Jump to content
Sign in to follow this  
MaxX93

Golf mk1 4,6L V8 928 Artz Tuning

Recommended Posts

Bardzo ciekawy artykuł znalazłem :D z golf.pl http://www.vwgolf.pl/2011/04/22/golf-928/#more-2945

 

Tu inna wersja po angielsku oraz zdjecia innych modeli Artz Tuning

http://www.diariomotor.com/2008/08/22/artz-un-preparador-muy-poco-habitual/

 

 

 

Pod koniec lat 70tych firma Nordstadt miała ciekawe pomysły na przebudowy kilku modelu Audi, Volkswagena i Porsche, był to między innymi sławny Volkswagen Garbus Carrera z silnikiem z modelu Porsche 911, osiągającym moc 210 koni, czy Scirocco Pickup, Jetta Cabrio.

Golf928_7.jpg

gunterartz.jpgTo jednak nie wystarczyło właścicielowi, Gunterowi Artz, w 1978 roku został zakupiony nowy model Porsche 928 z silnikiem V8 4.5l 240KM, stał się on bazą dla najbardziej spektakularnej przeróbki z Nordstadt – Golf 928, bo tak został nazwany ten dziwoląg, posiadał oczywiście jednostkę napędową z Porsche, napęd na tył, całe zawieszenie, a także środek (skórzane kubełki, deskę rozdzielczą), układ hamulcowy i felgi, tak zwane później – telefony.

Do budowy tego auta, Gunter Artz poszerzył oryginalnego Golfa pierwszej generacji o 30cm, musiał także przerobić błotniki i drzwi, nie obyło się także bez specjalnie dorabianych szyb, sama przednia szyba kosztowała w latach 80tych 4000DM.

Golf928_9.jpg

Z materiałów do, których dotarliśmy wynika, że zostało zbudowanych w sumie 10 egzemplarzy wyposażonych w silnik V8 4,5l 240Km, oraz nieznana ilość (prawdopodobnie 6) z mocniejszą jednostką – 4,6l 300KM. Osiągi tego tylnonapędowego Golfa były interesujące jak na wczesne lata 80te, 240 konna jednostka pozwalała się rozpędzić do setki w 7.5 sekundy, prędkość maksymalna wynosiła około 225km/h (prawdopodobnie została ograniczona manualną 5-biegową skrzynią z Porsche 928). Natomiast mocniejsza, 300konna rozwijała prędkość 100km/h już po 6,6s. Auto ważyło około 1590kg.

Golf928_10.jpg

W 1981 roku trzeba było zapłacić 150 000 DM (!) za ten niepozorny pojazd.

Dane techniczne Golfa 928

Pojemność skokowa [cm3]

V8 4.6

Ilość cylindrów / zaworów 8 / 2

Pojemność skokowa [cm3] 4608

Stopień sprężania 10,0

Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 97,0 x 78,9

Moc kW/KM przy obrotach 221 / 300 przy 5900

Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 385 przy 4500

Prędkość maksymalna (km/h) 251

Skrzynia biegów manualna, 5-biegowa

Przyspieszenie od 0 do 80 km/h 5,0

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 6,6

Przyspieszenie od 0 do 120 km/h 9,0

Przyspieszenie od 0 do 140 km/h 11,8

Przyspieszenie od 0 do 160 km/h 16,0

Przyspieszenie od 0 do 180 km/h 20,9

1km ze startu zatrzymanego (s) 26,8

Elastyczność na 5 biegu 40-100 km/h 11,2

Elastyczność na 5 biegu 60-120 km/h 16,1

Felgi 7 J x 16″

Opony 225/50 VR 16″

Masa własna pojazdu (kg) 1590

Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1970

Ładowność (kg) 380

Rozstaw osi (mm) 2500

Wymiary

 

Długość (mm) 4110

Szerokość (mm) 1860

Wysokość (mm) 1420

Cena (DM) w 1981 roku 150 000

 

Golf928_15.jpg

Golf928_8.jpg

Golf928_6.jpg

Edited by MaxX93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy