Skocz do zawartości
Grucha...

1.8T AWT LPG utrata mocy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono ;)

Pomimo, że jest masa tematów o spadku mocy pozwolę sobie założyć nowy, gdyż śledząc podobne tematy nie trafiłem na nic co miało by związek z moimi objawami, a raczej ich brakiem.

Otóż od jakiegoś czasu, autko dostało muła i tak jest do tej pory, przyśpiesza gorzej niż poprzednie, które miało 115KM (o klimie nie wspomnę bo wtedy to już całkiem tragedia). Autko jedzie tak jak bez turbiny.

Vag nie wykazuje ŻADNYCH błędów. Logi wychodzą raczej OK?? Turbo dmucha, przepływomierz mierzy.

http://vaglog.rtnet.pl/saper.86_51020.html

http://vaglog.rtnet.pl/saper.86_51019.html

http://vaglog.rtnet.pl/saper.86_51018.html

może ktoś doradzi co trzeba by jeszcze zalogować, aby ocenić lepiej??

Grupa 032 utrzymuje się na dobrym poziomie korekty zawsze blisko 0. Auto posiada LPG, ale nie ma tu różnicy i na PB i na LPG auto nie jedzie.

Raz na 100 zdarzy się, że odzyskuje dawną sprawność, ale tylko na chwile i potem dalej zamuł. Jedynym objawem jest to, że komputer pokładowy wskazuje większe spalanie niż kiedyś czy to na jałowym czy pod obciążeniem spalanie wyświetlane jest sporo wyższe niż wcześniej.

Jeżeli ktoś spotkał się z czymś podobnym to wszelkie sugestie i propozycje mile widziane.

Pozdrawim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

....

Edytowane przez Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może podaj specyfikacje inst. gazowej tzn: wtryski ,reduktor i ile masz już na niej przejechane i czy robiłeś reset sterownika ecu (tzn. odpinałeś aku) ?

Bo takie zamulanie może być przyczyną rozjechania się mapy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hana zielona, Magic III, stag 300plus. Przejechane 30tys. km. Aku był już niejednokrotnie odpinany, ale nie ze względów resetu tylko innych rzeczy wynikających z napraw. Obecnie fura stoi z odłączonym akumulatorem i zakręconą instalacją LPG, dla resetu Ecu.

Powtórzę jeszcze raz błędów brak. Do logów dynamicznych nie ma się do czego doczepić.

Edytowane przez Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najłatwiej podpinając się do staga sprawdzisz czy mapa jest rozjechana, ale sam napisałeś że korekty sięgają -8% więc coś jest nie tak,potrzymaj go z tak odpiętym aku z godzinę i potem tylko na pb, przy rozjechanej mapie brak błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinając staga pokaże nam 2 mapki PB i LPG i nawet jak będą się pokrywać ze sobą to nie ma pewności, że są OK.

Edytowane przez Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

primo to mapa Pb nie bardzo ma się jak "rozjechać". Kasujesz błędy, adaptacja wraca do zera i sterownik "uczy się" od nowa. Sonda mierzy, ale pokazuje coś zupełnie odwrotnego, niż diagnosta powiedział, bo ujemne korekty to "uboga mieszanka".

 

BTW. co to znaczy "uboga" wedługo diagnosty? Passaty same z siebie jeżdzą na bardzo wysokim AFR na luzie, więc to raczej pytanie "ile za uboga" - 14.7? 15? 16??? :)

 

Kolejna sprawa - ktoś na forum próbował odłączyć sterownik instalacji LPG i nagle problemy z sondą się skończyły. Może warto spróbować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejna sprawa - ktoś na forum próbował odłączyć sterownik instalacji LPG i nagle problemy z sondą się skończyły. Może warto spróbować?

Co dokładnie od czego odłączył??

Jako ciekawostkę powiem, że po odłączeniu aku i jeździe na samej benzynie spalanie wyświetlane na kompie pokładowym tak jakby się troszkę unormowało. Na jałowym pokazuje 0,8-0,9 a nie 1-1,1 i przy depnięciu nie leci odrazu do 70-80 tylko tak w granicach 20-35. Pokazuje tak jak kiedyś kiedy było wszystko dobrze, ale na mocy nic się nie polepszyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że po odłączeniu 1 sondy nic się nie zmienia auto jedzie zarówno bez sondy jak i z sondą tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam podobny problem ze spadkiem mocy. znajduje sie instalacja gazowa. ciągle nawet po wielu regulacjach występuje błąd 17536 czyli ubogiej mięszanki. po ustawieniu mapy pb jest dobrze ale po przełaczeniu naLPG znowu klęska. podpowiedzcie mi jak samodzielnie za pomocą vaga mogeę zrobić adaptacje mapy paliwa. do tej pory robiłem nastawy podstawowe na kilku kanałach i było ok ale bardzo to czasochłonne bo nie wiem na których dokładnie kanałach to ustawiać. proszę o porade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma alaskę i valdemary to cudów nie będzie.Podaj specyfikację zestawu LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka dawno mnie tu nie było . Nie bede nowego tematu zkładał (awt gaz, problem, moc....) . Wiem że to co teraz powiem już gdzieś było ale .... Mianowicie ostatnio zauwarzyłem że jak wcisne na III gaz do oporu popuszcze i znowu docisne do oporu to tak jaby dostał skrzydeł . Powiedzcie mi co to jest??? Zestaw gazowy ; zavoli s . apache stag4 . Od początku jak mam instalke jest problem z błedami które nie wyskakują na desce w postaci cheka . Po prostu po jakimś czasie odpusciłem i jeżdze se . Ale nie ukrywam że mnie to wkurza czasami jest lepiej (jak popada i zmoknie ten grat) a czasami mam problem wyprzedzić lanosa....

Błedy

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low

P1103 - 35-10 - - - Intermittent

16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow

P0139 - 35-10 - - - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim awt z instalka minisec zavoli zeta s i niebieskie regfasty tez były wieczne problemy głównie przez partaczy którzy to montowali ale poradziłem sobie sam z wszystkim i jest ok.Auto jedzie ładnie tyle ze srednio pali okolo 13 l lpg przy dosc szybszej jezdzie.Bo jesli mapy beda rozjechane to i bedzie wiecznie zółty check i inne problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledze w a4 1.8t PB+ LPG też tak się działo jak autorowi postu z tego co pamiętam, do wymiany poszła głowica gniazda zaworów się powypalały, nie pamiętam czy jakieś błędy były.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmierzyc kompresje czy czasem mamusia skarpetkami nie oddycha , jak komp wporządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wreszcie problem zarzegnany . Wstawiłem nowy reduktor ac r01 czerwony i wtryski hana niebieskie i problem z błędami sie skończył auto odrzyło . Tak wiec powiem głośno omijajcie gazowników z gazpolstalu jeszcze po nich zostało mi butle odwrócic bo mam zamontowaną do jazdy na wstecznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności