MaxX93 Report post #1 Posted June 10, 2011 (edited) Bardzo ciekawy artykuł znalazłem z golf.pl http://www.vwgolf.pl/2011/04/22/golf-928/#more-2945 Tu inna wersja po angielsku oraz zdjecia innych modeli Artz Tuning http://www.diariomotor.com/2008/08/22/artz-un-preparador-muy-poco-habitual/ Pod koniec lat 70tych firma Nordstadt miała ciekawe pomysły na przebudowy kilku modelu Audi, Volkswagena i Porsche, był to między innymi sławny Volkswagen Garbus Carrera z silnikiem z modelu Porsche 911, osiągającym moc 210 koni, czy Scirocco Pickup, Jetta Cabrio. To jednak nie wystarczyło właścicielowi, Gunterowi Artz, w 1978 roku został zakupiony nowy model Porsche 928 z silnikiem V8 4.5l 240KM, stał się on bazą dla najbardziej spektakularnej przeróbki z Nordstadt – Golf 928, bo tak został nazwany ten dziwoląg, posiadał oczywiście jednostkę napędową z Porsche, napęd na tył, całe zawieszenie, a także środek (skórzane kubełki, deskę rozdzielczą), układ hamulcowy i felgi, tak zwane później – telefony. Do budowy tego auta, Gunter Artz poszerzył oryginalnego Golfa pierwszej generacji o 30cm, musiał także przerobić błotniki i drzwi, nie obyło się także bez specjalnie dorabianych szyb, sama przednia szyba kosztowała w latach 80tych 4000DM. Z materiałów do, których dotarliśmy wynika, że zostało zbudowanych w sumie 10 egzemplarzy wyposażonych w silnik V8 4,5l 240Km, oraz nieznana ilość (prawdopodobnie 6) z mocniejszą jednostką – 4,6l 300KM. Osiągi tego tylnonapędowego Golfa były interesujące jak na wczesne lata 80te, 240 konna jednostka pozwalała się rozpędzić do setki w 7.5 sekundy, prędkość maksymalna wynosiła około 225km/h (prawdopodobnie została ograniczona manualną 5-biegową skrzynią z Porsche 928). Natomiast mocniejsza, 300konna rozwijała prędkość 100km/h już po 6,6s. Auto ważyło około 1590kg. W 1981 roku trzeba było zapłacić 150 000 DM (!) za ten niepozorny pojazd. Dane techniczne Golfa 928 Pojemność skokowa [cm3] V8 4.6 Ilość cylindrów / zaworów 8 / 2 Pojemność skokowa [cm3] 4608 Stopień sprężania 10,0 Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 97,0 x 78,9 Moc kW/KM przy obrotach 221 / 300 przy 5900 Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 385 przy 4500 Prędkość maksymalna (km/h) 251 Skrzynia biegów manualna, 5-biegowa Przyspieszenie od 0 do 80 km/h 5,0 Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 6,6 Przyspieszenie od 0 do 120 km/h 9,0 Przyspieszenie od 0 do 140 km/h 11,8 Przyspieszenie od 0 do 160 km/h 16,0 Przyspieszenie od 0 do 180 km/h 20,9 1km ze startu zatrzymanego (s) 26,8 Elastyczność na 5 biegu 40-100 km/h 11,2 Elastyczność na 5 biegu 60-120 km/h 16,1 Felgi 7 J x 16″ Opony 225/50 VR 16″ Masa własna pojazdu (kg) 1590 Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1970 Ładowność (kg) 380 Rozstaw osi (mm) 2500 Wymiary Długość (mm) 4110 Szerokość (mm) 1860 Wysokość (mm) 1420 Cena (DM) w 1981 roku 150 000 Edited June 12, 2011 by MaxX93 Quote Share this post Link to post Share on other sites