Skocz do zawartości
Temex

tłumik końcowy vr6

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Czy ktoś wie czy tłumik końcowy od Vr6 pasuje bo silnika 1.8? Vr6 maja bardzo ładnie zakończony wydech.pozdrawiam.

Edytowane przez Temex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie. Czy ktoś wie czy tłumik końcowy od Vr6 pasuje bo silnika 1.8? Vr6 maja bardzo ładnie zakończony wydech.pozdrawiam.

 

ja założyłem samą końcówkę ( którą uprzednio ucięto) i wygląda bardzo dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie. Czy ktoś wie czy tłumik końcowy od Vr6 pasuje bo silnika 1.8? Vr6 maja bardzo ładnie zakończony wydech.pozdrawiam.

Rura ma średnicę większą o 5 mm, trzeba by jakoś przerzeźbić łączenie z środkowym.

Ten tłumik jest też trochę inaczej zawieszony: w vr6 nie ma tego elementu, do którego w innych wersjach jest przykręcany ostatni wieszak. Tłumik ma długie ramię z uchwytem, a wieszak jest przykręcony bezpośrednio do podłogi. Mało obrazowo napisałem, ale jak zerkniesz pod Passata, zrozumiesz, o co chodzi.

Edytowane przez fraser

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rura ma średnicę większą o 5 mm

dorobić tuleję i przeciąć ją, załorzyć opaskę i będzie git

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprosciej...

utnij i przyspawaj sama końcówke.

Tak jak pisał fraser, jedno mocowanie jest inne do tłumika z vrki, da sie go przekrecic od wersji vr6 oczywiscie no i srednice rur 50 mm w 1.8 i 55 mm w 2,8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

jeśli do 2E założę tłumik od VR6 to zmieni to w jakiś sposób dźwięk czy tylko będzie ładniejsza końcówka? :P

przyrostu mocy nie spodziewam się, ale może choć trochę zmieni dźwięk silnika ;>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

jeśli do 2E założę tłumik od VR6 to zmieni to w jakiś sposób dźwięk

 

Nie, nie zmieni sie. Koncowy tlumik ma bardzo maly wplyw na poziom i barwe dzwieku.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec co zrobić żeby dźwięk był ładniejszy pomijając fakt wycięcia kata ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kat ci nic nie da...

 

dźwięk możesz odrobinę zmienić za pomocą filtra stożkowego lub przelotowego układu wydechowego

 

a co do tłumika w VR6

 

rozkładałem dwa układy wydechowe w VR6 z 94 roku. W jednym układzie każdy element był oddzielny, rozczepiany. W innym zaś cały wydech był rozłączalny tylko w jednym miejscu! By wymienić np sam tłumik środkowy trzeba było by ciąć i spawać!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie dostać taki filtr stożkowy do passata? takie uniwersalne to się znajdą ale takie typowe to cieżko i co zrobić z tymi czujnikami czy co tam jest podłączone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w filtrze nie masz żadnych czujników. Poczytaj trochę o tym i nie zadawaj głupich pytań

 

i nie odbiegajmy od tematu

Edytowane przez adams

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W innym zaś cały wydech był rozłączalny tylko w jednym miejscu! By wymienić np sam tłumik środkowy trzeba było by ciąć i spawać!

W moim tak jest, żeby wyjąć tłumik bez cięcia trzeba odkręcić belkę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzebię w tych tematach, szukam, czytam i przy tym jestem ciekaw jak się potoczyła ta sprawa wydechu :) Bawią mnie trochę uwagi odnośnie braku zauważalnych różnic w dźwięku, po zmianie tłumika, a nawet po pozbyciu się katalizatora... Dopiero stożek robi robotę :D Może to ze względu na datę i tamtejsze trendy tuningu :) Ale na własnym przykładzie muszę zburzyć te teorie, i przyznać, że sam tłumik od VR-a już sporo zmienia, a po wycięciu kata to inna bajka :) Nie mam oczywiście na myśli przyrostu mocy, sam dźwięk :) U mnie hula!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robiłem wydech u siebie w VR6. Wyleciał katalizator i pierwszy tłumik. Obecnie wydech u mnie wygląda następująco. Owinięty bandażem kolektor 6-2-1, owinięta rura 2,5 cala, oryginalny tłumik środkowy oraz końcowy. W użytku codziennym wydech jest cichy jak oryginał. Przy raptownym dodaniu gazy wydobywa się troszkę inny dźwięk w zakresie obrotów 2-4 tys. Przypomina mi to dźwięk silnika R32.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio robiłem wydech u siebie w VR6. Wyleciał katalizator i pierwszy tłumik. Obecnie wydech u mnie wygląda następująco. Owinięty bandażem kolektor 6-2-1, owinięta rura 2,5 cala, oryginalny tłumik środkowy oraz końcowy. W użytku codziennym wydech jest cichy jak oryginał. Przy raptownym dodaniu gazy wydobywa się troszkę inny dźwięk w zakresie obrotów 2-4 tys. Przypomina mi to dźwięk silnika R32.

 

Ja się postaram nagrać filmik jak to u mnie brzmi na dzień dzisiejszy, też myślę nad zmiana kolektora, ale to może kiedyś :) Ale fakt, dźwięk jest przyjemny jka dla mnie, choć sporo osób twierdzi, że za głośno, przy taj mocy, może i tak jest rzeczywiście, ale moje ucho cieszy i to najważniejsze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności