ceroone Zgłoś #1 Napisano 8 Czerwca 2011 Witajcie, Chciałbym się poradzić bo niestety nie wiem co zrobić z uszkodzoną przekładnią kierowniczą. Maglownica jest wybita, stuka na każdej dziurze i teraz pytanie czy regenerować swoją / kupić regenerowaną / zakup "dobrej" oryginalnej używki. Nowa przekładnia to wydatek około 3 500 PLN - odpada Pytanie na ile taka przekładnia wystarczy czy np. 80 000km czy raczej mniej. Wstępna kwota za regeneracje, wymiane, zbierzność itp. wyniosła około 830 zł w firmie Dynamica http://www.maglownica.com. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #2 Napisano 9 Czerwca 2011 Maglownica powinna mieć taką wielką śrubę do kasowania luzów na szynie. Dociągaliście to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ceroone Zgłoś #3 Napisano 9 Czerwca 2011 problem nie problem ale stuki w zawieszeniu dobijają człowieka. Co do dociągu niestety w moim przypadku nie pomaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hrabia Michał Zgłoś #4 Napisano 13 Czerwca 2011 Witam jest w Kielcach taki zakład (użyj szukaj ki) który zajmuje się regeneracją maglownic koszt takiej naprawy to 500 zeta. Chyba ze ją sam sobie wyjmiesz i dasz do tokarza i będzie, to kosztować cię 50 zeta tak było w moim przypadku gość mi ja zregenerował i jest ok regulacja na śrubie nic ci to nie da maglownica będzie ci ciężko chodzić musisz ją zregenerować lub wymienić pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #5 Napisano 14 Czerwca 2011 dasz do tokarza Hmmm.... tam to chyba raczej szlifierz jest potrzebny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziu Zgłoś #6 Napisano 14 Czerwca 2011 Mam takie pytanie, od niedawna pojawił się w aucie luz na kierownicy, mniej więcej wygląda to tak że muszę wykonać bardzo delikatną kontrę żeby wyczuć układ kierowniczy, sprawdziłem końcówki drążków kierowniczych i nie zauważyłem tam luzu, co poradzić w takiej sytuacji. Ps. Auto ma przejechane 80000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #7 Napisano 14 Czerwca 2011 (edytowane) Najpierw na "szarpaki" (do stacji diagnostycznej) - trzeba sprawdzić nie tylko końcówki drążków ale i przeguby, mocowania amortyzatorów z góry i na dole, mocowanie wahaczy no i w końcu maglownicę. Jak ktoś jest wprawiony, to zrobi to bez "szarpaków". Może to być również któryś z przegubów na drążku kierowniczym. Postaw samochód w jakimś cichym miejscu, otwórz drzwi i przy wyłączonym silniku, słuchaj co stuka przy delikatnym ruszaniu kierownicą. Edytowane 14 Czerwca 2011 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #8 Napisano 17 Marca 2012 Czy ktoś wymieniał samodzielnie maglownicę w B6 i może powiedzieć czy to jest do zrobienia we własnym zakresie, ile z tym roboty? Chodzi o to, że stuka mi coś na nierównościach, wymieniłem całe zawieszenie, tzn. końcówki, łączniki stabilizatora, sworznie i tuleje, czyli wszystko co tam można a stukanie nie zmalało nic a nic:/ Muszę to zrobić bo jest to na prawdę mocno słyszalne we wnętrzu a nikt nie może ustalić co tak stuka. Stuki nie przenoszą się na kierownicę, nie czuć ich, ale wrażenie jest takie jakby cały przód był tak wybity że zaraz coś odleci. Przy ruszaniu kierownicą na postoju słychać stuki ale nie wiem czy to jest to samo, co w czasie jazdy. Pomyślałem że jak już nic mi nie pozostało to kupię używaną maglownicę z pewnego źródła, wymienię i zobaczę czy się poprawi. Tylko właśnie nie wiem czy jest to bardzo skomplikowana robota? Na pierwszy rzut oka nie wydaje się, odkręcić końcówki, wahacze, sanki, rozpiąć kolumnę i wykręcić maglownicę, ale wiadomo że diabeł tkwi w szczegółach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #9 Napisano 25 Marca 2012 Czy macie jakas firme w Lubelskim ktora mi na miejscu (po uprzednim umuwieniu terminu) wymontuje zregeneruje i ponownie zamontuje maglownice?Jezeli macie jakies inne pomysly to czekam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artekdzg Zgłoś #10 Napisano 25 Marca 2012 maglownica jest wyposażona w dwie śruby regulacyjne, miałem to samo że stukała na każdej dziurze dokręciłem dwie po 3 podziałki (są zaznaczone) i jak ręką odjął kierownica chodzi jak chodziła bardzo lekko, pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #11 Napisano 25 Marca 2012 Pewnie żeby się dostać do tych śrub to trzeba ją wymontować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #12 Napisano 26 Marca 2012 samodzielnie wymieniać maglownice? to chyba raczej nie dla mnie :-) coś mi stuka, puka jakby się urywało... regulacja śrubą nie pomaga, czytałem duuuuuużo o regeneracji maglownicy, piszą że w pasku jest jakaś elektryczna i dlatego nie regenerowałem, szukam poprostu jakiejś po małym przebiegu, chyba tak będzie najlepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #13 Napisano 26 Marca 2012 maglownica jest wyposażona w dwie śruby regulacyjne, miałem to samo że stukała na każdej dziurze dokręciłem dwie po 3 podziałki (są zaznaczone) i jak ręką odjął kierownica chodzi jak chodziła bardzo lekko, pozdrawiam. w ktorym miejscu sa one umieszczone czy z kanalu je dokrece?moze jakas blizsza instrukcja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artekdzg Zgłoś #14 Napisano 26 Marca 2012 w ktorym miejscu sa one umieszczone czy z kanalu je dokrece?moze jakas blizsza instrukcja tak tylko z kanalu nie trzeba zdejmowac nawet dolnej oslony podjedz do jakiegos kumatego mechanika a napewno znajdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #15 Napisano 30 Marca 2012 maglownica jest wyposażona w dwie śruby regulacyjne, Bylem juz u 3 mechanikow (Niemcy) i zaden z nich nie ma pojecia o zadnych srobach regulacyjnych,wszyscy mowia ze w golfie 3 moge sobie pokrecic przy maglownicy-to jak z tym jest ?Nie wiem czy tylko nie trace czasu rozpaczliwie szukajac kogos kto to zrobi,w czwartek jade do Polski pewnie bede musial zamowic nowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mimoc Zgłoś #16 Napisano 30 Marca 2012 Wybita maglownica przy80 tkm? Miałem stuki w układzie kierowniczym myślałem że maglownica ,końcówki ,gumy. Nic z tego ,po 30tkm ( obecnie 140tkm)przejechane zmieniła się zbieżność -poprawiłem j jest OK Oczywiście najpierw trzepak na diagnostyce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #17 Napisano 31 Marca 2012 Wybita maglownica przy80 tkm? Miałem stuki w układzie kierowniczym myślałem że maglownica ,końcówki ,gumy. Nic z tego ,po 30tkm ( obecnie 140tkm)przejechane zmieniła się zbieżność -poprawiłem j jest OK Oczywiście najpierw trzepak na diagnostyce nie rozumiem o co CI chodzi... ciekawe czy jestem sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro7104 Zgłoś #18 Napisano 2 Kwietnia 2012 Witam panowie mam problem z przekładnia tego rodzaju iż w czasie jazdy auto delikatnie mi ucieka w prawo lub w lewo i cały czas muszę korygować kierownicą aby utrzymać prosty tor jazdy ,dodam iż luzy na drążkach i końcówkach kierowniczych zostały wyeliminowane na stacji diagnostycznej. W czasie postoju auta na odpalonym silniku ruszając kierownicąnie słychać żadnych stuków w przekładni ani żadne luzy nie są wyczuwalne ale jak wyłączę silnik i robię krótkie ruchy kierownicą w prawo i lewo to wtedy wyczuwalny jest malutki luz na przekładni oraz słychać stuki w przekładni.Panowie proszę o pomoc czy w b6 można zlikwidować minimalny luz w maglownicy przez dokręcenie któryś śrub ,a jeżeli tak to które trzeba dokręcić.LICZE NA WASZĄ POMOC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bossman121 Zgłoś #19 Napisano 8 Kwietnia 2012 Dołączam się do pytania na temat dokręcania i wyregulowania luzu na maglownicy. Co prawda nie wiem czy mi to pomoże ale dobrze wiedzieć czy takie coś jest możliwe. Mój problem polega na tym że kiedy delikatnie ruszam kierownicą (nawet na zgaszonym aucie) to słychać lekkie stukanie w maglownicy. Wie ktoś co z tym zrobić, ewentualnie czy można tak jeździć? Nie zauważyłem żeby auto ściągało na którąś ze stron, prowadzi się dobrze. Przebieg to 46tkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #20 Napisano 8 Kwietnia 2012 Bossman121,przyznasz ze ten stukot podczas wolnej jazdy(tylko gdy kola wpadaja w jakas przeszkode) jest irytujacy po swietach jestem umowiony na regeneracje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach