holker Zgłoś #1 Napisano 24 Czerwca 2011 Witam, pojawiły mi się na ramionach wycieraczek odpryski farby (podejrzewam, że od zmieniania tych zacezpów wycieraczek). Wygląda to małoestetycznie oczywiście. Jako że za coś takiego chce się wziąć pierwszy raz to pierwsze chciałbym zaczerpnąć paru informacji. 1. Jak to jest ze ściąganiem ramion? Wiem, że są tam wielokliny (chyba tak to się zwie) i w związku z tmy mam pytanie, jak do tego podejść? 2. Mając już zdjęte ramiona jak to zacząć? Przelecieć papierem całe ramie i zdrapać starą farbę czy tylko w jakiś sposób wypełnić ubytki? 3. Jaką farbą to robić? Jakby ktoś mógłby mi jakąś polecić to byłbym zadowolony. Może jakiś spray? Czy raczej nie? Pozdrawiam i będę wdzięczny za każdą poradę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #2 Napisano 24 Czerwca 2011 odkrecasz srube i schodzi ladnie , wyczysc dobrze ramie pomaluj podkładem i nałóż farbe spray bedzie naj lepszy , z dwa trzy razy po cienkiej warstwie i bedzie git ja tak robiłem i jest malina , kwestie farby czy mat czy połysk zostawiam tobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
holker Zgłoś #3 Napisano 24 Czerwca 2011 Co masz na myśli pisząc wyczyść? Może głupie pytanie, ale chce dokładnie wiedzieć. Chodzi o to żeby zedrzeć papierem ściernym starą farbę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #4 Napisano 24 Czerwca 2011 tak żebyś zdarł to co możesz z starej farby żeby ci póżniej nie odeszła z tą nową no i aby zostawić jak naj mniej widoczne ubutki , żebyś nakładając nową farbe zgubił te braki , i wszystko było ładnie równo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #5 Napisano 24 Czerwca 2011 U mnie ramiona nie chciały zejść ale podłożyłem pod ramię (w miejscu osadzenia )płaski klucz i podważyłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal-LKR Zgłoś #6 Napisano 24 Czerwca 2011 1. Jak to jest ze ściąganiem ramion? Wiem, że są tam wielokliny (chyba tak to się zwie) i w związku z tmy mam pytanie, jak do tego podejść? Odkręcasz śrubę i w górę, psikunij WD to może pójdzie lżej, a jak nie to: U mnie ramiona nie chciały zejść ale podłożyłem pod ramię (w miejscu osadzenia )płaski klucz i podważyłem. 2. Mając już zdjęte ramiona jak to zacząć? Przelecieć papierem całe ramie i zdrapać starą farbę czy tylko w jakiś sposób wypełnić ubytki? Tam gdzie farba 'marnie się trzyma' i daje rade ją zedrzeć to zrób to. 3. Jaką farbą to robić? Jakby ktoś mógłby mi jakąś polecić to byłbym zadowolony. Może jakiś spray? Czy raczej nie? Najlepiej idź do sklepu z chemią samochodową i coś Ci doradzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miodzik3 Zgłoś #7 Napisano 25 Czerwca 2011 Kolego "holker" jak już zmatujesz starą farbę to przed malowaniem odtłuść wszystko benzyna ekstrakcyjną . Ja kiedyś malowałem ramiona w poprzednim aucie czarnym matem w sprayu firmy Motip , może ktoś używał innego lakieru (lepszego ) bo ten wystarczał na jeden rok . Po zimie musiałem powtarzać zabieg , kryształki lodu skutecznie obijają farbe na ramionach . I jeszcze jedna sprawa , jak już będziesz miał zdemontowane ramiona to puść kropelkę oliwy na osie ramion wycieraczek i włącz na chwilę co by olej nasmarował łożysko . Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #8 Napisano 25 Czerwca 2011 (edytowane) Przy demontażu ramion z wieloklinów,koniecznym okazać się może(tak było w moim przypadku) specjalny przyrząd do ich ściągania(np.firmy Yato-niestety niezbyt solidny)lub ściągaczka do przegubów kulistych końcówek drążków(oczywiście o odpowiednim rozmiarze). Po pomalowaniu, przed powrotnym montażem,radzę wielokliny nasmarować warstwą smaru.Ewentualny,następny demontaż odbędzie bezproblemowo,ręcznie. I jeszcze jedno-przed demontażem zaznacz sobie położenie wycieraczek.Najlepiej na szybie przyklej kawałki malarskiej taśmy papierowej.Unikniesz tym samym pytania -"gdzie były te wycieraczki"? Edytowane 25 Czerwca 2011 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #9 Napisano 26 Lutego 2013 Jako że przerabiałem dzisiaj temat problemowego zdjęcia ramion wycieraczek podsuwam mój szybki patent który może się komuś przydać w skrajnej sytuacji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pinek Zgłoś #10 Napisano 26 Lutego 2013 U mnie nie wiem kiedy były zdejmowane wycieraczki. Ale łatwo się je wyciąga. Po odkręceniu nakrętki wystarczy - tutaj pozwoliłem sobie na wykorzystanie powyższego zdjęcia 1) Ramię z piórem podnieść lekko w górę, 2) Docisnąć do szyby tą drugą część. 3) Całość wyciągamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #11 Napisano 26 Lutego 2013 U mnie nie wiem kiedy były zdejmowane wycieraczki. Ale łatwo się je wyciąga. Po odkręceniu nakrętki wystarczy - tutaj pozwoliłem sobie na wykorzystanie powyższego zdjęcia Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: fmkpyc.jpg Wyświetleń: 0 Rozmiar: 80.0 KB ID: 97724 1) Ramię z piórem podnieść lekko w górę, 2) Docisnąć do szyby tą drugą część. 3) Całość wyciągamy. I zapewne u niektórych to idzie bez problemu ale w przypadkach takich jak np mój że już samo odkręcenie nakrętki było nielada wyczynem przez korozje to uwierz mi żadna metoda nie działa. Prędzej razem z podszybiem bym to wyrwał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #12 Napisano 26 Lutego 2013 Poza tym pozycja wycieraczek jest zaznaczona na szybie kółeczkami . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #13 Napisano 26 Lutego 2013 Yyyyyy...będziecie się śmiać ... powie mi ktoś z której strony ma być dłuższe ramię teraz?....:ocochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 26 Lutego 2013 Yyyyyy...będziecie się śmiać ... powie mi ktoś z której strony ma być dłuższe ramię teraz?....:ocochodzi Nie pamiętam które ramie jest dłuższe, ale na 100% ta część ramienia co przykręca się do mechanizmu, to po stronie kierowcy ma być dłuższa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach