Petr Zgłoś #1 Napisano 9 Kwietnia 2009 Kto z Was u nowego silnika zmieniał olej do 3000km? Nie jest to wymagane od procenta, ale chyba jednak zmiennie. Nigdy tego nie robiłem, ale starzeje się i chce, że by silnik był w idealnym stanie. Teraz mam 1600km i musze jechać na Słowacji, ale jak weróce, to chyba zmiennie. Jakie macie na to opinii. Dzięki za sugestie Petr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #2 Napisano 9 Kwietnia 2009 suzuki i chyba mitsubishi maja takie cos niby obowiazkowe, zaszkodzic na pewno nie zaszkodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andy_wawa Zgłoś #3 Napisano 9 Kwietnia 2009 Kto z Was u nowego silnika zmieniał olej do 3000km? Nie jest to wymagane od procenta, ale chyba jednak zmiennie. Nigdy tego nie robiłem, ale starzeje się i chce, że by silnik był w idealnym stanie. Teraz mam 1600km i musze jechać na Słowacji, ale jak weróce, to chyba zmiennie. Jakie macie na to opinii. Dzięki za sugestie Petr Kto z Was u nowego silnika zmieniał olej do 3000km? Ja zmieniałem olej przy 2500km jako zalecany przez producenta - też chyba tylko z tego powodu, że się starzeję i dla lepszej jego pracy - a może odwrotnie. Wymiana oleju nie wpływa jednak na późniejsze dokonanie przeglądu przy 15 tys km przebiegu. Nie pamiętam ile kosztuje - jak będę w domu wyciągnę fakturę i dam znać. Wracając do wymiany oleju, myślę że można powiedzieć tak: jak dbasz tak masz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madvw Zgłoś #4 Napisano 9 Kwietnia 2009 tak czytam i sie zastanawiam czy nie powinno sie wymienic oleju dopiero wtedy gdy komputer pokaze ze jest taka potrzeba ?? Mi powiedzieli w serwisie przy odbiorze ze moja pierwsza wizyta w serwisie zalezna jest od trybu jazdy i ilosci przejechanych km, co wedlug mojej mysli laczyc sie powinno z wymiana oleju itp. czyli olcja "long life" czy jakos tak to sie nazywalo... co wy na to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 9 Kwietnia 2009 co wy na to ? A jak się zepsuje komp to będziesz tak jeździł do usranej śmierci ? Kiedyś nie było kompów to co, nie wymieniali oleju ? Rozsądek góra a nie elektronika, komp pokładowy tylko Ci przypomina o zmianie a można go ustawić jak się chce.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madvw Zgłoś #6 Napisano 9 Kwietnia 2009 no ok czyli co wymiana oleju co kazde 3kkm? lekka przesada zeby nie bylo ze sie czepiam, poprosty jakos swiezy uzytkownik passata b6 w TDI chcialbym wiedziec jak zadbac o to zeby posluzyl bezawaryjnie przez kilka lat, no ale nie w zyciu bym nie pomyslal zeby tak szybko wymieniac olej ?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andy_wawa Zgłoś #7 Napisano 9 Kwietnia 2009 no ok czyli co wymiana oleju co kazde 3kkm? lekka przesada zeby nie bylo ze sie czepiam, poprosty jakos swiezy uzytkownik passata b6 w TDI chcialbym wiedziec jak zadbac o to zeby posluzyl bezawaryjnie przez kilka lat, no ale nie w zyciu bym nie pomyslal zeby tak szybko wymieniac olej ?! Generalnie nie chodzi o zmianę oleju co 3 tys km tylko przy zakupie nowego auta zalecana jest wymiana oleju po przejechaniu ww. przebiegu przez producenta - by jak to się ładnie określa - ta właśnie żywotność silnika była dłuższa. Niby po "dotarciu" - jeśli można tak powiedzieć o przebiegu 3 tys km - zalać po prostu świeży olej, dla lepszego samopoczucia auta i lżejszej kieszeni - a przebieg po 15 tys km tak czy inaczej Cię czeka. Nie ma ta wymiana przy 3 tys żadnego wpływu. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #8 Napisano 10 Kwietnia 2009 no ok czyli co wymiana oleju co kazde 3kkm? lekka przesada A gdzie jest napisane, że co tyle trzeba wymieniać - bo na czym byś nie bazował - czy na instrukcji czy na kompie to tyle nie wyjdzie. Ja zmieniam co ok. 15 tys. i wskazania komputera mniej więcej się z tym pokrywają lecz bardziej traktuję je jako przypomnienie niż wyznacznik. Tym bardziej, ze łatwo się to wszystko liczy: 15, 30, 45, 60... Ci co więcej jeżdżą w trasach przechodzą na long-life, bo musieliby czasem olej zmieniać co 3 m-ce . Takie użytkowanie też inaczej wpływa na silnik niż jazda codziennie po W-wie w godzinach szczytu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madvw Zgłoś #9 Napisano 10 Kwietnia 2009 no wiec wlasnie, ja u siebie mam long life, dzisiaj dzwonilem do serwisu tak zeby sie upewnic jak to wkoncu jest najlepiej dla auta, bardzo milo mi wytlumaczyli ze zostane poinformowany przez auto kiedy konieczna bedzie wizyta w serwisie i wymiana oleju, z reszta przy zakupie wyjasniono mi ze najblizszy wizyta bedzie zalezala od trybu jazdy i sposobu uzytkowania auta... Ogolnie mnie temat bardzo zainteresowal poniewaz nigdy jeszcze nie wymienialem w zadnym nowym aucie oleju po przebiegu mniejszym niz zalozmy 15.000km ale w wiekszosc przypadkow sugerowalem sie wskazaniami kompa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #10 Napisano 11 Kwietnia 2009 No przecież w książce napisano, w serwisie powiedziano,że wymiana oleju łącznie z przeglądem wg wskazań komputera, nie poźniej niż po upływie 2 lat lub przebiegu 30 tkm. (jak już by się ten komputer popsuł). Kto uważa, że inżynierowie w VW to matoły a inne nacje nie stoją w korkach i on sam lub "życzliwy" szwagier wiedzą najlepiej niech wymienia nawet co 3.000 km. Dla mnie jest ok. w poprzednim samochodzie też miałem longlife i dziwiłem się dlaczego VW tego nie stosował. Na szczęscie od niedawna to się zmieniło. Dla kieszeni dobrze a dla samochodu bez znaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #11 Napisano 12 Kwietnia 2009 no wiec wlasnie, ja u siebie mam long life, dzisiaj dzwonilem do serwisu tak zeby sie upewnic jak to wkoncu jest najlepiej dla auta, bardzo milo mi wytlumaczyli ze zostane poinformowany przez auto kiedy konieczna bedzie wizyta w serwisie i wymiana oleju No to udzielili Ci fachowej porady A jak komputer VAGiem przekoduje o informowaniu co 60 tys to też do tego się stosować ? No przecież w książce napisano, w serwisie powiedziano,że wymiana oleju łącznie z przeglądem wg wskazań komputera, nie poźniej niż po upływie 2 lat lub przebiegu 30 tkm. Pod warunkiem ze auto będzie użytkowane cały czas na trasie np Katowice-Warszawa czyli drogi szybkiego ruchu/autostrady a w normalnych warunkach czyli miasto/trasa i krótkie odcinki co 15 tys i ja tego bym sie tego stosował no ale każdy zrobi jak chce. Dodam że dla mojego silnika 2.8 producent zaleca co 15 tys, ja wymieniam co 10 tys... Generalnie nie chodzi o zmianę oleju co 3 tys km tylko przy zakupie nowego auta zalecana jest wymiana oleju po przejechaniu ww. przebiegu przez producenta - by jak to się ładnie określa - ta właśnie żywotność silnika była dłuższa. Niby po "dotarciu" - jeśli można tak powiedzieć o przebiegu 3 tys km - zalać po prostu świeży Dlatego po 3 tys kiedyś stosowało sie ta wymianę ze względu na opiłki w oleju w trakcie docierania się silnika. Teraz producenci silników docieraja je juz w fabryce robiąć pomiary parametrów itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #12 Napisano 13 Kwietnia 2009 Pod warunkiem ze auto będzie użytkowane cały czas na trasie np Katowice-Warszawa czyli drogi szybkiego ruchu/autostrady Przykro mi ale nigdzie nie wyczytalem tego warunku poza tym nie mam jeszcze pełnego doświadczenia z tym autem(ciągle pokazuje równo do 30.000tkm może to zasługa eksploatacji?).Poprzednie zmieniało wskazania zależnie od warunków i faktycznie serwis wyszedł po ok. 25.000 km. następny po 50 kilku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #13 Napisano 13 Kwietnia 2009 .Poprzednie zmieniało wskazania zależnie od warunków i faktycznie serwis wyszedł po ok. 25.000 km. następny po 50 kilku. Mam rozumieć że komputer pokładowy w B6 rozróżnia styl jazdy i nakazuje wcześniejszy przeglą/wymiane sam zmieniając ilość przejechanych kilometrów do przeglądu ? To albo ja czegoś nie wiem ( prawdopodobne ) albo masz mega wypasiony komp rodem z NASA przynajmniej na pentium czterordzeniowym Powiem Ci tylko tyle że można zaprogramować zmianę co 1000 km i zastanawiam się jakby Ci mechanik w ASO tak ustawił to bys co tysiąc wymieniał czy mega pentium przestawiłby się sam na 30 tys ---------- Post added at 17:14 ---------- Previous post was at 17:12 ---------- A co do wcześniejszych wymian to są w Polsce zalecane ze względu na drogi. Dużo skrzyżowań, częste redukcje biegów itd... a w Niemczech jest trochę inny styl jazdy, silnik tak nie dostaje po garach i dlatego wymiany maja co 30 tys a niestety nie wiedzą niemiaszki że w Polsce jest jak jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #14 Napisano 13 Kwietnia 2009 zastanawiam się jakby Ci mechanik w ASO tak ustawił to bys co tysiąc wymieniał a ja sie szczerze mówiąc zastanawiam czy jestes taki złosliwy bo wiecej mozesz na forum czy chcesz pokazac jaki to ty nie jestes elokwentny w swoich wypowiedziach? A co do tematu to tez nie patrze na książkę serwisową tylko spoglądam w komputer pokładowy i tam mam jak wół napisane kiedy co i jak... Nie rozumiem twojego podejscia "mechanika pana Zbycha" który nie ma co robic tylko specjalnie zmieniac delikwentowi VAGIEM co ile ma serwisowac. Ja serwisuje w autoryzowanej stacji co 15k km i wszystko jest wporzadku. Longlife to nie na Polskie warunki niestety jezeli chodzi o paliwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #15 Napisano 13 Kwietnia 2009 Ja serwisuje w autoryzowanej stacji co 15k km i wszystko jest wporzadku. Longlife to nie na Polskie warunki niestety jezeli chodzi o paliwo No i o tym cały czas piszę ! a zmierzam do tego ze posiadacze B6 wierzą tylko w komputer i jezeli nie ma komunikatu - nie wymieniamy. Jest komunikat - wymieniamy. Rozumiesz o co mi chodzi ? Nie dociera do niektórych ze to tylko komputer ustawiony przez mechanika na dany przebieg i nic więcej a ja sie szczerze mówiąc zastanawiam czy jestes taki złosliwy bo wiecej mozesz na forum czy chcesz pokazac jaki to ty nie jestes elokwentny w swoich wypowiedziach? Staram sie tylko przetłumaczyć że nie wszystko jest dobre co mówi komputer. Dla mnie koniec tematu, wymieniajcie kiedy chcecie olej tylko później nie płaczcie/płaćcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #16 Napisano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) Jeszcze krótko co do przeglądów i wskazań komputera Mam rozumieć że komputer pokładowy w B6 rozróżnia styl jazdy i nakazuje wcześniejszy przeglą/wymiane sam zmieniając ilość przejechanych kilometrów do przeglądu ? To albo ja czegoś nie wiem ( prawdopodobne ) albo masz mega wypasiony komp rodem z NASA przynajmniej na pentium czterordzeniowym No właśnie chyba nie wiesz, dlatego wyjaśniam poprzednio jeździłem Vectrą C, która miała komputer może nie z NASA a nie wykluczone że z USA - GM nie wiem co on rozróżniał nie interesowałem się tym, nie interesuje mnie też procesor czy jest produkcji Intela czy AMD ma to chyba drugorzędne znaczenie. W instrukcji Opla (zwykłem czytac) wyraźnie napisano, że uwzględnia warunki eksploatacji stąd przegląd nie wypadał sztywno po przejechaniu 30 tkm lecz 20 kilku. W moim Passacie odlicza równo do 30 tkm i nie wiem czy tak ma byc ,czy powtórzę się, to zasługa eksploatacji gdyż auto użytkowane jest wyłacznie w ruchu poza miastem. No i o tym cały czas piszę ! a zmierzam do tego ze posiadacze B6 wierzą tylko w komputer i jezeli nie ma komunikatu - nie wymieniamy. Jest komunikat - wymieniamy. Rozumiesz o co mi chodzi ? Nie dociera do niektórych ze to tylko komputer ustawiony przez mechanika na dany przebieg i nic więce Polecam lekturę książki serwisowej a zaczyna się ona mniej więcej tak: samochód podlega serwisowi Long Life.... dalej pisze się też o trybie wymiany oleju na podstawie wskaźnika terminu przeglądów jednak co roku lub po przejechaniu 15t km. Jest w niej (książce) także zastrzeżenie o konieczności wymiany oleju co7.500 km. Producent wymienił zatem 3 sytuacje w których należy olej wymieniac Jako posiadacz B6 oświadczam ,że nie wierzę bezgranicznie komputerowi ale mam szacunek dla wiedzy pracowników koncernu który wyprodukował mój samochód opracował procedury serwisowe w końcu to im oddałem za to auto niemałe pieniądze i skoro ten koncern wprowadził, zaznaczmy po latach tryb przeglądu LL to dlaczego się do niego nie stosować. Rozumiem że kontestujesz wiedzę inżynierów z VW tudzież producentów oleju ale przedstaw proszę jakie masz ku temu racjonalne argumenty? Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez 07mk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #17 Napisano 14 Kwietnia 2009 No właśnie chyba nie wiesz, dlatego wyjaśniam poprzednio jeździłem Vectrą C, która miała komputer może nie z NASA a nie wykluczone że z USA - GM nie wiem co on rozróżniał nie interesowałem się tym, nie interesuje mnie też procesor czy jest produkcji Intela czy AMD ma to chyba drugorzędne znaczenie. W instrukcji Opla (zwykłem czytac) wyraźnie napisano, że uwzględnia warunki eksploatacji stąd przegląd nie wypadał sztywno po przejechaniu 30 tkm lecz 20 kilku.W moim Passacie odlicza równo do 30 tkm i nie wiem czy tak ma byc ,czy powtórzę się, to zasługa ekspoloatacji gdyż auto użytkowane jest wyłacznie w ruchu poza miastem. Poszperałem i znalazłem no i jestem trochę mądrzejszy http://www.vag-com.pl/kasowanie_inspekcji_serwisowej_vw.htm Jako posiadacz B6 oświadczam ,że nie wierzę bezgranicznie komputerowi ale mam szacunek dla wiedzy pracowników koncernu który wyprodukował mój samochód w końcu to im oddałem za to auto niemałe pieniądze i skoro ten koncern wprowadził, zaznaczmy po latach tryb przeglądu LL to dlaczego się do niego nie stosować. Rozumiem że kontestujesz wiedzę inżynierów z VW tudzież producentów oleju ale przedstaw proszę jakie masz ku temu racjonalne argumenty? A ja dalej będę się upierał że w polskich warunkach drogowych wymiana oleju co 30 tys mija się z celem. Nie mam podpartych dowodami informacji... Tu jeszcze kilka ciekawych informacji >> http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6938 Dla mnie koniec tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #18 Napisano 14 Kwietnia 2009 Mam rozumieć że komputer pokładowy w B6 rozróżnia styl jazdy i nakazuje wcześniejszy przeglą/wymiane sam zmieniając ilość przejechanych kilometrów do przeglądu ?To albo ja czegoś nie wiem ( prawdopodobne ) albo masz mega wypasiony komp rodem z NASA przynajmniej na pentium czterordzeniowym Nie wiem dokładnie jak jest w B6 ale np już w starym kilkunastoletnim bmw, komputerek zliczał ilość zimnych startów i coś tam jeszcze i na tej podstawie później wyświetlał konieczność wymiany oleju szybciej lub później. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #19 Napisano 14 Kwietnia 2009 A ja dalej będę się upierał że w polskich warunkach drogowych wymiana oleju co 30 tys mija się z celem Kuczlaw, masz dużo racji, ale tu nie do końca się zgodzę. Nie można uogólniać do tzw. "polskich warunków". To czy ma być long life czy nie, decyduje sposób użytkowania auta. Jeżeli ktoś codziennie jeździ trasę Poznań - Łódź, to niby są to polskie warunki ale w końcu jest to autostrada. Choć sam przeszedłem na przeglądy co 15tys. mimo, ze auto do 30k km było na LL - podobnie jak Ty stwierdziłem, że sposób w jaki użytkuję samochód średnio się nadaje do LL - rocznie robię ok. 25k km na krótkich odcinkach więc nie zbiednieję jak zapłacę te 600pln za dodatkowy przegląd . Nie dziwmy sie jednak kolegom, że trwają na LL - oni często robią po 100k km rocznie, i czasem musieliby się meldować w serwisie co półtora miesiąca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #20 Napisano 15 Kwietnia 2009 Jeżeli ktoś codziennie jeździ trasę Poznań - Łódź, to niby są to polskie warunki ale w końcu jest to autostrada. Pisząc o polskich warunkach miałem na myśli krótkie odcinki/miasto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach