Skocz do zawartości
Mr. X

Montaż kierownicy multifunkcyjnej passat 3BG - fotoporada

Rekomendowane odpowiedzi

Link eBay
https://www.ebay.co.uk/itm/VW-Passat-B5-3B-3BG-Kabelbaum-Multifunktionslenkrad-Kabel-Adapter-MuFu-MFL-V6-W8/122670414301

około 4 lata temu miałem passata z tym samym silnikiem AVF tyle że był z 2002 roku, ten jest z 2004 i montowałem tam tempomat. I własnie tam dokładałem tylko manetke i wiązkę, którą udostępniłes.
 

zastanawia mnie ta czarna wtyczka ze zdjęcia 1, która jest podłączona to tego ustrojstwa ze zdjęcia 3 i do czego ona służy. do tego czegos podlaczona jest również żółta wytczka . na 99% jestem pewien, ze nie miałem tego w poprzednim pasku (tam tez bylo esp).

piszę kolorami bo kompletnie nie znam sie na tych oznaczeniach T51, itp :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No można to kupić tylko trzeba później sprawdzić czy piny są w odpowiednich miejscach, taniej będzie kupić na szrocie 2 w pełni wyposażone gniazda przekaźników i dolutować się w odpowiednie miejsca.

Obie wtyczki są podłączone do "zwijaka"  czarna służy do ustalania kąta przekręcenia kierownicy przez sterownik ABS/ESP, żółta jest od airbaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do tej wiązki z ebaya.

ta wtyczka jest podłączana to którejś z manetek z tego co wydedukowałem, tak? a podłączenie kabli według opisu z  #1 postu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko najpierw sprawdź czy już nie masz przygotowanego miejsca na "przekaźnik" od multifunkcji, w skodzie superb były puste kratki i musiałem kupić gniazdo, autor pierwszego posta z kolei już miał wszystko gotowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak bedzie gniazdo na przekaźnik, to kupując przykładowo tą wiązkę z eBaya, bede ją musiał tylko wlutować w to gniazdo bez konieczności modyfikacji wtyczki z poduszki oraz obsadzić pin nr 11 zielonej wtyczki od radia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduchę i radio na 100% trzeba będzie modyfikować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie tej wiazki nie ma po co kupować ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kierownicę multifunkcyjną i nie działa klakson. Czy jest możliwe, że trzeba zrobić adaptację kierownicy?

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie najprawdopodobniej masz coś źle podłączone - sprawdź kable

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klakson przy starej kierownicy działa normalnie. Podejrzewam że może to być brak przekaźnika i ogólnie wiązki od kiery.

Kierownice co prawda odesłałem a międzyczasie sam z siebie się smialme odnośnie wiązki. Znalazłem coś na allegro. Już prawie zrezygnowałem z tej kiery ale wrócę do pomysłu ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro przy starej działa, byłem święcie przekonany że klakson w nowej też będzie działał ? i źle myślałem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.11.2018 o 18:57, Adawis napisał:

Skoro przy starej działa, byłem święcie przekonany że klakson w nowej też będzie działał ? i źle myślałem ?

Jakbyś przeczytał uważnie pierwszy post to byś wiedział, że na 100% bez wiązki i sterownika (mylnie nazywanego przekaźnikiem) nie będzie działał klakson.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

czy tak ma wyglądać"wnętrze" kierownicy, chodzi o wiązki elektryczne. Podłączyłem mf według instrukcji i niestety kierownica nawet nie podświetla się. Druga wtyczka w przyciskach zostaje nie obsadzona? Czy może trzeba zastosować inną wiązkę od poduszki?

DSC_0153.JPG

DSC_0155.JPG

Edytowane przez Sz@fran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w aucie oczywiscie  masz podpieta wiazke do MF  i przekaźnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiązki i przekaźnik 452 oczywiście podłączone. Wydaje mi się, że wszystko zrobiłem poprawnie, według opisu. Jeśli dobrze zrozumiałem opis, to w tej żółtej wtyczce ( w kierownicy)widocznej na drugim zdjęciu nic nie zmieniamy. Pozostają 4 kabelki. Dwa od poduszki, dwa od klaksonu?  Obsadzamy pin 1 oraz pin 3 (klaksonu) w tej wtyczce 5 pinowej przy zwijaku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie podłączenia multi. Zrobiłem tak jak należy pod przekaźnik 452. I tak, niedziała klakson co może być przyczyną? aa i za plastikami schowany był oryginalny kabel z telefonu...diody świecą czyli podłączony gdzieś tam jest. Pytanie teraz czy nie musze zmieniać tego wszystkiego pod przekaźnik nr. 451? Sprawdziłem to nigdzie nie widze tuneru TMC nawet w oryginalnym miejscu. Jakies rady pomocnicze? :/

Passat B5 2004 AVF 

Dodam radio to Pioneer nieoryginalne a kierownica była założona mf ale też chyba nie oryginalnie bo nie było pod niej instalacji dlatego sam dorobiłem

Może to coś da: nie działa nawet podświetlenie, ale to moze zasługa tego ze nie jest jeszcze zakodowana?

Sprawdziłem miernikiem to zasilanie w przekaźniku jest tak jakma być

Edytowane przez Kamkalekaka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ja założyłem kierę, centralka 451, vcds pokazuje że wszystko działa w blokach pomiarowych, jest podświetlenie, jedyny problem to klakson który.... nie działa. Nie wiem jak to jest realizowane, bo wszystko idzie raptem na dwóch kabelkach, ale... nie działa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam skode superb 2003 rok chce zrobić multifunkcje musze zakupić przekaźnik 451 czy 452 ? Kierownica ma tylko sterować radiem na fisie nic nie ma sie wyświetlać radio MFA 1 wersja G z 2006roku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odgrzewam temat bo dopiero mam możliwość zamontowania multifunkcji. Problem mój polega na tym że nie działa sterowanie z radia. Nie wiem co poszło nie tak. Próbowałem na przekaźniku 452. Tempomat działa. Mam radio mcd z wiązką telefonu i manetkę tempomatu. Podłączyłem wszystko zgodnie z pierwszym postem od Mr X i za cholere nie da się sterować radiem. Nie widzę nigdzie rozpiski dokładnej dla przekaźnika 451 w który też się ubezpieczyłem. Którego w końcu mam użyć? Z tego co widziałem w temacie któryś z użytkowników wstawił schemat dla obu przekaźników ale tam jest tylko podłączenie radia. Rozumiem że tempomat podłącza się tak samo jak w przypadku 451? Nie mam już siły do tego. Co najlepsze i nie wiem czy ma to z tym związek to po zamontowaniu wszystkiego zaczęło wywalać na fisie check brake pads gdzie w hamulcach w vcds nie ma żadnego błędu a klocki są w dobrym stanie bo tydzień wcześniej były czyszczone.. W sobotę dla pewności sprawdzałem czy dobrze jest podłączone (nic nie zmieniałem) i podczas jazdy przestał dziać tempomat (nie włącza się).  Nie wiem czy to ma jakiś z tym związek. Dziś wymontowałem tą wiązkę. Wracając do multifunkcji chciałbym się uporać z tym i w końcu zrobić żeby to działało jak należy. Próbowałem przy pierwszej próbie montażu wysunąć białą wtyczkę pod komputerem. może tam coś nie łączy? Jakieś pomysły? Sory za litanię ale chciałem opisać jak najdokładniej. Dodam jeszcze żę przyglądałem się wtyczce telefonu idącej do radia i nie widzę tam przewodów oznaczonych jako can l i can h, chyba że komunikacja can jest po innych przewodach. Pozdrawiam.

Edytowane przez dancioo1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Chciałbym odkopać temat i przedstawić problem. Kierownica multifunkcyjna została podłączona wg instrukcji z pierwszego posta, w oparciu o przekaźnik/sterownik 452. Całym zabiegiem zajął się elektronik samochodowy. Niestety nie działa sterowanie radiem (MCD) choć poinformowano mnie, że sygnały dochodzą do urządzenia (głośność i zmiana stacji itp.) ale brak reakcji. Tempomat z kierownicy działa, podświetlenie przycisków, regulacja podświetlenia również. Pojazd to Passat B5 FL 2004 z radiem VW MCD. 

Jakieś pomysły co może być nie tak? 

Może radio padło lub nieodpowiedni/wadliwy przekaźnik/sterownik?

Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności