herbu Zgłoś #1 Napisano 21 Czerwca 2011 Przerobiłem już wiele aut z instalacjami gazowymi, ale po głowie chodzi mi zakup auta z automatyczną skrzynią biegów. Jeżdżę w 80% po mieście i powoli (chyba się starzeję ) coraz mniej chce mi się machać lewarkiem i ręcznie zmieniać biegi. Poza tym żona może w końcu zrobi prawko i jazda automatem na pewno będzie dla niej łatwiejsza do ogarnięcia. Ale do rzeczy - chodzi mi o problem dotyczący przełączania z benzyny na gaz w autach z instalacją II generacji. Otóż normalnie realizowane jest w ten sposób, że po przekroczeniu odpowiednich obrotów (powiedzmy 2500) silnik automatycznie przełącza się na LPG. Ale jeśli chcę rano, czy w zimie pojechać powiedzmy 1 km na LPG to nie przekraczam tych obrotów i nie ma problemu. A jak to wygląda w autach z automatyczną skrzynią biegów? Na chłopski rozum, to biegi zmieniają się przy wyższych obrotach, więc teoretycznie już przy załączeniu 2 biegu auto przełączy się na LPG. I jak temu zapobiec? Dodam, że chodzi mi o automaty montowane przede wszystkim w Golfie III oraz Passacie B3, B4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 21 Czerwca 2011 Hyhy, widać, że nie jeździłeś automatami. Skrzynia przełącza biegi w zależności od sposobu operowania pedałem gazu. Jak naciskasz delikatnie, to biegi zmienia przy niskich obrotach - passek B3 2E wkłada 4-kę przy 60km/h, ale jak mu przywalisz do podłogi, to pociągnie do 100km/h na dwójce, a na trójce do 160km/h. Nie miałem co prawda obrotomierza, ale na słuch to zmieniał biegi poniżej 2tys. przy równym terenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 21 Czerwca 2011 A jak to wygląda w autach z automatyczną skrzynią biegów? Po uruchomieniu silnika delikatnie dodajesz gazu przy położeniu lewarka w pozycji "P" i samoczynnie przełączy się instalacja na gaz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #4 Napisano 22 Czerwca 2011 herbu, można jeszcze (w zależności od opcji centralki) założyć czujnik temperatury cieczy i nie przełączy na LPG dopóki temperatura nie będzie równa lub wyższa od żądanej (to się wtedy ustawia w centralce). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal_p Zgłoś #5 Napisano 25 Czerwca 2011 Bardzo prosto się to robi, wyłączasz LPG dopóki silnik się nie nagrzeje. Kiedy strzałka od temperatury się ruszy uruchamiasz gaz i przeskoczy przy pierwszej okazji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #6 Napisano 26 Czerwca 2011 Ale jeśli chcę rano, czy w zimie pojechać powiedzmy 1 km na LPG... rozumiem, że chodziło o PB jednak a nie o gaz Ja wcale nie używam automatu. Przełącznik mam 3-pozycyjny: 1PB 0LPG 2AUTOMAT I zawsze zapalam na 1, jak się auto zagrzeje to przełączam na 0LPG. Jak kończę jazdę to przełączam na benzynę i po sekundzie gaszę auto. Staram się nie katować auta jak jest zimne ale czasem się zdarza że trzeba coś wyprzedzić zanim jeszcze gaz włączę - a u mnie w automatycznym przełączaniu na gaz oznacza to szarpnięcie - benzyna jest odcięta a gaz musi "zatrybić" więc podczas przyspieszania jest odczuwalne dość mocno szarpnięcie. A gdy przełączam sam a nie zależnie od obrotów - robię to podczas hamowania silnikiem i jest idealnie płynnie. Dlatego też bierz automat skoro nad takim się zastanawiasz, a elektronikę weź taką do LPG żeby bez kłopotu można było sterować instalacją manualnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #7 Napisano 29 Czerwca 2011 Mam LPG II gen w moim autku.. Oczywiście skrzynia automatyczna, przełączanie B-G automatyczne przy obrotach spadających powyżej 2500 oraz temperaturze 21stopni. Jak jadę na benzynie i wyprzedzam coś a temperatura już warunek =>21st. to i tak nie przełączy dopuki obroty nie zaczną spadać (przełączenie następuje dopiero jak skończe wyprzedzać i popuszcze nogę z gazu). I nie ma szarpnięcia dzięki temu. Instalacja KME Bingo s-4, parownik BRC at90e. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #8 Napisano 30 Czerwca 2011 bardzo cwane rozwiązanie z tym przełączaniem przy spadających obrotach. Ciekawe czy u mnie da się takie cudo zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #9 Napisano 30 Czerwca 2011 Ciekawe czy u mnie da się takie cudo zrobić. Podjedź do gazownika, niech podepnie kabelek i Ci zmieni. Ja tak miałem tez ustawione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #10 Napisano 30 Czerwca 2011 Przy najbliższej okazji sprawdzę i u siebie czy jest taka opcja, sprytne rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #11 Napisano 2 Lipca 2011 Większość instalacji IIgen ma taką możliwość, wystarczy tylko w kompie ustawić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach