Marcian Zgłoś #1 Napisano 27 Czerwca 2011 Witam Od jakiegoś czasu borykam się z cieknącą uszczelką spod pokrywy zaworów, już raz była wymieniana tydzień było ok potem znowu wycieki. Z racji tego, że niebawem będę zmieniał olej i filtry chcę przy okazji raz na zawsze pozbyć się wycieków ale mam kilka pytań. Pytania zobrazuję przy okazji fotek. Wycieki spod pokrywy zaworów: Foto nr 1 Foto nr 2 W związku z powyższym z racji tego, że jak widać cieknie spod pokrywy tam gdzie uszczelka i spod uszczelek śrub mocujących uszczelkę planuję zakup całego kompletu i mam zamiar sam to wymienić bo już raz mi mechanik robił. Wiem, że warto sprawdzić szpilki czy się delikatnie nie wykręciły, poza tym czy do odkręcenia pokrywy i ponownego jej przykrecęcenia potrzebny jest tylko klucz do śrub które są na górze pokrywy i czy przy dokręcaniu trzeba użyć klucza dynamometrycznego czy dokręcać poprostu z wyczuciem. czy wkładanie nowej uszczelki wymaga jakieś wiedzy mechanicznej czy raczej nie ma tam łopatologii no i czy dawać ten silikon wyskotemperaturowy ? (jedni twierdzą, że nie inni, że lepiej dać) jak dać czy z dwóch stron czyli pod uszczelkę i na góre czy tylko z jednej jeżeli tak to z której? I oto jeszcze jedna fotka. Jak widać powyżej trochę się poci - jest to miejsce jak widać odkręcane na imbusy z przodu bloku silnika, idące z rury odpowietrzającej pokrywę zaworów. Przy okazji wymiany chcę też z tym porządek zrobić ale mam kilka pytań: 1. Czy pod tym idzie tam jakaś uszczelka, i może ktoś mi podać nr tej części z ETKI? 2. Jeżeli idzie tam jakaś uszczelka to czy dawać tam też oprócz nowej uszczelki silikon wysokotemperaturowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 27 Czerwca 2011 WitamOd jakiegoś czasu borykam się z cieknącą uszczelką spod pokrywy zaworów, już raz była wymieniana tydzień było ok potem znowu wycieki. Z racji tego, że niebawem będę zmieniał olej i filtry chcę przy okazji raz na zawsze pozbyć się wycieków ale mam kilka pytań. Pytania zobrazuję przy okazji fotek. Wycieki spod pokrywy zaworów: Foto nr 1 Foto nr 2 W związku z powyższym z racji tego, że jak widać cieknie spod pokrywy tam gdzie uszczelka i spod uszczelek śrub mocujących uszczelkę planuję zakup całego kompletu i mam zamiar sam to wymienić bo już raz mi mechanik robił. Wiem, że warto sprawdzić szpilki czy się delikatnie nie wykręciły, poza tym czy do odkręcenia pokrywy i ponownego jej przykrecęcenia potrzebny jest tylko klucz do śrub które są na górze pokrywy i czy przy dokręcaniu trzeba użyć klucza dynamometrycznego czy dokręcać poprostu z wyczuciem. czy wkładanie nowej uszczelki wymaga jakieś wiedzy mechanicznej czy raczej nie ma tam łopatologii no i czy dawać ten silikon wyskotemperaturowy ? (jedni twierdzą, że nie inni, że lepiej dać) jak dać czy z dwóch stron czyli pod uszczelkę i na góre czy tylko z jednej jeżeli tak to z której? I oto jeszcze jedna fotka. Jak widać powyżej trochę się poci - jest to miejsce jak widać odkręcane na imbusy z przodu bloku silnika, idące z rury odpowietrzającej pokrywę zaworów. Przy okazji wymiany chcę też z tym porządek zrobić ale mam kilka pytań: 1. Czy pod tym idzie tam jakaś uszczelka, i może ktoś mi podać nr tej części z ETKI? 2. Jeżeli idzie tam jakaś uszczelka to czy dawać tam też oprócz nowej uszczelki silikon wysokotemperaturowy? wymień nr 2, 16 i 23 z drugiego PDF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #3 Napisano 27 Czerwca 2011 Ja wymieniałem uszczelkę pod pokrywą ponad dwa lata temu, bez sylikonu tylko,że uszczelka jest metalowo gumowa i nie cieknie do dziś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #4 Napisano 27 Czerwca 2011 ja kupiłem korkową. dodałem delikatnie (!) silikonu po obu stronach i mam spokój niż z 3 tyg. (na początku coś pociekło, ale zaszło i jest ok;)). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #5 Napisano 27 Czerwca 2011 Korkowa uszczelka kosztuje jak dobrze pamiętam ok 12 zł i to jest badziew na kilka tygodni , i oczywiście trzeba bardzo uważać przy dokręcaniu żeby jej nie wycisnąć bokami. Uszczelka gumowa wzmocniona stalową listwą jest droższa -jakieś 70-90zł już dokładnie nie pamiętam ale po założeniu można śmiało dociągnąć bez dynamometrycznego klucza - w otworach na szpilki są tulejki dystansowe. Ja po wymianie trzech korkowych (w ciągu jednego roku)zdecydowałem się na większy wydatek i kupiłem gumową - do dziś mam spokój z wyciekiem. Zdecydowanie polecam gumową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #6 Napisano 28 Czerwca 2011 Ja miałem korkową na 6 miechów-jak za 12zł nie narzekam;) A teraz dodałem sobie kapkę silikonu, więc powinna trzymać jeszcze dłużej;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #7 Napisano 28 Czerwca 2011 Ja na korkowej z silikonem jeżdżę już dwa lata i żadnego wycieku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 28 Czerwca 2011 Mi korkowa wytrzymywała bez kłopotu, tylko trzeba przed jej założeniem wyczyścić powierzchnię głowicy i dekla. No i nie wolno smarować jej silikonem, bo podczas dokręcania może się ześlizgnąć do wewnątrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #9 Napisano 28 Czerwca 2011 jeśli chodzi o odmę, to po odkręceniu tych dwóch śrub, a następnie wyjęciu tej rurki, jest oring. Nie wiem, czy to konieczne, ale ja dla świętego spokoju, oprócz nowego oringu, nałożyłem troszkę silikonu i jak dotychczas zadnego wycieku nie ma. Co do uszczelki pod pokrywa zaworów, mi wymieniał ją mechanik (gumowa) i nie podkładał silikonu. Dopóki tego nie ruszyłem w celu skontrolowania rozrządu, było sucho. A tak, mnie też czeka wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 28 Czerwca 2011 Zestaw uszczelek tylko i wyłącznie elring lub oryginał VW. Do tego polecam dokupić podkładki pod śrubki i będziesz miał spokój do następnej wymiany rozrządu bez babrania silikonami itp. Co do oringu odmy wymiana jest dość prosta, ale uwaga - kolanko często rozpada się po odkręceniu. Zamienniki są po 10 zł, oryginał kupowałem bodaj za 40 zł z nowym oringiem w środku.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #11 Napisano 29 Czerwca 2011 ja za oryginał uszczelkę i te uszczelki pod śrubki dałem jakieś 60zł. na to dobry silikon już nie pamiętam jakiej firmy i sucho jak pieprz. już z 10tys km bez wycieku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #12 Napisano 29 Czerwca 2011 Korkowa uszczelka kosztuje jak dobrze pamiętam ok 12 zł i to jest badziew na kilka tygodni , i oczywiście trzeba bardzo uważać przy dokręcaniu żeby jej nie wycisnąć bokami. Uszczelka gumowa wzmocniona stalową listwą jest droższa -jakieś 70-90zł już dokładnie nie pamiętam ale po założeniu można śmiało dociągnąć bez dynamometrycznego klucza - w otworach na szpilki są tulejki dystansowe. Ja po wymianie trzech korkowych (w ciągu jednego roku)zdecydowałem się na większy wydatek i kupiłem gumową - do dziś mam spokój z wyciekiem. Zdecydowanie polecam gumową To musiałes chyba usuwać te tulejki metalowe z uszczelki co Bo z to za cholerę nie założysz tej gumowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #13 Napisano 30 Czerwca 2011 (edytowane) To musiałes chyba usuwać te tulejki metalowe z uszczelki co Bo z to za cholerę nie założysz tej gumowej Trochę nie jasno się wyraziłem i chyba się nie zrozumieliśmy , miałem na myśli , że tulejki "dystansowe"(tak to można nazwać) są zatopione tak jak listwa wzmacniająca razem -w uszczelce gumowej i można dokręcic pokrywę do oporu bez obawy że uszczelka wyjdzie bokiem (a na to należy zwracać uwagę przy uszczelce korkowej) Edytowane 30 Czerwca 2011 przez kris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #14 Napisano 30 Czerwca 2011 No tak, tylko, że uszczelka gumowa nie pasuje/nie występuje do silnika ABS i RP. Raz kupiłem gumową Erlinga to nie można było jej założyć. Miesiąc temu wymieniałem uszczelkę to do tych silników tylko korkowa, innej nawet katalogi nie podają i system Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #15 Napisano 30 Czerwca 2011 Nie wiem dlaczego? Ja oryginalnie miałem gumową taką właśnie wzmacnianą , potem przerobiłem ze dwie , a może trzy korkowe tylko ze względu na brak kasy , do czasu jak brakowało mi już nerwów bo na korkowej zaczynało lać po paru miesiącach (czasem dużo krócej ) i kupiłem gumową właśnie taką jak pisałem . Aa...może dlatego ,że ja opisuję przykład z mojego silnika , a w innym silniku jest inaczej - nie mam pojęcia? p.s. do silnika ABS jestem przekonany 100% - że występuje taka uszczelka , mam gdzieś jeszcze starą w garażu - przy najbliższej okazji poszukam i dam foto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #16 Napisano 30 Czerwca 2011 A ja powiem Wam swoje spostrzeżenia... Wymieniałem uszczelkę 3 razy w różnych silnikach diesla, zawsze na silikon DIRKO od Elringa. Nie ma obaw czy ścieknie do środka, czy nie, to tylko silikon a nie beton. Zawsze wrzucałem uszczelki HART (w zestawie z uszczelnieniem szpilek) i nic nie ciekło, jedynie w moim 1Y cieknie po wymianie na półkolu od strony skrzyni, nie mam już na to miejsce siły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #17 Napisano 30 Czerwca 2011 zawsze na silikon DIRKO od Elringa shit shit shit, do silników starszych jak w Audi 80, passat b3 gumowa uszczelka i dirko to shit! tam jest cienka blaszana pokrywa!(nie tylko do przeciągnięć ale i po prostu wypaczenie materiału z czasem...) łatwo się gnie, przy wymianie należy pamiętać że do każdego rodzaju uszczelki są INNE KOŁKI MOCUJĄCE!(szpilki) osobiście polecam ERLINGA-KORKOWĄ ! Miałem problem z uszczelką w Audi 80 1,8 użytkowane przez mą małżonkę, gumiak org sygnowane OOOO/VW poleciała po miesiącu!, gumowa erlinga, puszczała po tygodniu!, gumowa ERLINGA + DIRKO trzymała miesiąc jak puściła to moja pani prawie się spaliła!!(olej ściekł na kolektor wydechowy, bo wypłukało dirko!) założony komplet korkowy(uszczelka, silikon tylny, silikon przedni,kołki do korka) odpukać rok spokoju! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #18 Napisano 3 Lipca 2011 No tak, tylko, że uszczelka gumowa nie pasuje/nie występuje do silnika ABS i RP. Raz kupiłem gumową Erlinga to nie można było jej założyć. Miesiąc temu wymieniałem uszczelkę to do tych silników tylko korkowa, innej nawet katalogi nie podają i system Wystepuje,miesiac temu zakladalem.Tulejki dystansowe sa pod szpilki M6.Rowniez zdecydowanie polecam gumowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
madmans1 Zgłoś #19 Napisano 9 Kwietnia 2013 Witam Ja używałem wcześniej do opli, golfa a teraz paska uszczelek niemieckich VICTOR REINZ i zawsze byłem zadowolony. Ale w pasku założyłem korkową i wytrzymała 2 miesiące zanim cieknąć zaczęła (montaż bez żadnego silkonu na wytarte i odtłuszczone powierzchnie). Teraz założyłem gumowo-metalową (5x droższa od korkowej). Na razie jest 3 miesiące i OK. Zobaczymy jak dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #20 Napisano 9 Kwietnia 2013 Ja polecam uszczelki erlinga, 8 miesięcy spokoju:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach