Skocz do zawartości
poldeczek1

Pojemnośc Baku a wskazania na liczniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich pisze z pytaniem ponieważ wiem że mój bak ma 70l pojemności

a własnie mam w baku równe 35 litrów a wskazówka jest jakby to powiedzieć 2 kreski za polową

Drażni mnie to bo do polowy baku spadek paliwa jest powolny a poniżej strasznie szybko spada

Pytanie czy da sie to jakoś poprawić vagiem tak aby wskazywało poprawnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drażni ... może, ale 85 % samochodów tak ma że do połowy idzie wolno, a później leci. Nie sądzę aby było to możliwe do kalibracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,to samo mam i w wiekszosci aut tak jest ,nie ma czym sie przejmowac, i nie zmienisz tego vagiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak samo - standard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak samo w poprzednim aucie tez tak było nawet w Manie gdzie mam dwa baki po 600l jest tak samo od polowy ucieka szybko do rezerwy:dolamam pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze to gdzieś na forum wyczytałem że po podpięciu vaga trzeba zrobić test liczników.

Osobiście tego doświadczyłem

Pojechałem do gościa który podpiął mi się pod kompa. Zrobił test i od tego momentu wskaźnik paliwa pokazuje więcej paliwa niż mam faktycznie. (Przyjechałem się na tym bo komputer pokazywał mi że mogę przejechać jeszcze 50 km a na skrzyżowaniu mi zgasł. Dopiero po wycieczce na stacje i zalaniu piątką odpalił.)

Auto stało krzywo więc jest szansa że przy teście liczników w jakiś sposób się kalibrują.

Czekam na wolną chwilkę i jadę do niego żeby zrobić test liczników tylko ustawie auto w poziomo. Zobaczymy czy pomoże i wskaźnik wróci do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny mogą być dwie:

1. Pogięty bak. np. nalałeś za dużo paliwa ("pod korek") i po prostu wessało bak do środka przez co zmieniła się jego geometria.

2. Padł ci pływak (dziurawy) wskaźnika poziomu lub zniszczony jest sam wskaźnik przy pompie paliwa w baku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, ja z kolei mam inny problem z wskazaniami na liczniku, otóż czasami wskaźnik spada do zera mimo że w baku mam np. 3/4, po zgaszeniu i ponownym wciśnięciu kluczyka wskazania są prawidłowe przez np. kilka dni. Jeśli przełączam komputer na aktualne albo średnie spalanie to tam wszystko jest pokazywane jak trzeba tylko w zasięgu mam same kreski.

 

Może ktoś wie co to takiego może być (na 2 sierpnia jestem umówiony do serwisu ale tak czy siak te wskazania mnie denerwują).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nikt nie wie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam was

dzisiaj jako ze wyjeździłem calutkie paliwo do zera postanowiłem sie dobrać do pływaków i spróbuje opisać swoje spostrzeżenia otóż

bak jest podzielony na dwie identyczne części tzn na jedna stronę wchodzi około 35 l i na druga tyle samo

za wyrównywanie poziomów odpowiedzialna jest pompa paliwa

W baku są również dwa pływaki o obydwa różnią się od siebie konstrukcją a których wskazania sumują się tzn 1 pływak do samej góry i na wskazniku jest pół baku dopiero gdy obydwa są podniesione wskaźnik wskazuje pełny bak

otóż zrobiłem tak wlałem równiutkie 35 litrów i podgoiłem trochę pływak z lewej strony (piłeczkę) tak ze zegar ustawił się równo na 1/2 i następnie dolałem drugie 35 do pełna

na razie wskazania są ok dam znać jak przejeżdżę cały czy wskazania uległy poprawie pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co tak skomplikowali banalny zbiornik? Hmmm, takie cuda tylko w samolotach i statkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba po to by bardziej precyzyjnie niezależnie on pozycji samochodu wskazywał poziom paliwa

Mam jeszcze Fiata ducato i tam jest pewnie system jednoplywakowy ,stojąc pod górkę wskazuje inaczej z góry inaczej np jednym stojąc w połowie na chodniku jeszcze inaczej i powiem ze różnice wskazań są dosyć duże

a w Passacie czegoś takiego nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Vectrze czujnik jest w takim plastikowym cylindrze o fi około 12 cm.Paliwo dopływa do niego dołem, przez niewielki otwór (eliminuje on też ew. paprochy) Przechyły auta na niewiele się zdadzą, bo paliwo niechętnie przez otwór wypływa.Czujnik działa stabilnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko nie wiem czy u ciebie bak jest podzielony na 2 równe części

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie:-) kilka przegród,żeby zbytnio nie chlupotało i dość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Odkopię temat, bo mam mały problem ze wskaźnikiem paliwa, a nie ma sensu zakładać nowego wątku.

Wszelkie źródła na ziemi i w internetach mówią, że Passat B6/B7 ma zbiornik paliwa o poj. 75L.

  1. Po zatankowaniu do pełna - wskaźnik nigdy nie pokazuje FULL, tylko ok. 2mm przed FULL się zatrzymuje.
  2. Zatankowałem ostatnio do pełna. przejechałem 940km i zaświeciła się rezerwa. Dziś, przy 945km od tankowania, pojechałem na stację i zatankowałem znowu do pełna. Weszło 60,92L, a średnie spalanie wyliczone to 6.45L/100km. Oczywiście wskazówka zatrzymała się znowu 2mm przed FULL.

Ad. 2 - niech mi ktoś wytłumaczy, gdzie podziało się tych dodatkowych 15L paliwa, bom zgłupiał totalnie. Czy ja faktycznie nie dotankowuję auta do pełna (zawsze leję do trzeciego odbicia pistoletu)? Czy po prostu u mnie rezerwa ma 20L...? :padaka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) tankujesz do pełna, i sprawdz w blokach pomiarowych licznika ile  VCDS  widzi paliwa 

2) output test licznika i sprawdz czy stoi na połowie 

3) jak się zapala rezerwa to widzisz gdzie  stoi wskazówka, w b7  chyba zapala się przy 9l  o ile pamietam, 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2019 o 10:11, Albercik napisał:

Wszelkie źródła na ziemi i w internetach mówią, że Passat B6/B7 ma zbiornik paliwa o poj. 75L.

Gdzieś Ty znalazł te źródła? Zbiornik ma pojemność 70l. Więc jeśli po zapaleniu rezerwy zatankowałeś prawie 61l to by się zgadzało. Zostało Ci ok. 9l rezerwy.

Edytowane przez pietrek_g
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pietrek_g faktycznie - nie spojrzałem do instrukcji auta... :S Niemniej,

21 godzin temu, pietrek_g napisał:

po zapaleniu rezerwy

nie po zapaleniu rezerwy, a po przejechaniu jakichś 40km na tej rezerwie. Wskazówka pokazywała połowę rezerwy. Co w połączeniu z tym, że nigdy nie pokazuje mi FULL (już drugi Passat tak ma) - zastanowiło mnie trochę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz co pokaże VCDS i sam licznik w output test (czy wskazówka nie jest przesunięta).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności