kwitecki Zgłoś #1 Napisano 20 Czerwca 2011 Witam!!! U mojego znajomego jest problem z czujnikami ABS przynajmniej tak wskazuje komputer a mianowicie : - Koło LT - jest OK, - Koło LP - obwód otwarty lub zwarcie do masy, - Koło PP - obwód otwarty lub zwarcie do masy, - Koło PT - obwód otwarty lub zwarcie do plusa, Auto jest sprowadzone z zagranicy, była uszkodzona wiązka elektryczna, została wymieniona na drugą w całym aucie, zmieniona pompa ABS na drugą identyczną z oryginałem i zakodowana jak oryginał, czujniki sprawne. Co może być tego przyczyną ?? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #2 Napisano 20 Czerwca 2011 nie wiem jak w pasku ale nekture auta maja problem z pierscieniem abs na przegubie moze sa pekniete i wywala takie bledy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 21 Czerwca 2011 Witam!!! U mojego znajomego jest problem z czujnikami ABS przynajmniej tak wskazuje komputer a mianowicie : - Koło LT - jest OK, - Koło LP - obwód otwarty lub zwarcie do masy, - Koło PP - obwód otwarty lub zwarcie do masy, - Koło PT - obwód otwarty lub zwarcie do plusa, Auto jest sprowadzone z zagranicy, była uszkodzona wiązka elektryczna, została wymieniona na drugą w całym aucie, zmieniona pompa ABS na drugą identyczną z oryginałem i zakodowana jak oryginał, czujniki sprawne. Co może być tego przyczyną ?? Z góry dziękuję za pomoc. wyreguluj czujniki lub sprawdź jeszcze raz przewody od nich (kostki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwitecki Zgłoś #4 Napisano 21 Czerwca 2011 wyreguluj czujniki lub sprawdź jeszcze raz przewody od nich (kostki) same czujniki nie były ruszane, połączenia sprawdzone kilka razy, bezpieczniki także. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2011 same czujniki nie były ruszane, połączenia sprawdzone kilka razy, bezpieczniki także. to może wtyczka w sterowniku ABS lub sam sterownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niki Zgłoś #6 Napisano 21 Czerwca 2011 (edytowane) Zakładając ,że czujniki są sprawne /ciekawe jak je sprawdziłeś/zapewne oscyloskopem kręcąc kólkiem w ostateczności omomierzem masz jeden sprawny to masz odnośnik /rezystancja/ w zależności od sterownika 0,7 - 1,8 kohm . a teraz zerknij na schemat i sam sobie odpowiedz - zakładamy tez że okablowanie /wiązki/ są ok.- przewody ekranowane / częste zwarcia ekranu /. Jesli tak to szukaj nowego sterownika. Usterka nie ma nic wspólnego ze złym posadowieniem czujników względem /pierściena, koronki , zębatki / Teraz zauważyłem że to ma miejsce w aucie Twojego znajomego / JAKIM / i jesli jest to autko 2-4 lat to tam mogą być czujniki aktywne a to już inny temat one działają tylko wtedy gdy podawane jest na nie napięcie a i koronki są inaczej zbudowane /naprzemienna biegunowość /ale to odrębny temat. Dołącze jeszcze gotową instrukcję Tak można sprawdzić systemy czujników kół Czujniki pasywne Metody sprawdzania tych czujników są znane i stosowane od lat. Miernikiem sprawdzamy: • Oporność czujnika; • Napięcie czujnika przy obrocie kołem na sekundę, albo na rolkach. Kable łączące ze sterownikiem: • Przejście; • Spięcie do plus lub masy (minusa). Pierścień zębaty ABS pod względem: • Uszkodzenia; • Oraz, czy nie brakuje któregoś z zębów. Czujniki aktywne Czujniki te nie mogą być tak samo mierzone, jak czujniki pasywne, gdyż aby sprawdzić ich funkcjonowanie trzeba dostarczyć im napięcie. Wymagany tylko tester czujników ATE, Nr katalogowy 03.9301-0110.4 / 760132 Jak jesteśmy przy ABS jako ciekawostkę powiem Wam że modulach ABS był kiedyś błąd montażowy polegający na stosowaniu sztywnych połączeń - objawiało sie to usterką / brak komunikacji / i nikomu nie zależało aby to zmienić i na tym polega 70% uszkodzeń tych modułów - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi - zresztą ops tej naprawy jest w "warsztacie". Edytowane 21 Czerwca 2011 przez niki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwitecki Zgłoś #7 Napisano 21 Czerwca 2011 Fakt, nie napisalem. Auto to Passat B6 2.0 TDI z 2006r. szukaj nowego sterownika. pompa/sterownik zostala zmieniona na druga i zakodowana jak oryginal i bez zmian. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niki Zgłoś #8 Napisano 22 Czerwca 2011 (edytowane) No popatrz wszystko nowe ,sprawdzone - działające a tu lipa. A diabeł tkwi w szczególach i tyle!!! /podaj kody błedów/ Edytowane 22 Czerwca 2011 przez niki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwitecki Zgłoś #9 Napisano 22 Czerwca 2011 podaj kody błedów proszę: 00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47) 009 - Open or Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01101001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Mileage: 53767 km Time Indication: 0 Date: 2011.06.17 Time: 15:33:17 00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45) 009 - Open or Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01101001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Mileage: 53767 km Time Indication: 0 Date: 2011.06.17 Time: 15:33:17 00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44) 010 - Open or Short to Plus Freeze Frame: Fault Status: 01101010 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Mileage: 53767 km Time Indication: 0 Date: 2011.06.17 Time: 15:33:17 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niki Zgłoś #10 Napisano 23 Czerwca 2011 A teraz dobry miernik i mierzymy R dobrego czujnika i porównujemy z wartościami pozostałych trzech na wtyczce sterownika. Również względem masy. /Prawidłowo oscyloskop - autko w górę zakręcamy kółkiem/. Są takie same - sterownik do wymiany. Są różne - wiadomo!! I tak wracamy do pkt. wyjściowego !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosmy Zgłoś #11 Napisano 20 Lipca 2011 Zakładając ,że czujniki są sprawne /ciekawe jak je sprawdziłeś/zapewne oscyloskopem kręcąc kólkiem w ostateczności omomierzem masz jeden sprawny to masz odnośnik /rezystancja/ w zależności od sterownika 0,7 - 1,8 kohm . a teraz zerknij na schemat i sam sobie odpowiedz - zakładamy tez że okablowanie /wiązki/ są ok.- przewody ekranowane / częste zwarcia ekranu /. Jesli tak to szukaj nowego sterownika. Usterka nie ma nic wspólnego ze złym posadowieniem czujników względem /pierściena, koronki , zębatki / Teraz zauważyłem że to ma miejsce w aucie Twojego znajomego / JAKIM / i jesli jest to autko 2-4 lat to tam mogą być czujniki aktywne a to już inny temat one działają tylko wtedy gdy podawane jest na nie napięcie a i koronki są inaczej zbudowane /naprzemienna biegunowość /ale to odrębny temat. Dołącze jeszcze gotową instrukcję Tak można sprawdzić systemy czujników kół Czujniki pasywne Metody sprawdzania tych czujników są znane i stosowane od lat. Miernikiem sprawdzamy: • Oporność czujnika; • Napięcie czujnika przy obrocie kołem na sekundę, albo na rolkach. Kable łączące ze sterownikiem: • Przejście; • Spięcie do plus lub masy (minusa). Pierścień zębaty ABS pod względem: • Uszkodzenia; • Oraz, czy nie brakuje któregoś z zębów. Czujniki aktywne Czujniki te nie mogą być tak samo mierzone, jak czujniki pasywne, gdyż aby sprawdzić ich funkcjonowanie trzeba dostarczyć im napięcie. Wymagany tylko tester czujników ATE, Nr katalogowy 03.9301-0110.4 / 760132 Jak jesteśmy przy ABS jako ciekawostkę powiem Wam że modulach ABS był kiedyś błąd montażowy polegający na stosowaniu sztywnych połączeń - objawiało sie to usterką / brak komunikacji / i nikomu nie zależało aby to zmienić i na tym polega 70% uszkodzeń tych modułów - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi - zresztą ops tej naprawy jest w "warsztacie". Witam Jak jesteśmy przy ABS jako ciekawostkę powiem Wam że modulach ABS był kiedyś błąd montażowy polegający na stosowaniu sztywnych połączeń - objawiało sie to usterką / brak komunikacji / i nikomu nie zależało aby to zmienić i na tym polega 70% uszkodzeń tych modułów - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi - zresztą ops tej naprawy jest w "warsztacie". czy mógłbyś mi przybliżyć gdzie bo próbuje znaleźć ale nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heretyk Zgłoś #12 Napisano 21 Maja 2015 Czesc, Mam problem z pompa ABS. VCDS wywala taki błąd: Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.lbl Part No SW: 3C0 614 109 AF HW: 3C0 614 109 AF Component: J104 C4 440 V2 0015 Revision: --026--- Serial number: 00000104245530 Coding: 0004374 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 62CFAEBBC68F 1 Fault Found: 01309 - Power Steering Control Module (J500) 008 - Implausible Signal Freeze Frame: Fault Status: 01101000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 38 Reset counter: 22 Mileage: 159063 km Time Indication: 0 Date: 2119.14.03 Time: 20:28:37 Freeze Frame: Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x0000 Voltage: 13.75 V Bin. Bits: 00011111 Count: 221 Hex Value: 0x0000 Jak do tej pory nie widziałem żadnych anomalii, ale tez jeszcze ani razu nie zadziałał ABS... Czy wiecie co może powodować ten błąd? Od czego zacząć? Od samej pompy czy może wiązka w jakimś szczególnym miejscu? Z góry dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwitecki Zgłoś #13 Napisano 22 Maja 2015 1 Fault Found:01309 - Power Steering Control Module (J500) 008 - Implausible Signal Freeze Frame: Fault Status: 01101000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 38 Reset counter: 22 Mileage: 159063 km Time Indication: 0 Date: 2119.14.03 Time: 20:28:37 Freeze Frame: Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x0000 Voltage: 13.75 V Bin. Bits: 00011111 Count: 221 Hex Value: 0x0000 Witam. Ten błąd oznacza niezrozumiały sygnał z pompy wspomagania kierownicy. Sprawdź czy nie ma błędów w module pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heretyk Zgłoś #14 Napisano 22 Maja 2015 Błąd był w grupie: 03-ABS Brakes, stąd od razu pomyślałem o pompie ABS/ESP. Poza tym jednym błędem nie mam żadnego innego... Nie wiem czy to jakaś podpowiedź, ale 3 lata temu była wymieniana na gwarancji przekładnia kierownicza... Jakieś pomysły jak zacząć szukać problemu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwitecki Zgłoś #15 Napisano 24 Maja 2015 Na jednym z forum ktoś podaje takie rozwiązanie: Steering assist (44) Adaption (10) Channel 03 Change from 1 to 2 (not 0). Save. Clear code. Po tym błąd nie powrócił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #16 Napisano 24 Maja 2015 Witam. Ten błąd oznacza niezrozumiały sygnał z pompy wspomagania kierownicy. Sprawdź czy nie ma błędów w module pompy. gdybys napisal gdzie sie owa pompa znajduje ,bylbym przeszczesliwy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heretyk Zgłoś #17 Napisano 26 Maja 2015 (edytowane) Cześć Dzięki a odpowiedzi. Właśnie wczoraj trafiłem na to samo forum. Niestety ja nie mogę wejść w adaptacje. Potrzebny jest Secure code. Na naszym forum znalazłem taki: Enter 40168 ale nie wiem czy on jest defultowy czy rozny dla kazdej sztuki. wieczorem będę próbował i dam znać jakie efekty OK próbowałem. niestety nie mogę dokonać żadnych zmian w sterowniku 44. Klikając w security access i podając 40168 dostaje pozytywna odpowiedz, ale wchodząc w każda następna akcje (basic settings, adaptation itd) dostaje security acces needed albo error. Czy to wina modułu, czy robię coś źle? Edytowane 31 Maja 2015 przez heretyk proba zmiany nastawien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #18 Napisano 10 Czerwca 2015 Witam moze ktos pomoze, bo narazie brak chetnych do rozwiklania mojej zagadki. wywala mi blad roznica cisnien w oponach. Opony napompowane blad dalej. Wymienione opony na nowe blad dalej, zbieznosc, cisnienei,wywazenie bylo i jest ok, a blad dalej. podlaczajac Vag wywala takie bledy Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 3C0-614-109-C4.lbl Oznaczenie elementu SW: 3C0 614 109 D HW: 3C0 614 109 D Komponent: J104 C4 440 V2 0003 Weryfikacja: --020--- Numer seryjny: 00000785284613 Kodowanie: 0002315 Kod serwisu: WSC 00028 028 00001 VCID: 1F4670ECB72C Znaleziono 1 b31d: 02214 - Ostrze?enie o cionieniu w oponach 014 - wadliwy Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 01101110 Priorytet b3edu: 3 Czestooa b3edu: 254 Wew.licznik b3edów: 114 WskaYnik czasu: 0 Ramka zamro?ona: Predkooa: 0.0 km/h Wartooa Hex: 0x0000 Napiecie: 12.75 V Bity binarnie: 00011111 Zliczanie: 203 gdy tylko usune blad i nawet nie uruchomie silnika blad znow sie pojawia. Czyli to nie wina roznicy cisnien ale czujnika ABS? Czy ktos po bledzie jest w stanie mi powiedziec ktory to czujnik jest uszkodzony? Wszystko zaczelo sie od tego ze jechalem autem i stalem skrzyzowaniu ruszajac zgasl mi, jak uruchomilem pojazd blad wyskoczyl i tak to teraz jest, w zaden sposob nie idzie jego usunac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz Nowakowski Zgłoś #19 Napisano 21 Stycznia 2020 (edytowane) To mam takie pytanie bez konkretów. Czy jak zaingeruję w czujnik koła skrętu czyli np zdejmę kierę, wyjmę go i wsadzę to będzie waliło błędami od ABS ? Czy po takiej ingerencji trzeba go adaptować na nowo ? Edytowane 21 Stycznia 2020 przez Mariusz Nowakowski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach