Skocz do zawartości
_iceman_

wymiana "poduszek amortyzatora"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wymieniał już ktoś z Was poduszki amortyzatora na przodzie ? Da rade zrobić to samemu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JEżeli masz czas, umiejetności manualne i trochę narzędzi to zmienisz to sam.

 

Najwazniejsza rzecz to sciskacze do sprężyn, bez tego mozesz dosłownie zginąć.

 

KOlejność wymiany:

- podnieść auto

- zdjąc koło,

- odkręcić końcówkę drążka kierowniczego (pozaznaczaj sobie dokładne ułożenie to wtedy nie będziesz musiał robić zbieżności po wymianie)

- odkręcić wachacz (pozaznaczaj sobie dokładne ułożenie to wtedy nie będziesz musiał robić zbieżności po wymianie)

- sciskasz sprężyny i zakładasz blokady aby Ci nie wystrzeliły i nie wybiły Ci zębów (w najlepszej opcji)

- od góry (pod maską) zdejmujesz zaślepki na kielichasz i kombinacją dwóch kluczy odkręcasz amortyzator

- opuszczasz amortyzator w dół

- wyjmujesz poduszkę

- wkładasz poduszkę ponownie

- skrecasz ponownie przy kielichu amora

- składasz wszystko do kupy

 

jedna strona powinna zająć Ci max 20 minut (o ile nie masz zapieczonych śrub)

 

ostrzegam z tymi sprężynami ze są potrzebne ściagacze, bo ja kiedyś chciałem wymienić bez ściągacza i sprężyna wystrzeliła na milimetry obok mojego oka, chodziłem z limem ponad miesiąc

 

Jak czego nie jesteś pewien to lepiej oddaj mechanikowi, zrobi to za max 100 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za opis :dobrze

Ściągacze to oczywiście podstawa, ale ździwiło mnie że nie da sie wyjąć całej kolumny mc-phersona (razem z poduszką) i dopiero rozmontować.

W poprzednim samochodzie tak robiłem (stilo).

 

tu jest inaczej

 

1602541340

Edytowane przez _iceman_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjąć całą kolumnę można, ale pytanie po co ?

 

generalnie możesz spróbować tak ze nie ruszasz wogóle łączenia z wahaczem końcówką kierowniczą + stabilizatora, ale nie jestem pewien czy opuścisz na tyle kolumnę aby wymienić poduszkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak spróbuję zrobić

 

ale jak odkręce tylko te 3 górne śruby bez głównej amortyzatora to sprężyna nie powinna sie trzymać i nie wystrzelić ?

 

taka poduszka bedzie ok, bo nie mam etki - http://allegro.pl/show_item.php?item=1663255762&msg=Obserwujesz+aukcj%C4%99.%3Cbr+%2F%3E%0D%0ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+przypomnienie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E.&msgtoken=68945115512738b1601bef683b7441d98c4b031b0dacff8bd2d8f4e849d8f130

Edytowane przez _iceman_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyjąć całą kolumnę można, ale pytanie po co ?

 

generalnie możesz spróbować tak ze nie ruszasz wogóle łączenia z wahaczem końcówką kierowniczą + stabilizatora, ale nie jestem pewien czy opuścisz na tyle kolumnę aby wymienić poduszkę

 

Odśweże trochę kotleta! Robił ktoś bez odkręcania końcówki i wahacza? jeśli tak to czy da się to zrobić i w jaki sp[osób najprościej? A i jeszcze jedno jakim momentem potem dokręcać śruby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dasz rade jak sie chcesz bawić, i masz małe sprytne rączki,

a co do momentu dokrecania to nie powiem bo nie sprawdzam prawie nigdy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Wymieniał już ktoś z Was poduszki amortyzatora na przodzie ? Da rade zrobić to samemu ?

 

Mam pytanie

Jakie objawy sie pojawily ze wymienisz te poduszki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie sa objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stuk, stuk, puk, puk, puk, stuk, stuk, puk, itd

 

Jak bys wiedzial jak to jest zbudowane to bys nie pisal ze takie sa objawy. Tego typu objawy wudaje lozysko ktore znaduje sie pod poduszka. Sama posuszka to guma ktora w srodku ma metalowa tuleje do ktorej przykrecany jest swozen amortyzatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi powiedzieć jednoznacznie czy w b6 jest jeden rodzaj poduszek amortyzatora czy są dwa? Sprzedawca w sklepie pokazał mi właśnie dwa rodzaje. Różniły się między sobą sposobem mocowania do nadwozia. Wiem, że skoda octawia ma właśnie dwa rodzaje ale czy b6?

 

Czy ten zestaw będzie dobry;

http://allegro.pl/poduszka-amortyzatora-vw-caddy-3-golf-v-passat-b6-i5953778353.html

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lepiej dołóż 30zeta i kup lemfordera 2718401 poduszka 3176401 łożysko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam pytanie, wczoraj wymieniałem poduszkę amortyzatora z przodu i żeby odkręcić mcperson od piasty tam jest śruba wpustowa czy może ktoś się orientuje jaki to jest klucz i jaki rozmiar ?? Strasznie się wczoraj namęczyłem żeby to skręcić. Obiecałem sobie że póki nie kupię klucza drugiej strony nie ruszam. Więc bardzo proszę o poratowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz w dwóch tematach dotyczących różnych aut. Zdecyduj się Pan ;)

 

Ja bym podjechał aby ktoś mi to odkręcił pneumatem i lekko skręcił aby dojechać do własnego garażu. Ja osobiście poduszkę (B4) odkręcałem akumulatorowym kluczem udarowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry nie zauważyłem że tamten dotyczy innego modelu. Mi nie chodzi o odkręcenie tylko chodzi o dokręcenie. Bo jak się odkręca to śruba jest tak zapieczona że sie nie rusza gorzej jak się chce ją dokręcić. Właśnie chodzi o to że to nie jest imbus. Tylko coś jakby gwiazdkowy imbus ale to chyba też nie jest torx bo ten ma więcej jakby to nazwać kątów. Ktoś zna poprawną nazwę żeby gdzieś podjechać do sklepu i kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

urbinio

 

Nasadka nakrętki rozmiar 21mm ( vw t 10001/5 lub hazet 4910-21) i przedłużenie do nasadki rozmiar 7mm (vw t 10001/8 lub hazet 4910-7).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
urbinio

 

Nasadka nakrętki rozmiar 21mm ( vw t 10001/5 lub hazet 4910-21) i przedłużenie do nasadki rozmiar 7mm (vw t 10001/8 lub hazet 4910-7).

 

Kurcze strasznie to drogie 200 zł za sam klucz? A to jest klucz nasadowy ?? Tam jest ta śruba tak gwiazdkowa wiec nie bardzo rozumiem dlaczego to jest klucz nasadowy a nie jakis typu torx ?

 

Aaaa teraz doczytałem ale mi nie chodzi o nakrętke tylko o śrube. Tam jest tak jak napisałem wyżej klucz podobny do torxa.

Edytowane przez urbinio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności