vw_gda24 Zgłoś #601 Napisano 6 Marca 2014 (edytowane) ehh robicie problem z odprysków ocynku tak naprawdę mam kontakt na codzien z dziesiatkami lakiernikow i kazdy mowi to samo: było to w audi a4 b5,b6,b7, b8, a6, passatach b5.... i jest i w b6 i w całym vagu te takie malutkie purchle towarzyszoą vagowi od lat. każdy blacharz zrobi to za groszę.... chociaz tak naprawde mijaja lata zanim przedrze sie cos dalej wymienianie całych klap... drzwi... itp... horror i bez sens to sa ocynkowe samochody... ale tam gdzie ocynk odpadnie (od srodka) albo strzeli kamien to nie ma sily... niestety p.s. pozatym to jest rzecz... i w dodatku metalowa ... problem rdzewienia to jest w hondach, mazdach itp... tam rdzewieje spod i sa wpierdzielane cale blotniki naprawde te purchle w vagu to nic przy tym co sie dzieje w niektorych samochodach Edytowane 6 Marca 2014 przez vw_gda24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-Maverick- Zgłoś #602 Napisano 6 Marca 2014 Potwierdzam -- mialem Mazde 6. Mam kolege co ma B5 z 2004, czyli ten sam rocznik co moja byla Madzia. Przepasc. Mi z tylu cale lewe nadkole tak skorodowalo, ze musiala byc zakladana reparaturka na to. Mazda po prostu kwitnie jak laka na wiosne. Passat przy tym to miod Gdy sie przesiadalem z Madzi do Paska to tak jak bym przesiadal sie z auta do czolgu Wszystko takie masywne, sprawia wrazenie solidnie poskladanego. A Madzia taka ladna, ale delikatniutka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #603 Napisano 6 Marca 2014 U mnie w zeszłym roku, też się zastanawiłem co zrobić z rdzewiejącą klapa (akurat przy lampkach było ok, ale na rogu pod chromem był juz spory ślad). Rozwiązanie przyszło samo , rowerzystka co mi na pełnym ogniu wpadła w tył auta. Na jej koszt dostałem nową klapę, zderzak i lampę LT . W ASO robione, koszt 8600 PLN, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #604 Napisano 6 Marca 2014 Bezsensem jest tez wymiana materiałów na nowe.... panie mam paska z roku 2007 ale drzwi z roku 2014 Spoko rozumiem, ale w praktyce wiem że nigdy nie jest to takie proste. Walczyłem z "rdzą" w dwóch poprzednich autach i nie ma bata, zawsze wychodziła ponownie. Kupno elementu pod kolor jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem, problem w tym że element w dobrym stanie kosztuje koło 1000 zł i nie ma mowy żeby nie miał rys po transporcie (przerabiałem to wiele razy), poza tym nie wiadomo w jakim stanie są te elementy jeżeli chodzi o rdze pod listwami, no i i tak trzeba dopłacić za podmiankę tego. Koszty wychodzą takie same. Aha i stare części i tak mógłbym sprzedać taniej, problem w tym że to nie są "idealne" elementy tylko zgnite w środku, których koszt jest marginalny (trzeba mieć też czas i chęci na zabawę ze sprzedażą). Jeżeli to byłoby małe ognisko korozji to pewnie bym to u lakiernika naprawił i miał z głowy, ale z doświadczenia wiem, że to co jest u mnie jest duże i praktycznie nie do naprawy na dłuższy czas (ja nie picuję auta na chwilę wolę żeby przyszły nabywca nie miał problemu z tym więcej). Nowy element ma tę zaletę, że jest fabrycznie zabezpieczony. Jeżeli różnica w kosztach jest na poziomie 500-1000 zł na dwóch elementach to ja osobiście jestem w stanie ponieść taki wydatek, dla świetego spokoju (nie muszę szukać części, zamawiać, odbierać, umawiać się z lakiernikiem itp.). Choć faktycznie pomyślę nad tą opcją (bez koniecnzości lakierowania, choć osobiście wątpię w taką możliwość). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #605 Napisano 6 Marca 2014 Ciekawe kiedy zacznie się temat - Rdza na elementach nadwozia passat b7... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #606 Napisano 6 Marca 2014 Juz były jakies alerty ze strony naszych forumowiczów:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #607 Napisano 7 Marca 2014 Ciekawe kiedy zacznie się temat - Rdza na elementach nadwozia passat b7... U mnie w B7 z lipca 2011r wyszła rdza przy jednej z lampek w tylnej klapie (dokładnie jak w B6) jak auto nie przekroczyło jeszcze dwóch lat. Zgłosiłem w servisie VW w sierpniu 2013. Do tej pory cisza:-) Nie odezwali się. Tematu nie kontynuowałem, bo przesiadłem się na kolejnego nowego B7 2013. Bacznie go obserwuję czy coś się nie pojawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-Maverick- Zgłoś #608 Napisano 7 Marca 2014 Fedwo, a czy auto mialo jakis dzwonek w tym miejscu, otarcie. Bylo non stop garazowane pod chmurka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #609 Napisano 7 Marca 2014 (edytowane) U mnie w zeszłym roku, też się zastanawiłem co zrobić z rdzewiejącą klapa (akurat przy lampkach było ok, ale na rogu pod chromem był juz spory ślad). Rozwiązanie przyszło samo , rowerzystka co mi na pełnym ogniu wpadła w tył auta. Na jej koszt dostałem nową klapę, zderzak i lampę LT . W ASO robione, koszt 8600 PLN, Widzę, że w tej naszej Warszawce, krótko trzymacie rowerzystów. Bo rozumiem, że OC nie miała ;p Swoją drogą musiała się wkurzyć jak do ASO zawiozłeś furaka po spotkaniu z jej rowerem, heh. Wpis będziesz miał, że wypadkowy... ale, że z rowerem, więc każdy najwyżej się uśmiechnie pod nosem ;p To ja też czekam na swojego szczęśliwego cyklistę, bo mam purchlę nad lampą wewnętrzną z tyłu Edytowane 7 Marca 2014 przez skindred Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #610 Napisano 8 Marca 2014 Zdarzenie z rowerzystką miałem na szczęscie w centrum Berlina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobus Zgłoś #611 Napisano 10 Marca 2014 tez mnie dopada rdza bo nei wiem jak to nazwac. Tylne lewe drzwi - pod klamką klapa nad chromem delikatnie prawe tylne nadkole Robić cos z tym czy nie warto? To są raczej takie pęcherzyki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #612 Napisano 10 Marca 2014 Chodzi ci o takie okrągłe centki? Wszystko zależy od tego jak długo zamierzasz kulać się tym autem ale z mojego doświadczenia wynika, że nie warto nic z tym robić, bo z tymi pęcherzami nic się nie dzieje... Ruszysz temat ewentualnie gdy to się powiększy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #613 Napisano 10 Marca 2014 Zdarzenie z rowerzystką miałem na szczęscie w centrum Berlina jak to załatwiłeś, gotówke Ci dała?? czy tam maja obowiązek posiadac OC? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #614 Napisano 10 Marca 2014 U mnie od zobaczenia pęcherza do złamania się lakieru na tym pęcherzu potrzeba było 4 miesięcy, więc nie jest to tak, że się nic nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #615 Napisano 10 Marca 2014 Robić cos z tym czy nie warto? masz auto stale serwisowane w ASO?? pewnie nie. więc możesz maxymalnie liczyc na dobrą wole producenta i w najlepszym wypadku zapłacisz tylko 25% czyli i tak o 100% więcej gdybys to sam zrobił w nieASO. Ja bym to olał. Jak masz zamiar jeździć jeszcze ze 2-3 lata to przy sprzedazy co drugi passat b6 bedzie mial podobnie i nikogo nie będzie to juz dziwić. ot taki urok, jak w golfach i passatach b5 tylne klapy kombi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #616 Napisano 10 Marca 2014 jak to załatwiłeś, gotówke Ci dała??czy tam maja obowiązek posiadac OC? Policja załatwiła sprawę, ja sie nie mieszałem, na początku twierdziła ze nie ma ubezpieczenia, ale później się okazało że ma. Zresztą co za różnica, jak nie regres z jej OC to musiałaby sama płacić. Z drugiej strony przy tej liczbie rowerzystów w niemczech to OC jest prawie standardem. Koniec Off Topic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #617 Napisano 10 Marca 2014 Fedwo, a czy auto mialo jakis dzwonek w tym miejscu, otarcie. Bylo non stop garazowane pod chmurka? Autem wyjechałem z salonu z przebiegiem 5km. Dbam, myję, woskuję. Fakt - stało pod chmurką, ale tylko przez niecałe 2 lata:-) Klapa nieskazitelna, nigdy nie była dotykana. Zresztą Bimbasz widział i klapę i skorodowaną lampkę od tablicy - nowego typu! Identyczny problem jak w B6. A kontynuując temat B6 - styczniu 2013 malowali mi w VW m.in. tylną klapę (na gwarancji) - powód: rdza przy lampkach. Po pięciu miesiącach ruda znowu się pojawiła. Oczywiście to zgłosiłem i czekam na odpowiedż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike2 Zgłoś #618 Napisano 13 Marca 2014 Rdza dopadła i moje B6. Najpierw ocierała klapa tylna o zderzak. ASO po wielkich bólach ją wyregulowało, ale jak się okazuje jeszcze trochę ociera i pojawiła się rdza w prawym, dolnym rogu. Na dodatek standard, czyli zardzewiała lampka podświetlenia tablicy i przestała świecić. Po jej wyjęciu okazało się, że pod spodem pojawiła się też rdza. Rdzę usunąłem i zamalowałem zaprawkowo z obu stron. Lampka jest tak skorodowana, że nadje się do wymiany. Na szczęście nowa w ASO 50 zł. Nie mam czasu i ochoty na szarpanie się z VW o malowanie klapy i wymianę lampki. Szkoda zdrowia. Porobiłem sam zaprawki, wyczyściłem rdzę i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-Maverick- Zgłoś #619 Napisano 13 Marca 2014 Michal, a autko trzymasz w garazu czy pod chmurka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #620 Napisano 13 Marca 2014 Nie mam czasu i ochoty na szarpanie się z VW o malowanie klapy i wymianę lampki. Szkoda zdrowia. Ja tam się nie szarpałem (choć jeszcze decyzji VW nie ma;) ) kosztowo wyjdzie tak samo jakbym na rynku zlecił taką usługę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach