czech Zgłoś #21 Napisano 5 Grudnia 2013 Witam. Już czytałem gdzieś sposób wymiany pierścienia uszczelniającego pomiędzy rozdzielaczem pompy a obudową pompy. Jest to wykonalne. Należy odkręcić rozdzielacz odsunąć go nieco / nie za dużo/ lepiej zabezpieczyć to dłuższą śrubą. Stary uszczelniacz przeciąć a na miejsce jego nałożyć nowy. Wcześniej należy odkręcić przewody wysokiego ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m@rcin86 Zgłoś #22 Napisano 25 Stycznia 2014 Paniowie proszę o pomoc . Cieknie mi pompa z tej dużej śruby między króćcami od wtrysków . Jakim kluczem odkęcić tą srubę ?? . Można przerobić jakoś nasadowy 25-26 ? . Gdzie moge kupić taki klucz ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzpzs Zgłoś #23 Napisano 25 Stycznia 2014 Witam. W b5 wyjęcie pompy wtryskowej zajmuje mi 20min, chyba że nie da się odkręcić któraś śruba to wtedy dłużej. Nie trzeba zdejmować żadnego przodu jak przy wymianie paska. Uszczelki kosztują niecałe 40zł. Nie radzę wymieniać oringu pod sekcją tłoczącą pompy bez jej wyciągania! Czy uszczelka gumowa pod dekielek od części paliwowej jest w tym komplecie za 40 zł ? Mam tam nieszczelność. A przy okazji... na wszelki wypadek warto wymienić przewód od chłodziwa pod pompą na paliwowy aby uniknąć spuchnięcia i rozszczelnienia przez kapiące paliwo z pompy w przyszłości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Robert1 Zgłoś #24 Napisano 16 Lutego 2014 Witam Panowie. Mam pytanko Leci mi z pompy wtryskowej do góry pokrywka tą aluminiową, Czy jak ją odkręcę to nic mi nie wyleci z tamtąd ? Proszę o szybką odpowiedz.? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mriooo Zgłoś #25 Napisano 16 Lutego 2014 Nic nie wyleci może tylko kilka kropel ropy, daj nową uszczelkę i będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jazik Zgłoś #26 Napisano 20 Lutego 2014 Witam Mam problem z cieknącą pompą wtryskowa od spodu między rozdzielaczem a korpusem pompy.Przynajmniej tak mi się zdaje że w tamtym miejscu - sprawdzałem ręką i tam najwięcej zbiera się ropy. Myślałem też o tej dużej śrubie pomiędzy przewodami wysokiego ciśnienia ale tam jest sucho.Pompa zdemontowana u mechanika i zawieziona do specjalisty (Bosch).Na drugi dzień dostałem tel. ze do wymiany jest cały korpus pompy wtryskowej co zostało dość słono wycenione (1600 zł).Wcześniej dzwoniłem do nich i mniej więcej nakreśliłem problem, co pan mechanik wycenił na 250zł robocizna i 50 zł komplet uszczelnień. Nie bardzo się orientuje co mogło wywołać aż takie uszkodzenia ze konieczna wymiana jest cała obudowa. "Na oko" nie było widać żadnych pęknięć, rys czy innego ustrojstwa. Teraz nie wiem czy szukać używki na allegro czy zdecydować się na naprawę. Miał ktoś kiedyś taki przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #27 Napisano 20 Lutego 2014 trzeba było ją obejrzeć po rozłożeniu na części i poprosić o wskazanie "uszkodzenia", ale jeżeli takie jest no to szukać używki - tyle, że najtańsze mogą być zmarnowane wewnątrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobsley6 Zgłoś #28 Napisano 2 Marca 2014 Ja to robie bez wyjmowania pompy. Jak cos to zachęcam do Wrocławia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toms79 Zgłoś #29 Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Witam Mam problem z cieknącą pompą wtryskową cieknie dość zdrowo z drugiego korpusu tzn pierwszy jest dekielek górny po ściągnięciu jest drugi korpus i na łączeniu jego z dołem pompy cieknie( pod nastawnikiem?) czy jest potrzeba ściągać pompę czy można na samochodzie uszczelnić w tzw warunkach domowych? Edytowane 25 Listopada 2014 przez toms79 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heedziu Zgłoś #30 Napisano 26 Listopada 2014 toms79 - można na samochodzie tylko musisz uważać żeby nie uszkodzić nastawnika - komplet uszczelek można znaleźć na allegro po rozebraniu i ponowym złożeniu trzeba ustawić odpowiednią dawkę paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toms79 Zgłoś #31 Napisano 29 Listopada 2014 heedziu dzięki za potwierdzenie jednak nie podjąłem się sam. W Trzebnicy znalazłem zakład który mi wymienił uszczelki i zlikwidował wyciek z pod nastawnika. Za całość zapłaciłem ...... 50zł!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marizaga Zgłoś #32 Napisano 3 Lutego 2016 mam pytanie o pompe paliwa do passata '99 b5 tdi AJM. Pojawily sie u mnie niewielkie plamy pod silnikiem przy dluzszym postoju, mechanik stwierdzil, ze cieknie pompa paliwa. Chcialbym zapytac, czy pompy paliwa do tdi sa takie same czy roznia sie w zaleznosci od kodu silnika? Czy macie moze kod/numer czesci? Gdybym szukal uzywki, czy w ramach danego rocznika wystepowaly zmiany tej czesci w silniku czy raczej producent konsekwentnie stosowal dane rozwiazanie/dostawce czesci. Mechanik zalecil poprawienie tego problemu ze wzgledu na oddzialywanie ropy na weze. Z gory dzieki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majgrzech Zgłoś #33 Napisano 4 Lutego 2016 Silnik AJM to już są pompowtryski i nie ma tam pompy wtryskowej VP37 o której uszczelnieniu tu mowa. Występuje tam natomiast pompa tandemowa której zadaniem jest zasilanie pompowtrysków w paliwo oraz wytworzenie podciśnienia do sterowania min. turbiną, egr, serwem. Uszczelnienie tej pompy to już całkiem inny temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marizaga Zgłoś #34 Napisano 5 Lutego 2016 dzieki majgrzech, Nie zwrocilem uwagi, ze temat dotyczy silnikow przed PD. Uzupelnie tylko informacje, gdyby ktos szukal odnosnie tandemowej pompy: paliwa do PD i jednoczesnie podcisnienia do ukladu hamulcowego. Dla silnika AJM nr czesci (pompa tandemowa) to 038145209A (produkcja LUK, taka byla montowana), obecnie jako czesc zamienna do kupienia 038145209Q (producent Bosch). Bosch jest pozbawiony dwoch wad LUKa: ma wykrecany i stabilny krociec podcisnienia i metalowa uszczelke sekcji paliwowej, dlatego rzadziej cieknie i mozna dostac uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volkswagengolf Zgłoś #35 Napisano 21 Marca 2017 Ja to robie bez wyjmowania pompy. Jak cos to zachęcam do Wrocławia Witam. Czy jest Pan w stanie mi pomóc w uszczelnieniu pompy VP 37 w silniku 1,9 TDI 1Z 90 KM ? Tak jak Pan pisze na forum, że bez wyjmowania pompy wtryskowej można oringi wymienić. Mogę kupić kpl uszczelek ale chodzi o pomoc, poradę, wymianę tych oringów co ciekną Pompa mi się pociła a teraz zaczęła kapać. Auto pali elegancko, nie ma powietrza w przewodach ale ten wyciek mnie denerwuje bo jest plama w garażu. Proszę o odp na maila: [email protected] Jestem z Wrocławia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remik78 Zgłoś #36 Napisano 24 Marca 2017 Witam wszystkich serdecznie! Potrzebuję pomocy w temacie cieknącej pompy. Mam paska 1.9 TDI 110KM AFN 1997r. i cieknie z niej dość ostro - wyciek spod spodu ( na pewno nie nastawnik ) - w zasadzie widać tylko lejące się paliwo a nie samo źródło ( choć jak patrzyłem wczoraj było już ciemnawo ). Samochód pali na dotyk- na zimnym i ciepłym silniku ( piszę o tym, ponieważ widziałem, że w wielu innych przypadkach układ się zapowietrzał np. na ciepłym silniku - nie wiem, czy to ma znaczenie jakieś ). W związku z tym mam pytanie: Czy ktoś z Was zna i może polecić osobę w Krakowie lub okolicach, która mogłaby się zająć tym w sensownej kwocie? A może ktoś z Was sam to robił u siebie i mógłby taką pompę uszczelnić? Chodzi mi tylko o zlikwidowanie wycieku zanim rozpuszczą się węże, poza tym wszystko chodzi świetnie. Wiem, że mogę podjechać do Bosch service i zostawić ok. 1500zł, ale aż tak kompleksowe rozwiązanie mnie nie interesuje. Będę wdzięczny za pomoc w tej sprawie. Rozumiem, że koszta jest ciężko określić zgóry, więc w razie czego chętnie podjadę paskiem żeby ustalić, co dokładnie trzeba wymienić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
basiston Zgłoś #37 Napisano 18 Kwietnia 2017 Witam. Podłączam się do tematu, choć wycieku nie zauważyłem ale mam inny problem. Mianowicie pompa wysokiego ciśnienie terkokocze, ustalone jest że to zawór, ale po wymianie na inny testowy to samo. Konkretnie silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie, po dodaniu gazu słychać terkotanie zaworu. Po rozebraniu pompy mechanik znalazł w środku 2 małe blaszki ( nie opiłki ) , ustalił że jest to część zaworu ( nierozbieralny ). Zastanawiam się czy jedna blaszka nie jest z mojego zaworu a druga z testowego? Czy pompa może niszczyć te zawory? Pompa została wymontowana przeczyszczona, cały układ sprawdzony, niby wszystko ok ( błędów brak ) ale terkocze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #38 Napisano 18 Kwietnia 2017 Witam.Podłączam się do tematu, choć wycieku nie zauważyłem ale mam inny problem. Mianowicie pompa wysokiego ciśnienie terkokocze, ustalone jest że to zawór, ale po wymianie na inny testowy to samo. Konkretnie silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie, po dodaniu gazu słychać terkotanie zaworu. Po rozebraniu pompy mechanik znalazł w środku 2 małe blaszki ( nie opiłki ) , ustalił że jest to część zaworu ( nierozbieralny ). Zastanawiam się czy jedna blaszka nie jest z mojego zaworu a druga z testowego? Czy pompa może niszczyć te zawory? Pompa została wymontowana przeczyszczona, cały układ sprawdzony, niby wszystko ok ( błędów brak ) ale terkocze... Piszesz o problemie w passacie B7 czy B5 ? Temat jest odnośnie passata B5. Jeżeli piszesz o b7 to proponuje Ci posłuchać inne B7 czy terkocze. Wszystkie wydają specyficzny terkot po dodaniu gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
basiston Zgłoś #39 Napisano 19 Kwietnia 2017 B7 jak w mojej stopce, na forum B7 nic nie widziałem na temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris7476 Zgłoś #40 Napisano 28 Listopada 2017 witam mam problem z pompa wtryskowa skoda octavia 1,9 tdi 110km .oczywiście problem cieknąca ropa . rozkręciłam z boku gdzie wchodzą wtryski i okazało sie że gumowy oring jest zurzyty. i teraz zaczyna się problem bo niestety nie wiedziałam ze środek pompy sie wysypie tj małe wałeczki i jeden bolec . mam pytanie do fachowców czy da się to poskładać bez wyjmowania pompy ( bo to już problem nie do ogarnięcia bez pomocy mechanika) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach