Einhorn Zgłoś #1 Napisano 12 Lipca 2011 Witam. Pojawił mi się problem z pompą wspomagania. Po odpaleniu strasznie huczy łożysko. Inne funkcje pompy są całkowicie sprawne. Nic nie cieknie nie buczy wspomaganie działa dobrze. Pomyślałem, że wymienię to łożysko. Poszedłem do sklepu, a sprzedawca mówi, że jego się nie wymienia i trzeba nową pompę kupić. Jednocześnie zaproponował za 515 zł firmy izostar. Po powrocie ze sklepu odkręciłem tą pompę i ją rozebrałem. Teraz pytanie jak wyjąć łożysko. Czy na stronę koła pasowego ( nie ma tu żadnego seagera zabezpieczającego ) czy od tyłu. Proszę o jakąś instrukcję jak ktoś to już przerabiał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 12 Lipca 2011 no i miał racje sprzedawca tego się nie naprawia tylko wymienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #3 Napisano 12 Lipca 2011 A ja bym proponował zapoznać się z tym linkie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20762&highlight=wspomagania+%B3o%BFysko moim zdaniem bardzo przydatne. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macek Zgłoś #4 Napisano 12 Lipca 2011 Jak wyjąłeś już pompę to sprawdź jaka to pompa tzn o jakim ciśnieniu , z tego co pamiętam były chyba trzy rodzaje . To Ci się przyda jeśli jednak będziesz chciał kpić drugą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Einhorn Zgłoś #5 Napisano 14 Lipca 2011 Ok i wszystko jasne w b5 19tdi afn łożyska się nie wymienia tylko trzeba całą pompę. Jak ktoś lubi zabawę to można je wymienić tak. 1. po wyjęciu pompy trzema śrubami pod które coś podkładamy zciągamy z wałka tuleje do kółka pasowego. 2. Łożysko jest zaprasowane w aluminiowej obudowie. chcąc je wyjąć należy spiłować fazkę na rancie łożyska. 3. następnie należy wkręcić śrubę w wałek a pod śrubą zamocować jakąś podpórkę i kręcąc wycisnąć łożysko. 4. teraz łatwo wyjąć zimering. 5. Należy zamontować nowy zimering (specjalny na wysokie ciśnienie) 6. wbić łozysko na wałek i zamocować w obudowie. ( należy dokładnie wprowadzić wałek i uważać na tylne łożysko wałkowe, by się nie wysypały wałki. 7. teraz należy uspawać w osłonie argonu fazkę na aluminiowej obudowie żeby zabezpieczyć łożysko. 8. całość zakładamy. Koszt naprawy ok 100 zł. Nowa pompa około 300 zł więc nie warto tego wszystkiego robić ale to rady techniczne dla pasjonatów. Wyżej wymieniony link przez kolegę dotyczy innego modelu samochodu i pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragoks Zgłoś #6 Napisano 1 Sierpnia 2011 Problem z pompą wspomagania - Dzisiaj, 14:32 Witam mam problem z układem wspomagania. gdy silnik jest zimny wspomaganie chodzi ok jesli sie rozgrzeje wspomaganie bardzo ciezko zaczyna działac ,mysle ze do wymiany mam pompe wspomagania i pytanie jest takie . czy podejdzie mi pompa z paska przed liftem ? czy sa różnice miedzy benzynową wersja a diesl-owska. czy przy wymianie pompy musze takze wymieniac olej wspomagania , dodam tez ze mialem walnieta maglownice jakis czas temu co chwile dolewalem plyn do wspomagania ogolnie to chyba przez caly okres z 4 litry wlalem wiec mysle ze olej tam na bieżaco był swiezy , teraz magiel juz ok jest -nowy zalozony, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #7 Napisano 4 Grudnia 2011 panowie doradźcie jakiej firmy kupić pompe wspomagania do mojej padaki ? ceny są od 170 do 350 za nową może ktoś coś polecić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maczkos Zgłoś #8 Napisano 27 Czerwca 2012 Kupiłem ostatnio używaną pompę wspomagania do Passata b5. Ma ona luzy wzdłużne. Przód-tył. Sprzedawca powiedział, że tak ma być ale mi to nie daje spokoju(w starej pompie nie ma żadnego luzu). Pompy nie uruchomiłem jeszcze gdyż będę wymieniał rozrząd i mam rozebrany cały przód i nie chcę uruchamiać silnika bez chłodnicy itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek5922 Zgłoś #9 Napisano 27 Czerwca 2012 Witam kolego maczkos, mi też poleciało łożysko w pompie musiałem się zdecydować na kupno, także myślałem o używanej z alegro, jednak zdecydowałem się na pompę z firmy http://moto.allegro.pl/pompa-wspomagania-skoda-superb-vw-passat-1-9tdi-i2428782074.html, założylem 2 dni temu odpowietrzyłem i wszystko jest ok, zdaję sobie sprawę że to jeszcze zbyt krótki czas na euforię, jednak myślę że cena jest atrakcyjna, jeżeli się będzie coś działo nie tak z pompą będę pisał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radasbyd Zgłoś #10 Napisano 18 Lipca 2012 (edytowane) Witam Właśnie odebrałem maglownice z regeneracji, w2/3 tyg uciekał mi cały płyn. Po wymianie czasem kierownica bardzo ciężko chodzi. Wczesniej gdy maglownica ciekła nie było tego problemu. Mechanik powiedział, że to wina pompy, gdy układ jest szczelny to wyszlo, ze moze byc uszkodzona. Co o tym myslicie ? Ma chlop racje ? Edytowane 18 Lipca 2012 przez radasbyd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #11 Napisano 17 Września 2019 Panowie sory że odnawiam temat , ale potrzebuje wiedzieć jaka mam pompe wspomagania w moim B5 AFN rok 1998 pisze na niej tylko ZF i jest klimatronik.Jaką ona ma wydajność? i nr seryjny? pomoże ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach