pwlkwcnsk Zgłoś #21 Napisano 22 Czerwca 2011 dla czego klimatronic gdy zapalam samochod miga mi przez kilka sekund najprawdopodobniej jest to brak czynnika. u mnie też błąd wyskoczył po tym jak spalił się bezpiecznik od nawiewu, ale przy tej okazji dmuchawa też nie działała. Żeby przestało migać napełnij klimę i wykasuj błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #22 Napisano 23 Czerwca 2011 Witam, wymontowałem dziś z samochodu sprężarkę jest to od passata 1.9 tdi, 98 rok rozebrałem ją, i chciałbym się z wami podzielić tym co tam w niej zobaczyłem, mianowicie widzę że w sprężarce jest 5 tłoczków, i jeden tłoczek ma luzy na boki po ok 2 mm w każdą stronę, tak normalnie się wyrobił, że masakra, i po włączeniu klimatyzacji normalnie waliło jakby młotkiem w tej sprężarce... i dlaczego na innych tłokach jest ten płyn czy jakby to nazwać freon ? ta maź, a na tym wyrobionym nie ma nic... aż się świeci, i jaka mogłabyć tego przyczyna ??? tam na ostatniej fotce widać jak normalnie śrubokręt wszedł pomiędzy tłok, a ten cylinderek w którym on pracuje.... ja sobie kupiłem na allegro używaną sprężarkę z ukręconym gwintem na głowicy, do którego przykręca się te przewody... i przełożyłem do niej moją głowicę, założyłem, i myślę że jest git, jeszcze teraz nabić i przetestować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #23 Napisano 23 Czerwca 2011 To nie jest maź ani freon. To jest olej sprężarkowy. Niestety jeden z tłoczków miał słabsze smarowanie, lub nie miał go w ogóle i stąd te luzy. Ciekawe co było powodem tego, że nie dochodził do niego olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #24 Napisano 24 Czerwca 2011 (edytowane) a jeszcze takie pytanie, teraz jak założyłem tą nową sprężarkę, to puki nie zostanie ona nabita, nie ma możliwości żeby się włączyła, czyli elektromagnez jej nie włączy ?? czyli zakład który będzie mi nabijał klime ma uzupełnić też ten olej sprężarkowy ? i jeszcze ciekawe jest to że ta sprężarka chłodziła, tylko że po włączeniu pracowała głośniej ( jakby bicie młotkiem) niż klekoczący silnik 1.9 tdi hehe, i troche obciach było jeździć a na światłach to mi ludzie machali że coś mi się tłucze hehe a może ten olej sprężarkowy uzupełnia się w momencie gdy sprężarka jest rozebrana na stole ? Edytowane 24 Czerwca 2011 przez bolsfanwk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #25 Napisano 26 Czerwca 2011 W zasadzie powinieneś wlać olej sprężarkowy gdy była jeszcze na stole. Jeśli tego nie zrobiłeś musisz powiedzieć w serwisie podczas nabijania klimy że masz pustą sprężarkę i poproś o wlanie odpowiedniej ilości oleju. Co do włączenia sprężarki - jest zawór ciśnieniowy w układzie, który wyłącza sprężarkę jeśli ciśnienie w układzie jest za niskie lub za wysokie. Ale lepiej nie włączaj sprężarki na sucho, bo może on zadziałać z lekkim opóźnieniem i zatrzesz sprężarkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #26 Napisano 26 Czerwca 2011 teraz jak założyłem tą nową sprężarkę, to puki nie zostanie ona nabita, nie ma możliwości żeby się włączyła, czyli elektromagnez jej nie włączy ?? Nie ma takiej możliwosci - więc się nie martw zakład który będzie mi nabijał klime ma uzupełnić też ten olej sprężarkowy ? Tak - albo to mechanik oddzielnie nalewa albo automatycznie maszyna nabijająca uzupełnia olej w układzie. Ale lepiej nie włączaj sprężarki na sucho, bo może on zadziałać z lekkim opóźnieniem i zatrzesz sprężarkę. Skoro jest pusty układ, to jak ma sie niby włączyc? :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #27 Napisano 26 Czerwca 2011 Skoro jest pusty układ, to jak ma sie niby włączyc?Jeżeli jest to klimatronik - to po włączeniu zapłonu robi autotest i faktycznie nie ma takiej możliwości. Przy ręcznej klimie, jeśli presostat nie zadziała natychmiast, jest możliwe zasprzęglenie sprężarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #28 Napisano 26 Czerwca 2011 Wydaje mi się, że nawet w przypadku klimy manualnej - powinno byc tak samo, jak w przypadku klimatronika. Ale nie sprawdzałem, to nie jestem pewny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #29 Napisano 26 Czerwca 2011 Nie ma takiej możliwosci - więc się nie martw Ano jest możliwość. Nie wiem po diabła, ale mógłby ją przecież jakiś mądrala podpiąć na krótko. Skoro jest pusty układ, to jak ma się niby włączyc? j.w. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #30 Napisano 26 Czerwca 2011 Ano jest możliwość. Nie wiem po diabła, ale mógłby ją przecież jakiś mądrala podpiąć na krótko. Ale to już jest skrajność W normalnych warunkach użytkowania - nie powinna się raczej włączyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #31 Napisano 26 Czerwca 2011 Ale to już jest skrajność Dokładnie, ale lepiej dopilnować żeby jakiemuś magikowi nie wpadło coś podobnego do głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #32 Napisano 7 Lipca 2011 no i panowie **** pojechałem dobiłem klime, i po włączeniu jej pasek piszczy, sprężarka nie chce się obrócić... czyli kurde **** normalnie, i co w tej sytuacji zrobić ? spróbować ręcznie jakoś kluczem obrócić tymi tłokami w spręzarce ? może elektromagnes jest jakiś uszkodzony, chociaż załącza klime, ale ona się nie obraca, a z paska który ją napędza to się dymi ;/... pewnie zrypaną sprężarkę kupiłem... albo coś tam się zastało poprostu ? co poradzicie? a serwis który mi dobijał sprężarkę, powiedział że nie wie co to może być za przyczyna, oni tylko nabijają uzupełniają to coś smarujące, odgrzybiają, ale nie naprawiają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #33 Napisano 7 Lipca 2011 Powinieneś sprawdzić sprężarkę przed założeniem. Można spróbować na postoju rozruszać sprężarkę, tylko że nie będziesz wiedział co tam w środku się stało. Pewnie po wymontowaniu leżała gdzieś i przyłapała ją rdza, albo kupiłeś zatartą. Możesz ją wymontować i rozebrać - masz już wprawę i ew. części zamienne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #34 Napisano 7 Lipca 2011 no właśnie jest pyta, bo wróciłem od chłopa co naprawia klimatyzacje, wziął kluczyk dziesiątke, pokręcił tą śrubką co jest na środku elektromagnesa, i powiedział że sprężarka zatarta 100%, czyli ten kochany forumowicz o imieniu giblaski który mi ją sprzedał dostanie super negatywa na allegro ;/ i zgłoszę sprawę na policji że kupiłem zatartą sprężarkę, i zobaczymy co dalej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal-LKR Zgłoś #35 Napisano 7 Lipca 2011 zyli ten kochany forumowicz o imieniu giblaski który mi ją sprzedał dostanie super negatywa na allegro ;/ i zgłoszę sprawę na policji że kupiłem zatartą sprężarkę, i zobaczymy co dalej... Najpierw go poproś o zwrot gotówki i odeślij towar. Może nie wiedział dokładnie w jakim stanie jest sprężarka. Jest jeszcze dział na forum: 'odradzam'. A co było w opisie aukcji, że sprawna? Z tą policją wyluzuj, szkoda zachodu za 300 czy 400 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #36 Napisano 7 Lipca 2011 dałem za tą sprężarkę 150 zł plus 30 zł wysyłka, wiesz mi się z kasą nie przelewa, i poprostu troche mnie to boli, bo zainwestowałem i kasa wywalona w błoto a aukcji napisał że sprężarka 100% sprawna, także niestety trafiłem na oszusta. i napewno mu nie popuszczę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal-LKR Zgłoś #37 Napisano 7 Lipca 2011 Cena była bardzo atrakcyjna, aż za bardzo.. Jasne, o swoje trzeba walczyć. Niech oddaje Ci kasę i pokrywa koszty wysyłki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #38 Napisano 7 Lipca 2011 dałem za tą sprężarkę 150 zł plus 30 zł wysyłka, Człowieku - sprężarka za 150 zeta? To nawet bez opisu bym ci powiedział, ze walnięta na 100% i że aukcja to jakaś ściema. Ja za swoja dałem 500. Teraz chodzą po 350 - 400 zeta. Ale nie 150 :debil Zwróć mu towar - niech ci zwróci kasę. A jak nie zechce, to dopiero wtedy angażuj obsługę z Allegro czy też policję :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #39 Napisano 7 Lipca 2011 masakra z tym jest a powiedzcie mi jeszcze, bo Pan w serwisie powiedział że jeśli olej sprężarkowy był czarny, i były tam opiłki to trzeba zrobić czyszczenie układy klimatyzacji, koszt 450 zł... to jakieś nie normalne jest ? trzeba takie czyszczenie zrobić ?nie ma jakiegoś domowego sposobu na wyczyszczenie tego układu ? i takie pytanie, czy ewentualnie tłok z tej zatartej spreżarki pasowałby do tej mojej uszkodzonej ? w której tłok zmiejszył swoją średnicę, bo tak się starł dziwnie... można to tak przekładać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #40 Napisano 7 Lipca 2011 Nie - nie ma domowego sposobu na płukanie układu. Skoro powiedział ci, ze był czarny olej i opiłki, to muszą przepłukać cały układ. Bo jeśli tego nie zrobią, to jak założysz drugą sprężarkę, to się po pewnym czasie zatrze :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach