Skocz do zawartości
GTS

Jak naprawić wyciek wody do samochodu z klimatyzacji, opis i fotki. Woda w aucie.

Rekomendowane odpowiedzi

Ja również korzystając z tego opisu dobrałem się dzisiaj do lejka. Zdziwiłem się gdy okazało się, że to miejsce jest drożne. Dopiero po wetknięciu linki chamulcowej (od roweru) w otwór od tej całej obudowy i tzw. pomerdaniu zeszła zalegająca tam woda. Nie wiem tylko co było przyczyną zatkania tego odpływu, ponieważ nic z wodą nie wypłynęło.... Tak więc myślę, że jeszcze będę to rozbierał bo znowu się zapcha. No cóż, pozostaje tylko czekać, aż ponownie wyleje mi się woda na nogi podczas skrętu w prawo ;) . Dziękuję jednak autorowi tego manuala i pozdrawiam!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem o tym napisać. Warto zrobić taki myk - odkręcamy lejek i prze otwór po zdemontowanym wentylatorze wdmuc***e my pistoletem sprężone powietrze. Często jazda bez filtra kabiny powoduje wpadanie liści itp. i to właśnie one zatykają odpływ w obudowie parownika klimy. Ja stosowałem też przejściówkę do odkurzacza podpinaną pod króciec lejka, wyssało cały syf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super opis, dzis udrażniałem dziurę pod lejkiem. Robota na godzinkę, lejka nie trzeba odkręcać całego. w moim przypadku po odkręceniu jednej plastikowej nakrętki ( tej łatwo dostępnej:) ) dało się lejek wyciągnąć z otworu, przepchać w/w otworek i wszystko ładnie poskładać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. powodem napisania tego postu jest ZNOWU nieszczęsna woda pod nogami, ale tym razem pasażera. Odwieczny dylemat... z klimy czy z zewnątrz? Dotarłem do tego wątku i mówię aa.. sprawdzę ten lejek i odpływ o którym mowa. Zdemontowałem schowek, plastiki, odciągnąłem tą wykładzinę z filcem i patrzę a tam sucho jak pieprz. Lejek suchy, nigdzie wody nie widać. W takim razie drugą opcją jest że cieknie z obudowy filtra przeciwpyłkowego (rok temu wymieniałem pod nim tą uszczelkę gąbkową - w aso ok. 40zł), choć jak by ciekło z pod niego to już wcześniej miałbym wodę w samochodzie. Diagnoza nieznana.. zapobiegawczo by znaleźć miejsce przecieku wsadziłem od drzwi aż do tunelu środkowego papier pod tą wykładzinę i wyczekiwałem rezultatu. Mija kilka dni a papier dalej suchy (w tym czasie były obfite deszcze a i klime też cały czas używam). Gdy jeździłem tak ze zdemontowanym schowkiem słyszałem jak woda się przelewa. Więc już lepszy humor bo może jestem co raz bliżej rozwiązania zagadki. Gdy podjechałem pod dom i pomacałem ręką ścianę grodziową było sucho, ale gdy włożyłem rękę głębiej za cały kokpit środkowy (na lewo od nóg pasażera), okazało się że wykładzina jest mokra i to sporo. Okazało się że woda wydrążyła sobie odpływ w plastikach klimy.

 

Nowy obrazz.jpg

 

Nowy obrazzzzz.jpg

 

I teraz prośba do bardziej doświadczonych forumowiczów. powiedzcie mi proszę co to jest za element? Jak go wyjąć? czy da się ten element wyjąć i kupić nowy? czy może ta część nie jest wymienna i trzeba cały podzespół wymienić? czy znacie może numery tych częsci? sprawa jest dość pilna bo idzie zima i bez dmuchawy będę miał cały czas zaparowane szyby. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno.... jak jeżdżę to słyszę czasami jak woda się przelewa po układzie chłodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co pakazales to chyba ciegno od siniczka klapy cieplo zimno i to nie z niego leci tylko pewnie z nagrzewnicy ktora jest nad nim,nie masz problemu z parowaniem szyb mimo wlaczonego nawiewu bez klimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mam wyłączną klimę i nawiew na przednią szybę to paruje raz dwa ale jak włączę go to na szybę leci ciepłe powietrze i szyba odparowana. Ewidentnie leci z tego tak jak by jakaś uszczelka była do wymiany, ale nie wiem. Krople wychodzą z łączenia tego czerwonego elementu z tym czarnym.

Edytowane przez Laik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, zrobiłem wszystko tak jak w poradniku i wszystko dziala :D

Dzięki wielkie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ewidentnie leci z tego tak jak by jakaś uszczelka była do wymiany,
Na 99% nagrzewnica ci cieknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie demontaż całej deski rozdzielczej czy po wyjęciu panelu środkowego dostane się do nagrzewnicy i jakoś ja wyjmę? P.s. jak ja wyjme to co dalej z nią zrobić? Wymienić? Regenerować czy samemu podłubać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak deska do wyjecia klima do spuszczenia,nagrzewnica do wymiany.Mozesz tez odlaczyc przewody idace do nagrzewnicy przy aku i polaczyc je razem,ale wtedy nie bedzie ogrzewania wcale a zima idzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czeka mnie demontaż całej deski rozdzielczej czy po wyjęciu panelu środkowego dostane się do nagrzewnicy i jakoś ja wyjmę? P.s. jak ja wyjme to co dalej z nią zrobić? Wymienić? Regenerować czy samemu podłubać ?

 

Tu masz wszystko opisane co zrobić by wymienić nagrzewnice:

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/12854-Nagrzewnica-wymiana-demonta%C5%BC-deski-rozdzielczej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Magoo, już zapoznałem się z tym tematem i przeraziłem się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dopadło mnie to co wszystkich,posiadaczy B5 fl.Sprostowanie,lejek w

flagowcach mocowany na 3 śruby,dostęp masakra zwłaszcza 3 ,najwyżej i najdalej od odplywu.Zastanawia.mnie tylko jedno,wodę wywala przy odpływ,oraz na łączeniu dmuchawy z lejkiem na wysokości uszczelki gabkowej.Czy dlatego że odpływ niedrozny,cofa wodę aż do góry,gdzie uszczelka.Czy mam w 2 miejscach,zator i dlatego.Miał ktoś taki przypadek?

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie czy nie da się zdemontowac,obudowy od dmuchawy,to co przeszkadza przy odkreceniu 3 śruby???

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jeszcze jedno pytanie czy nie da się zdemontowac,obudowy od dmuchawy,to co przeszkadza przy odkreceniu 3 śruby???

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Po temacie,zrobione...[emoji5] [emoji1] to fota po zasilikonowaniu gumy która wchodzi do podłogi.A woda leci na zewnątrz,tak jak powinno być,a nie do środka.f9c7da9a89ca310a760d5fbd8a4e48ac.jpgf1555827816dc324c822ae8ddec5e1bf.jpg

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności