Jump to content
_iceman_

wymiana "poduszek amortyzatora"

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2007

    Witam

     

    Wymieniał już ktoś z Was poduszki amortyzatora na przodzie ? Da rade zrobić to samemu ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    JEżeli masz czas, umiejetności manualne i trochę narzędzi to zmienisz to sam.

     

    Najwazniejsza rzecz to sciskacze do sprężyn, bez tego mozesz dosłownie zginąć.

     

    KOlejność wymiany:

    - podnieść auto

    - zdjąc koło,

    - odkręcić końcówkę drążka kierowniczego (pozaznaczaj sobie dokładne ułożenie to wtedy nie będziesz musiał robić zbieżności po wymianie)

    - odkręcić wachacz (pozaznaczaj sobie dokładne ułożenie to wtedy nie będziesz musiał robić zbieżności po wymianie)

    - sciskasz sprężyny i zakładasz blokady aby Ci nie wystrzeliły i nie wybiły Ci zębów (w najlepszej opcji)

    - od góry (pod maską) zdejmujesz zaślepki na kielichasz i kombinacją dwóch kluczy odkręcasz amortyzator

    - opuszczasz amortyzator w dół

    - wyjmujesz poduszkę

    - wkładasz poduszkę ponownie

    - skrecasz ponownie przy kielichu amora

    - składasz wszystko do kupy

     

    jedna strona powinna zająć Ci max 20 minut (o ile nie masz zapieczonych śrub)

     

    ostrzegam z tymi sprężynami ze są potrzebne ściagacze, bo ja kiedyś chciałem wymienić bez ściągacza i sprężyna wystrzeliła na milimetry obok mojego oka, chodziłem z limem ponad miesiąc

     

    Jak czego nie jesteś pewien to lepiej oddaj mechanikowi, zrobi to za max 100 zł

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2007

    dzięki za opis :dobrze

    Ściągacze to oczywiście podstawa, ale ździwiło mnie że nie da sie wyjąć całej kolumny mc-phersona (razem z poduszką) i dopiero rozmontować.

    W poprzednim samochodzie tak robiłem (stilo).

     

    tu jest inaczej

     

    1602541340

    Edited by _iceman_

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    wyjąć całą kolumnę można, ale pytanie po co ?

     

    generalnie możesz spróbować tak ze nie ruszasz wogóle łączenia z wahaczem końcówką kierowniczą + stabilizatora, ale nie jestem pewien czy opuścisz na tyle kolumnę aby wymienić poduszkę

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2007

    tak spróbuję zrobić

     

    ale jak odkręce tylko te 3 górne śruby bez głównej amortyzatora to sprężyna nie powinna sie trzymać i nie wystrzelić ?

     

    taka poduszka bedzie ok, bo nie mam etki - http://allegro.pl/show_item.php?item=1663255762&msg=Obserwujesz+aukcj%C4%99.%3Cbr+%2F%3E%0D%0ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+przypomnienie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E.&msgtoken=68945115512738b1601bef683b7441d98c4b031b0dacff8bd2d8f4e849d8f130

    Edited by _iceman_

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2009
    wyjąć całą kolumnę można, ale pytanie po co ?

     

    generalnie możesz spróbować tak ze nie ruszasz wogóle łączenia z wahaczem końcówką kierowniczą + stabilizatora, ale nie jestem pewien czy opuścisz na tyle kolumnę aby wymienić poduszkę

     

    Odśweże trochę kotleta! Robił ktoś bez odkręcania końcówki i wahacza? jeśli tak to czy da się to zrobić i w jaki sp[osób najprościej? A i jeszcze jedno jakim momentem potem dokręcać śruby?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Dasz rade jak sie chcesz bawić, i masz małe sprytne rączki,

    a co do momentu dokrecania to nie powiem bo nie sprawdzam prawie nigdy ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2015
    Witam

     

    Wymieniał już ktoś z Was poduszki amortyzatora na przodzie ? Da rade zrobić to samemu ?

     

    Mam pytanie

    Jakie objawy sie pojawily ze wymienisz te poduszki?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2015

    Jakie sa objawy?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2015

    Jakie sa objawy?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    stuk, stuk, puk, puk, puk, stuk, stuk, puk, itd

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2015
    stuk, stuk, puk, puk, puk, stuk, stuk, puk, itd

     

    Jak bys wiedzial jak to jest zbudowane to bys nie pisal ze takie sa objawy. Tego typu objawy wudaje lozysko ktore znaduje sie pod poduszka. Sama posuszka to guma ktora w srodku ma metalowa tuleje do ktorej przykrecany jest swozen amortyzatora.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    Czy ktoś może mi powiedzieć jednoznacznie czy w b6 jest jeden rodzaj poduszek amortyzatora czy są dwa? Sprzedawca w sklepie pokazał mi właśnie dwa rodzaje. Różniły się między sobą sposobem mocowania do nadwozia. Wiem, że skoda octawia ma właśnie dwa rodzaje ale czy b6?

     

    Czy ten zestaw będzie dobry;

    http://allegro.pl/poduszka-amortyzatora-vw-caddy-3-golf-v-passat-b6-i5953778353.html

    Edited by 77Marek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2016

    lepiej dołóż 30zeta i kup lemfordera 2718401 poduszka 3176401 łożysko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2013

    Panowie ja mam pytanie, wczoraj wymieniałem poduszkę amortyzatora z przodu i żeby odkręcić mcperson od piasty tam jest śruba wpustowa czy może ktoś się orientuje jaki to jest klucz i jaki rozmiar ?? Strasznie się wczoraj namęczyłem żeby to skręcić. Obiecałem sobie że póki nie kupię klucza drugiej strony nie ruszam. Więc bardzo proszę o poratowanie

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Piszesz w dwóch tematach dotyczących różnych aut. Zdecyduj się Pan ;)

     

    Ja bym podjechał aby ktoś mi to odkręcił pneumatem i lekko skręcił aby dojechać do własnego garażu. Ja osobiście poduszkę (B4) odkręcałem akumulatorowym kluczem udarowym.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2013

    Sorry nie zauważyłem że tamten dotyczy innego modelu. Mi nie chodzi o odkręcenie tylko chodzi o dokręcenie. Bo jak się odkręca to śruba jest tak zapieczona że sie nie rusza gorzej jak się chce ją dokręcić. Właśnie chodzi o to że to nie jest imbus. Tylko coś jakby gwiazdkowy imbus ale to chyba też nie jest torx bo ten ma więcej jakby to nazwać kątów. Ktoś zna poprawną nazwę żeby gdzieś podjechać do sklepu i kupić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    urbinio

     

    Nasadka nakrętki rozmiar 21mm ( vw t 10001/5 lub hazet 4910-21) i przedłużenie do nasadki rozmiar 7mm (vw t 10001/8 lub hazet 4910-7).

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2013
    urbinio

     

    Nasadka nakrętki rozmiar 21mm ( vw t 10001/5 lub hazet 4910-21) i przedłużenie do nasadki rozmiar 7mm (vw t 10001/8 lub hazet 4910-7).

     

    Kurcze strasznie to drogie 200 zł za sam klucz? A to jest klucz nasadowy ?? Tam jest ta śruba tak gwiazdkowa wiec nie bardzo rozumiem dlaczego to jest klucz nasadowy a nie jakis typu torx ?

     

    Aaaa teraz doczytałem ale mi nie chodzi o nakrętke tylko o śrube. Tam jest tak jak napisałem wyżej klucz podobny do torxa.

    Edited by urbinio

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy