Jump to content
_iceman_

wymiana "poduszek amortyzatora"

Recommended Posts

Witam

 

Wymieniał już ktoś z Was poduszki amortyzatora na przodzie ? Da rade zrobić to samemu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

JEżeli masz czas, umiejetności manualne i trochę narzędzi to zmienisz to sam.

 

Najwazniejsza rzecz to sciskacze do sprężyn, bez tego mozesz dosłownie zginąć.

 

KOlejność wymiany:

- podnieść auto

- zdjąc koło,

- odkręcić końcówkę drążka kierowniczego (pozaznaczaj sobie dokładne ułożenie to wtedy nie będziesz musiał robić zbieżności po wymianie)

- odkręcić wachacz (pozaznaczaj sobie dokładne ułożenie to wtedy nie będziesz musiał robić zbieżności po wymianie)

- sciskasz sprężyny i zakładasz blokady aby Ci nie wystrzeliły i nie wybiły Ci zębów (w najlepszej opcji)

- od góry (pod maską) zdejmujesz zaślepki na kielichasz i kombinacją dwóch kluczy odkręcasz amortyzator

- opuszczasz amortyzator w dół

- wyjmujesz poduszkę

- wkładasz poduszkę ponownie

- skrecasz ponownie przy kielichu amora

- składasz wszystko do kupy

 

jedna strona powinna zająć Ci max 20 minut (o ile nie masz zapieczonych śrub)

 

ostrzegam z tymi sprężynami ze są potrzebne ściagacze, bo ja kiedyś chciałem wymienić bez ściągacza i sprężyna wystrzeliła na milimetry obok mojego oka, chodziłem z limem ponad miesiąc

 

Jak czego nie jesteś pewien to lepiej oddaj mechanikowi, zrobi to za max 100 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za opis :dobrze

Ściągacze to oczywiście podstawa, ale ździwiło mnie że nie da sie wyjąć całej kolumny mc-phersona (razem z poduszką) i dopiero rozmontować.

W poprzednim samochodzie tak robiłem (stilo).

 

tu jest inaczej

 

1602541340

Edited by _iceman_

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyjąć całą kolumnę można, ale pytanie po co ?

 

generalnie możesz spróbować tak ze nie ruszasz wogóle łączenia z wahaczem końcówką kierowniczą + stabilizatora, ale nie jestem pewien czy opuścisz na tyle kolumnę aby wymienić poduszkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak spróbuję zrobić

 

ale jak odkręce tylko te 3 górne śruby bez głównej amortyzatora to sprężyna nie powinna sie trzymać i nie wystrzelić ?

 

taka poduszka bedzie ok, bo nie mam etki - http://allegro.pl/show_item.php?item=1663255762&msg=Obserwujesz+aukcj%C4%99.%3Cbr+%2F%3E%0D%0ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+przypomnienie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E.&msgtoken=68945115512738b1601bef683b7441d98c4b031b0dacff8bd2d8f4e849d8f130

Edited by _iceman_

Share this post


Link to post
Share on other sites
wyjąć całą kolumnę można, ale pytanie po co ?

 

generalnie możesz spróbować tak ze nie ruszasz wogóle łączenia z wahaczem końcówką kierowniczą + stabilizatora, ale nie jestem pewien czy opuścisz na tyle kolumnę aby wymienić poduszkę

 

Odśweże trochę kotleta! Robił ktoś bez odkręcania końcówki i wahacza? jeśli tak to czy da się to zrobić i w jaki sp[osób najprościej? A i jeszcze jedno jakim momentem potem dokręcać śruby?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dasz rade jak sie chcesz bawić, i masz małe sprytne rączki,

a co do momentu dokrecania to nie powiem bo nie sprawdzam prawie nigdy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

 

Wymieniał już ktoś z Was poduszki amortyzatora na przodzie ? Da rade zrobić to samemu ?

 

Mam pytanie

Jakie objawy sie pojawily ze wymienisz te poduszki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
stuk, stuk, puk, puk, puk, stuk, stuk, puk, itd

 

Jak bys wiedzial jak to jest zbudowane to bys nie pisal ze takie sa objawy. Tego typu objawy wudaje lozysko ktore znaduje sie pod poduszka. Sama posuszka to guma ktora w srodku ma metalowa tuleje do ktorej przykrecany jest swozen amortyzatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś może mi powiedzieć jednoznacznie czy w b6 jest jeden rodzaj poduszek amortyzatora czy są dwa? Sprzedawca w sklepie pokazał mi właśnie dwa rodzaje. Różniły się między sobą sposobem mocowania do nadwozia. Wiem, że skoda octawia ma właśnie dwa rodzaje ale czy b6?

 

Czy ten zestaw będzie dobry;

http://allegro.pl/poduszka-amortyzatora-vw-caddy-3-golf-v-passat-b6-i5953778353.html

Edited by 77Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepiej dołóż 30zeta i kup lemfordera 2718401 poduszka 3176401 łożysko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie ja mam pytanie, wczoraj wymieniałem poduszkę amortyzatora z przodu i żeby odkręcić mcperson od piasty tam jest śruba wpustowa czy może ktoś się orientuje jaki to jest klucz i jaki rozmiar ?? Strasznie się wczoraj namęczyłem żeby to skręcić. Obiecałem sobie że póki nie kupię klucza drugiej strony nie ruszam. Więc bardzo proszę o poratowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszesz w dwóch tematach dotyczących różnych aut. Zdecyduj się Pan ;)

 

Ja bym podjechał aby ktoś mi to odkręcił pneumatem i lekko skręcił aby dojechać do własnego garażu. Ja osobiście poduszkę (B4) odkręcałem akumulatorowym kluczem udarowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry nie zauważyłem że tamten dotyczy innego modelu. Mi nie chodzi o odkręcenie tylko chodzi o dokręcenie. Bo jak się odkręca to śruba jest tak zapieczona że sie nie rusza gorzej jak się chce ją dokręcić. Właśnie chodzi o to że to nie jest imbus. Tylko coś jakby gwiazdkowy imbus ale to chyba też nie jest torx bo ten ma więcej jakby to nazwać kątów. Ktoś zna poprawną nazwę żeby gdzieś podjechać do sklepu i kupić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

urbinio

 

Nasadka nakrętki rozmiar 21mm ( vw t 10001/5 lub hazet 4910-21) i przedłużenie do nasadki rozmiar 7mm (vw t 10001/8 lub hazet 4910-7).

Share this post


Link to post
Share on other sites
urbinio

 

Nasadka nakrętki rozmiar 21mm ( vw t 10001/5 lub hazet 4910-21) i przedłużenie do nasadki rozmiar 7mm (vw t 10001/8 lub hazet 4910-7).

 

Kurcze strasznie to drogie 200 zł za sam klucz? A to jest klucz nasadowy ?? Tam jest ta śruba tak gwiazdkowa wiec nie bardzo rozumiem dlaczego to jest klucz nasadowy a nie jakis typu torx ?

 

Aaaa teraz doczytałem ale mi nie chodzi o nakrętke tylko o śrube. Tam jest tak jak napisałem wyżej klucz podobny do torxa.

Edited by urbinio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy