Jump to content
holker

Odnowienie/malowanie ramion wycieraczek

Recommended Posts

Witam,

pojawiły mi się na ramionach wycieraczek odpryski farby (podejrzewam, że od zmieniania tych zacezpów wycieraczek). Wygląda to małoestetycznie oczywiście. Jako że za coś takiego chce się wziąć pierwszy raz to pierwsze chciałbym zaczerpnąć paru informacji.

1. Jak to jest ze ściąganiem ramion? Wiem, że są tam wielokliny (chyba tak to się zwie) i w związku z tmy mam pytanie, jak do tego podejść?

2. Mając już zdjęte ramiona jak to zacząć? Przelecieć papierem całe ramie i zdrapać starą farbę czy tylko w jakiś sposób wypełnić ubytki?

3. Jaką farbą to robić? Jakby ktoś mógłby mi jakąś polecić to byłbym zadowolony. Może jakiś spray? Czy raczej nie?

Pozdrawiam i będę wdzięczny za każdą poradę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkrecasz srube i schodzi ladnie , wyczysc dobrze ramie pomaluj podkładem i nałóż farbe spray bedzie naj lepszy , z dwa trzy razy po cienkiej warstwie i bedzie git ja tak robiłem i jest malina , kwestie farby czy mat czy połysk zostawiam tobie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli pisząc wyczyść? Może głupie pytanie, ale chce dokładnie wiedzieć. Chodzi o to żeby zedrzeć papierem ściernym starą farbę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak żebyś zdarł to co możesz z starej farby żeby ci póżniej nie odeszła z tą nową no i aby zostawić jak naj mniej widoczne ubutki , żebyś nakładając nową farbe zgubił te braki , i wszystko było ładnie równo

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ramiona nie chciały zejść ale podłożyłem pod ramię (w miejscu osadzenia )płaski klucz i podważyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Jak to jest ze ściąganiem ramion? Wiem, że są tam wielokliny (chyba tak to się zwie) i w związku z tmy mam pytanie, jak do tego podejść?

Odkręcasz śrubę i w górę, psikunij WD to może pójdzie lżej, a jak nie to:

U mnie ramiona nie chciały zejść ale podłożyłem pod ramię (w miejscu osadzenia )płaski klucz i podważyłem.

 

2. Mając już zdjęte ramiona jak to zacząć? Przelecieć papierem całe ramie i zdrapać starą farbę czy tylko w jakiś sposób wypełnić ubytki?

Tam gdzie farba 'marnie się trzyma' i daje rade ją zedrzeć to zrób to.

 

3. Jaką farbą to robić? Jakby ktoś mógłby mi jakąś polecić to byłbym zadowolony. Może jakiś spray? Czy raczej nie?

Najlepiej idź do sklepu z chemią samochodową i coś Ci doradzą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego "holker" jak już zmatujesz starą farbę to przed malowaniem odtłuść wszystko benzyna ekstrakcyjną . Ja kiedyś malowałem ramiona w poprzednim aucie czarnym matem w sprayu firmy Motip , może ktoś używał innego lakieru (lepszego ) bo ten wystarczał na jeden rok . Po zimie musiałem powtarzać zabieg , kryształki lodu skutecznie obijają farbe na ramionach .

I jeszcze jedna sprawa , jak już będziesz miał zdemontowane ramiona to puść kropelkę oliwy na osie ramion wycieraczek i włącz na chwilę co by olej nasmarował łożysko .

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy demontażu ramion z wieloklinów,koniecznym okazać się może(tak było w moim przypadku) specjalny przyrząd do ich ściągania(np.firmy Yato-niestety niezbyt solidny)lub ściągaczka do przegubów kulistych końcówek drążków(oczywiście o odpowiednim rozmiarze).

Po pomalowaniu, przed powrotnym montażem,radzę wielokliny nasmarować warstwą smaru.Ewentualny,następny demontaż odbędzie bezproblemowo,ręcznie.

I jeszcze jedno-przed demontażem zaznacz sobie położenie wycieraczek.Najlepiej na szybie przyklej kawałki malarskiej taśmy papierowej.Unikniesz tym samym pytania -"gdzie były te wycieraczki"?

Edited by tomnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że przerabiałem dzisiaj temat problemowego zdjęcia ramion wycieraczek podsuwam mój szybki patent który może się komuś przydać w skrajnej sytuacji...:)

DSC00088.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nie wiem kiedy były zdejmowane wycieraczki. Ale łatwo się je wyciąga. Po odkręceniu nakrętki wystarczy - tutaj pozwoliłem sobie na wykorzystanie powyższego zdjęcia ;)

fmkpyc.jpg

 

1) Ramię z piórem podnieść lekko w górę,

2) Docisnąć do szyby tą drugą część.

3) Całość wyciągamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie nie wiem kiedy były zdejmowane wycieraczki. Ale łatwo się je wyciąga. Po odkręceniu nakrętki wystarczy - tutaj pozwoliłem sobie na wykorzystanie powyższego zdjęcia

Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: fmkpyc.jpg Wyświetleń: 0 Rozmiar: 80.0 KB ID: 97724

 

1) Ramię z piórem podnieść lekko w górę,

2) Docisnąć do szyby tą drugą część.

3) Całość wyciągamy.

 

I zapewne u niektórych to idzie bez problemu ale w przypadkach takich jak np mój że już samo odkręcenie nakrętki było nielada wyczynem przez korozje to uwierz mi żadna metoda nie działa. Prędzej razem z podszybiem bym to wyrwał:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym pozycja wycieraczek jest zaznaczona na szybie kółeczkami .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yyyyyy...będziecie się śmiać :rumieniec... powie mi ktoś z której strony ma być dłuższe ramię teraz?....:ocochodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yyyyyy...będziecie się śmiać :rumieniec... powie mi ktoś z której strony ma być dłuższe ramię teraz?....:ocochodzi

Nie pamiętam które ramie jest dłuższe, ale na 100% ta część ramienia co przykręca się do mechanizmu, to po stronie kierowcy ma być dłuższa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy