bolsfanwk Zgłoś #1 Napisano 13 Czerwca 2011 Witam, mam takie pytanie, czy do passata b5 1.9 tdi 90 koni 98 rok będzie pasowała każda sprężarka ? np od 110 koni? lub 130 TDI czy od benzyny 1.6 lub 1.8 ? czy dokładnie musi być od modelu 90 konnego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #2 Napisano 14 Czerwca 2011 Witam, mam takie pytanie, czy do passata b5 1.9 tdi 90 koni 98 rokbędzie pasowała każda sprężarka ? np od 110 koni? lub 130 TDI czy od benzyny 1.6 lub 1.8 ? czy dokładnie musi być od modelu 90 konnego ? Z tego co kojarzę to w silniku 110 KM jest zupełnie inna sprężarka niż w 130 KM. W 110 - jest Zexel a w 130 już Denso. Ja akurat do swojego auta zdobyłem sprężarkę od silnika 1.8 benzyna od Audi A4 - sprężarka Zexel. Różniła się tylko ostatnim literą w numerze części. Było 805M a ja założyłem 805. Pasowała i do tego działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #3 Napisano 14 Czerwca 2011 no właśnie dziś prawdopodobnie kupię sprężarkę od 1.8 benzynki, i myślę że powinna pasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #4 Napisano 14 Czerwca 2011 no właśnie dziś prawdopodobnie kupię sprężarkę od 1.8 benzynki, i myślę że powinna pasować. Jak chcesz to moge sprawdzić dokładnie w ETCE jak to się ma w Twoim silniku i w benzynce i Ci napiszę. Tylko po pracy. Gdzieś około 17.30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #5 Napisano 14 Czerwca 2011 Zexel do silników: AFF, AHU, AHH, AFN, AVG - diesle nr cz 8DO 260 805 ADP, ADR, AEB, AFY, APT, ARG, APU, ANB - benzyniaki nr cz 8DO 260 805 W tych silnikach jest ta sama sprężarka i będzie ona do Twojego sprzętu pasować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mentos31 Zgłoś #6 Napisano 14 Czerwca 2011 na końcu tego nr.jest oznaczenie D badz M czym one sie roznia ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 14 Czerwca 2011 na końcu tego nr.jest oznaczenie D badz M czym one sie roznia ??? to M to zamiennik >> kolejny nr po D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #8 Napisano 14 Czerwca 2011 dzięki wielkie pwlkwcnsk kupiłem właśnie na allegro od jednego forumowicza sprężarkę klimatyzacji, która ma uszkodzony gwint na jednym przyłączu przewodu, i ten forumowicz powiedział że bez problemu mogę przełożyć głowiczkę ze swojej sprężarki do tej co u niego kupiłem, także proszę o wskazówki, http://allegro.pl/show_item.php?item=1667800110 odkręcę głowicę z tej spreżarki, i tam jakaś uszczelka będzie ? czy to na sylikonie jakimś do samochodowym posmarować i skręcić ? sprężarkę kupiłem godzinę temu, także jutro mi ją wyśle, i myślę że na czwartek max piątek dojdzie, ale już chciałbym wiedzieć jak się za to zabrać w weekend. może jakaś specjalną uszczelkę trzeba będzie kupić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #9 Napisano 14 Czerwca 2011 odkręcę głowicę z tej spreżarki, i tam jakaś uszczelka będzie ? czy to na sylikonie jakimś do samochodowym posmarować i skręcić ? Sprawdzę jutro przy swojej starej. Ale z tego co kojarze jest tam jakaś uszczelka. I tak miałem ją rozkręcić i zobaczyć co w niej jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #10 Napisano 14 Czerwca 2011 ak miałem ją rozkręcić i zobaczyć co w niej jest no właśnie z ciekawości jeśli tam będzie uszczelka to pewnie będę musiał kupić taką nową i założyć, bo stara znając życie się rozpadnie... ciekawe czy w sklepie motoryzacyjnym będzie się ją dało kupić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #11 Napisano 15 Czerwca 2011 dziś nie dałem rady bo coś innego przy aucie robiłem. Jutro rozbiorę i cyknę fotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #12 Napisano 16 Czerwca 2011 Dekiel zdjęt. Śruby były bardzo mocno przykręcone. Uszczelka z dziwnego materiału. Coś pomiędzy plastikiem a metalem. Jak najbardziej możliwe jest ponowne użycie tej uszczelki. Tylko potem trzeba wszystko mocno (bardzo mocno skręcić). Pozdro ---------- Post added at 21:17 ---------- Previous post was at 21:16 ---------- Może się ktoś zna??? Czy sprężarka wygląda na zatartą????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #13 Napisano 16 Czerwca 2011 Czy sprężarka wygląda na zatartą????? Nie. Wygląda na sprawną. W tych sprężarkach często zacina się zawór regulujący wydajność sprężarki - to taki mosiężny cylinder widoczny na pierwszym zdjęciu. Gdy on nie działa, to sprężarka nie daje ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #14 Napisano 17 Czerwca 2011 Czyli co mógłbym zrobić, by ją reaktywować. Trzeba wymieniać ten zawór czy wystarczy wykręcić i wyczyścić i popsiukać WD-40? No i jak go wykręcić? Czy są specjalne klucze do tego? Są tam dwa otwory, może trzeba je czymś złapać i kręcić? Ogólnie sprężarka całkiem nieźle wygląda, sprzęgło jest nowe. Jak kręciłem korpusem w takiej pozycji jak jest na zdjęciu to z wewnątrz wychodził olej, tak jakby był wypychany. Przestałą chłodzić po problemach z wentylatorem, jak on się spalił i przestał działać. Sprężarkę kupiłem nową (używkę) i ta chodzi bez problemu. Jedynie słychać piski przy sprzęgle, ale podobno można na sprzegło WD-40 użyć i znikają.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #15 Napisano 17 Czerwca 2011 Ja go wymieniłem. On ma taką konstrukcję, że jak za bardzo wzrośnie ciśnienie sprężania to je zmniejsza. Zacięcie powoduje takie objawy, że albo daje b. małe ciśnienie, albo ciśnienie wzrasta za bardzo. Zawór wyjąłem po dalszym rozebraniu sprężarki. Musisz jeszcze sprawdzić stan tłoczków i płyty zaworowej. Ale z tego co się dowiadywałem, to właśnie zawieszenie się tego zaworu jest bardzo częstą przyczyną słabej lub zerowej wydajności sprężarek zexela. Niestety, mało który serwis to diagnozuje - najłatwiej wymienić sprężarkę na nową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Ciemerson Zgłoś #16 Napisano 21 Czerwca 2011 witam wszystkich ile może kosztowac nowa sprężareczka do paska 1999rok 1.9tdi 110 km i dla czego klimatronic gdy zapalam samochod miga mi przez kilka sekund .prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal-LKR Zgłoś #17 Napisano 21 Czerwca 2011 witam wszystkich ile może kosztowac nowa sprężareczka do paska 1999rok 1.9tdi 110 km i dla czego klimatronic gdy zapalam samochod miga mi przez kilka sekund .prosze o pomoc Zapytaj tu: http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=114 Używka w granicach 300-400 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr_blant Zgłoś #18 Napisano 21 Czerwca 2011 ile będzie kosztować nowa sprężarka 1600 zł z klimatronikiem miałem to samo co ty migneło z 3 lub z 4 5 razy i przestało po przeczyszczeniu i dogięciu blaszek od załączania świateł problem zniknął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 21 Czerwca 2011 witam wszystkich ile może kosztowac nowa sprężareczka do paska 1999rok 1.9tdi 110 km i dla czego klimatronic gdy zapalam samochod miga mi przez kilka sekund .prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #20 Napisano 21 Czerwca 2011 dla czego klimatronic gdy zapalam samochod miga mi przez kilka sekund Brak czynnika w układzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach