MAGNUM-DXi12 Zgłoś #1 Napisano 28 Czerwca 2011 Witam. Jako że nie znalazłem podobnego tematu, to postanowiłem założyć nowy. Samochód którego dotyczy problem to w prawdzie nie Passat, ale też VAG, więc jest duże prawdopodobieństwo że ktoś mi pomoże Samochód to VW Golf IV 1.9TDI 1997 rok 110KM (czyli silnik rocznikowo Passat B5) Problem polega na tym iż jak jedziemy np. na trzecim, bądź czwartym biegu, obroty od 3,5tyś do 4tyś, zdejmiemy nogę z gazu a auto dalej ciągnie, po prostu nie schodzi z obrotów (nie hamuje silnikiem). Dopiero jak lekko ruszymy o pedał gazu to zaczynają spadać i silnik hamuje. Pierwsze co zrobiłem to podłączenie pod koma, wyskoczył jeden błąd dotyczący sterowania zaworu EGR, było zwarcie na przewodach – przetarły się, zostało usunięte, błąd skasowany, ale problem dalej pozostał. Następnie wymieniłem potencjometr pedału gazu, ale nic, problem dalej ten sam. Później zdemontowałem EGR z kolektorem ssącym i został gruntownie wyczyszczony, ponieważ zalegała w nim bardzo gruba warstwa sadzy zmieszanej z olejem. Ale problem nadal pozostał…. Czy może mi ktoś coś podpowiedzieć jak rozwiązać ten problem? Czyżby pompa wtryskowa nawalała…? Za porady będę bardzo wdzięczny. Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam P.S. Jeżeli temat jest w nieodpowiednim dziale, to bardzo proszę moderatora o przesunięcie, a nie kasowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 28 Czerwca 2011 _zlydzial1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #3 Napisano 28 Czerwca 2011 (edytowane) zaworek odcinajacy paliwo przy pompie wtryskowej. A jeżeli mógłbyś tak dokładniej wytłumaczyć? Który to zaworek, czy dam radę sam go wymienić, czy konieczna będzie wizyta u pompiarza? Chodzi Ci kolego o zawór który odcina dopływ paliwa (gasi silnik)? Edytowane 28 Czerwca 2011 przez MAGNUM-DXi12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #4 Napisano 28 Czerwca 2011 (edytowane) Nie bierz pod uwagę tego co napisał kol.ZielonyB5. Równie dobrze można napisać-"przyczłap od bulbetnicy" Edytowane 28 Czerwca 2011 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #5 Napisano 28 Czerwca 2011 Jeżeli puszczę gaz to obroty nie schodzą, tzn trzymają się np. 3200 i dopiero po lekkim muśnięciu o gaz „spadają”, oczywiście dzieje się to podczas jazdy z prędkością ok. 70-100km/h. A podczas postoju obroty ładnie wracają po przegazówce do ok. 950. Szczerze to nie zwróciłem uwagi co dzieje się po wciśnięciu sprzęgła czy hamulca, jutro to sprawdzę. Skrzynia manualna, klimatyzacja automatyczna podczas prób jest wyłączona, brak tempomatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #6 Napisano 30 Czerwca 2011 Tylko, że to jest do benzyniaka, nie siej więcej zamętu. Kolego a mi się wydaje, że albo coś z nastawnikiem lub ECU wariuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezarycezary Zgłoś #7 Napisano 1 Lipca 2011 Witam A czy sprawdziles zawor upustowy,nie wiem czy masz to na goze czy na dole turbo,w paskach b6 jak jest zapchany to niechce zejsc z obrotow,a jak zejdzie to w pada w tryb awaryjny. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #8 Napisano 1 Lipca 2011 normalnie zaraz zemdleje jeszcze kolega zielony b5 coś napisze i dzwinie po karetkę No cóż kolega zielonyb5 może i by chciał pomóc, ale w tym przypadku to tylko i wyłącznie nabijał sobie posty... do tego b3 91rok ehhh No ale jak na razie problem rozwiązany. Na komputerze zostały zrobione jakieś tam testy poszczególnych podzespołów i jak na razie wszystko śmiga jak należy, schodzi z obrotów itp... Oby się to nie powtórzyło Dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #9 Napisano 2 Lipca 2011 Bo tak to jest jak sie czyta pierwszą strone tematu a nie dziewięc pozostałych koledzy, a było tam o nastawniku i innych rzeczach Nie moge rownież znalesć tego cytatu ktory zamiesciles uzytkownika "nowoa", mozesz mi napisac skad go wziales? Do tematu - co konkretnie zrobiono wiesz? Bo "jakieś" testy to nic nie mowi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #10 Napisano 3 Lipca 2011 ktoś usuwa oposty, króre piszemy i z całego tematu, który w miare trzymał się kupy można go teraz wsadzić do d..y, część odpowiedzi wygląda jak by wyrwane były z innego tematu jak pan/pani moderator coś robi to niech sie przyłoży do tego lub zrezygnuje z pełnionej funkcji !!! i jężeli coś usuwa to można by poinformować autora dlaczego by nie popełniał podobnych błedów.] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gpiesz1 Zgłoś #11 Napisano 3 Lipca 2020 Witam czy ustalono przyczynę niespadających obrotów w tdi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach