsce.W piatek cos delikatnie strzelilo,cos jak metal o metal podczas ostzejszego chamowania przy cofaniu.Pojechalem na warsztat w Chocianowie i juz podczas podnoszenia autka bylo widac,ze prawe kolo bylo wyzej od lewego.Mechanik zadzwonil do sklepu w Lubinie i odebralem je po cenie 170 za sztuke,wymiana 60 zl.

    Teraz jest spoko moglem w pelni zaladowany wracac do domku.

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB)
    Rok prod: 2012
    podczas podnoszenia autka bylo widac,ze prawe kolo bylo wyzej od lewego

     

    I to byl walniety amortyzator? A to nie sprezyna przypadkiem ustawia wysokosc auta?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007

    jeżeli mamy amortyzatory gazowe to mają wpływ na wysokość auta, gaz wypiera do góry trzpień i dzięki temu zawsze auto wyżej stoi, z 17 lat temu miałem MB 190D i szukałem przyczyny pochylenia auta na lewą stronę, sprawdziłem spręzyny, stabilizator, auto nie bite - salon PL. dopiero wyszło gdy zabrałem się za amortyzatory, poprzednikowi wymienili 1 szt. na olejowy, wiadomo jak było na początku lat 90 z częściami :dolamam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007
    Witam

    Wymienilem amorki na Kayaby gazowe.Niestety musialem zrobic to w sobote podczas pobytu w polsce.W piatek cos delikatnie strzelilo,cos jak metal o metal podczas ostzejszego chamowania przy cofaniu.Pojechalem na warsztat w Chocianowie i juz podczas podnoszenia autka bylo widac,ze prawe kolo bylo wyzej od lewego.Mechanik zadzwonil do sklepu w Lubinie i odebralem je po cenie 170 za sztuke,wymiana 60 zl.

    Teraz jest spoko moglem w pelni zaladowany wracac do domku.

    Pozdrawiam

     

    I jak sprawują się amorki Kayaby? Zastanawiam się jakie kupić, jestem zwolennikiem nie przepłacania ale wole dołożyć niż kupić słabe lub średnie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 3.2 FSI V6 250KM 4x4
    Rok prod: 2006

    Nie ma czegoś takiego jak amortyzatory gazowe. To o czym piszecie to nic innego jak olejowo-gazowe. I produkują je praktycznie wszystkie firmy (nazwa firmy akurat nic nie znaczy, bo sypią się każde w takim samym % sprzedaży. Odliczając oczywiście chiński złom na oleju wrzecionowym).

    Bzdurą jest również pisanie, że "gazowy" amortyzator podnosi auto do góry.

    Ludzie, co Wy wypisujecie????

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
    Rok prod: 2007

    To dlaczego wszedzie jak chcesz kupic ,amortyzatory,to pytaja sie o gaz czy olej.Na opakowaniach tez tak masz samo.A to co piszesz to z takim okresleniem spotkalem sie jakies 20 lat temu w polsce,gazowo/olejowe.Teraz czy firma ma znaczenie,prawda jest to ,ze placimy za nzwe,ale wiem,ze przejechalem na Sash ponad 100 tys mil i dopiero walnely(takie sa u mnie w orginale)

    Wiec marka napewno ma tu cos do zrobienia.

    Masz racje nie podnosza samochodu do gory,tylko wyzej go utrzymuja,a to dlatego,ze sa twarde i nowe,jak koledzy napisali powyzej,ale kazdy wiedzial o co chodzi .

    Emigrant to mozesz sobie pogadac z moja kobieta :) ona jest z tych okolic,a ja jezdze tam co roku na wakacje i tak po woli poznaje okoliczna nature :)

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007
    Nie ma czegoś takiego jak amortyzatory gazowe. To o czym piszecie to nic innego jak olejowo-gazowe. I produkują je praktycznie wszystkie firmy (nazwa firmy akurat nic nie znaczy, bo sypią się każde w takim samym % sprzedaży. Odliczając oczywiście chiński złom na oleju wrzecionowym).

    Bzdurą jest również pisanie, że "gazowy" amortyzator podnosi auto do góry.

    Ludzie, co Wy wypisujecie????

     

    Kolego czepiasz się drobiazgów, wszyscy no prawie wszyscy wykluczając pewnie ciebie wiedzą że idąc do sklepu i kupując amorki gazowe dostaniemy olejowo-gazowe ale nikt nie mówi sprzedawcy że chce olejowo-gazowe jak również ci co kupują olejowe nie mówią że chcą takie bez gazu - lepiej się teraz będziesz czuł ??? :hurra

     

    jeżeli kolego podważasz moje zdanie odnośnie tego że auto w którym są zamontowane amorki OLEJOWO-GAZOWE bedzie miało większy prześwit od podłoża w stosunku do identycznego w którym zamontujemy amortyzatory OLEJOWE to proponuję byś sprawdził

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 3.2 FSI V6 250KM 4x4
    Rok prod: 2006
    jeżeli kolego podważasz moje zdanie odnośnie tego że auto w którym są zamontowane amorki OLEJOWO-GAZOWE bedzie miało większy prześwit od podłoża w stosunku do identycznego w którym zamontujemy amortyzatory OLEJOWE to proponuję byś sprawdził

     

    Podważam. Wystarczy popatrzeć na wymiary samych amortyzatorów - muszą być identyczne, zgodne z wymiarami fabrycznych. Poza tym, zakładałem do auta (niejednego) olejowo-gazowe i NIGDY nie zauważyłem, żeby miało to wpływ na prześwit. Amortyzator nie jest od tego. Idąc Twoją teorią, po zamontowaniu, musiałby być "spięty" na sztywno w pozycji "rozciągnięty". A tak nie jest :)

    Poza tym, czesto słyszę zdania klientów: Ja chcę gazowy, nie olejowo-gazowy. Więc to nei jest tak, że jest to oczywiste. Gazowe to są sprężyny do utrzymywania klap.

    Noł ofens.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002
    Podważam. Wystarczy popatrzeć na wymiary samych amortyzatorów - muszą być identyczne, zgodne z wymiarami fabrycznych. Poza tym, zakładałem do auta (niejednego) olejowo-gazowe i NIGDY nie zauważyłem, żeby miało to wpływ na prześwit. Amortyzator nie jest od tego. Idąc Twoją teorią, po zamontowaniu, musiałby być "spięty" na sztywno w pozycji "rozciągnięty". A tak nie jest

    Poza tym, czesto słyszę zdania klientów: Ja chcę gazowy, nie olejowo-gazowy. Więc to nei jest tak, że jest to oczywiste. Gazowe to są sprężyny do utrzymywania klap.

    Noł ofens.

     

     

     

    zgadzam sie z kolega ,bo ma racje,nie ma gazowych tylko gazowo-olejowe , i amortyzator nie podnosi auta, i smieszy mnie ze ktoś nie jest w temacie i jeszcze sie sprzecza i pisze głupoty

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2005

    BILSTEIN B4 Gas NIE POLECAM. Miesiąc temu założyłem nowe Blisteiny na przód. Wg mnie amortyzatory nie działają prawidłowo, po szybkim przejechaniu np. prze spowalniacz (leżący policjant) strasznie sprężynują w dół, hałas jest przy tym taki jak by się coś miało urwać. Wygląda to tak jak by wcale nie amortyzowały gdy koła idą w dół. Generalnie auto dobrze się prowadzi, koleiny nie straszne. Ale drażniące jest to dobijanie, czasami boję się że coś się urwie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
    Rok prod: 2008

    Panowie,

     

    a po jakim przebiegu wymienialiście amorki?

    u mnie jest taki objaw że przy większych prędkościach auto kołysze się przód tył góra dół, zakręty też już nie to.

    czas na wymianę.

    chce kupić KYB. pytanie o górne mocowania? czy wymieniać całe? czy łożyska? jak to tam wygląda?

     

    a i jeszcze jedno pytanko,

    jak zapakuję u siebie 4 osoby i troche bagazy to dość mocno tył mi siada,

    czy wymiana amortyzatorów to poprawi ? czy wymienić sprężyny?

    wydaje mi się ze za mocno obniża się tył w stosunku do załadowanej masy.

    mozliwe ze poprzedni właściciel dość dociążał bagaznik.

    Edited by luccass

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
    Rok prod: 2007
    Panowie,

     

    a po jakim przebiegu wymienialiście amorki?

    u mnie jest taki objaw że przy większych prędkościach auto kołysze się przód tył góra dół, zakręty też już nie to.

    czas na wymianę.

    chce kupić KYB. pytanie o górne mocowania? czy wymieniać całe? czy łożyska? jak to tam wygląda?

     

    a i jeszcze jedno pytanko,

    jak zapakuję u siebie 4 osoby i troche bagazy to dość mocno tył mi siada,

    czy wymiana amortyzatorów to poprawi ? czy wymienić sprężyny?

    wydaje mi się ze za mocno obniża się tył w stosunku do załadowanej masy.

    mozliwe ze poprzedni właściciel dość dociążał bagaznik.

     

    Witam

    Kiedy wymieniac chm,dla mnie nie bylo wyjscia musialem,ale sporo,naprawde sporo na nich przejechalem,pamietaj,ze jazda po drogach u mnie ,a w polsce jest inna,wiekszosc czasu spedzam na autostradach,troche po miescie i nie twierdze,ze u mnie drogi sa idealne,ale o wiele lepsze niz w polsce.Amorki mozesz zamowic w jakims sklepie czy necie,bo taniej moze wyjsc,uwazaj tylko na podruby Kayab i na regenerowane,bo takie tez mozna spotkac wszedzie i nie bardzo idzie poznac czy to sa nowe czy regenerowane.

    Dowiedz sie gdzies w okolicy jakims sklepie czy maja na miejscu te cale gory z lozyskami,jak rozbiezesz do wymiany to bedziesz widzial czy trzeba wymieniac,polecisz do sklepu i wezmiesz.A tak na marginesie jak masz juz pozadnie nakrecone na liczniku i to po polsce,jak chcesz jeszcze jezdzic tym autkiem dlugo,a amorki sa w kompletnej rozsybce to wymien wszystko.Na temat sprezyn nic nie powiem bo nie mam o tym bladego pojecia,a gazowki sa debest :) swietnie autko trzyma sie drogi.

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
    Rok prod: 2008

    moje auto ma przelot ok 250 tyś

    w tym 190 tyś belgia a 60 tyś PL (ale tylko jedna w zasadzie i to dobra trasa)

    wydaje mi się ze to juz ich zmierzch :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    czy ktos sie orientuje gdzie moge znaleźć amortyzator lub jego zamiennik, używka do: 3C0513049BT , cena zaproponowana przez sklep w Niemczech to około 3200 PLN za 1 sztukę.

    Edited by rainman777
    Przeniesiony

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    okolice 1700zł brutto musiałbym to z fabryki sprowadzać za sachsa za ten nivomat.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2016

    jak dobrze poszukasz można kupić taniej, ja znalazlem używki wg nalepki z końca 14r na alledrogo za 190zł (2szt, odboje, poduszki, całe kompletne po demontazu z b7), po odbojach było widac ze igły sztuki i tak tez było. za tą cene nawet bym chyba nie kupił jednego gołego zamiennika

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy