Skocz do zawartości
oczko18

Czy to odma czy turbina??? Passat b6

Rekomendowane odpowiedzi

A u mnie taki objaw. Np przy zmianach biegów kiedy odpuszczam gaz naciskając na sprzęgło jest taki jakby gwizd. Ale słychać go tak jakby w tłumiku. Poza tym szczególnie na zimnym silniku słychać gwizd z turbiny, nie jest bardzo głośny ale przy zamkniętych drzwiach i oknach słyszę go wyraźnie. No i w przeciągu ostatnich około 30 dni tryb awaryjny (spirala świec) błąd jeśli dobrze pamiętam: przekroczona górna granica regulacji ciśnienia doładowania. Tydzień temu sprawdzałem węże gumowe - niby ok (minimalna ilość oleju). Od ostatniego trybu awaryjnego minęło 12dni i na razie poza tym gwizdem nic się nie dzieje. Jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A u mnie taki objaw. Np przy zmianach biegów kiedy odpuszczam gaz naciskając na sprzęgło jest taki jakby gwizd. Ale słychać go tak jakby w tłumiku. Poza tym szczególnie na zimnym silniku słychać gwizd z turbiny, nie jest bardzo głośny ale przy zamkniętych drzwiach i oknach słyszę go wyraźnie. No i w przeciągu ostatnich około 30 dni tryb awaryjny (spirala świec) błąd jeśli dobrze pamiętam: przekroczona górna granica regulacji ciśnienia doładowania. Tydzień temu sprawdzałem węże gumowe - niby ok (minimalna ilość oleju). Od ostatniego trybu awaryjnego minęło 12dni i na razie poza tym gwizdem nic się nie dzieje. Jakieś sugestie?
węże podciśnienia sprawdź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
węże podciśnienia sprawdź

Rozumiem że chodzi o te cienkie gumowe wężyki? Jeżeli tak to jest ich sporo. A czy jest jakiś sposób ich sprawdzania czy po prostu organoleptycznie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem że chodzi o te cienkie gumowe wężyki? Jeżeli tak to jest ich sporo. A czy jest jakiś sposób ich sprawdzania czy po prostu organoleptycznie :)
tak o te wężyki sprawdź jak piszesz czy nie są dziurawe popękane sparciałe a najlepiej wymień na nowe kupisz sobie z metra o średnicy 3,5 i 5mm 1-ego i 2-ego po 3m powinno wystarczyć (jeśli się nie mylę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, będę próbował. Jeszcze małe pytanko, czy to mogą być takie wężyki jak np do paliwa, czy muszą być jakieś specjalne, bo nie wiem czy będą takie mieli w zwykłym motoryzacyjnym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jakby była dziurawa to czy nie było by jakiś spadków mocy albo innych objawów? I w którym mniej więcej miejscu ta rura się znajduje?
Sprawdź najpierw węże u góry od turbiny, jeśli są ok zdejmuj dolną pokrywe silnika i dokładnie obejrzyj ten który zasila IC-gwizdać będzie jeśli jest sparciały i ma dziure, dodatkowy objaw to osłabiony na reakcje silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem rurę miedzy interkulerem a plastikowa rura żeby sprawdzić najlepiej mocna ścisnąć rurę jak jej za pierwszym razem nie zauważyłem dziury.. dane z etki chłodnica powietrza doładowanego-rurka łącząca(1K0145832E) cena w servisie 195zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów . W ruze miedzy Intercollerem a EGR pojawił się olej . Rurka się poluzował i zaczęlo pluć olejem z miejsca jak na foto . Najprawdopodobniej turbina puszcza . Czy jest ktoś w stanie potwuerdzic moje obawy. Autko jeżdzi , brak błędów oraz moc prawidłowa. Proszę o sugestie.

2013-04-20_145618.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę sie wypowiedziec mojej kwesti :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógł by ktoś zrobić fotkę poglądąwą o które wężyki chodzi bo umnie to chyba właśnie kwestia wężyków bo turbo przed i po regeneracji gwizda śwista.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Potrzebuję małej pomocy w diagnozie problemu. Samochód jak w opisie (b6, BMR 170) bierze olej, jednak nie regularnie. Gdy auto jeździ miastowo lub na krótszych dystansach - ubytki są minimalne, lub ich nie ma, natomiast gdy jedzie w dłuższą i odrobinę szybszą trasę (90km/h+) wtedy się zaczyna - oleju potrafi zniknąć dużo, nawet pół miarki przy jednej trasie rzędu 600-700 km.

Samochód był u mechanika, podnoszony i sprawdzany. W rurach za turbo przed i za IC jest go niewiele (jak się przejedzie palcem, to coś tam się zbierze, ale nie żeby stała go tam duża ilość - to chyba normalne dla diesla przy +200k przebiegu). Mechanik dopatrzył się jednak tego, że w rurce od odmy - ta, która wychodzi bezpośrednio z pokrywy zaworów jest tego oleju dość trochę.

 

Padło więc na pokrywę zaworów (podobno się przytykają i nie odfiltrowują mgiełki olejowej, która leci dalej i stąd ubytki) Dodatkowym objawem jest też duże ciśnienie w silniku - gdy odkręcę korek wlewu oleju na zapalonym silniku i zostawię go w dziurze, to lata jak szalony - prawie wyskakuje.

Jako, że auto jest jeszcze objęte akcją serwisową na wymianę pompowtrysków, dzwoniłem do ASO i zaproponowałem aby wraz z wymianą pompowtrysków wymienili tą pokrywę (nie policzą sobie za robociznę a tą pokrywę to i tak tylko u nich można dostać), natomiast rozmawiałem tam z magazynierem (nie serwisantem) i odradzał mi taki myk, bo twierdził, że sam tych pokryw sprzedał 1 sztukę i pewnie to nie to, proponował co by zrobić diagnostykę, pomierzyć, posprawdzać.

 

I tu moje pytanie, czy ASO nie chce mnie naciągnąć na niepotrzebną diagnostykę? Posprawdzają, każą sobie zapłacić za wszystko a i tak powiedzą, że pokrywa do wymiany? Wszystko wskazywałoby na tą pokrywę (ciśnienie, którego nie odprowadza, olej w rurce odmy no i te ubytki). Samo turbo nie puszcza aż tyle - działa dobrze, były logi dynamiczne i pompuje tyle, ile komputer chce.

 

Prosiłbym o pomoc ponieważ chciałbym już umówić się na tę akcję pompek i mieć to za sobą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odziwo było 3 tyg ciszy i spowrotem gwizdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat stary ale może komuś się przyda. Otóż:

Przeładowuje turbina, przyczyny:

- zepsuty zawór N75

może tylko przewody pneumatyczne do wymiany (wężyki)

lub

- turbina do regeneracji...

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina przed jak i po regeneracji tak samo gwizdała wię sprawdzę zawór a co dp wężyków to proszę o małą podpowiedź gdzie są zlokalizowane bo to mój pierwszy samochód z turbo i jeszcze nie wszystko wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbina przed jak i po regeneracji tak samo gwizdała wię sprawdzę zawór a co dp wężyków to proszę o małą podpowiedź gdzie są zlokalizowane bo to mój pierwszy samochód z turbo i jeszcze nie wszystko wiem

 

Slesh miałem identycznie jak ty. Przedmuchała się metalowa uszczelka która jest na rurze od egr od strony turbiny. Może regeneracji nie założyli ci nowej uszczelki

 

Druga opcja to źle złożony dolot albo któraś rura w dolocie jest dziurawa. Jedź tam gdzie turbo robiłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarembaz dziękuje najprawdopodobniejsze będzie ta uszczelka bo co do dziurawych dolotów to wykluczyłem bo sprawdzałem i tak samo wężyki są ok. Będe musiał podjechac do innego mechanika bo ten co regenerował turbo to tradycyjnie mi powiedział że ten typ tak ma więc napewno stracił klienta bo nie uznaje tego typu odpowiedzi. a co do egr to idzie to w jakiś prosty sposób sprawdzic czy trzeba sporo rozkręcać. Oczywiście gdy problem rozwiąże opisze przyczyny i metode naprawy dla potomnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - ile kosztuje nowa turbina do 1.9 BXE? Wiecie gdzie można taką dostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest gwizd i ja myślałem ze luźny jakiś pasek a w aso gość mówi ze to może być sprzeglo alternatora, blokuje sie a potem przy wyższych obrotach ślizga sie i stąd ten taki gwizd,pisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Jutro odbieram samochod z warsztatu gdzie bede mial zamontowaną nową turbine i tu moje pytanie odnosnie turbiny, bo zawsze robilem tak ze nigdy na zimnym silniku nie wchodzilem na duze obroty ( nie przeciagalem ) oraz po ostrej jezdzie nie gasilem silnika odrazu, staralem sie chociaz 1min odczekac na wolnych obrotach. poza takim straktowniem turbiny moglbym prosic o jakies wskazowki ? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwalać turbinie pracować w miarę w pełnym zakresie i nie uskuteczniać eko-jazdy ze wczesną zmianą biegów. Zapobiegnie zapiekaniu się geometrii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności