Skocz do zawartości
kwitecki

Problem z czujnikami ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

 

U mojego znajomego jest problem z czujnikami ABS przynajmniej tak wskazuje komputer a mianowicie :

- Koło LT - jest OK,

- Koło LP - obwód otwarty lub zwarcie do masy,

- Koło PP - obwód otwarty lub zwarcie do masy,

- Koło PT - obwód otwarty lub zwarcie do plusa,

 

Auto jest sprowadzone z zagranicy, była uszkodzona wiązka elektryczna, została wymieniona na drugą w całym aucie, zmieniona pompa ABS na drugą identyczną z oryginałem i zakodowana jak oryginał, czujniki sprawne.

 

Co może być tego przyczyną ??

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w pasku ale nekture auta maja problem z pierscieniem abs na przegubie moze sa pekniete i wywala takie bledy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!!!

 

U mojego znajomego jest problem z czujnikami ABS przynajmniej tak wskazuje komputer a mianowicie :

- Koło LT - jest OK,

- Koło LP - obwód otwarty lub zwarcie do masy,

- Koło PP - obwód otwarty lub zwarcie do masy,

- Koło PT - obwód otwarty lub zwarcie do plusa,

 

Auto jest sprowadzone z zagranicy, była uszkodzona wiązka elektryczna, została wymieniona na drugą w całym aucie, zmieniona pompa ABS na drugą identyczną z oryginałem i zakodowana jak oryginał, czujniki sprawne.

 

Co może być tego przyczyną ??

 

Z góry dziękuję za pomoc.

wyreguluj czujniki lub sprawdź jeszcze raz przewody od nich (kostki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyreguluj czujniki lub sprawdź jeszcze raz przewody od nich (kostki)
same czujniki nie były ruszane, połączenia sprawdzone kilka razy, bezpieczniki także.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
same czujniki nie były ruszane, połączenia sprawdzone kilka razy, bezpieczniki także.
to może wtyczka w sterowniku ABS lub sam sterownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładając ,że czujniki są sprawne /ciekawe jak je sprawdziłeś/zapewne oscyloskopem :zeco kręcąc kólkiem w ostateczności omomierzem masz jeden sprawny to masz odnośnik /rezystancja/ w zależności od sterownika 0,7 - 1,8 kohm . a teraz zerknij na schemat i sam sobie odpowiedz - zakładamy tez że okablowanie /wiązki/ są ok.- przewody ekranowane / częste zwarcia ekranu /. Jesli tak to szukaj nowego sterownika. Usterka nie ma nic wspólnego ze złym posadowieniem czujników względem /pierściena, koronki , zębatki / Teraz zauważyłem że to ma miejsce w aucie Twojego znajomego / JAKIM / i jesli jest to autko 2-4 lat to tam mogą być czujniki aktywne a to już inny temat one działają tylko wtedy gdy podawane jest na nie napięcie a i koronki są inaczej zbudowane /naprzemienna biegunowość /ale to odrębny temat. Dołącze jeszcze gotową instrukcję

 

Tak można sprawdzić systemy czujników kół

Czujniki pasywne

Metody sprawdzania tych czujników są znane i stosowane od lat. Miernikiem sprawdzamy:

• Oporność czujnika;

• Napięcie czujnika przy obrocie kołem na sekundę, albo na rolkach.

Kable łączące ze sterownikiem:

• Przejście;

• Spięcie do plus lub masy (minusa).

Pierścień zębaty ABS pod względem:

• Uszkodzenia;

• Oraz, czy nie brakuje któregoś z zębów.

Czujniki aktywne

Czujniki te nie mogą być tak samo mierzone, jak czujniki pasywne, gdyż aby sprawdzić ich funkcjonowanie trzeba dostarczyć im napięcie. Wymagany tylko tester czujników ATE, Nr katalogowy 03.9301-0110.4 / 760132

 

Jak jesteśmy przy ABS jako ciekawostkę powiem Wam że modulach ABS był kiedyś błąd montażowy polegający na stosowaniu sztywnych połączeń - objawiało sie to usterką / brak komunikacji / i nikomu nie zależało aby to zmienić i na tym polega 70% uszkodzeń tych modułów - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi - zresztą ops tej naprawy jest w "warsztacie".

Edytowane przez niki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, nie napisalem. Auto to Passat B6 2.0 TDI z 2006r.

szukaj nowego sterownika.
pompa/sterownik zostala zmieniona na druga i zakodowana jak oryginal i bez zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No popatrz wszystko nowe ,sprawdzone - działające a tu lipa. A diabeł tkwi w szczególach i tyle!!! /podaj kody błedów/

Edytowane przez niki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podaj kody błedów

proszę:

00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)

009 - Open or Short to Ground

Freeze Frame:

Fault Status: 01101001

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Mileage: 53767 km

Time Indication: 0

Date: 2011.06.17

Time: 15:33:17

 

00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)

009 - Open or Short to Ground

Freeze Frame:

Fault Status: 01101001

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Mileage: 53767 km

Time Indication: 0

Date: 2011.06.17

Time: 15:33:17

 

00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)

010 - Open or Short to Plus

Freeze Frame:

Fault Status: 01101010

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Mileage: 53767 km

Time Indication: 0

Date: 2011.06.17

Time: 15:33:17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz dobry miernik i mierzymy R dobrego czujnika i porównujemy z wartościami pozostałych trzech na wtyczce sterownika. Również względem masy. /Prawidłowo oscyloskop - autko w górę zakręcamy kółkiem/. Są takie same - sterownik do wymiany. Są różne - wiadomo!!:zeco

I tak wracamy do pkt. wyjściowego !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zakładając ,że czujniki są sprawne /ciekawe jak je sprawdziłeś/zapewne oscyloskopem :zeco kręcąc kólkiem w ostateczności omomierzem masz jeden sprawny to masz odnośnik /rezystancja/ w zależności od sterownika 0,7 - 1,8 kohm . a teraz zerknij na schemat i sam sobie odpowiedz - zakładamy tez że okablowanie /wiązki/ są ok.- przewody ekranowane / częste zwarcia ekranu /. Jesli tak to szukaj nowego sterownika. Usterka nie ma nic wspólnego ze złym posadowieniem czujników względem /pierściena, koronki , zębatki / Teraz zauważyłem że to ma miejsce w aucie Twojego znajomego / JAKIM / i jesli jest to autko 2-4 lat to tam mogą być czujniki aktywne a to już inny temat one działają tylko wtedy gdy podawane jest na nie napięcie a i koronki są inaczej zbudowane /naprzemienna biegunowość /ale to odrębny temat. Dołącze jeszcze gotową instrukcję

 

Tak można sprawdzić systemy czujników kół

Czujniki pasywne

Metody sprawdzania tych czujników są znane i stosowane od lat. Miernikiem sprawdzamy:

• Oporność czujnika;

• Napięcie czujnika przy obrocie kołem na sekundę, albo na rolkach.

Kable łączące ze sterownikiem:

• Przejście;

• Spięcie do plus lub masy (minusa).

Pierścień zębaty ABS pod względem:

• Uszkodzenia;

• Oraz, czy nie brakuje któregoś z zębów.

Czujniki aktywne

Czujniki te nie mogą być tak samo mierzone, jak czujniki pasywne, gdyż aby sprawdzić ich funkcjonowanie trzeba dostarczyć im napięcie. Wymagany tylko tester czujników ATE, Nr katalogowy 03.9301-0110.4 / 760132

 

Jak jesteśmy przy ABS jako ciekawostkę powiem Wam że modulach ABS był kiedyś błąd montażowy polegający na stosowaniu sztywnych połączeń - objawiało sie to usterką / brak komunikacji / i nikomu nie zależało aby to zmienić i na tym polega 70% uszkodzeń tych modułów - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi - zresztą ops tej naprawy jest w "warsztacie".

Witam

Jak jesteśmy przy ABS jako ciekawostkę powiem Wam że modulach ABS był kiedyś błąd montażowy polegający na stosowaniu sztywnych połączeń - objawiało sie to usterką / brak komunikacji / i nikomu nie zależało aby to zmienić i na tym polega 70% uszkodzeń tych modułów - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi - zresztą ops tej naprawy jest w "warsztacie".

czy mógłbyś mi przybliżyć gdzie bo próbuje znaleźć ale nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Mam problem z pompa ABS. VCDS wywala taki błąd:

 

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.lbl

Part No SW: 3C0 614 109 AF HW: 3C0 614 109 AF

Component: J104 C4 440 V2 0015

Revision: --026--- Serial number: 00000104245530

Coding: 0004374

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 62CFAEBBC68F

 

1 Fault Found:

01309 - Power Steering Control Module (J500)

008 - Implausible Signal

Freeze Frame:

Fault Status: 01101000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 38

Reset counter: 22

Mileage: 159063 km

Time Indication: 0

Date: 2119.14.03

Time: 20:28:37

 

Freeze Frame:

Speed: 0.0 km/h

Hex Value: 0x0000

Voltage: 13.75 V

Bin. Bits: 00011111

Count: 221

Hex Value: 0x0000

 

Jak do tej pory nie widziałem żadnych anomalii, ale tez jeszcze ani razu nie zadziałał ABS... Czy wiecie co może powodować ten błąd? Od czego zacząć? Od samej pompy czy może wiązka w jakimś szczególnym miejscu? Z góry dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 Fault Found:

01309 - Power Steering Control Module (J500)

008 - Implausible Signal

Freeze Frame:

Fault Status: 01101000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 38

Reset counter: 22

Mileage: 159063 km

Time Indication: 0

Date: 2119.14.03

Time: 20:28:37

 

Freeze Frame:

Speed: 0.0 km/h

Hex Value: 0x0000

Voltage: 13.75 V

Bin. Bits: 00011111

Count: 221

Hex Value: 0x0000

 

Witam.

 

Ten błąd oznacza niezrozumiały sygnał z pompy wspomagania kierownicy. Sprawdź czy nie ma błędów w module pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd był w grupie: 03-ABS Brakes, stąd od razu pomyślałem o pompie ABS/ESP. Poza tym jednym błędem nie mam żadnego innego... Nie wiem czy to jakaś podpowiedź, ale 3 lata temu była wymieniana na gwarancji przekładnia kierownicza... Jakieś pomysły jak zacząć szukać problemu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jednym z forum ktoś podaje takie rozwiązanie:

 

Steering assist (44) -> Adaption (10) -> Channel 03 -> Change from 1 to 2 (not 0). Save.

Clear code.

 

Po tym błąd nie powrócił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

Ten błąd oznacza niezrozumiały sygnał z pompy wspomagania kierownicy. Sprawdź czy nie ma błędów w module pompy.

 

gdybys napisal gdzie sie owa pompa znajduje ,bylbym przeszczesliwy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Dzięki a odpowiedzi. Właśnie wczoraj trafiłem na to samo forum. Niestety ja nie mogę wejść w adaptacje. Potrzebny jest Secure code.

Na naszym forum znalazłem taki: Enter 40168 ale nie wiem czy on jest defultowy czy rozny dla kazdej sztuki. wieczorem będę próbował i dam znać jakie efekty

 

 

OK próbowałem. niestety nie mogę dokonać żadnych zmian w sterowniku 44. Klikając w security access i podając 40168 dostaje pozytywna odpowiedz, ale wchodząc w każda następna akcje (basic settings, adaptation itd) dostaje security acces needed albo error. Czy to wina modułu, czy robię coś źle?

Edytowane przez heretyk
proba zmiany nastawien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

moze ktos pomoze, bo narazie brak chetnych do rozwiklania mojej zagadki.

 

wywala mi blad roznica cisnien w oponach. Opony napompowane blad dalej. Wymienione opony na nowe blad dalej, zbieznosc, cisnienei,wywazenie bylo i jest ok, a blad dalej.

 

podlaczajac Vag wywala takie bledy

 

Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 3C0-614-109-C4.lbl

Oznaczenie elementu SW: 3C0 614 109 D HW: 3C0 614 109 D

Komponent: J104 C4 440 V2 0003

Weryfikacja: --020--- Numer seryjny: 00000785284613

Kodowanie: 0002315

Kod serwisu: WSC 00028 028 00001

VCID: 1F4670ECB72C

 

Znaleziono 1 b31d:

02214 - Ostrze?enie o cionieniu w oponach

014 - wadliwy

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 01101110

Priorytet b3edu: 3

Czestooa b3edu: 254

Wew.licznik b3edów: 114

WskaYnik czasu: 0

 

Ramka zamro?ona:

Predkooa: 0.0 km/h

Wartooa Hex: 0x0000

Napiecie: 12.75 V

Bity binarnie: 00011111

Zliczanie: 203

 

 

gdy tylko usune blad i nawet nie uruchomie silnika blad znow sie pojawia. Czyli to nie wina roznicy cisnien ale czujnika ABS?

 

Czy ktos po bledzie jest w stanie mi powiedziec ktory to czujnik jest uszkodzony?

 

Wszystko zaczelo sie od tego ze jechalem autem i stalem skrzyzowaniu ruszajac zgasl mi, jak uruchomilem pojazd blad wyskoczyl i tak to teraz jest, w zaden sposob nie idzie jego usunac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mam takie pytanie bez konkretów.

Czy jak zaingeruję w czujnik koła skrętu czyli np zdejmę kierę, wyjmę go i wsadzę to będzie waliło błędami od ABS ? Czy po takiej ingerencji trzeba go adaptować na nowo ?

Edytowane przez Mariusz Nowakowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności