Skocz do zawartości
Rosa

Remont silnika AVF - koszta ?

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę się zorientować w kosztach kompletnego remontu silnika ... uszczelniacze , popychacze , planowanie głowicy i to wszystko co z tym związane ...

Robił ktoś może coś takiego ? Jak nie to chociaż poszczególne koszta różnych napraw. Jakoś to się zbierze do kupy wszystko :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak robisz sam to z kwoty "warsztatowej" 4000-5000 możesz odliczyć do 1000-1200 za robociznę a reszta to części i naprawy typu planowanie głowicy i docieranie zaworów, szlif wału korbowego itp tak w skrócie a co ile kosztuje to chyba koledzy opisali mniej więcej na przykładach podobnych silników już

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Planowanie 400-600, uszczelka,śruby,i inne do głowicy ok 500 robocizna 500-600, popychacze miałem dobre.Nie jestem pewny cen,(z minimalną marżą), robione w grudniu zeszłego roku.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem w trakcie i czekam na wycenę.Prawdopodobnie wygięło mi korbowód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Planowanie 400-600
Samo planowanie?Jesteś pewien?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

planowanie ze szczelnoscia to max 200zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
planowanie ze szczelnoscia to max 200zl
Dlatego też zdziwion jestem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie najprawdopodobniej jest do roboty :

- popychacze

- uszczelniacze

- głowica

Chciałbym zrobić generalny żeby mieć spokój , dlatego próbuje się zorientować w kosztach....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie najprawdopodobniej jest do roboty :

- popychacze

- uszczelniacze

- głowica

Chciałbym zrobić generalny żeby mieć spokój , dlatego próbuje się zorientować w kosztach....

Generalny głowicy...bo generalny silnika,to "trochę" więcej do roboty i wydania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie w tym rzecz , że kompletnie nie znam się na "silniku" , i tak do końca nie mam orientacji co dokładnie znaczy "generalny silnika" a "generalny głowicy" ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie w tym rzecz , że kompletnie nie znam się na "silniku" , i tak do końca nie mam orientacji co dokładnie znaczy "generalny silnika" a "generalny głowicy" ....

Generalny silnika to robisz cały silnik,szlif bloku wymiana tłoków ,pierścieni korbowodów,uszczelniaczy,oraz remont głowicy(planowanie,wymiana uszczelniaczy zaworów, zawory, szklanki,popychacze,wałek rozrządu)to tak w skrócie.Czyli jak robisz remont silnika to wszystko,a jak głowicy to tylko to co się tyczy głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie w tym rzecz , że kompletnie nie znam się na "silniku" , i tak do końca nie mam orientacji co dokładnie znaczy "generalny silnika" a "generalny głowicy" ....
Generalny remont silnika obejmuje(oczywiście w ramach potrzeby):

-szif wału korbowego-nowe panewki główne i korbowodowe,

-szlif tulei cylindrów(lub ich wymiana-w zależności od silnika)-nowe pierścienie,czasami nowe tłoki,

-sprawdzenie szczelności-szlif gniazd zaworów głowicy-nowe zawory(w miare potrzeb),prowadnice,planowanie głowicy-nowa uszczelka gł.

Koledzy bardziej zorientowani(w praktyce) pewnie jeszcze coś dodadzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wygląda na to że kompletny remont głowicy się zanosi ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak naprawdę , to do końca nie wiem co dolega silniczkowi. Tzn mechanik powiedział , że pełna diagnoza po "otworzeniu" pacjenta co jest zrozumiałe bo tak w ciemno ciężko zgadywać. Dlatego wypytuje o ewentualne koszta .. żeby się wcześniej zorientować i przygotować kasę do grubszej roboty ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch

... Kolego przy dzisiejszej dostępności wszystkiego ja osobiście nie bawił bym się w żaden remont, wole kupić słupek przełożyć swoje teile i nadal jeździć w nominalne gdyż najważniejsze rzeczy będą ori, ale to tylko moje zdanie.

Gdy wysiądzie wałek PD czy pompka to rozumiem żeby wymienić ale głębiej bawić się bym nie zamierzał.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko wiesz ... troszkę jest ryzyko w jakim stanie kupisz używkę .. i po jakim przebiegu tego nikt mi nie zagwarantuje ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko wiesz ... troszkę jest ryzyko w jakim stanie kupisz używkę .. i po jakim przebiegu tego nikt mi nie zagwarantuje ...

kto nie ryzykuje ten nie ma :)

 

wymien slupek nie baw sie w remonty - no chyba ze sama glowice to tak ale nic wiecej bo sie to nie oplaca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli wygląda na to że kompletny remont głowicy się zanosi ..

Czyżby jakieś stuki odzaworowe? Widziałem te klamoty na własne oczy, wałek na zdjęciach wygląda całkiem dobrze, gorzej było w rzeczywistości, dużo gorzej (popychacze to widać): http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1386890&postcount=54 i żeby nie było - auto zadbane, nie katowane, olej na czas - takie oczko w głowie i takie efekty. Silnik wcześniej nie dawał żadnych niepokojących objawów, od chwili "usłyszenia" klekotu zrobił 15-20 km do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek, u mnie jest też klekot. Tzn są takie stuki delikatne metaliczne z filtra powietrza .. nie ma jakieś tragedii ale niepokojące odgłosy ... dlatego wnioskuje że popychacze do roboty. Samochód żadnych innych objawów nie ma żadnych błędów , dobrze się zbiera ... Tak w skrócie , objawy i moją "Bardzo wstępna diagnoza"

- stuki metaliczne z filtra paliwa - POPYCHACZE

- duuuuży dym niebieski po dłuższym postoju i branie oleju - USZCZELNIACZE

- branie oleju , wyciek oleju (przedmuch uszczelki), bulgotanie wody - GŁOWICA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie postawiłem swojego do generalnego ciekawe ile powie mi za całokształt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności