Skocz do zawartości
romeo9999

Rdza na elementach nadwozia w Passacie B6

Rekomendowane odpowiedzi

Gość matysek

Witam,

 

Widzę, że nie jestem sam z moim korodującym Passatem B6 Kombi, dlatego podepnę się pod temat. Auto jest z listopada 2007 roku. Auto kupiłem w zeszłym roku od 1-szego właściciela z pełną historią ASO. Na 99%, bo wiadomo, że 100% pewności nigdy się nie ma w przypadku zakupu aut używanych, auto nie było bite. Problem korozji dotyczy standardowo lampek tablicy rejestracyjnej, ale co bardziej niepokojące, pęcherze pojawiły się na przedniej klapie, na wszystkich drzwiach, na nadkolach i na klapie (poza okolicą lampek przy tablicy rej.) również wokół lamp oraz w losowych miejscach (łącznie będzie tego kilkanaście, może nawet 20-30 miejsc, gdzie zaczyna wychodzić rdza). Mam podejrzenie, że blacha została źle zabezpieczona antykorozyjnie i/lub lakier położony niedbale.

 

I w związku z tym mam pytanie, czy ktoś z Was miał problem z korozją na taką skalę w Passacie z tego rocznika? Z tego co orientuje się, gwarancja na perforację blachy wynosi 8 lat, ale chciałbym się upewnić, że tak faktycznie jest i tu również prośba do Was o informację odnośnie terminów gwarancji. Byłem w ASO VW i powiedzieli mi, że jeśli zareklamuję blachę to producent uzna, że auto było źle użytkowane i reklamacji nie uzna.

 

I wreszcie ostatnie, ale najważniejsze pytanie, czy macie jakieś doświadczenie w temacie reklamacji lakieru/blachy? Czy najlepiej od razu uruchomić temat z prawnikiem czy też są jakieś sprytne sposoby na polubowne załatwienie sprawy? Być może nie mam żadnych podstaw, żeby walczyć o naprawę gwarancyjną, ale chciałbym upewnić się, zanim wydam nie małą kasę na malowanie niemalże całego auta.

 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestię i podpowiedzi.

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Widzę, że nie jestem sam z moim korodującym Passatem B6 Kombi, dlatego podepnę się pod temat. Auto jest z listopada 2007 roku. Auto kupiłem w zeszłym roku od 1-szego właściciela z pełną historią ASO. Na 99%, bo wiadomo, że 100% pewności nigdy się nie ma w przypadku zakupu aut używanych, auto nie było bite. Problem korozji dotyczy standardowo lampek tablicy rejestracyjnej, ale co bardziej niepokojące, pęcherze pojawiły się na przedniej klapie, na wszystkich drzwiach, na nadkolach i na klapie (poza okolicą lampek przy tablicy rej.) również wokół lamp oraz w losowych miejscach (łącznie będzie tego kilkanaście, może nawet 20-30 miejsc, gdzie zaczyna wychodzić rdza). Mam podejrzenie, że blacha została źle zabezpieczona antykorozyjnie i/lub lakier położony niedbale.

 

I w związku z tym mam pytanie, czy ktoś z Was miał problem z korozją na taką skalę w Passacie z tego rocznika? Z tego co orientuje się, gwarancja na perforację blachy wynosi 8 lat, ale chciałbym się upewnić, że tak faktycznie jest i tu również prośba do Was o informację odnośnie terminów gwarancji. Byłem w ASO VW i powiedzieli mi, że jeśli zareklamuję blachę to producent uzna, że auto było źle użytkowane i reklamacji nie uzna.

 

I wreszcie ostatnie, ale najważniejsze pytanie, czy macie jakieś doświadczenie w temacie reklamacji lakieru/blachy? Czy najlepiej od razu uruchomić temat z prawnikiem czy też są jakieś sprytne sposoby na polubowne załatwienie sprawy? Być może nie mam żadnych podstaw, żeby walczyć o naprawę gwarancyjną, ale chciałbym upewnić się, zanim wydam nie małą kasę na malowanie niemalże całego auta.

 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestię i podpowiedzi.

 

Pozdrawiam,

Łukasz

 

O kurcze... Nieźle Ci ruda szaleje po aucie. No, ale do rzeczy.

Jak odbierałem swojego paska z wymiany maski i lakierowania drzwi, to goście pokazywali mi passata z 2008r, którego VW uznał malowanie całego auta! Korozja była na masce, każdych drzwiach, błotnikach, klapie i nawet dachu! Jak dobrze pamiętam podali mi koszt za całość 20tys zł, z czego 25% miał pokryć właściciel auta.

 

Myślę, ze na razie nie musisz walczyć z prawnikiem. Najpierw umów się na oględziny w serwisie VW. Obejrzą auto, porobią zdjęcia i wyślą do importera. Jakby w serwisie od razu Ci odmówili - jedź do innego. Od ich decyzji zależy Twoje późniejsze działanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O kurcze... Nieźle Ci ruda szaleje po aucie. No, ale do rzeczy.

Jak odbierałem swojego paska z wymiany maski i lakierowania drzwi, to goście pokazywali mi passata z 2008r, którego VW uznał malowanie całego auta! Korozja była na masce, każdych drzwiach, błotnikach, klapie i nawet dachu! Jak dobrze pamiętam podali mi koszt za całość 20tys zł, z czego 25% miał pokryć właściciel auta.

 

Myślę, ze na razie nie musisz walczyć z prawnikiem. Najpierw umów się na oględziny w serwisie VW. Obejrzą auto, porobią zdjęcia i wyślą do importera. Jakby w serwisie od razu Ci odmówili - jedź do innego. Od ich decyzji zależy Twoje późniejsze działanie.

 

Nieźle sie ASO wycwaniło z wkładem własciciela, 25% z 20 tys to 5 tys czyli +/- ASO wychodzi po takiej naprawie na zero...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie były przednie lewe drzwi, tylne lewe drzwi, tylny lewy błotnik i oczywiście klapa tylna (w paru miejscach: lampki, nad światłami i gdzieś na środku) oraz przednie prawe drzwi - rdza koło klamki (której VW nie uznaje). Serwisant sprawdzał jeszcze maskę oraz błotniki i "zdziwił" się, że tam nie ma ognisk rdzy. Ja zapłaciłem 25% wymiany drzwi, naprawy błotnika oraz wymiany klapy tylnej (inna konstrukcja wewnętrzna), co po rabatach jakie dostałem ze względu na serwisowanie auta w tym ASO wyszło znacznie taniej niż jak miałbym oddać auto do lakiernika na rynku, który tylko by "naprawił" te elementy, a nie wymienił na fabrycznie nowe. Nie czarujmy się, walczyłem z rdzą w poprzednich autach, jakby tego nie naprawić to i tak za jakiś czas wyjdzie 2-4 lata, więc bezpiecznie jest wymienić.

 

Ja jestem zadowolony z efektu i ceny ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pracownik jednego z warszawskich ASO doradzał mi naprawę z mojego AC. Szczególnie dlatego że mam ochronę zniżek :hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz dodatkowe ubezpieczanie AC na wypadek rdzy? Kurczaki, wychodzi na to że jak chcesz jeździć VW, to zanim gdzieś pojedziesz musisz wykupić nie tylko asistance z holowaniem po całej europie ale również ubezpieczenie od rdzy. Fiu fiu...

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zimie na swoim B6 z 2006 roku zauważyłem na wszystkich drzwiach przy listwach ozdobnych purchle już dość dużych rozmiarów nad i pod listwami, szczególnie na początkach i końcach, czy można to kwalifikować jako perforację nadwozia i zgłaszać do naprawy gwarancyjnej? W książce serwisowej jest napisane, że gwarancja na 12 lat na perforację nadwozia, auto nie było naprawiane blacharsko i nie było malowane.

Edytowane przez kw_a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na wszystkich drzwiach przy listwach ozdobnych purchle już dość dużych rozmiarów nad i pod listwami, szczególnie na początkach i końcach

 

Ja też mam takie kwiatki i powiedzieli mi w ASO , że to rdza "krawędziowa" ponieważ pod listwą z przodu jest otwór. Procedura jest taka, że muszą przyjąć samochód do serwisu, zerwać listwy, przeszlfować i dopiero porobić zdjęcia i wysłać do VW do Poznania. W moim przypadku zapadła decyzja ,że drzwi tylko pomalują ale muszę zapłacić 1/3 kosztów. Wobec takiego stanowiska zrezygnowałem z usługi bo koszt lakierowania 1 elementu wycenili na ok.1500 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz dodatkowe ubezpieczanie AC na wypadek rdzy? Kurczaki, wychodzi na to że jak chcesz jeździć VW, to zanim gdzieś pojedziesz musisz wykupić nie tylko asistance z holowaniem po całej europie ale również ubezpieczenie od rdzy. Fiu fiu...

Nie wiem skąd wysnułeś takie wnioski. Nie pisałem o ubezpieczeniu na wypadek rdzy tylko o ochronie zniżek. Mogę naprawiać auto z AC raz w roku nie tracąc przy tym swojej 60% zniżki.

Naprawa z AC według serwisanta miałaby polegać na samodzielnym uszkodzeniu zardzewiałych elementów nadwozia i oddaniu auta do ASO. Stacja wstawia nowe graty, maluje i obie strony są zadowolone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poczekać na dobrą okazję i się nie bać. Nie każdy ma ochronę zniżek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koszt lakierowania 1 elementu wycenili na ok.1500 zł

czemu nie od razu 5500?

wtedy nawet gduybyś zapłacił 1/3 to dałbys im ładnie zarobić.

 

nie słyszałem jeszcze nigdzie o kosztach za element 1500zł.

najwięcej słyszałem 800zł u nas we Wrocławiu.

Kiedys nawet w ASO VW miałem cos robić to mi powiedziano 500 netto.

ale 1500????

chyba w ........ chcieli cie zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie ten sam problem wszystkie drzwi okolice listew tylna klapa też koło listwy i dach przy relingach w ASO w OSLO tłumaczą się ze rdza na dachu to przez częste używanie skiboksa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź z ASO to najpierw przegląd ok 1000zł bo nie serwisowany, lakierowanie 1 drzwi 1500, przy 4 to 6000 , a gwarant pokryje od 50-75% z 6000, więc do dopłaty pozostałoby od 1500-3000zł+ przegląd. Więc chyba nie skorzystam z takiej oferty może nawet nie trzeba będzie lakierować całych drzwi. Załatwię to bez serwisu i myślę, że połowa kasy zostanie w kieszeni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale 1500????

chyba w ........ chcieli cie zrobić.

 

Przecież od zawsze wiadomo że ASO to właśnie takie chu-jki, które patrzą tylko jakby tu zdoić klienta na każdym kroku, ale za to zrobić wszystko, żeby mu nie pomóc. Nieco lepiej traktują tylko tych, co zostawili już u nich wagon forsy. Ale szczerze - w doopie mam tę ich uprzejmość - wolę mieć 2/3 wagonu forsy w kieszeni niż być na "ty" z kierownikiem serwisu.

Edytowane przez Obywatel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bullet chyba dawno w serwisie nie byłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie ten sam problem wszystkie drzwi okolice listew tylna klapa też koło listwy i dach przy relingach w ASO w OSLO tłumaczą się ze rdza na dachu to przez częste używanie skiboksa

 

Jakie oni mają fajne wytłumaczenia. Szkoda gadać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie - czy ktoś z Forumowiczów reklamował rdzę w ASO w województwie kujawsko pomorskim? Ewentualnie jak się do tego serwis odniósł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASO w Toruniu wydało mi się całkiem sensowne, więc próbowałbym tam. Ale doświadczenia z reklamacją rdzy jeszcze nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedałem swojego paska (z kwiatkami), i już powiedziałem sobie nigdy więcej vw. Ale :) czy były przypadki rdzy na autach po tym małym lifcie? rok 2009-2010. Czy są jakieś wieści że to poprawili?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprzedałem swojego paska (z kwiatkami), i już powiedziałem sobie nigdy więcej vw. Ale czy były przypadki rdzy na autach po tym małym lifcie? rok 2009-2010. Czy są jakieś wieści że to poprawili?

 

poniżej

 

Już wspominałem o tej sprawie w tym wątku, ale pozwolę sobie powtórzyć. Passat b7, lipiec 2011r, używany przeze mnie od nowości, osobiście odbierany z salony VW z przebiegiem 5km. Po niecałych 23 m-cach zauważyłem rdzę przy tylnej lampce od tablicy (kombi). Zgłosiłem i nadal cisza...

Ale się już tym nie przejmuję, auto zdałem (służbowe) i przesiadłem się na kolejnego B7 HL 2013. Zobaczymy za dwa lata czy coś wyjdzie.

Aaaa, bym zapomniał. Auto osobiście myję min. raz na tydzień, woskuję itd. Rdza sobie jednak z tego kpi:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności