Skocz do zawartości
greggi

Stukający zacisk hamulca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów

 

Od kilku dni po puszczeniu nogi z hamulca słyszę lekki stuk w prawym kole.

Wizualni wszystko okay nic jeszcze nie rozbierałem.

Ale da się słyszeć po puszczeniu hamulca. Hamulec sam w sobie okay bez zmian hamuje ostro.

 

Czy coś nie tak z klockami czy samym zaciskiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymień sobie prawy dolny tylny wachacz (potocznie banan) i bedzie ok. Sprawdz na nim swożeń i tuleje. na 90% jest luz. U mnie jak tak pukało to był luz na swożniu. Ten wahacz przyjmuje na siebie hamowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego wymień sobie prawy dolny tylny wachacz (potocznie banan) i bedzie ok. Sprawdz na nim swożeń i tuleje. na 90% jest luz. U mnie jak tak pukało to był luz na swożniu. Ten wahacz przyjmuje na siebie hamowanie.

 

Nie do końca. Z tego co mi sie o uszy obiło w zacisku są tulejki ktore tez sie wyrabiaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki temat osobiscie przerabialem,tylko ze u mnie dzialo sie to po obu stronach.

 

kolego greggi, sciagnij kolo,wchyc rekami za zacis i zacznij nim ruszac.Jesli trzyma sztywno to jest ok a jesli nie to kupujesz zestaw naprawczy (sworznie prowadzenia zacisku,wraz z tulejkami i smarem) .

 

Jesli jednak zacisk sztywno sie trzyma to odkrec zacisk i sprawdz Jarzmo gdyz moglo sie wyrobic.Jesli rowniez jarzmo jest ok to przeczysc wszystko "zacisk" poodginaj blaszki na klockach i zakladaj (jesli masz nie ori klocki mozesz uzyc specjalnego kleju do klockow) ale zwroc uwage na jakby to powiedziec drucik czy on jeszcze trzyma,smialo go mozesz ponaginac aby wiekszy opor stawial.

 

Jesli dokladnie sprawdzisz to wszystko a dalej bedzie stukac to problem lezy w innym miejscu,aaa i najpierw posprawdzaj wszystko zanim zaczniesz kupowac czesci ;)

 

pozdro

 

---------- Post added at 07:45 ---------- Previous post was at 07:34 ----------

 

zapomnialem dodac iz umnie problem lezal w sworzniach,blaszkach w klockach od strony wewnetrznej,ktore wchodza w tloczek i tym druciku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie chyba również czeka taka operacja. wymieniłem już całe przednie zawieszenie więc problem musi tkwić w pobliżu zacisków i klocków hamulcowych :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw podnieś samochód bez sciągania koła i poruszaj za koło, jeśli któryś wachacz będzie wybity będzie widać luz lub słychać stuki. A jak wachacze są dobre to zajmij się zaciskiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ją miałem podobną sytuację. Wymieniłem wahacze i nic to nie dało, a wystarczylo tylko podgiąć drucik od strony koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem.

Wymieniałem już zawiechę i dalej stuka. Końcówki drążka i drążek stabilizacyjny tez ok.

Dostałem info, że to może być wina układu hamulcowego, więc się za to biorę niebawem.

Z tego co wiem, to ma być nieszkodliwe, ale strasznie to stukanie drażni.

Pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

też miałem taki problem!

U mnie była to wina siodła zacisku(w to siodło sie klocki wkłada).

i klocki były luźne i stukały.

zmieniłem to siodło i jak ręką odjął

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie była to wina siodła zacisku(w to siodło sie klocki wkłada).

Znaczy się jarzmo ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie była to wina siodła zacisku(w to siodło sie klocki wkłada).

i klocki były luźne i stukały.

zmieniłem to siodło i jak ręką odjął

pozdro

 

Też to przerobiłem, tylo że u mnie pomogła modyfikacja klocka, mechanik delikatnie rozpęczył to trzymadło klocka i przestało strzelać przy hamowaniu, klocek miał luz w jarzmie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mam nadzieję, że po naprawie układu hamulcowego będzie dobrze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,to się przyłączę bo mam podobny problem .Jadąc po nierówności słyszę dzwięk metalu.Jest to tak głośne ze np jadąc po mieście po drodze nierównej wyłożonej z kamieni to ludzie sie patrzą jak przejeżdzam wrrrr drażni mnie to .Napiszę że kiedyśmiałem pdobny problem i wina byla w jarzmach klocki hamulcowe mialy za duze luzy.Jarzma dalem po znajomosci do regeneracji zostaly wypiaskowane i poddane innym czynnoscia naprawczym i na wymiar nowych klockow hamulcowych zrobione i wszystko bylo dobrze .A od jakiegos czasu nowy problem z dzwiekiem z ukladu hamulcowego .Wymienilem skrezyny dociskowe i nic nie pomoglo.Musze sprawdzic tak jak kolega wyzej napisal zacisk bo chyba innej opcji nie ma jak ten podany przez kolege.Dodam ze przeprowadzilem eksperyment podczas jazdy po nierownosci gdy slychac dzwiek metalu po delikatnym wcisnieciu hamulca tak zeby autko dalej jechalo ale z lekko wcisnietym hamulcem tego dzwieku nie ma ustepuje.Wiec sprawdze ten zacisk przy sciagnietym kole i zdam relacje pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

twoj problem lezy w sworzniach prowadzenia zacisku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem zalatwiony .....odziwo wina lezala w tylnym prawym kole (a dzwiek sie rozchodzil po calym samochodzie bylem przekonany ze to przod).A konkretniej pekla sprezynka w tylnych klockach hamulcowych.Klocek ,,latal" luzny stad ten dzwiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki podłaczę się do tematu. Dzisiaj na skrzyżowaniu wyjechała mi L-ka i musiałem gwałtownie depnąć pedał hamulca. Przy tym usłyszałem głośne stuknięcie jakby ktoś młotkiem stuknął w okolicach przedniego zawieszenia. Jak wróciłem do domu sprawdziłem jeszcze raz rozpędziłem auto na wstecznym i mocno wcisnąłem pedał hamulca auto prawie stanęło w miejscu ale znowu słychać było głośne stuknięcie , powtórzyłem ten sam eksperyment tylko jadąc do przodu i znów słychać było głośne łupnięcie po mocnym naciśnięciu na pedał hamulca. Auto hamuje normalnie nie ściąga go przy hamowaniu, jaka może być przyczyna, przerabiał ktoś coś podobnego???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mógłbyś najpierw ściągnąć koło i zobaczyć co się stało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby nic luźnego nie jest i wszystko jest raczej na swoim miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie problem wygląda następująco. przy delikatnym hamowaniu z nieduzych prędkości słychac stukniecie. z duzej predkosci nic nie slysze tylko przy mniejszej jak na prakingu itd. zawieszenie od wczoraj cale nowe. Co to moze byc? zaciski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Stade napisałeś że "Jesli jednak zacisk sztywno sie trzyma to odkrec zacisk i sprawdz Jarzmo gdyz moglo sie wyrobic". Jeśli się wyrobiło to co trzeba zrobić? Całe jarzmo do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności