Skocz do zawartości
pwlkwcnsk

Drgania silnika podczas jazdy w korku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pewnien problem. W niedzielę jechałem przez okolo godziny w korku przy włączonej klimie i w pewnym momencie przy zatrzymaniu auta zaczęło delikatnie telepać silnikiem. Później podczas zatrzymywania działo się to za każdy razem. Czuć było drgania. Podczas jazdy spokój. Kiedy już udało mi się wyjechac na trasę wszystko wróciło do normy. Nic nie trzęsie i wszystko jest w porządku. Co było powodem tych drgań? Może ktoś miał podobny problem i zna jego następstwa. Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

99% dwumas, miałem to samo w korkach, a gdy go przewietrzyłem w trasie i sprzegło wystygło było spoko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale on chyba nie ma dwumasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to ew sprzegiełko alternatora może się przyciera i szarpie paskiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale on chyba nie ma dwumasy

Ma. Chyba, że już przerzucił ktoś jednomasę od 1Z.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też podejrzewałem, że coś ze sprzęgłem. Że może się przygrzało. Ale czy to normalne i czy za jakis czas czeka mnie wymiana???? Dodam, że rzadko stoję w takich korkach....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak też podejrzewałem, że coś ze sprzęgłem. Że może się przygrzało. Ale czy to normalne i czy za jakis czas czeka mnie wymiana???? Dodam, że rzadko stoję w takich korkach....
Też parę razy spotkał mnie ten "zaszczyt",stojac w dużym korku, w dużym mieście.Pierwszy tego typu przypadek około 1,5 roku temu.Nic nie wymieniałem,chociaż mam świadomość,że są to objawy dwumasy i taka wymiana, mnie na nieszczęście(koszty!), czeka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny przekonuje się, że zakup Passata to była jedna z lepszych decyzji jaką podjąłem ;)

cały czas coś....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym wieku,o przebiegu nie piszę,będzie już tylko pod przysłowiową górkę,samochód nie stanie się młodszy,a wszystko jest obliczone na pewien poziom eksploatacji,powyżej którego oczekuje...wymiana samochodu:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

ja czuje telepanie silnikiem/lewarkiem/kierownicą gdy pojazd zostanie poddany dużym obciążeniom lub gdy temperatura otoczenia jest znaczna również można wyczuć telepanie silnikiem,

czy jest to objaw dwumasy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może poducha pod silnikiem zobacz czy są całe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja czuje telepanie silnikiem/lewarkiem/kierownicą gdy pojazd zostanie poddany dużym obciążeniom lub gdy temperatura otoczenia jest znaczna również można wyczuć telepanie silnikiem,

czy jest to objaw dwumasy ?

Właśnie miałem w niedziele to samo. Także pewnie dwumas. Trzeba po wakacjach zastanowić się nad zmianą.... Tylko pytanie czego... Auta czy dwumasy?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety dwumas mocno dostaje po pupie jak stale chodzi klima na biegu jałowym. Czyli w korku jak jest upał gdy klima jest cholernie potrzeba, dwumas:poddajesie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwumas dostaje po dupie jak klima chodzi?? a co ma jedno do drugiego?? to silnik po dupie dostaje bo ma dodatkowe obciążenie nie wspominając, że ciężej jest wtedy ruszyć na samym sprzęgle...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie kolego jest to samo ....zer stresu nie przejmuja sie przerabialem ten temat .....

Autko szaleje oczywiscie jak jest cieplo ...bo wiadomo silnik jednak pracuje w podwyzszonej temp.

Nie jest to przeszkadzajace ale owszem wyczuwalne.

Najbardziej po dluzszej jezdzie korki ....z zal klimatyzacja

I jak mi wiadomo ....bo oczywiscie odrazu zapytalem fachowcow to wg. magistrow Dwumas jak sie nagrzeje a nie jest juz pierwszej mlodosci to poprostu nie daje rady a ze temp ma ogromny wpływ na wlasciwosci metali to moze i tak byc .....i pytalem juz w kilku miejscach ...mowli podobnie .....nie liczac tych co kazali mi pompki wymienic .....hehe.

Ale puki co mam najechane 277tys od 77 tys wariuje co lato i nic sie nie dzieje.

Nie ma co panikowac z dwumasem jak padnie to napewno to odczujesz i nie ma co go pochopnie zapobieawczo wymieniac .....bo po co jak niewiadomo ile jescze posluzy a u mnie 70 tys z "wibracja"i lata

A uwuerz mi nie osczedzam silnika ......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety dwumas mocno dostaje po pupie jak stale chodzi klima na biegu jałowym. Czyli w korku jak jest upał gdy klima jest cholernie potrzeba, dwumas:poddajesie.
a co ma jedno do drugiego ? dwumas dostaje po dupie jak strzelisz ze sprzegla jesli jezdzisz normalnie nawet agresywnie ( bez piszczenia opon ) nic nie dostaje po 4 literach

 

---------- Post added at 00:04 ---------- Previous post was at 00:02 ----------

 

ja mam wywalona dwumase i nic mi nie telepie ! klepie tylko jak gasze auto i jak stoje na luzie i puszcze sprzeglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety dwumas mocno dostaje po pupie jak stale chodzi klima na biegu jałowym. Czyli w korku jak jest upał gdy klima jest cholernie potrzeba, dwumas.

urzekająca historia :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło dwumasowe ma za zadanie redukować drgania skrętne, więc podczas pracy sprężarki klimatyzacji jest bardziej obciążone zwłaszcza na biegu jałowym (niskie obroty)

 

to silnik po dupie dostaje bo ma dodatkowe obciążenie

 

a do czego jest przymocowany dwumas? Bo ja sądziłem że koło dwumasowe jest przymocowane do wału korbowego. Więć skoro silnik dostaje po pupie to i dwumas także. Jeżeli uważasz że jest inaczej to proszę bardzo podziel się tym z nami.

 

urzekająca historia

 

Uważasz że kolega pwlkwcnsk opisujący problem w pierwszym poście miał by co opisywać, gdyby wyłączył klimę podczas stania w tym korku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uważasz że kolega pwlkwcnsk opisujący problem w pierwszym poście miał by co opisywać, gdyby wyłączył klimę podczas stania w tym korku?

Odniosłem się jedynie do Twojej wypowiedzi że dwumas dostaje po dupie przy klimie na biegu jałowym. Na biegu jałowym to dwumas ma bardzo "lajtową" pracę i raczej nie robi na nim wrażenia właczona klima - wał i tak kręci sie z taką samą prędkością, a ewentualna głośniejsza praca wynika z większego obciążenia silnika, zwiększonej dawki paliwa oraz pracującej dmuchawy na chłodnicy.

 

Więć skoro silnik dostaje po pupie to i dwumas także.

Osobiście nie widzę tu jakiegoś większego powiązania.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje nie wlaczac klimy i przy sprzedazy ponformowac kupujacego ze auto oszczedzane klima nie wlaczana i przebieg nie swiadczy o zuzyciu bo auto bardzo oszczedzane proponuje jeszcze jezdzic w dzien tylko i nie wlaczac radia bo to dodatkowe obciazenie i dwumas dostaje po 4 literach:debil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności