ugafike Zgłoś #1 Napisano 6 Lipca 2011 Witam. Wymieniano mi nagrzewnice i płyn chłodniczy. Od tej pory temperatura silnika podczas jazdy wynosi 80*, a przed wymianą zawsze idealnie 90*. Ponadto gorące powietrze z nadmuchu nie jest az tak gorace jak kiedyś - jest poprostu ciepłe i bez rewelacji. Pomyślałem sobie że układ może być zapowietrzony więc zajrzałem na forum do przyklejonych tematów o odpowietrzaniu. Mianowiscie wg. tutejszych instrukcji nalezy odpalic auto na odkreconym korku i czekac az załączy sie wentylator na chłodnicy (robiłem to z przesunięciem temperatury nawiewu na max.). Efektów nie ma. Nadal 80* do max 90 przy np. korkach. nadmienię tez że posiadam lpg i jednak ten układ jest nieco pojemniejszy o ten parownik, jednak z gazem nie mam żadnych problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #2 Napisano 6 Lipca 2011 zalewasz płyn do poziomu, zakręcasz korek. palisz auto, czekasz aż włączą się wiatraki. gasisz auto, czekasz aż stygnie i ewentualnie uzupełniasz płyn do poziomu. może Ci ktoś podmienił czujnik?? termometr w zbiorniczek i porównaj wskazania z zegarami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #3 Napisano 7 Lipca 2011 Wymieniano mi nagrzewnice i płyn chłodniczy zatem sprawdź czy króćce od nagrzewnicy które widać pod maską są nowe....dla pewnsci czy nagrzewnica jest nówka sztuka, a na gorącym silniku sprwdź czy oba węże wchodzące w te króćce są gorące, jesli będą gorace to pewni masz pokićkane z klapami,linkami lub połmały sie zatrzaski za pokrętłami. Odpowietrzamy bez korka ale nie zagrzania silnika bo wtedy poziom płynu zacznie rsnać i sie wyleje ze zbiorniczka , jeśli na chłodnym silniku bez korka poziom płynu nie idzie w dół to układ jest odpowietrzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ugafike Zgłoś #4 Napisano 8 Lipca 2011 Witam ponownie Chciałem dodać tylko, że na korku od zbiorniczka nazbierało się troche jakiejś białej mazi... która zresztą też sobie w nim pływa...Więc tak sobie myślę że to możę byc kolejna poszlaka ustalenia problemu... Lebow: Dzięki za wskazówke. Niebawem posprawdzam cięgna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #5 Napisano 8 Lipca 2011 na korku od zbiorniczka nazbierało się troche jakiejś białej mazi... która zresztą też sobie w nim pływa. Kolego nie chcę cię martwić ale może to być oznaka padniętej uszczelki pod głowicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #6 Napisano 8 Lipca 2011 Kolego jesli miales wymieniana nagrzewnice przez fachmanów to moga byc zle podpiete ciegna od klap lub pourywane zaczepy, sprawdz jak tu kolega radzi czy weze od nagrzewnicy sa gorace, wtedy wiadome ze jest ok z obiegiem plynu chlodniczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ColdMan Zgłoś #7 Napisano 9 Lipca 2011 Przerabiałem temat wiec też się wypowiem. - Pierwsze primo to zapchany układ przez kamień lub też zapowietrzony wyżej masz opisane jak się z nim uporać - Dwa jeśli masz piankę na korku to oznaki uszczelki pod głowicą jak samochód wystygnie sprawdź bagnet oleju jeśli i tam pojawi Ci się osad to na 87% to uszczelka. ( Gruby wydatek 150 komplet uszczelek 200zł planowanie i sprawdzanie szczelności pewnie 300 weźmie mechanik za robotę ja wymianiałem całość za 300 zł razem z uszczelkami ale wątpie żeby ktoś tak tanio Ci zrobił ) - Trzy to pompa wodna jeśli ona jest już padnięta to może nie pompować Ci wody do samej góry sprawdź przewody wychodzące z silnika do nagrzewnicy idą 2 jeśli one są zimne to oznaka że z pompą też jest coś nie tak ( 90 zł pompa + wymiana jakieś 50zł chyba że sam to zrobisz ale tam można źle pasek założyć i nie będzie chodzić) - Cztery za niska temp to raczej uszkodzony termostat ja też miałem tak jak Ty że nawet po trasie miałem 80-70stopni ( groszowa sprawa 30zł ) Ale zacznij od sprawdzenia pompy wodnej jeśli nic nie z wymienionych tanich opcji nie pomoże to pewnie będzie uszczelka bądź klapki regulujące strumień ciepłego powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #8 Napisano 9 Lipca 2011 Witam 90 zł pompa + wymiana jakieś 50zł chyba że sam to zrobisz ale tam można źle pasek założyć i nie będzie chodzić Ktory pasek można źle założyć ? Bo żeby klinowy źle założyć to trzeba mieć wyjątkowy talent :fajny Co do głównego problemu - jeżeli założyli Ci zamiennik to nie spodziewaj się takiej wydajności jak na oryginale, powietrze nie będzie już tak gorące. Jednak przy temp 80st powinno dmuchać bardzo ciepło. Wiec jak bym zaczął od linek sterujących klapami a dopiero potem pompy i inne drogie rzeczy(choć pompę od razu możesz wykluczyć .. gdyby padła to woda by się gotowała migiem). pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #9 Napisano 9 Lipca 2011 ...wymiana jakieś 50zł chyba że sam to zrobisz ale tam można źle pasek założyć i nie będzie chodzić) Można samemu, tylko zdejmuje się całą pompę odkręcając od korpusu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ColdMan Zgłoś #10 Napisano 9 Lipca 2011 herflik-00 ja nie wymieniałem sam pompy i oddałem do mało znanego młodego mechanika i on właśnie źle założył mi pasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #11 Napisano 9 Lipca 2011 oddałem do mało znanego młodego mechanika i on właśnie źle założył mi pasek. Wyjątkowo zdolny młody człowiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ugafike Zgłoś #12 Napisano 11 Lipca 2011 (edytowane) Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem i z góry dzięki za wypowiedzi i szczególnie do Cold Man: - Pianki juz nie mam jednak kolor cieczychłodzacej nie ma juz plam gdyż sie zmienil jednorodnie na lekko białawy... a majonez na korku już sie nie pojawia. Temperatura już jest w normie gdzyż zmeiniłem korek bo w starym oring sie powywijał i zepsuł. Olej sprawdzam codziennie w obawie o białe naleciałosci i jak dotąd nie wykryłem takowych na bagnecie zarówno jak i na korku. Przewody nagrzewnicy oba sa gorace (i dlatego sprawdze w wolnej chwili cięgna bo narazie naprawde nie mam kiedy). Co do płynu to sam sobie wymienie na nowy bo nie wiadomo co fachmani mi tam wlali (a zalewali niby cały nowy)... tymbardizej ze pływaja tam jakieś paprochy. Termostat powinien byc ok bo jakis czas temu wymieniłem... dolne i górne węże chlodnicy stajasię gorace po nominalnym czasie... Edytowane 11 Lipca 2011 przez ugafike Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #13 Napisano 11 Lipca 2011 Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem i z góry dzięki za wypowiedzi i szczególnie do Cold Man: - Pianki juz nie mam jednak kolor cieczychłodzacej nie ma juz plam gdyż sie zmienil jednorodnie na lekko białawy... a majonez na korku już sie nie pojawia. Temperatura już jest w normie gdzyż zmeiniłem korek bo w starym oring sie powywijał i zepsuł. Olej sprawdzam codziennie w obawie o białe naleciałosci i jak dotąd nie wykryłem takowych na bagnecie zarówno jak i na korku. Przewody nagrzewnicy oba sa gorace (i dlatego sprawdze w wolnej chwili cięgna bo narazie naprawde nie mam kiedy). Co do płynu to sam sobie wymienie na nowy bo nie wiadomo co fachmani mi tam wlali (a zalewali niby cały nowy)... tymbardizej ze pływaja tam jakieś paprochy. Termostat powinien byc ok bo jakis czas temu wymieniłem... dolne i górne węże chlodnicy stajasię gorace po nominalnym czasie... majonez na korku pojawia sie przez niedogrzanie silnika przez krotkie ocinki jazdy wroci w okresie zimowym co do paprochow w zbiorniczku pewnie pojawily sie z chlodnicy autko ma juz swoje lata wiec nie masz sie czym martwic proponuje zakupic jakis srodek do plukania ukladu zastosowac kilkakrotnie z woda jezdzac 1 dzien moze dwa i spuszczac wode przez weze nie przez kranik spustowy jeszcze dostac sie do wezy ktore ida do nagrzewnicy sciagnac je i poczestowac myjka cisnieniowa tylko sciagnij oba jednym zeby woda miala jak uchodzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lachmann Zgłoś #14 Napisano 18 Sierpnia 2011 Witam, Podłącze się pod temat. Ja mam problem z tym że ogrzewanie w samochodzie cały czas działa. To znaczy że cały czas dmucha mi ciepłe powietrze z silnika, nawet jeśli skręce ogrzewanie na zero. Elektryk samochodowy powiedział, że jakaś kalpka przy nagrzewnicy, która steruje tym skąd leci powietrze z nagrzewnicy sie zacięła/wypadła i teraz cały czas leci ot ciepłe powietrze. Powiedział że żeby do tego dojśc trzeba zdemontować cały przód kabiny. Co o tym sądzicie, jest jakaś inna opacja naprawy tego? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 18 Sierpnia 2011 Witam,Podłącze się pod temat. Ja mam problem z tym że ogrzewanie w samochodzie cały czas działa. To znaczy że cały czas dmucha mi ciepłe powietrze z silnika, nawet jeśli skręce ogrzewanie na zero. Elektryk samochodowy powiedział, że jakaś kalpka przy nagrzewnicy, która steruje tym skąd leci powietrze z nagrzewnicy sie zacięła/wypadła i teraz cały czas leci ot ciepłe powietrze. Powiedział że żeby do tego dojśc trzeba zdemontować cały przód kabiny. Co o tym sądzicie, jest jakaś inna opacja naprawy tego? Pozdrawiam jeśli chodziło mu o http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38825&highlight=nagrzewnica+wymiana to myślę ze przesadził ale trochę rozebrać trzeba będzie by sprawdzić czy jakaś linka/cięgno nie spadło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach