Skocz do zawartości
MaxX93

Golf mk1 4,6L V8 928 Artz Tuning

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo ciekawy artykuł znalazłem :D z golf.pl http://www.vwgolf.pl/2011/04/22/golf-928/#more-2945

 

Tu inna wersja po angielsku oraz zdjecia innych modeli Artz Tuning

http://www.diariomotor.com/2008/08/22/artz-un-preparador-muy-poco-habitual/

 

 

 

Pod koniec lat 70tych firma Nordstadt miała ciekawe pomysły na przebudowy kilku modelu Audi, Volkswagena i Porsche, był to między innymi sławny Volkswagen Garbus Carrera z silnikiem z modelu Porsche 911, osiągającym moc 210 koni, czy Scirocco Pickup, Jetta Cabrio.

Golf928_7.jpg

gunterartz.jpgTo jednak nie wystarczyło właścicielowi, Gunterowi Artz, w 1978 roku został zakupiony nowy model Porsche 928 z silnikiem V8 4.5l 240KM, stał się on bazą dla najbardziej spektakularnej przeróbki z Nordstadt – Golf 928, bo tak został nazwany ten dziwoląg, posiadał oczywiście jednostkę napędową z Porsche, napęd na tył, całe zawieszenie, a także środek (skórzane kubełki, deskę rozdzielczą), układ hamulcowy i felgi, tak zwane później – telefony.

Do budowy tego auta, Gunter Artz poszerzył oryginalnego Golfa pierwszej generacji o 30cm, musiał także przerobić błotniki i drzwi, nie obyło się także bez specjalnie dorabianych szyb, sama przednia szyba kosztowała w latach 80tych 4000DM.

Golf928_9.jpg

Z materiałów do, których dotarliśmy wynika, że zostało zbudowanych w sumie 10 egzemplarzy wyposażonych w silnik V8 4,5l 240Km, oraz nieznana ilość (prawdopodobnie 6) z mocniejszą jednostką – 4,6l 300KM. Osiągi tego tylnonapędowego Golfa były interesujące jak na wczesne lata 80te, 240 konna jednostka pozwalała się rozpędzić do setki w 7.5 sekundy, prędkość maksymalna wynosiła około 225km/h (prawdopodobnie została ograniczona manualną 5-biegową skrzynią z Porsche 928). Natomiast mocniejsza, 300konna rozwijała prędkość 100km/h już po 6,6s. Auto ważyło około 1590kg.

Golf928_10.jpg

W 1981 roku trzeba było zapłacić 150 000 DM (!) za ten niepozorny pojazd.

Dane techniczne Golfa 928

Pojemność skokowa [cm3]

V8 4.6

Ilość cylindrów / zaworów 8 / 2

Pojemność skokowa [cm3] 4608

Stopień sprężania 10,0

Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 97,0 x 78,9

Moc kW/KM przy obrotach 221 / 300 przy 5900

Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 385 przy 4500

Prędkość maksymalna (km/h) 251

Skrzynia biegów manualna, 5-biegowa

Przyspieszenie od 0 do 80 km/h 5,0

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 6,6

Przyspieszenie od 0 do 120 km/h 9,0

Przyspieszenie od 0 do 140 km/h 11,8

Przyspieszenie od 0 do 160 km/h 16,0

Przyspieszenie od 0 do 180 km/h 20,9

1km ze startu zatrzymanego (s) 26,8

Elastyczność na 5 biegu 40-100 km/h 11,2

Elastyczność na 5 biegu 60-120 km/h 16,1

Felgi 7 J x 16″

Opony 225/50 VR 16″

Masa własna pojazdu (kg) 1590

Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1970

Ładowność (kg) 380

Rozstaw osi (mm) 2500

Wymiary

 

Długość (mm) 4110

Szerokość (mm) 1860

Wysokość (mm) 1420

Cena (DM) w 1981 roku 150 000

 

Golf928_15.jpg

Golf928_8.jpg

Golf928_6.jpg

Edytowane przez MaxX93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności