Skocz do zawartości
wladek1181

LPG w Passacie B6 2.0 TSI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, piszę na prośbę kolegi. Parę dni temu znajomy zakupił Passata B6 z silnikiem 2.0 TSI. Kupował go z planem założenia instalacji LPG, no i zaczęły się schody.

I tu mam parę pytań,

1) czy do tego typu silnika tylko można zamontować system LPG V generacji czy można montować jakieś inne np wcześniejsze generacje?

2) może ktoś orientuje się w kosztach montażu takiej instalacji

3) może ktoś ma namiar na gazownika, (bo partaczom w Chełmie to żal Poloneza oddawać do gazowania)

 

Dzięki z góry za pomoc, szkoda mi trochę kumpla bo się niesamowicie napalił na B6, chociaż przestrzegałem go że będzie miał problem z założeniem gazu (koszty), mój gazownik nie odważył się montować LPG bo jak stwierdził nie będzie eksperymentował - jeszcze nie gazował tego silnika.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tych silników tylko nowa generacja a koszt instalki to koło 5000zł :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupował go z planem założenia instalacji LPG

 

a sprawdził w internecie ze TSI to wyższa szkoła jazdy i mało jest fachowców co załozy insalacje do tego silnika a sama insalacja kosztuje mały worek piniędzy ? :D który nie zwróci się za szybko ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się nie wie co kupuje. Kolego nie mów tu o Chełmie bo nie wiem czy w całej Polsce znajdzie się więcej odważnych niż palców u ręki, aby zamontować instalacje w tym silniku. Sam sobie wyobraź jak ciężko jest znaleźć dobrego gazownika, aby zamontować LPG w silniku bez bezpośredniego wtrysku, a co tu mówić o TSI.

Tu jest temat o FSI, ale o to samo się rozchodzi http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55478&highlight=LPG+TSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BRC sdi - Tarnów - Czakram

cena. 5500 zł

Nie ma problemow z zagazowaniem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opornik masz jakiś namiar na tego gazownika adres telefon lub cokolwiek, i przede wszystkim żeby to żaden partacz nie był, szkoda mi trochę kumpla bo chce auto gonić a autko naprawde bardzo fajne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szkoda mi trochę kumpla bo chce auto gonić

Tomku i wcale mu nie odradzaj, bo albo sprzedać auto, albo jeździć na benie. Śmiem podejrzewać, że to kolega z firmy i zapewne blisko ma do roboty więc i instalacja będzie się długo, długo zwracała. Nikt też naprawdę nie wie jak będzie się ten silnik zachowywał na LPG, a gdyby nie daj Boże występowały jakieś problemy po montażu to na pewno nie byłby zadowolony, aby jechać tyle km na drugi koniec Polski na regulacje.

a autko naprawde bardzo fajne

To nie zmienia faktu, że nie można sprzedać i kupić diesla w B6 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na miejscu kolegi bym się jakoś ze sprzedażą nie śpieszył. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest LPdI od Vialle (w tej chwili obsługują do 1.8 włącznie). Koszt nie będzie na początku jakiś strasznie mały , ale patrząc na rynek musi się to rozwinąć. Na forum lpg widziałem że jeden z kolegów montuje PRINSA , także można zapytać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto już pogonił, kupił Paska B5 w wersji high line z końca produkcji w 1.8T - chyba 1.8T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma problemow z zagazowaniem

Z zagazowaniem nie ma, ale z użytkowaniem to już inna sprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też mam dylemat, autko rewelacja, ale spalanie to już nie taka przyjemność. Dzwoniłem do zakładu we Wrocławiu i koszt montażu instalacji do 2.0Tfsi 200 KM to 5900 plus 100zł za wlew obok wlewu benzyny, zbiornik 75litrów w miejscu koła zapasowego. Monter zapewniał, że sama instalacja działa bez problemu. Mają dwa Golfy z tymi silnikami i podobno są ok, ale to opinie montera. Jedyny problem to ewentualna awaria wtryskiwacza benzyny, za słabe chłodzenie i smarowanie. Trzeba przeliczyć, nowy wtryskiwacz benzyny to ok 250zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby na pewno tylko 250 za wtrysk ?? Coś nieprawdopodobne, a jak się skończą 4 co 30tys to niefajnie. IV gen. to kupa do tfsi i nie widzę powodów żeby miała kosztować 2k więcej niż do standardowego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na pewno, a za używaną listwe z czterema wtryskami 300zł ale to już ostateczność. Dzisiaj rozmawiałem z gazownikiem i zadawałem mu mnóstwo pytań, ustaliłem, że generalnie wtryski wytrzymują ok. 100tyś na gazie i wyciera się jakaś specjalna porcelanowa uszczelka, dowiedziałem się również, że taka uszczelka kosztuje 4 euro a renowacja kompletu wtryskiwaczy wraz z robocizna demontaż i montaż to 300zł i jeszcze kwestia rozkładu jazdy miasto trasa. Wygląda to tak w mieście często się staje i na wolnych obrotach autko działa na benzynie więc lepiej chłodzi i smaruje wtryski a w trasie co któryś wtrysk benzyny wiec na postoju autko trochę na luzie trzeba zostawić, coś tak jak TD po ostrzejszej jeździe żeby wychłodzić turbinę a tutaj wtryskiwacze. We wtorek jadę na montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dla mnie nie warto sie pakowac sie w gaz to jest moje zdanie i ten gosc jest chory zeby taki silnik gazowac a wiec jesli che wpakowac tyle kasy która nie wiem czy za 7 lub 8 lat sie mu zwróci ja to liczyłem a wiec miałem paska b5 kombi 1.8 na zbiorniku 44 l gazu około 300 km jest to koszt 100 zł obecnie robie 220 km za 100 zł a wiec na pełnym zbiorniku robie 880 rózny tryb jazdy a sama trasa 1100 -1200 ale staram sie biegi zmieniac na obrotach miedzy 1000 w dół od 1300-1800 w górę a 5 i 6 ogien z rury nie mam problemów z silnikiem a z gazem to róznie wygląda a wiec widac nie wielką róznice a musisz wiedziec o tym ze TSI oraz TFSI muszą doastawac oprócz gazu dawke paliwa a wiec wyjdzie to moze prawie na zero przelicznik jaki mi podano na setkę 40 % paliwa 60% gazu podsumuj sobie to i wez do serca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Romeo, słyszałeś kiedyś o znakach interpunkcyjnych? Przecież tego się nie da przeczytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Romeo, słyszałeś kiedyś o znakach interpunkcyjnych? Przecież tego się nie da przeczytać.

A druga sprawa to zakres obrotów w jakich operujesz-to morderstwo dla motoru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam dla mnie nie warto sie pakowac sie w gaz to jest moje zdanie...

Nic z tego nie zrozumiałem :). Jak dla mnie to założenie gazu zawsze obniża bieżącą eksploatację auta, natomiast sama instalacja to inwestycja która zwraca się dość długo. Ja osobiście nie założyłbym instalacji za 5tys zł bo by mi się nie opłacało, ale ja swoim paskiem robię rocznie 10-12 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robię około 25tyś rocznie więc można sobie obliczyć jak szybko się zwróci instalacja, a co do postu ROMEO to raczej mikser wychodzi z Twojego mieszania biegami, i nie podejrzewam, ze jestem chory, może u ciebie Romeo jest mały zasób słów na określenie jakiegoś zachowania. Z tego co mi się wydaje to jest watek o gazie do TFSI i napisałem to co dowiedziałem się przed montażem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki sorki ale takie mam klawicze przy kompie dziwnie sie zachowują nie trzeba sie od razu gorączkowac. Ja tylko zastosowałem asystenta zmiany biegów z golfa 6 i zastosowałem to na passacie i takie mam wyniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już po zamontowaniu gazu do swojego samochodu, jak na razie jazda bez różnicy, poza tym, że przejechałem 170km i zatankowałem 17 litrów gazu, trasa Wrocław-Jelenia Góra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności