Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pojawił mi się problem z pompą wspomagania. Po odpaleniu strasznie huczy łożysko. Inne funkcje pompy są całkowicie sprawne. Nic nie cieknie nie buczy wspomaganie działa dobrze. Pomyślałem, że wymienię to łożysko. Poszedłem do sklepu, a sprzedawca mówi, że jego się nie wymienia i trzeba nową pompę kupić. Jednocześnie zaproponował za 515 zł firmy izostar. Po powrocie ze sklepu odkręciłem tą pompę i ją rozebrałem. Teraz pytanie jak wyjąć łożysko. Czy na stronę koła pasowego ( nie ma tu żadnego seagera zabezpieczającego ) czy od tyłu. Proszę o jakąś instrukcję jak ktoś to już przerabiał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i miał racje sprzedawca tego się nie naprawia tylko wymienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjąłeś już pompę to sprawdź jaka to pompa tzn o jakim ciśnieniu , z tego co pamiętam były chyba trzy rodzaje . To Ci się przyda jeśli jednak będziesz chciał kpić drugą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok i wszystko jasne w b5 19tdi afn łożyska się nie wymienia tylko trzeba całą pompę. Jak ktoś lubi zabawę to można je wymienić tak.

1. po wyjęciu pompy trzema śrubami pod które coś podkładamy zciągamy z wałka tuleje do kółka pasowego.

2. Łożysko jest zaprasowane w aluminiowej obudowie. chcąc je wyjąć należy spiłować fazkę na rancie łożyska.

3. następnie należy wkręcić śrubę w wałek a pod śrubą zamocować jakąś podpórkę i kręcąc wycisnąć łożysko.

4. teraz łatwo wyjąć zimering.

5. Należy zamontować nowy zimering (specjalny na wysokie ciśnienie)

6. wbić łozysko na wałek i zamocować w obudowie. ( należy dokładnie wprowadzić wałek i uważać na tylne łożysko wałkowe, by się nie wysypały wałki.

7. teraz należy uspawać w osłonie argonu fazkę na aluminiowej obudowie żeby zabezpieczyć łożysko.

8. całość zakładamy. Koszt naprawy ok 100 zł.

 

Nowa pompa około 300 zł więc nie warto tego wszystkiego robić ale to rady techniczne dla pasjonatów. Wyżej wymieniony link przez kolegę dotyczy innego modelu samochodu i pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z pompą wspomagania - Dzisiaj, 14:32

Witam mam problem z układem wspomagania. gdy silnik jest zimny wspomaganie chodzi ok jesli sie rozgrzeje wspomaganie bardzo ciezko zaczyna działac ,mysle ze do wymiany mam pompe wspomagania i pytanie jest takie . czy podejdzie mi pompa z paska przed liftem ? czy sa różnice miedzy benzynową wersja a diesl-owska. czy przy wymianie pompy musze takze wymieniac olej wspomagania , dodam tez ze mialem walnieta maglownice jakis czas temu co chwile dolewalem plyn do wspomagania ogolnie to chyba przez caly okres z 4 litry wlalem wiec mysle ze olej tam na bieżaco był swiezy , teraz magiel juz ok jest -nowy zalozony,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie doradźcie jakiej firmy kupić pompe wspomagania do mojej padaki ? ceny są od 170 do 350 za nową może ktoś coś polecić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ostatnio używaną pompę wspomagania do Passata b5. Ma ona luzy wzdłużne. Przód-tył. Sprzedawca powiedział, że tak ma być ale mi to nie daje spokoju(w starej pompie nie ma żadnego luzu). Pompy nie uruchomiłem jeszcze gdyż będę wymieniał rozrząd i mam rozebrany cały przód i nie chcę uruchamiać silnika bez chłodnicy itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego maczkos, mi też poleciało łożysko w pompie musiałem się zdecydować na kupno, także myślałem o używanej z alegro, jednak zdecydowałem się na pompę z firmy http://moto.allegro.pl/pompa-wspomagania-skoda-superb-vw-passat-1-9tdi-i2428782074.html, założylem 2 dni temu odpowietrzyłem i wszystko jest ok, zdaję sobie sprawę że to jeszcze zbyt krótki czas na euforię, jednak myślę że cena jest atrakcyjna, jeżeli się będzie coś działo nie tak z pompą będę pisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Właśnie odebrałem maglownice z regeneracji, w2/3 tyg uciekał mi cały płyn. Po wymianie czasem kierownica bardzo ciężko chodzi. Wczesniej gdy maglownica ciekła nie było tego problemu. Mechanik powiedział, że to wina pompy, gdy układ jest szczelny to wyszlo, ze moze byc uszkodzona. Co o tym myslicie ? Ma chlop racje ?

Edytowane przez radasbyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sory że odnawiam temat , ale potrzebuje wiedzieć jaka mam pompe wspomagania w moim B5 AFN rok 1998 pisze na niej tylko ZF i jest klimatronik.Jaką ona ma wydajność? i nr seryjny? pomoże ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności