Skocz do zawartości
Gość Jacek75

jak sprawdzić wtryskiwacze w 1,9TDI 110 KM silnik AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jacek75

witam, słyszałem teorie, że przyczyna spadku mocy w tdi mogą być wtryskiwacze. podobno producent obliczył je na 200 tys. i jezeli ma sie tyle przejechane to regułą byłoby je wymienić. czy ktoś z fachowym umysłem w tych tematach może podzielić sie wiedzą? jak sprawdzić takie wtryskiwacze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kto tobie nagadal o 200 tys.?poczym sadziesz ze masz padniete wtryski?opisz to,a sprawdfzic mozesz tylko na specjalnej maszynce cisnieniowej,tylko dobre warsztaty maja takowe :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Pośredno sprawdzić mozna tez VAGiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

znajomy taki własnie przypadek miał. zamiast 110 KM miał 103 i po wymianie wróciło do normy. ja osobiście mam takie słabnace 110 KM. na wolnych obrotach mam lekkie drgania na karoseri, tez troche malo sie napędza. przepływke mam spoko i vag zadnych blędów nie wykazał. po 3500 czuje spadek mocy i czasami lekko poszarpuje tz. jest moc i nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

a jak sprawdzić vageim??

co trzeba zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Dawki korekcyjne wtryskiwaczy. Blok 013 na biegu jałowym. Ale wtedy sprawdzasz tez troche "kompresje" cylindrow ;-) Tak czy owak lejace wtryskiwacze pokaze. Niedawno był post na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

no ale jakby z nimi było cos nie wporzadku to pojawiłyby sie błedy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Nie. Nie pokaze. Podobnie z przepływka. Dopóki nie padnie "na amen" to komp nie pokaże żadnych błędów, mimo że z przepływki docierają do niego zaniżone dane. Tylko jazda próbna z podłączonym VAGiem i śledzenie wskazań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lalka

CZE

 

sprawdzałem wtryski u siebie przy okazji zmiany głowicy na nową proponuje wymontować i zawieść do fachury ktury zprawdzi ci jak leja przy odpowiednim ciśnieniu ciśnienie robocze jest wybite na samych wtryskach u mnie 2 były do przeregulowania jeśli chodzi o kase to nawet nie pamiętam takie to były grosze

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

tak zrobie, jestem juz na poniedziałek umówiony:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

ok zrobiłem blok 013. na wolnych obrotach wskazania pierwszy cylineder

1 -0,4

2 -0,2

3 0,1

4 no włsnie nic nie wskazaó, zadnych cyferek ni??????????/

i co to znaczy. norma jak czytałem to zakkres od-2 do 29 czy tak? co te parametry znacza? :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera
ok zrobiłem blok 013. na wolnych obrotach wskazania pierwszy cylineder

1 -0,4

2 -0,2

3 0,1

4 no włsnie nic nie wskazaó, zadnych cyferek ni??????????/

i co to znaczy. norma jak czytałem to zakkres od-2 do 29 czy tak? co te parametry znacza? :mur:

1, 2, 3 - wtryskiwacze są oki. Wartość dopuszczalna to +/- 2,3. Ale dla silnika w bardzo dobrym stanie nie powinny przekraczać +/- 0,5. Chociaż i z dawkami > 4.0 ludzie jeżdżą :przestraszony:

4 . Oznacza ze masz 4-cylindrowy silnik ;-)

Są to dawki korekcyjne w stosunku do wtrysku prowadzącego który z definicji ma 0.0.

W miare zużywania sie wtryskiwaczy, utraty kompresji, zużycia pompy wtryskowej żeby na biegu jałowym silnik równo pracował komputer zwiększa lub zmniejsza dawkę wtrysku na każdym cylindrze. Jeżeli np w 3 cylindrze masz lejący wtryskiwacz to nie całe paliwo sie dokładnie rozpyli wiec energia spalania jest mniejsza niż w pozostałych cylindrach -> silnik telepie się jak osika. Żeby temu zapobiec komputer mierzy prędkość kątowa wału korbowego i w razie potrzeby zwiększa dawke (i to widać na VAGu). Dlatego TDI nawet w stanie agonalnym równiutko "klekoce".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

czyli co odpuscic sobie regulacje i sprawdzanie wtryskiwaczy na maszynie? fakt faktem że na wolnych obrotach drgania przenosza mi sie na karoserie. i kierownica delikatnie drzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

IMHO z wtryskami jest wszystko dobrze. Jezeli nie ma innych objawów to raczej nie one. Ale problemem są drgania czy brak mocy? 1.9 TDI z natury jest głośny i drży. Tzn w porównaniu do np HDI albo MultiJetów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

te drgania sa na wolnych obrotach. no i tez mam taki brak mocy od 3200 obr. jest dół. potem troche znowu pociagnie i po 4100 normalny dól. ktos podpowiadał o sprawdzeniu turbiny, Jak na vagu ją sprawdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Ten "dołek" pomiedzy 3200 a 4100 wskazywał by na jakies problemy z zaworkiem N75. Może przepływka ale tutaj silnik by słabł całkiem powyżej 3000.

Turboładownie to blok 011

Na rozgrzanym siniku jedziesz 40 km/h na 3 biegu i gaz do dechy az do ponad 100k/h.

 

1 &lt;- oboroty, 2, <-ciśnienie wzorcwe, 3<- cisnieie rzeczywiste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

k dzieki. tymczaem pomierzyłem jeszcze Air system

Obrot Mass flow system Cinienie Cinienie %

861 285 1000 988 0,0

2000 270 1000 1222 16,1

2700 310 1000 1142 23,1

takie parametry wyszły tyle że na postoju. czy tu nic złego nie ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

a a blok 015 do czego słyży tu były takie wyniki

Obroty blok 0015 Inj.qty Fuel Inj.qty reqaccelerator

860 5,0mg/R 0,4l/h 0,0mg/R

1500 5,8 1,2 5,6

1974 4,0 0,8 4,0

2500 6,4 2,0 6,4

3000 7,6 3,1 7,6

3500 6,6 3,1 6,6

4000 6,8 3,5 6,8

prosze o objasnienia i wyrozumiałość :wstyd: ucze sie a wiedza to cos dobrego, zdecydowanie lepsze niz nałogi:) :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

a przypchany katalizator moze taki efekt dawać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

zrobiłem test turbiny na Vag i zapisałem na LOG. komu moge podesłac plik aby zinterpretował mi czy z turbinką jest OK??? prosze o pomoc :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności